Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On se, pimeää. Yksin mökillä.

Vierailija
11.09.2020 |

Tämä on vielä vanha yli satavuotias talo, oikein ykkösluokan kummittelumateriaalia. Iso vintti ja yläkerta jota ei juuri käytetä. Alakerrassa oleskelutilat ja makkari, tässä odottelen milloin alkaa ovet kolahtelemaan yläkerrassa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valot poist päältä ja alat katsoo kauhuelokuvaa. Saat vähän jännitystä elämään :)

En mä tykkää kauhuleffoista, valot on jo melkein sammutetukin. Tuvassa palaa yksi pöytälamppu, mikä on aina päällä.

Vierailija
22/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon mökillä, mutta porukoiden kanssa.

On kyllä niin pimeetä, kuin vaan voi olla.

Kiva käydä huussissa yöllä, jos edes löydän sinne. Valoja ei ole, kuin vaan mökinterassilla ja mökissä.

Jotta pääsen hyytävään tunnelmaan niin kohta aloitan kauhuleffan katsomisen kännyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on. Itse kävin juuri taskulampun kanssa kiertämässä tallit ja ulkorakennukset. Koira oli niin levoton, että huolestuin onko siellä taas susi vaanimassa lampaita ja kanoja. Mitään ei näkynyt, tarkistin että ovet on kiinni ja koirakin jo rauhoittuu. On kyllä pimeää, kesä vaihtui syksyyn niin äkkiä. No sama se on sitten keväällä kun valo alkaa taas lisääntyä nopeasti.

Mulla sama, paitsi ei ole lampaita tai kanoja. Koira murisee ja katsoo ikkunan suuntaan puutarhaan päin. Koira on ollut hoidossa täällä jo pari kuukautta ja nyt murisee ensimmäistä kertaa koko aikana. Pitäiskö mennä katsomaan tuonne pilkkopimeään? Onko naapurin isäntä sammunut kuistin ovelle, vai onko vaan peuroja omenoita syömässä.

Meidän edesmennyt koira murisi joskus kun näki oman peilikuvansa heijastuvan ikkunasta :)

Vierailija
24/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon talossa kaikki makkarit on yläkerrassa. Alakerta varattu olohuoneelle, keittiölle jne.

Vanhoissa maalaistaloissa kaikki asuinhuoneet on samassa tasossa, saattaa jotain vinttikamareita löytyä, mutta yleensä ne olivat kesäkäytössä.

Vierailija
25/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että kaamoksessa on rankkaa se, että ikkunasta näkee vain oman itsensä...

Vierailija
26/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon talossa kaikki makkarit on yläkerrassa. Alakerta varattu olohuoneelle, keittiölle jne.

Vanhoissa maalaistaloissa kaikki asuinhuoneet on samassa tasossa, saattaa jotain vinttikamareita löytyä, mutta yleensä ne olivat kesäkäytössä.

Näin se on meilläkin. Yläkerrassa on iso puruvintti ja sitten kaksi kesähuonetta ja niitä yhdistävä pieni käytävätila.

Vierailija
27/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin olet mökillä?

Minäkin olen yksin mökillä. Voitais ottaa yhdessä parit napanterit, jos olet lähistöllä ja jos oot nainen, niin nukkua yö vierekkäin ja.. 💞

28/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on. Itse kävin juuri taskulampun kanssa kiertämässä tallit ja ulkorakennukset. Koira oli niin levoton, että huolestuin onko siellä taas susi vaanimassa lampaita ja kanoja. Mitään ei näkynyt, tarkistin että ovet on kiinni ja koirakin jo rauhoittuu. On kyllä pimeää, kesä vaihtui syksyyn niin äkkiä. No sama se on sitten keväällä kun valo alkaa taas lisääntyä nopeasti.

Mulla sama, paitsi ei ole lampaita tai kanoja. Koira murisee ja katsoo ikkunan suuntaan puutarhaan päin. Koira on ollut hoidossa täällä jo pari kuukautta ja nyt murisee ensimmäistä kertaa koko aikana. Pitäiskö mennä katsomaan tuonne pilkkopimeään? Onko naapurin isäntä sammunut kuistin ovelle, vai onko vaan peuroja omenoita syömässä.

Meidän edesmennyt koira murisi joskus kun näki oman peilikuvansa heijastuvan ikkunasta :)

Tää koira on makoillut joka ilta tuossa vieressä kun olen koneella. Ikkunan edessä on iso peikonlehti, ei voi nähdä omaa peilikuvaansa koiran korkeudelta. Jotain siellä liikkui. Murina on loppunut. Ehkä alkaa uudelleen, jos sammunut naapuri kääntää kylkeä tai yrittää kömpiä pystyyn.

Vierailija
29/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinmökillä kirjoitti:

Missäpäin olet mökillä?

Minäkin olen yksin mökillä. Voitais ottaa yhdessä parit napanterit, jos olet lähistöllä ja jos oot nainen, niin nukkua yö vierekkäin ja.. 💞

Ollaan kumpikin vaan yksin mökeillämme

Vierailija
30/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa joskus sellaista reilusti yli 150 vuotta vanhaa kartanoa. Näin pimeimpään aikaan tarkistan joka ilta, että sekä vintin että kellarin ovessa haka on kiinni. Ja vaikka olen asunut tässä melkein koko ikäni, ei minua mikään mahti saisi näin illalla tai yöllä vinttiin.

Vierailija
31/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinmökillä kirjoitti:

Missäpäin olet mökillä?

Vähänkö alkaisi pelottamaan, jos näkisin sinut tuolla pilkkopimeässä. En ole Ap, mutta mökkeilen minäkin.

Vierailija
32/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa joskus sellaista reilusti yli 150 vuotta vanhaa kartanoa. Näin pimeimpään aikaan tarkistan joka ilta, että sekä vintin että kellarin ovessa haka on kiinni. Ja vaikka olen asunut tässä melkein koko ikäni, ei minua mikään mahti saisi näin illalla tai yöllä vinttiin.

Ei kiitos kartanon kokoista taloa meille. Tässäkin on ihan omiksi tarpeiksi remontoitavaa eikä ole edes iso talo. Onko sinulla siellä sitten tapahtunut jotain yliluonnollisia juttuja?

Vierailija
33/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä haluaisin nähdä miljoonat tähdet pimeässä maalla

vai näkyykö ne nyt vai talvella

Vierailija
34/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinmökillä kirjoitti:

Missäpäin olet mökillä?

Ollaan kumpikin vaan yksin mökeillämme

No, ei kai tässä sitten muukaan auta. Pysyy viinipullokin kiinni. Hyvää yötä. 🌺

Vierailija
35/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos kartanon kokoista taloa meille. Tässäkin on ihan omiksi tarpeiksi remontoitavaa eikä ole edes iso talo. Onko sinulla siellä sitten tapahtunut jotain yliluonnollisia juttuja?

Täällä kulkee salissa harmaapukuinen nainen eikä todellakaan vain keskiyöllä. Päivällä ovet aukeavat itsekseen ja voi kuulla, miten joku siirtyy kuistilta eteiseen. Ketään vain ei näy. Ja usein öisin voi kuunnella, miten joku liikkuu vintissä, joku hiirtä isompi. Talvisin talo naksuu omia aikojaan, mutta ihan kaikkea ei voi laittaa pelkän lämpötilanmuutoksen syyksi. Nytkin joku tuntuu kulkevan keittiössä, mutta kun kohta menen sinne, siellä ei ole ketään.

Vierailija
36/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kulkee salissa harmaapukuinen nainen eikä todellakaan vain keskiyöllä. Päivällä ovet aukeavat itsekseen ja voi kuulla, miten joku siirtyy kuistilta eteiseen. Ketään vain ei näy. Ja usein öisin voi kuunnella, miten joku liikkuu vintissä, joku hiirtä isompi. Talvisin talo naksuu omia aikojaan, mutta ihan kaikkea ei voi laittaa pelkän lämpötilanmuutoksen syyksi. Nytkin joku tuntuu kulkevan keittiössä, mutta kun kohta menen sinne, siellä ei ole ketään.

No onpas levotonta siellä. Toivottavasti ovat hyväntahtoisen tuntuisia henkiä kuitenkin.

Vierailija
37/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalontoveri, mulla on yli 100v vanha hirsimökki ja olen kuullut tarinoita edellistä omistajista jne. No nukun täällä rempan keskellä korvatulpat päässä enkä kuule jos kummitus kävisi kummittelemassa. Ulkona pimeetä, klo 23.30 lähitien valot sammutetaan ja sitten on säkkipimeetä klo 05 asti. Mulla tossa kynttilät palavat, takassa tuli ja kiva radiokanava pauhaa. Kaikki hyvin:)

Vierailija
38/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä haluaisin nähdä miljoonat tähdet pimeässä maalla

vai näkyykö ne nyt vai talvella

Näkyy aina hämärässä ja pimeässä syksystä talven kautta kevääseen kun on pilvetöntä.

Vierailija
39/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin viljankuivaamolta tupaan.

Piti välillä pysähtyä katselemaan tähtiä. Ei vielä ollut pilviä kuin joku riekale.

Vierailija
40/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon mökillä, mutta porukoiden kanssa.

On kyllä niin pimeetä, kuin vaan voi olla.

Kiva käydä huussissa yöllä, jos edes löydän sinne. Valoja ei ole, kuin vaan mökinterassilla ja mökissä.

Taskulamppu!