Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kids Voice - ruotsinkielisille lapsille puhutaan englantia!?

Vierailija
30.10.2013 |

Olen itse kaksikielisestä perheestä, mutta itse suomenkielinen. Särähti ihan valtavasti korvaan, että Axl ja Tea puhuivat englantia ruotsinkielisille lapsille. Aivan käsittämätöntä! Aikuisina suomalaisina ovat varmasti opiskelleet ruotsia koulussa ja muutama kysymys olisi mahdollista harjoitella jo ennakkoon ruotsiksi. Tai haastattelisivat suomenkielellä ja lapsi saisi vastata ruotsiksi. Luontevinta on, että kaikki käyttäisivät omaa äidinkieltään. Nämä ruotsinkielisetkin lapset opiskelevat suomea koulussa, joten ymmärtävät ihan varmasti kysytyt kysymykset ja nehän voi sopia etukäteen.

Nyt tästä tuli vaan tosi nolo asetelma. Eikö teitä muita häirinnyt?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon Suomi kaksikielinen, vaikka tosiasiassa se ei sitä ole, ohjelma on suomalainen ja suomalaisille tehty. Miksi mennä mukaan kilpailemaan tilanteeseen, jossa ei osaa kieltä? Kyllä niitä muitakin tilaisuuksia on, jossa voi puhua ruotsia, venäjää, somaliaa tms. Ruotsissa ehkä on voice kids kans? Siellä puhutaan ruotsia!

Vierailija
82/83 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 06:46"]

Olkoon Suomi kaksikielinen, vaikka tosiasiassa se ei sitä ole, ohjelma on suomalainen ja suomalaisille tehty. Miksi mennä mukaan kilpailemaan tilanteeseen, jossa ei osaa kieltä? Kyllä niitä muitakin tilaisuuksia on, jossa voi puhua ruotsia, venäjää, somaliaa tms. Ruotsissa ehkä on voice kids kans? Siellä puhutaan ruotsia!

[/quote]

Ai että sun mielestäsi muut kuin suomenkieliset lapset eivät saisi osallistua valtakunnalliseen formaattiin vaan pitäisi vähintään matkustaa vieraaseen maahan kilpailemaan? Siinä juuri nähdään, mihin te pakkoruotsijankkaajat oikeasti pyritte: johonkin äärinationalistiseen "Suomi suomenkielisille" -shaibaan. Toimittajien ammattitaitoon kuuluu puhua ruotsia tällaisessa kisassa ja jos eivät osaa, niin hankkia tulkki tai vaikka laittaa lapsen vanhemmat tulkkaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kyllä todella outoa, että ruotsinkielinen suomalaislapsi ei osaa suomea. Itse olen täysin suomenkielinen, mies ja lapset 6v ja14v kaksikielisiä ja puhuvat täydellistä suomea ja ruotsia. Molemmat lapset ruotsinkielisessä koulussa ja myös käyneet ruotsinkielisen päiväkodin ja sekä koulussa ja tarhassa kaikki lapset puhuvat molempia kieliä. Asutaan helsingissä.