Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masked Singer Suomi kausi 2 Official

Masked Singer Suomi kausi 2
12.09.2020 |

Alkaa tänään hahmojen esittelyllä:

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006632922.html

Kommentit (10902)

Vierailija
10301/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kattonut vähän "sivusilmällä" tätä kautta, mutta mua jäi ihmetyttämään ne Hietalan/Tohtorin vihjeet. Täällä on mollattu Leppilammen vihjeitä ja huijaamista, mutta miten se tohtorointi liittyi tuohon Hietalaan? Entä miekkavalaat? Hänelläkö oli sammakko vihje-esineenä? Oliko Tammisella pikkusisko ja pikkuveli? Leppilammella Björklundin kuva? No jälkimmäisen ymmärrän, että Björklund on näyttelijä ja Mikko on näyttelijä...

Nightwish-fanit tietävät Hietalan intohimoiseksi scifi-faniksi ja tieteistä kiinnostuneeksi, joten tohtorointi ja tiede juontanevat sieltä. Lisäksi on avoimesti kertonut masennuksestaan ja pitkäaikaisesta asiakkuudestaan terveyspalveluiden puolella. Miekkavalas näkyy ainakin yhdellä Nightwishin lyriikkavideolla, ja yhtye tunnetusti puhuu luonnonsuojelun puolesta. Mahdollista on myös "marcomainen" sanoilla leikittely: miekkavalas on englanniksi "orca" eli melkein entinen taiteilijanimi Marco. Sammakko oli minullekin aluksi mysteeri, kunnes joku mainitsi Sakari- eli Saku-veljen = Saku Sammakko. Osa vihjeistä oli ehkä aika kaukaa kierrärteltyjä, mutta pääsääntöisesti Tohtorin vihjeet pystyy jotain kautta Hietalaan liittämään. 

Vierailija
10302/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, minkä teit, Mikko Leppilampi! Pääsit yllättämään taidoillasi totaalisesti. Bravo! Mitä esityksiä, miten esitit roolisi! Täydellistä, kiehtovaa, erilaista. Tällaista lisää tähän ohjelmaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10303/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kattonut vähän "sivusilmällä" tätä kautta, mutta mua jäi ihmetyttämään ne Hietalan/Tohtorin vihjeet. Täällä on mollattu Leppilammen vihjeitä ja huijaamista, mutta miten se tohtorointi liittyi tuohon Hietalaan? Entä miekkavalaat? Hänelläkö oli sammakko vihje-esineenä? Oliko Tammisella pikkusisko ja pikkuveli? Leppilammella Björklundin kuva? No jälkimmäisen ymmärrän, että Björklund on näyttelijä ja Mikko on näyttelijä...

"Musiikki on lääkettä sielulle" on aika tunnettu käsite. Siitä sitten lähti kertomaan, miten hän kirjoittelee samaa reseptiä vaivaan kuin vaivaan, ja kuinka hänen diagnoosejaan kuunnellaan ympäri maailman. Jossain jaksossa kertoi myös, että edustaa näppäräsormisina tunnettuja henkilöitä, joita kuitenkin pidetään aika yksinkertaisina (basistit).

Vierailija
10304/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eihän se tohtorointi liittynytkään varsinaisesti mihinkään, mutta tohtori antoi selkeitä vihjeitä (sorminäppärä eli basisti)

sammakko ehkä liittyi veljeensä jota kutsutaan sakuksi

miekkavalaat ehkä tähän?

vihjeiden ei pidä olla sellaisia että ne heti tajuaa. Mutta tohtori heitti 2 viimeisessä jaksossa aika helpot kun mainitsi sinfonian ja metallinmakuiset lääkkeet, puhumattakaan yötoiveesta

Ekoissa vihjeissä myös puhuttiin siitä, että hän on pitkän linjan ammattilainen terveydenhuollossa asiakkaan roolissa. Hietala on kertonut pitkäaikaisesta masennuksestaan, joka on uusiutunut monta kertaa ja joutuu syömään lääkkeitä koko elämä. Tästä jo kallistuin Hietalan puoleen. Minusta Tohtori oli älykkäästi ja hyvin rakennettu hahmo.

Vierailija
10305/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, miksi Mikko lähti tähän ohjelmaan mukaan:

- Olen käynyt monissa koekuvauksissa, joissa ohjaaja tai tuottaja ovat sanoneet, että olisin juuri oikea tähän rooliin, mutta minut tunnetaan liikaa juontajana. Tajuan ihan hyvin, että tunnistettavuudessa on se vaara, että katsojan on vaikea nähdä roolihenkilöä ”tv:stä tutun Leppilammen” takaa. Samaan aikaan koen silti olevani näyttelijänä paljon parempi kuin vielä 10 vuotta sitten. Tietysti sellainen harmittaa, Leppilampi sanoi Avun haastattelussa pari vuotta sitten.

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006623710.html

Nyt Mikko osoitti, että hän todella on erittäin hyvä näyttelijä ja esiintyjä.

Outo logiikka. Eli häntä ei ole kelpuutettu elokuviin, koska hänet tunnetaan liikaa juontajana ja tv:stä tuttuna, mutta nyt oli hyvä, että hän esiintyi vielä yhdessä tv-ohjelmassa? Kai hänen esiintymistaitonsa ovat koko ajan olleet tiedossa, joten niidenkään osalta tästä nyt oli tuskin kovin paljon hyötyä. 

Vierailija
10306/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiirulainen väitti olevansa kova bisnesnainen, Taikahattu joku siirtolapuutarha-pulla äiti, Pakkanen ollut elämässään roskiksessa...  ?

Jos tulee vielä seuraava kausi, niin tietää,  että noiden vihjeet eivät välttämättä pidä paikkaansa. Itse luulin, että juurikin näiden vihjeiden(kin) perusteella arvataan kuka siellä maskin alla on.

Sehän oli jo ensimmäisellä kaudella tiedossa että jotkin vihjeet ei pidä paikkaansa, ja on siitä tälläkin kaudella mainittu useaan otteeseen jopa lähetyksissä.

Jarkko Tamminen on ymmärtääkseni Tappara fani, ei ole sanonut että on Tampereelta. Panelistit vain on olettaneet että on Tamperelainen kun Tapparan pelipaita vihjevideoissa.

Ja mitä ensikauteen tulee...Antti Holmaa on veikkailtu vähän yheksi jos toiseksi niin on varmaan seuraavalla kaudella mukana jos sellainen tulee;) (vrt. Viimekautena Leppilampea veikkailtiin paljon)

Hiirulaisen keksin siinä jaksossa kun puhuivat treenatuista käsivarsista ja parijaksoa sitten hyväksyin Tohtorin henkilöllisyyden kun aloin lukemaan tätä palstaa ja instaa, vaikka itse veikkailin ihan toista aluksi. Näiden lisäksi vain kaksi muuta oikein ilman keskustelupalstoja..Kukka ja Viikinki.

Tämä kausi..en saanut sitä yllätystä, se oli kuten arvelinkin yllätys vain panelisteille. Kun tiesi kaikki ennen finaalia niin ei yllättänyt maskien poisto. Tosin viimeiseen asti odotin Pakkaseksi jotain toista henkilöä, koska toivoin sitä suurta yllätystä.

Millä tavalla viime kaudella vihjeet eivät pitäneet paikkaansa? 

Onko Pandora esimerkiksi jotenkin Karjalasta. Antoi Karjala-vihjeen, mikä harhautti ihmiset ajattelemaan Hanna Pakarista.

Ja ilkka alanko antoi vihjeen että on radiotoimittaja...vaikka ei ole. Mitä nyt käyny vierailulla jossain ohjelmassa. Ja jossain puhuttiinkin loppukaudesta että kaikki vihjeet ei pidä välttämättä paikkaansa. En muista enään missä. Anteeksi.

Vierailija
10307/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla pistettä Leppilammelle siitä, että loi hahmon, joka ei omienkaan sanojensa mukaan vastaa esittäjäänsä, eikä siten ohjelman ideaa.[/quote]

Loistavasti sanottu. 

Vierailija
10308/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tohtorihan oli vain hahmon nimi, jonka ympärillä hän touhusi niissä vihjevideoissa. Hietala kertoi myös, että ei osannut valita hahmoa tohtorin ja miekkavalaan välillä,joten hahmoon tuli vähän molempia. Siinä ei ole sen kummempaa vihjettä, kuten ei Kristaankaan varsinaisesti liity mikään taikahattu tai Tammiseen mitkään hiiret. 

Sammakko vihjeenä viittasi hänen veljeensä Sakuun. 

Okei, ajattelin kun jotenkin sitä tohtorointia, reseptien kirjoittelua, kaikkea sellaista alaan/aiheeseen liittyvää jankattiin tosi paljon.

markon hahmonhan olisi pitänyt olla marko hietala, eli pukeutua ja esittää itseään.

Vierailija
10309/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Mikon lähipiiriä, mutta on kuitenkin oltu paljon tekemisissä vuosien varrella. Sen perusteella sanoisin, että Pakkasen vihjeissä kerrottiin paljon nimenomaan Mikosta ihmisenä. Hän on aika paljon syvällisempi ja monitahoisempi henkilö kuin julkisuuskuvasta voisi luulla.

Todella upeasti oli Pakkanen tehty, ja olen iloinen, että Mikko pääsi sen tekemään ja päästi ihmiset näkemään itsestään myös vähemmän tuttuja puolia. Hyvä Mikko!

Vierailija
10310/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa,nyt voidaan julistaa joulurauha .Hauskaa oli että keskustelu oli vilkasta ja välillä vähän hermoille käypää.Tätä tarvittiin ja purkautuminen tervettä.Haluan toivottaa kaikille mukana olleille Hyvää Joulua ja parempaa tulevaa vuotta.

Vierailija
10311/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulkitsen nuo Hiirulaisen ylimääräiset hahmot niin, että viittaavat nimenomaan työhön imitaattorina. Esittää työkseen useita eri hahmoja. Ei siskoja, veljiä tai 2 lasta.

Vierailija
10312/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lyödä rahasta vetoa, että Konsta Hietanen on mukana seuraavalla kaudella. :D Ajattelin, että olisi jo nyt mukana. Joku Salkkareiden näyttelijä on tähän mennessä ollut aina mukana, joka on myös hyvä laulaja.

Vierailija
10313/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tohtorihan oli vain hahmon nimi, jonka ympärillä hän touhusi niissä vihjevideoissa. Hietala kertoi myös, että ei osannut valita hahmoa tohtorin ja miekkavalaan välillä,joten hahmoon tuli vähän molempia. Siinä ei ole sen kummempaa vihjettä, kuten ei Kristaankaan varsinaisesti liity mikään taikahattu tai Tammiseen mitkään hiiret. 

Sammakko vihjeenä viittasi hänen veljeensä Sakuun. 

Okei, ajattelin kun jotenkin sitä tohtorointia, reseptien kirjoittelua, kaikkea sellaista alaan/aiheeseen liittyvää jankattiin tosi paljon.

markon hahmonhan olisi pitänyt olla marko hietala, eli pukeutua ja esittää itseään.

Lyön vetoa, että Kokander arvaisi silti Eicca Toppinen.

Vierailija
10314/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä masked singerin keskustelut on aina vuotuisia kohokohtia :D

hyvä että herättää kiivasta keskustelua ja voimakkaita tunteita. 

Vierailija
10315/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Läppälempi vihjannut homouteenkin :(

Ei tosiaankaan vihjannut. Te näitte homousvihjeitä siellä, missä niitä ei ole.

Vierailija
10316/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset voivat syyttää vain itseään, jos luulivat Pakkasen olevan ulkomaalainen. Esittelyjaksossa Ile kysyi Pakkaselta "Can you sew or "virkata", as we say in Finland?" Ja Pakkanen vastasi "Yes", eli ymmärsi suomea. Ja Leppilammen tunnistin toisessa jaksossa.

Vierailija
10317/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, että miten nuo kaksi lasta viimeisessä vihjeessä liittyivät Jarkko Tammiseen?

Muut vihjeet olivatkin selviä tai sitten ne on selitetty täällä.

Vierailija
10318/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole Mikon lähipiiriä, mutta on kuitenkin oltu paljon tekemisissä vuosien varrella. Sen perusteella sanoisin, että Pakkasen vihjeissä kerrottiin paljon nimenomaan Mikosta ihmisenä. Hän on aika paljon syvällisempi ja monitahoisempi henkilö kuin julkisuuskuvasta voisi luulla.

Todella upeasti oli Pakkanen tehty, ja olen iloinen, että Mikko pääsi sen tekemään ja päästi ihmiset näkemään itsestään myös vähemmän tuttuja puolia. Hyvä Mikko!

Valitettavasti minulle ei välittynyt kovin syvällistä ja monitahoista henkilöä tämän ohjelman perusteella. Kovin on traagista ollut elämä ja on oppinut kantapään kautta, ettei ole immuuni kaikelle. Ja mitä muuta. Oscarit jäivät saamatta ja joutui palaamaan Suomeen (= roskikseen). 

Vierailija
10319/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu!

Munkin mielestä asia menee noin. En käsitä että ihmiset eivät ymmärrä. Mikko Leppilampi sanoi sen selvin sanoin: "Tämä oli näkymättömyyspilleri. Voi vain tehdä ja ihmiset katsovat ilman ennakkoluuloja."

Mikko näytti itsestään uusia ulottuvuuksia.

Takuulla mieletön kokemus.

Vierailija
10320/10902 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa, että miten nuo kaksi lasta viimeisessä vihjeessä liittyivät Jarkko Tammiseen?

Muut vihjeet olivatkin selviä tai sitten ne on selitetty täällä.

Olisiko hänellä kaksi lasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi