Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tärkeä kysymys niille jotka tietävät Kelan vuokrarajojen ylittävien vuokrien kokonaan huomioinnista toimeentulotuessa

Vierailija
12.09.2020 |

Eli kelan sivulla lukee näin:

"Kela voi huomioida menot edelleen todellisen suuruisena, jos paikkakunnalla ei ole toimittamiesi selvitysten perusteella tarjolla asuntoa, jonka asumismenot ovat kohtuulliset. Kela voi huomioida menot kokonaisuudessaan myös silloin, jos sinulla on erityinen ja perusteltu syy kohtuullista tasoa korkeammille kustannuksille. Erityinen peruste voi olla esimerkiksi etävanhemman tilan tarve tapaamisten vuoksi tai terveydentilaan liittyvät tekijät. Sinun pitää esittää selvitys erityisistä perusteista (esim. selvitys terveydentilasta tai sosiaalihuollon ammattihenkilön selvitys tilanteestasi)."

Osaisiko joku kertoa omasta tai tuttavan kokemuksesta että minkälaisella terveydellisellä seikalla on saanut "hyväksynnän" ylisuurelle vuokralle. Eli niin ettei velvoiteta hakemaan halvempaa asuntoa?
Voi myös olla jokin muu kuin terveydellinen syy...esim sosiaalinen? En vain itse tiedä yhtään tapausta, mutta kiinostaisi tämä tieto.

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla niin iso vaiva uusia hakemusta 3kk välein ja toimittaa siitä tosite kelalle, kun sillä saa asua kalliissa kämpässä muiden piikkiin niin kauan kunnes edullisempaa asuntoa tarjotaan.

Vierailija
102/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vihaksi nämä yhteiskunnan siivellä liihottelevat vapaamatkustajat. Toivottavasti työttömyysturvaan tulee raju uudistus ja sadan prosentin leikkuri uuden aktiivimallin myötä. Asumistukijärjestelmä.on myös ajettava alas saman tien, ei ole enää vuonna 2020 mitään järkeä että koko ajan kasvavaa joukkoa majoitetaan veromaksajien kustannuksella koko maan kalleimmilla asuinalueilla kuten pk-seudulla ja samaan aikaan iso osa Suomesta autioituu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela on hyväksynyt korkeammat asumiskulut:

1) etävanhemmalta jolla lapset käy säännöllisesti

2) pyörätuolissa olevalta jolle on tehty asuntoon useita muutostöitä

3) omaishoidettavalta jolla on lääkinnällisiä laitteita kotona viemässä tilaa

Sun pitää nyt vaan hakea sitä halvempaa asuntoa rajauksetta vavilta, tai vaihtoehtoisesti muuttaa vapailta markkinoilta löytyvään halvempaan yksiöön. Yksinään asuu yksiössä aivan hyvin jos pk-seudulla täytyy asua.

T, pk-seudulta sossu joka asuu itse yksiössä kun palkkatuloilla ei yksin suuremmassa/kalliimmassa asunnossa asuta

On lueteltu kelanohjeessa jos ei ole vallan tumpelo.

Vierailija
104/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän ap istut pankin päällä, mitä sä valitat?

Muutama asiakas viikossa, niin on vuokrarahat tienattu. Kas noin, ongelmasi poistuu ja toivottavasti tämä ketjukin.

Mistä tiedät onko AP mies vai nainen?

Mitä väliä, pankkihan se on miehelläkin

Eipä taida naiset juurikaan maksaa miehelle seksistä...Eli ihan eri asia

Et kai oikeasti ole noin yksinkertainen?

Väännetään rautalangasta: Jos ap on mies, hänen asiakaskuntansa koostuu myös miehistä. Voi siellä tietenkin naisiakin olla.

Eli ap istuu pankin päällä.

Millainen älyllisesti jäkeenjäänyt pitää olla että rinnastaa naisten seksinmyynnin miehille miesten vastaavaan?

Ehdotus toimii ainoastaan jos oletetaan että myyjä on homoseksuaali

Juu tottahan ne ostajamiehet ovat kaikki kuumia ja haluttavia tai myyjänaiset heteroita. Ja naisethan tietysti nauttivat tuosta puuhasta aina eli kukaan ei ole pakosti myymässä.

Suurin osa on heteroita, ihan siihen perustuen että noin 4% väestöstä on poikkeavasti seksuaalisia.

Eipä tietenkään ne kaikki ole mitään superkuumiksia, mutta kyllä minäkin miehenä mieluummin myisin seksiä sille lähipubin 50v ruusulle kuin esim jason momoalle.

Ei se nyt vain naiset rinnastettavissa naiset vaikka kuinka haluaisitte

Naisten seksinmyynti miehille ei ole sama asia kuin miesten seksinmyynti miehille.

Vierailija
105/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus. Ihan uskomatonta paskaa. Yhyy, minähän en minnekään Hakunilaan suostu, minulle pitää maksaa ylihintainen kämppä kokonaisuudessaan, kertokaa miten saisin keploteltua yhteiskunnan maksavan sen minulle kokonaan? Itse olen kykenemätön ottamaan vastuuta elämästäni ja odotan kaikkien muiden maksavan mukavuuteni. Ylpeys ei anna myöden muuttaa oman tulotason joukkoon.

Näihin tukihommiin joku muutos nyt heti oikeasti. Sluibailijat määrätään Hakunilaan omiensa joukkoon ja arvo-alueille ei tipu mitään tukia. Muuten kohta koko Suomen tt-tuella elävät katsovat oikeudekseen asua Ullanlinnassa ja ketkäs sen maksaa. Kyllä nakertaisi omanarvontuntoa elää niin kuin ap, mahdat olla tyytyväinen itseesi ja saavutuksiisi elämässä.

Dont hate the player, hate the game.

Suurin osa suomalaisista äänestää tälläisen tukijärjestelmän puolesta, joten se on se mitä suomalaiset haluaa.

Veronmaksajan roolissa joutuu pakotettuna anyways maksamaan rahaa kaikenlaiseen järjettömyyteen, joten se on hyvä myös itse hyötyä ei veronmaksajan roolissa näistä etuisuuksista jos sellaiseen rooliin joutuu.

Vierailija
106/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus. Ihan uskomatonta paskaa. Yhyy, minähän en minnekään Hakunilaan suostu, minulle pitää maksaa ylihintainen kämppä kokonaisuudessaan, kertokaa miten saisin keploteltua yhteiskunnan maksavan sen minulle kokonaan? Itse olen kykenemätön ottamaan vastuuta elämästäni ja odotan kaikkien muiden maksavan mukavuuteni. Ylpeys ei anna myöden muuttaa oman tulotason joukkoon.

Näihin tukihommiin joku muutos nyt heti oikeasti. Sluibailijat määrätään Hakunilaan omiensa joukkoon ja arvo-alueille ei tipu mitään tukia. Muuten kohta koko Suomen tt-tuella elävät katsovat oikeudekseen asua Ullanlinnassa ja ketkäs sen maksaa. Kyllä nakertaisi omanarvontuntoa elää niin kuin ap, mahdat olla tyytyväinen itseesi ja saavutuksiisi elämässä.

Suurin osa suomalaisista äänestää tälläisen tukijärjestelmän puolesta, joten se on se mitä suomalaiset haluaa.

Veronmaksajan roolissa joutuu pakotettuna anyways maksamaan rahaa kaikenlaiseen järjettömyyteen, joten se on hyvä myös itse hyötyä ei veronmaksajan roolissa näistä etuisuuksista jos sellaiseen rooliin joutuu.

Juuri näin.

Miksi minä muuttaisin nistien keskelle hakunilaan, kun se ei vaikuta millään tavalla käyttööni jäävään rahamäärään.

Siksikö että jollekin vauvapalstalla tulisi parempi olo? Tuleeko hän sitten kädestä pitäen kiittämään minua, vai miten tämä konkretisoituu minulle?

Kyllä vaikka se säästynyt satanen kuussaa vuokrastani lähetetään Kreittaan tms. älytöntä joka tapauksessa...Tai otetaan yksi ma mu lisää kun ollaan saatu 20 kaltaistani lähetettyä slummiin ensin ja säästettyä tarpeeksi.

En tunne lainkaan huonoa omatuntoa kun katselee miten valtion budjettia käytetään.

AP

Vierailija
107/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama asiakas viikossa, niin on vuokrarahat tienattu. Kas noin, ongelmasi poistuu ja toivottavasti tämä ketjukin.

Väännetään rautalangasta: Jos ap on mies, hänen asiakaskuntansa koostuu myös miehistä. Voi siellä tietenkin naisiakin olla.

Millainen älyllisesti jäkeenjäänyt pitää olla että rinnastaa naisten seksinmyynnin miehille miesten vastaavaan?

Juu tottahan ne ostajamiehet ovat kaikki kuumia ja haluttavia tai myyjänaiset heteroita. Ja naisethan tietysti nauttivat tuosta puuhasta aina eli kukaan ei ole pakosti myymässä.

Suurin osa on heteroita, ihan siihen perustuen että noin 4% väestöstä on poikkeavasti seksuaalisia.

Eipä tietenkään ne kaikki ole mitään superkuumiksia, mutta kyllä minäkin miehenä mieluummin myisin seksiä sille lähipubin 50v ruusulle kuin esim jason momoalle.

Naisten seksinmyynti miehille ei ole sama asia kuin miesten seksinmyynti miehille.

Miksei oo sama asia. Kyllä mä naisena ainakin hakisin halvempaa kämppää mielummin kuin myisin itseäni jollekin ihramahalle. Ethän sä voi tietää, miltä sek*inmyyminen naisesta tuntuu. En oo lainaamasi.

Vierailija
108/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei oo sama asia. Kyllä mä naisena ainakin hakisin halvempaa kämppää mielummin kuin myisin itseäni jollekin ihramahalle. Ethän sä voi tietää, miltä sek*inmyyminen naisesta tuntuu. En oo lainaamasi.

Ei se varmaan hyvältä kenestäkään tunnu jos tekee sitä "pakotettuna" rahan takia.

Mutta heteronainen voi jopa nauttia tuosta jos on miellyttävä ja taitava asiakas, tai esim. suurikokoinen elin hänellä.

Mutta heteromies ei voi koskaan ikinä nauttia siitä että hän myy toiselle miehelle seksiä ja antaa tämän kairata itseään kakkoseen. Ja hänelle se on varmasti 10x epämiellyttävämpää kuin verrokki heteronaiselle.

Ei sitä vain voi verrata, vaikka kuinka feminismissäsi luulisit niin

Vierailija
109/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistää vihaksi nämä yhteiskunnan siivellä liihottelevat vapaamatkustajat. Toivottavasti työttömyysturvaan tulee raju uudistus ja sadan prosentin leikkuri uuden aktiivimallin myötä. Asumistukijärjestelmä.on myös ajettava alas saman tien, ei ole enää vuonna 2020 mitään järkeä että koko ajan kasvavaa joukkoa majoitetaan veromaksajien kustannuksella koko maan kalleimmilla asuinalueilla kuten pk-seudulla ja samaan aikaan iso osa Suomesta autioituu.

Perustoimeentulotukea pääkaupunkiseudulla saaneista 51 prosenttia puhuu äidinkielenään jotain muuta kuin suomea tai ruotsia.

Kehitysapuun ja humanitaariisiin mm kustannuksiin menee miljarditolkulla rahaa kankkulan kaivoon ja sosiaaliset ongelmat sen kuin kasvaa kasvamistaan.

Mitään moraalista ongelmaa ei ole itse hyötyä järjettömästä tukisysteemistä, koska työssäkäyvänä joudut kuitenkin pakotettuna rahoittamaan sitä.

Vierailija
110/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla juuri perusteltiin neljällä kohdalla miksei se ole sama asia, ja monessa muussakin vastauksessa.

Miksi ignoraat nuo vastaukset ja jankkaat vain samaa? Yritä nyt argumentoida niitä väitteitä vastaan ensin.

Vierailija
111/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se varmaan hyvältä kenestäkään tunnu jos tekee sitä "pakotettuna" rahan takia.

Mutta heteronainen voi jopa nauttia tuosta jos on miellyttävä ja taitava asiakas, tai esim. suurikokoinen elin hänellä.

Mutta heteromies ei voi koskaan ikinä nauttia siitä että hän myy toiselle miehelle seksiä ja antaa tämän kairata itseään kakkoseen. Ja hänelle se on varmasti 10x epämiellyttävämpää kuin verrokki heteronaiselle.

Ok, jätän kommentoimisen tähän ja päästän sut takaisin sinne nettip*rnon pariin.

Vierailija
112/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, jätän kommentoimisen tähän ja päästän sut takaisin sinne nettip*rnon pariin.

No jo oli aikakin, taisit havahtua siihen miten älyttömiä viestejä olet tänne kirjoittanut.

Vierailija
113/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Miksi minä muuttaisin nistien keskelle hakunilaan, kun se ei vaikuta millään tavalla käyttööni jäävään rahamäärään.

Siksikö että jollekin vauvapalstalla tulisi parempi olo? Tuleeko hän sitten kädestä pitäen kiittämään minua, vai miten tämä konkretisoituu minulle?

Kyllä vaikka se säästynyt satanen kuussaa vuokrastani lähetetään Kreittaan tms. älytöntä joka tapauksessa...Tai otetaan yksi ma mu lisää kun ollaan saatu 20 kaltaistani lähetettyä slummiin ensin ja säästettyä tarpeeksi.

En tunne lainkaan huonoa omatuntoa kun katselee miten valtion budjettia käytetään.

AP

Mä niin äänestän kokoomusta seuraavissa vaaleissa, että loppuu tällaisten pummien hyysääminen.

Vierailija
114/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy töissä ja maksa omat kulusi.

kävisin jos olisi töitä

Aina jotain löytyy, jos on työhaluja eikä ja työ kuin työ kelpaa. 

Tällä seudulla haettiin esim. aamupostin kantajia.

Jos ei ole töitä, mene opiskelemaan. Lähihoitajista on aina pula, samoin siivoojista esim. Myös kaupan alalla on huutava pula työntekijöistä koronasta huolimatta.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1480262

Olen usein huomannut, että valtaosa esim. ostoskeskusten, terveysasemien ym. siivoojista on tummaihoisia... Ei kelpaa ne hommat kantiksille, vaikka ei niihinkään hommiin ketä vaan työnvieroksujaa huolita. 

Vierailija
115/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ainakaan ole mitään muuttofirmoja millä edes kuskaisi kamat.

Sitten kuskaat ite. Muuttoavustusta saat kaheksan kymppiä ja loput maksat omasta pussista. Pakun tolla jo saa.

Kukahan vuokraa mulle pakuaan voin kyllä epäillä ettei halua minua ajamaan sitä. Mut onko aika vähän yli normien, jos 95 euroa kuukaudessa, kun en aina edes hae tttukea.

Vierailija
116/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis terve ihminen kalastelee täällä syitä, joilla perustella miksi ei tarvitsisi hakea halvempaa asuntoa? Ehkä sulla jonain päivänä onkin ihan oikea terveydellinen syy, mutta Kelan vuokrarajat tuskin ovat silloin suurin murheesi.

Vierailija
117/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin AP väitteesi siitä että Suomessa ja erityisesti pk-seudulla ei olisi kohtuuhintaisia Kelan normiin sopivia asuntoja ei olisi, on väärä väite. Tämänpäiväisen tiedon mukaan Oikotiellä on 137 vapaata asuntoa alle 700eurolla Vantaalla. Ainiin mutta AP taisi paljastaakin että on niin kranttu ettei yksiö kelpaa. Niin ne muutkin joutuu hakemaan edullisempaa asuntoa kun tuilla elelee. Ei verovaroin ole tarkoitus kustantaa luksuselämää.

Vierailija
118/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu menee vaan niin syvälle kateellisten työssäkäyvien tunteisiin... En usko että saat täältä puolueetonta ja varsinkaan faktapohjaista vastausta alkuperäiseen kysymykseen, ihmiset vaan jauhaa kuinka et ole heidän jumalallisen moraalinsa mukaan oikeutettu hyvään asuntoon, varsinkaan hyvällä sijainnilla.

Vierailija
119/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin AP väitteesi siitä että Suomessa ja erityisesti pk-seudulla ei olisi kohtuuhintaisia Kelan normiin sopivia asuntoja ei olisi, on väärä väite. Tämänpäiväisen tiedon mukaan Oikotiellä on 137 vapaata asuntoa alle 700eurolla Vantaalla. Ainiin mutta AP taisi paljastaakin että on niin kranttu ettei yksiö kelpaa. Niin ne muutkin joutuu hakemaan edullisempaa asuntoa kun tuilla elelee. Ei verovaroin ole tarkoitus kustantaa luksuselämää.

Mitenhän se olisi ap:lla jos Kelan jouston vastineeksi ap:kin voisi joustaa ja mennä vaikka ulkoiluttamaan mummoja tehdäkseen jotain hyödyllistä yhteiskunnan eteen?

Vierailija
120/161 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin kela hyväksyy kahdelle hengelle alle 600 vuokran, olikohan 590e. Vaikka perhemuoto olisi vanhempi ja lapsi/teini. Tosin tilavuutta tärkeämpi minulle on naapuruston elämäntyyli. Eli ei päihteidenkäyttäjiä. Nykyisellään heihin on tarpeeksi etäisyyttä. Huonolla tuurilla törmää pariin skitsoon mutta jos ei jalan liiku niin sekään ei ole ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän