Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs mieltä tästä: kansallisteatterin transnaisen roolitus nosti vastalausemyrskyn

Vierailija
12.09.2020 |

Transnaista ei saa esittää mies?!
Eikö iät ja ajat miehet ole esittäneet naisia, naiset miehiä jne?

Entä jos naiset taas nousevat vastalausemyrskyyn jos transnaista esittää nainen.

Onko transsukupuolista esittämään?

https://www.is.fi/viihde/art-2000006633828.html

Kommentit (425)

Vierailija
361/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos transnaista esittäis mies mekossa niin jollekulle vois tulla mieleen että transnainen on mies mekossa.

Vierailija
362/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestävätkö kaikki genderideologiaa vastustavat kuntavaaleissa kristillisdemokraatteja tai perussuomalaisia, vai mitä meinaatte tehdä? Muut puolueet tukevat tätä potaskaa. 

En todellakaan äänestä abortinvastaisia puolueita enkä naisvihaa ajatuspajoissaan levittäviä puolueita. Nuo puolueet ei edusta naisten etua.

Eli mitä äänestät?

Olen eri, mutta en tiedä mitä äänestän. En missään tapauksessa kristillisiä enkä persuja, koska molempien arvot ovat ihan päinvastaisia omien arvojeni kanssa ja sen kanssa, mitä toivon koko Suomelle. Olen ajatellut kirjoittaa joillekin vihreiden paikallisille jäsenille ja potentiaalisille kunnallisvaaliehdokkaille ja kysyä, mitä mieltä he ovat translaista ja esim. blokkereiden antamisesta lapsille, ja ymmärtävätkö he oikeasti mitä tässä ajetaan. Arvelen, että kaikki eivät todellakaan ymmärrä ja tiedä tarpeeksi asiasta.

Vihreät kyllä on täysin tuossa intersektionalismissa mukana. Kannattaa harkita muita puolueita. Vaikkei kristillisiä ja persuja haluaisikaan äänestää. En minäkään, mutta yritän miettiä parasta vaihtoehtoa _tällä hetkellä_. Tärkeintä olisi nyt, että tuo itseidentifikaatiolaki ei mene läpi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaivannut pitkään "vanhanaikaista" ympäristöpuoluetta, jonka keskiössä ovat luontoarvot. Ja biologiaa ei kielletä. Ja jossa pidetään huolta naisten erityisintresseistä, joihin kuuluu myös esim. aborttioikeus esim. juuri nykyiseen 12 viikkoon asti. Kristilliset ikävä kyllä ovat näitä "naiset ovat miehelle alamaisia" -tyyppejä, ja persut vasta naisia vihaavatkin. Se heidän "ajatushautomonsa" oli hyvin paljastava, ja hyvä, että se tuli julki.

Vierailija
364/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein käsittämättömin lausunto tähän mennessä on Kansallisteatterin johtajan(!) aivopieraisu ettei transihmistä voisi näytellä kuin transihminen. Siinä nimittäin Myllyaho pisti muutaman tuhat vuotta teatterin historiaa käsien pesuveden mukana menemään.

Ja koko Suomen teatteriyhteisö on ihan hipi hiljaa ja katselee kenkiensä kärkiin sekä seinille. Kyllä on pelko kova.

Vierailija
365/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kaivannut pitkään "vanhanaikaista" ympäristöpuoluetta, jonka keskiössä ovat luontoarvot. Ja biologiaa ei kielletä. Ja jossa pidetään huolta naisten erityisintresseistä, joihin kuuluu myös esim. aborttioikeus esim. juuri nykyiseen 12 viikkoon asti. Kristilliset ikävä kyllä ovat näitä "naiset ovat miehelle alamaisia" -tyyppejä, ja persut vasta naisia vihaavatkin. Se heidän "ajatushautomonsa" oli hyvin paljastava, ja hyvä, että se tuli julki.

Tämä ja mukaan lukien eläinten oikeudet. Ehdoton EI turkistarhaukselle ja asian aktiivinen esilläpito.

Vierailija
366/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos transnaista esittäis mies mekossa niin jollekulle vois tulla mieleen että transnainen on mies mekossa.

Niinpä, eli totuus.

Vierailija
367/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se on sitä kulttuurista omimista.

Vierailija
368/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ja mukaan lukien eläinten oikeudet. Ehdoton EI turkistarhaukselle ja asian aktiivinen esilläpito.

Juuri näin! Ihan samanlaisia ajatuksia täällä kuin molemmilla kommentoijilla.

Vierailija
369/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero The ThespianThespian kirjoitti:

Kaikkein käsittämättömin lausunto tähän mennessä on Kansallisteatterin johtajan(!) aivopieraisu ettei transihmistä voisi näytellä kuin transihminen. Siinä nimittäin Myllyaho pisti muutaman tuhat vuotta teatterin historiaa käsien pesuveden mukana menemään.

Ja koko Suomen teatteriyhteisö on ihan hipi hiljaa ja katselee kenkiensä kärkiin sekä seinille. Kyllä on pelko kova.

Minusta Myllyahon kommentit ovat aika sekavia esim. ylen haastattelussa 

https://yle.fi/uutiset/3-11542994

ymmärtääkö hän oikein itsekään, mitä hän sanoo? Ymmärtääkö kukaan? Yritetään vain paniikissa olla loukkaamatta transihmisiä, mutta tuntuu ettei kukaan tajua mistään mitään.

Vierailija
370/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että ihmisten pitäis palata pikkuhiljaa maan pinnalle ja alkaa miettämään miten me oikeasti selvitään siitä että joka päivä maailmaan syntyy lisää 250000 ihmistä, metsitä tuhotaan ja öljy loppuu 30 vuoden päästä. Jos osalla miehistä on pillu ja naisillla munat, niin se on ihan yhdentekevää.

Vierailija
371/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän kokoomusta kunnallisvaaleissa.

Olen enemmän arvoiltani demari, mutta kotikaupungissani Helsingissä on 1. sijalla vihreät ja 2. kokoomus, ja pitää yrittää muuttaa tuo asetelma toisinpäin. Vihreiden sekoilu- ja hävityspolitiikka hirvittää.

Muut puolueet täällä liian pieniä.

Vierailija
372/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että ihmisten pitäis palata pikkuhiljaa maan pinnalle ja alkaa miettämään miten me oikeasti selvitään siitä että joka päivä maailmaan syntyy lisää 250000 ihmistä, metsitä tuhotaan ja öljy loppuu 30 vuoden päästä. Jos osalla miehistä on pillu ja naisillla munat, niin se on ihan yhdentekevää.

Ei ole. Transaktivismi on niin naisten, seksuaalivähemmistöjen kuin lastenkin oikeuksia vastaan. Todellakaan heidän vaatimuksille ei tule antaa myöten. Genderideologia on vaarallinen ja totalitäärinen ideologia. 

Vierailija
373/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan naisen pillu ja miehen munat yhdessä ovat elämänlähde

Vierailija
374/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin tiedepuolueen perustamista. Päätösten täytyy perustua tieteelliseen näyttöön, ei hörhöilyyn eli liikaan liberalismiin siten että kaikki käy, ei myöskään konservatiiviseen staattisen tilan ylläpitämiseen tai vanhojen aikojen ihannointiin. Kuka on mukana?

Vierailija
375/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Ihan samanlaisia ajatuksia täällä kuin molemmilla kommentoijilla.

Minulla myös. Toisin kuin ylläolevat, olen kuitenkin äänestänyt persuehdokasta. Naista, jolle eläinsuojelu on todella tärkeää (heitäkin löytyy persuista!), samoin vanhustenhuolto. Kyseinen ehdokas on loikannut toisesta puolueesta. Tiedostan, että persuissa on mukana todellisia juntteja, joiden kanssa minulla ei ole mitään yhteistä, mutta päädyin valitsemaan pienimmän pahan. Voin harkita muitakin puolueita, mutta en vihreitä juuri intersektionaalisuusagendan takia.

Vierailija
376/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestävätkö kaikki genderideologiaa vastustavat kuntavaaleissa kristillisdemokraatteja tai perussuomalaisia, vai mitä meinaatte tehdä? Muut puolueet tukevat tätä potaskaa. 

En todellakaan äänestä abortinvastaisia puolueita enkä naisvihaa ajatuspajoissaan levittäviä puolueita. Nuo puolueet ei edusta naisten etua.

Aiot kannattaa intersektionalismia?

En, mutta en halua viedä naisilta jo muinoin saatuja oikeuksia.

Ne menevät automaattisesti, jos itseidentifikaatiolaki mene läpi. Ja sitä ajavat kaikki muut puolueet paitsi kristilliset ja perussuomalaiset. 

Perussuomalaiset ovat naisvihamielisin puolue ikinä, joten ihan turha yrittää kalastella persuille ääniä tämän asian varjolla. Yksikään naisten oikeuksista välittävä ihminen ei äänestä persuja. Kristilliset taas juoksevat persujen talutushihnassa ja muutenkin KD:n arvoja ei voi varsinaisesti kutsua naisia arvostaviksi, joten metsään mennään siinäkin.

Perustelut? Persuissakin on monta naista. Älä unohda sitä.

Vierailija
377/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tero The ThespianThespian kirjoitti:

Minusta Myllyahon kommentit ovat aika sekavia esim. ylen haastattelussa 

https://yle.fi/uutiset/3-11542994

ymmärtääkö hän oikein itsekään, mitä hän sanoo? Ymmärtääkö kukaan? Yritetään vain paniikissa olla loukkaamatta transihmisiä, mutta tuntuu ettei kukaan tajua mistään mitään.

Toisaalta transyhteisö tarjoaa ystävällisesti myös ratkaisua tähän vaikeaan ongelmaan:

– Jos esitykseen ei ole löydetty transnaista rooliin, miksi käsikirjoitusta ei ole muutettu? Näytelmän olisi voinut jättää tekemättä ja tehdä jotain muuta, kommentoi Ana Teo Ala-Ruona

Paras neuvo.

Vierailija
378/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtälailla transyhteisö voisi laskeutua maan pinnalle ja lopettaa turhista asioista länkytyksen, ihmisten viattomien maalittamisen ja turhasta loukkaantumisen.

Ja muuten: jos on pillu, silloin ei ole mies. Jos on munat, silloin ei ole nainen.

Vierailija
379/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä touhu on mennyt ihan älyttömäksi nillittämiseksi. Teatteri on teatteria ja iät ajat naiset on esittäneet miehiä ja miehet naisia ja sukupuolella ei ole ollut väliä kun on vain hyvä roolissaan. Miksi jokun transnaisen roolin pitäisi olla erityisasemassa?

Tämä maailma on tullut ihan hulluksi, kun joku vain vinkaisee ja loukkaantuu milloin mistäkin syystä, niin koko dominorivi lähtee kaatumaanja kaikki peruuttaa ja panikoi, ettei vaan kukaan syytä syrjinnästä.

Enemmän tällainen tikunnokkaan nostettu asia lisää ennakkoluuloja ja negatiivisia ajatuksia, kun ei anneta teatterin tehdä taidetta rauhassa.

Vierailija
380/425 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin tiedepuolueen perustamista. Päätösten täytyy perustua tieteelliseen näyttöön, ei hörhöilyyn eli liikaan liberalismiin siten että kaikki käy, ei myöskään konservatiiviseen staattisen tilan ylläpitämiseen tai vanhojen aikojen ihannointiin. Kuka on mukana?

Politiikassa kyse on arvoista. Ne ovat subjektiivisia, maailmankatsomus jne. Niin puolueetkin ovat syntyneet. Tiede muuttuu ja kehittyy koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi