Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masked Singer Suomi kausi 2 Official

Masked Singer Suomi kausi 2
12.09.2020 |

Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006632922.html

Kommentit (10902)

Vierailija
10281/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppilampi veti roolinsa mahtavasti, kaikki eleet, olemus, pään liikutus, loistavaa näyttelemistä. Ja upeaa laulamista. Sen takia tätä ohjelmaa katsotaan, että yritetään arvata hahmon henkilöllisyys - ei sen takia, että siellä olisi maskin takana joku ulkomainen iso stara. Lisää tällaisia hahmoja Pakkasen tyyliin, jossa esittäjä pystyy rakentamaan aivan erilaisen hahmon kuin mitä esittäjästä tulee ensin mieleen. Kaikki pisteet Leppilammelle, oli ylivoimaisesti paras tällä kaudella, kukaan ei päässyt lähellekään.

Vierailija
10282/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko sopii paremmin laulajaksi kuin näyttelijäksi tai juontajaksi. Nyt bändi pystyyn ja Pakkas tyylillä vetoja! Mä ainakin tuun keikoille!!!

Leppilampi on erittäin ammattitaitoinen ja sujuva juontaja, ja hyvä näyttelijä, toivottavasti saa lisää rooleja. Onhan nytkin tosin ollut juuri kuvaamassa yhtä elokuvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10283/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko sopii paremmin laulajaksi kuin näyttelijäksi tai juontajaksi. Nyt bändi pystyyn ja Pakkas tyylillä vetoja! Mä ainakin tuun keikoille!!!

Hänellä on useampi kokoonpano ja keikkailee ihan ahkerasti Tulisuudelman kaltaisissa mestoissa vetämässä

Vierailija
10284/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Pakkasen hahmossa on enemmän totuutta kuin me katsojat ymmärretään, nimenomaan Mikon itsensä näkökulmasta katsottuna. Tämän keskustelun kommenteistakin sen voi päätellä. Meille on syntynyt liian yksipuolinen kuva Maikkarin vakikasvo-Mikosta. Hän ei selvästi pääse näyttämään taitojaan siinä roolissa, mikä on sääli. Ehkä hänen olisi nyt aika irtautua siitä roolista ja kokeilla jotain muuta, kun kerran taitoja on?

Ja voin ihan suosiolla sanoa, että en arvannut Pakkasen hahmoa ja ärsytti valtavasti tämän keskustelun Leppilampi-jankkaus.

Mutta tämä esitys ei nyt varsinaisesti auttanut asiaa, vaan teki hänestä vielä etäisemmän hahmon, joka vaikuttaa ylimieliseltä. Hän ei antanut itsestään oikein mitään ja esitti jotain maailmanvalloittajaa, jolla on ollut rankka elämä. Jos hän tosiaan kipuilee maineensa takia, tässähän hänellä olisi ollut mahdollista kertoa itsestään jotain henkilökohtaisempaa, mutta kaikki pyöri vain tuon roskissurkuttelun ympärillä. 

Minusta hän nimenomaan kertoi tässä hyvin henkilökohtaisia asioita itsestään siinä missä moni muu osallistuja on antanut pelkästään pinnallisia vihjeitä. Tämä on varmasti myös syy, miksei moni vihjeitä häneen yhdistänyt, eikä suostu yhdistämään näköjään vieläkään, kun Mikko ei ole puhunut näistä kuin vasta viime vuosina haastatteluissa. Niissä on kuitenkin kerrottu aivan näitä samoja asioita kuin Pakkasen vihjeissä.

Minä en nyt vieläkään saa kiinni sitä henkilökohtaista tragediaa, josta Leppilampi on romahduttanut elämänsä. Juu, ura ei lähtenyt Amerikassa käyntiin ja tuli ero. Itse en koskaan kehtaisi tällaisia mainostaa minään roskiksessa makaamisena. Miten itseään täynnä pitää olla, jos maailma romahtaa siihen, ettei päässytkään hollywood-tähdeksi vaan joutui "vain" suomen suosituimmaksi ja kysytyimmäksi ja hyvätuloisimmaksi juontajaksi ja näyttelijäksi? Anteeksi, mutta en vain tajua tätä kuviota. 

Vihjeet ovat usein vertauskuvallista, niin tässäkin. Ja monelle ihmiselle esim. avioero on valtavan iso pettymys ja raskas kokemus. Samoin urahaaveiden karsiutuminen. Vaikka töitä onkin riittänyt.

Turhaan sinä nyt jankutat vertauskuvista, kyllä minä tajuan, ettei nyt ihan oikeasti makaa roskiksessa. Mutta tuo on vertauskuvanakin ihan yliampuvaa. Aika helkkarin moni muukin on eronnut ja menettänyt unelmansa, mutta se on elämää. Ei kaikki mene aina niin kuin suunnittelee ja toivoo. Ei siitä silti elämä mene pilalle, että pitää noin kovasti uhriutua. 

Jengi ottaa pikkasen liian tosissaan tällasen VIIHDEohjelman. Ei voi ku nauraa. Jaxuhaleja. XD

Vierailija
10285/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hauskaa kun peter franzen ja moni muu suomalainen olisi kelvannut pakkaseksi

niihin kun ne vihjeet ei edes osunut yhtään. Onko franzenilla ollut minkäänlaista romahdusta? ilmeisesti he olisivat saaneet huijata rankasti vai?

leppilampeen sentään vihjeet liittyivät tavalla tai toisella

Miten niin olisivat kelvanneet? Ymmärrätkö, että täällä on paljon keskustelijoita ja kaikki me näemme asiat eri tavoin. Joku ei hyväksynyt sitä, että suomalainen puhuisi englantia, mutta monelle se asia oli ihan ok. Moni täällä veikkasi Leppilampea, mutta koska Pakkanen oli vaikea hahmo, niin siksi veikkauksia tuli niin paljon. Toisista vihjeet sopivat Mikkoon ja osa on eri mieltä. Näin se menee.

no jos yhtään oot keskustelua seurannut, niin franzen, saaresto ja kumppanit sai aina ison määrän upvoteja kun taas leppilampi sai aina alapeukkua niin pirusti. 

Ihmiset tykkäävät, kun joku keksii potentiaalisen julkkiksen ja alkavat sitten selvittämään tämän sopivuutta vihjeisiin. Salapoliisin työ on aina kiinnostavaa. Oli kiva saada uusia nimiä ketjuun ja oppia asioita heistä. Sen sijaan se on puuduttavaa, jos joutuu lukemaan samat alamäkiluistelu kommentit tuhat kertaa.

Vierailija
10286/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Läppälempi vihjannut homouteenkin :(

Vierailija
10287/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kattonut vähän "sivusilmällä" tätä kautta, mutta mua jäi ihmetyttämään ne Hietalan/Tohtorin vihjeet. Täällä on mollattu Leppilammen vihjeitä ja huijaamista, mutta miten se tohtorointi liittyi tuohon Hietalaan? Entä miekkavalaat? Hänelläkö oli sammakko vihje-esineenä? Oliko Tammisella pikkusisko ja pikkuveli? Leppilammella Björklundin kuva? No jälkimmäisen ymmärrän, että Björklund on näyttelijä ja Mikko on näyttelijä...

Siis tohtorihan oli vain hahmon nimi, jonka ympärillä hän touhusi niissä vihjevideoissa. Hietala kertoi myös, että ei osannut valita hahmoa tohtorin ja miekkavalaan välillä,joten hahmoon tuli vähän molempia. Siinä ei ole sen kummempaa vihjettä, kuten ei Kristaankaan varsinaisesti liity mikään taikahattu tai Tammiseen mitkään hiiret. 

Sammakko vihjeenä viittasi hänen veljeensä Sakuun. 

Vierailija
10288/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leppilampi on kuin Trump: FAKE NEWS! 😀

FAKE FACE

Vierailija
10289/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jazz-yökerho-konkka oli kyllä jo aika överiä sumutusta.

Ne vihjeet olivat viittauksia elokuviin, joissa on näytellyt. Instassa tai Facebookissa joku kirjoitti, että tuolla olisi viitattu Keisarikunta-elokuvaan.

Vierailija
10290/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kattonut vähän "sivusilmällä" tätä kautta, mutta mua jäi ihmetyttämään ne Hietalan/Tohtorin vihjeet. Täällä on mollattu Leppilammen vihjeitä ja huijaamista, mutta miten se tohtorointi liittyi tuohon Hietalaan? Entä miekkavalaat? Hänelläkö oli sammakko vihje-esineenä? Oliko Tammisella pikkusisko ja pikkuveli? Leppilammella Björklundin kuva? No jälkimmäisen ymmärrän, että Björklund on näyttelijä ja Mikko on näyttelijä...

eihän se tohtorointi liittynytkään varsinaisesti mihinkään, mutta tohtori antoi selkeitä vihjeitä (sorminäppärä eli basisti)

sammakko ehkä liittyi veljeensä jota kutsutaan sakuksi

miekkavalaat ehkä tähän?

vihjeiden ei pidä olla sellaisia että ne heti tajuaa. Mutta tohtori heitti 2 viimeisessä jaksossa aika helpot kun mainitsi sinfonian ja metallinmakuiset lääkkeet, puhumattakaan yötoiveesta

Vierailija
10291/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Pakkasen hahmossa on enemmän totuutta kuin me katsojat ymmärretään, nimenomaan Mikon itsensä näkökulmasta katsottuna. Tämän keskustelun kommenteistakin sen voi päätellä. Meille on syntynyt liian yksipuolinen kuva Maikkarin vakikasvo-Mikosta. Hän ei selvästi pääse näyttämään taitojaan siinä roolissa, mikä on sääli. Ehkä hänen olisi nyt aika irtautua siitä roolista ja kokeilla jotain muuta, kun kerran taitoja on?

Ja voin ihan suosiolla sanoa, että en arvannut Pakkasen hahmoa ja ärsytti valtavasti tämän keskustelun Leppilampi-jankkaus.

Mutta tämä esitys ei nyt varsinaisesti auttanut asiaa, vaan teki hänestä vielä etäisemmän hahmon, joka vaikuttaa ylimieliseltä. Hän ei antanut itsestään oikein mitään ja esitti jotain maailmanvalloittajaa, jolla on ollut rankka elämä. Jos hän tosiaan kipuilee maineensa takia, tässähän hänellä olisi ollut mahdollista kertoa itsestään jotain henkilökohtaisempaa, mutta kaikki pyöri vain tuon roskissurkuttelun ympärillä. 

Minusta hän nimenomaan kertoi tässä hyvin henkilökohtaisia asioita itsestään siinä missä moni muu osallistuja on antanut pelkästään pinnallisia vihjeitä. Tämä on varmasti myös syy, miksei moni vihjeitä häneen yhdistänyt, eikä suostu yhdistämään näköjään vieläkään, kun Mikko ei ole puhunut näistä kuin vasta viime vuosina haastatteluissa. Niissä on kuitenkin kerrottu aivan näitä samoja asioita kuin Pakkasen vihjeissä.

Minä en nyt vieläkään saa kiinni sitä henkilökohtaista tragediaa, josta Leppilampi on romahduttanut elämänsä. Juu, ura ei lähtenyt Amerikassa käyntiin ja tuli ero. Itse en koskaan kehtaisi tällaisia mainostaa minään roskiksessa makaamisena. Miten itseään täynnä pitää olla, jos maailma romahtaa siihen, ettei päässytkään hollywood-tähdeksi vaan joutui "vain" suomen suosituimmaksi ja kysytyimmäksi ja hyvätuloisimmaksi juontajaksi ja näyttelijäksi? Anteeksi, mutta en vain tajua tätä kuviota. 

Vihjeet ovat usein vertauskuvallista, niin tässäkin. Ja monelle ihmiselle esim. avioero on valtavan iso pettymys ja raskas kokemus. Samoin urahaaveiden karsiutuminen. Vaikka töitä onkin riittänyt.

Turhaan sinä nyt jankutat vertauskuvista, kyllä minä tajuan, ettei nyt ihan oikeasti makaa roskiksessa. Mutta tuo on vertauskuvanakin ihan yliampuvaa. Aika helkkarin moni muukin on eronnut ja menettänyt unelmansa, mutta se on elämää. Ei kaikki mene aina niin kuin suunnittelee ja toivoo. Ei siitä silti elämä mene pilalle, että pitää noin kovasti uhriutua. 

Jengi ottaa pikkasen liian tosissaan tällasen VIIHDEohjelman. Ei voi ku nauraa. Jaxuhaleja. XD

Mitä tarkoitat? Tuossa joku muu alkoi analysoimaan Leppilammen traagista elämää ja hänelle minä kommentoin. Mitä sinä minulle jaksuhalittelet? 

Vierailija
10292/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jazz-yökerho-konkka oli kyllä jo aika överiä sumutusta.

Ne vihjeet olivat viittauksia elokuviin, joissa on näytellyt. Instassa tai Facebookissa joku kirjoitti, että tuolla olisi viitattu Keisarikunta-elokuvaan.

No, siihenhän juuri viitattiin, ja myös Kaksipäisen kotkan varjossa -elokuvaan.

Vierailija
10293/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin vielä Peto on irti-kappaleenkin aikana että Pakkanen olisi ulkomaalainen, kun hän äänsi laulun sanat niin erikoisella tavalla

Vierailija
10294/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Saku sammakko oli Hietalan huumoria, nimittäin hänellä on Saku niminen veli. Kyllä Hietalan vihjeet oli kaikki ihan osuvia ja niissä oli perää.

Vierailija
10295/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, miksi Mikko lähti tähän ohjelmaan mukaan:

- Olen käynyt monissa koekuvauksissa, joissa ohjaaja tai tuottaja ovat sanoneet, että olisin juuri oikea tähän rooliin, mutta minut tunnetaan liikaa juontajana. Tajuan ihan hyvin, että tunnistettavuudessa on se vaara, että katsojan on vaikea nähdä roolihenkilöä ”tv:stä tutun Leppilammen” takaa. Samaan aikaan koen silti olevani näyttelijänä paljon parempi kuin vielä 10 vuotta sitten. Tietysti sellainen harmittaa, Leppilampi sanoi Avun haastattelussa pari vuotta sitten.

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006623710.html

Nyt Mikko osoitti, että hän todella on erittäin hyvä näyttelijä ja esiintyjä.

Vierailija
10296/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko, ettei juontaja ja panelistit tienneet, keitä hahmot ovat? Vai tulivatko kaikki töihin ihan avoimesti ja vetivät harjoitukset ilman pukujaan panelistien istuessa siellä ja nähden, keitä ne olivat ja panelisteille sanottiin, keitä arvuutella?

Vai ihan oikeasti kaikki oli supersalaista, kukaan ei tiennyt ketään, eikä Ile tiennyt Marjaa jne.

Haluan uskoa jälkimmäiseen.

Vierailija
10297/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tohtorihan oli vain hahmon nimi, jonka ympärillä hän touhusi niissä vihjevideoissa. Hietala kertoi myös, että ei osannut valita hahmoa tohtorin ja miekkavalaan välillä,joten hahmoon tuli vähän molempia. Siinä ei ole sen kummempaa vihjettä, kuten ei Kristaankaan varsinaisesti liity mikään taikahattu tai Tammiseen mitkään hiiret. 

Sammakko vihjeenä viittasi hänen veljeensä Sakuun. 

Okei, ajattelin kun jotenkin sitä tohtorointia, reseptien kirjoittelua, kaikkea sellaista alaan/aiheeseen liittyvää jankattiin tosi paljon.

Vierailija
10298/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leppilampi veti roolinsa mahtavasti, kaikki eleet, olemus, pään liikutus, loistavaa näyttelemistä. Ja upeaa laulamista. Sen takia tätä ohjelmaa katsotaan, että yritetään arvata hahmon henkilöllisyys - ei sen takia, että siellä olisi maskin takana joku ulkomainen iso stara. Lisää tällaisia hahmoja Pakkasen tyyliin, jossa esittäjä pystyy rakentamaan aivan erilaisen hahmon kuin mitä esittäjästä tulee ensin mieleen. Kaikki pisteet Leppilammelle, oli ylivoimaisesti paras tällä kaudella, kukaan ei päässyt lähellekään.

Hahmossa ja esityksissä ei vieläkään ole mitään vikaa, mutta näen tuhat ja yksi tapaa, joilla olisi saanut hahmon vihjeistä vaikeita ilman paksua värittämistä tai suoranaista valehtelua. Nolla pistettä Leppilammelle siitä, että loi hahmon, joka ei omienkaan sanojensa mukaan vastaa esittäjäänsä, eikä siten ohjelman ideaa.

Vierailija
10299/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotteko, ettei juontaja ja panelistit tienneet, keitä hahmot ovat? Vai tulivatko kaikki töihin ihan avoimesti ja vetivät harjoitukset ilman pukujaan panelistien istuessa siellä ja nähden, keitä ne olivat ja panelisteille sanottiin, keitä arvuutella?

Vai ihan oikeasti kaikki oli supersalaista, kukaan ei tiennyt ketään, eikä Ile tiennyt Marjaa jne.

Haluan uskoa jälkimmäiseen.

Kaikki on todella salaista, kuten kaikki ohjelmaan osallistuneet ovat kertoneet. Ja sehän tekee siitä heille myös erityisen kokemuksen, josta kaikki ovat olleet innoissaan.

Vierailija
10300/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Läppälempi vihjannut homouteenkin :(

No ei viitannut.