Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On se, pimeää. Yksin mökillä.

Vierailija
11.09.2020 |

Tämä on vielä vanha yli satavuotias talo, oikein ykkösluokan kummittelumateriaalia. Iso vintti ja yläkerta jota ei juuri käytetä. Alakerrassa oleskelutilat ja makkari, tässä odottelen milloin alkaa ovet kolahtelemaan yläkerrassa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa joskus sellaista reilusti yli 150 vuotta vanhaa kartanoa. Näin pimeimpään aikaan tarkistan joka ilta, että sekä vintin että kellarin ovessa haka on kiinni. Ja vaikka olen asunut tässä melkein koko ikäni, ei minua mikään mahti saisi näin illalla tai yöllä vinttiin.

Ei kiitos kartanon kokoista taloa meille. Tässäkin on ihan omiksi tarpeiksi remontoitavaa eikä ole edes iso talo. Onko sinulla siellä sitten tapahtunut jotain yliluonnollisia juttuja?

Täällä kulkee salissa harmaapukuinen nainen eikä todellakaan vain keskiyöllä. Päivällä ovet aukeavat itsekseen ja voi kuulla, miten joku siirtyy kuistilta eteiseen. Ketään vain ei näy. Ja usein öisin voi kuunnella, miten joku liikkuu vintissä, joku hiirtä isompi. Talvisin talo naksuu omia aikojaan, mutta ihan kaikkea ei voi laittaa pelkän lämpötilanmuutoksen syyksi. Nytkin joku tuntuu kulkevan keittiössä, mutta kun kohta menen sinne, siellä ei ole ketään.

Lotta?

Vierailija
42/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kohtalontoveri, mulla on yli 100v vanha hirsimökki ja olen kuullut tarinoita edellistä omistajista jne. No nukun täällä rempan keskellä korvatulpat päässä enkä kuule jos kummitus kävisi kummittelemassa. Ulkona pimeetä, klo 23.30 lähitien valot sammutetaan ja sitten on säkkipimeetä klo 05 asti. Mulla tossa kynttilät palavat, takassa tuli ja kiva radiokanava pauhaa. Kaikki hyvin:)

Joo, onneksi on hyvät unenlahjat, nukun aamuun asti ilman heräämisiä. Ei tarvitse hereillä maata ja kuunnella joka rapsahdusta. Nyt katselen vähän aikaa jotain sarjaa, yleensä simahdan niitä katsoessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa joskus sellaista reilusti yli 150 vuotta vanhaa kartanoa. Näin pimeimpään aikaan tarkistan joka ilta, että sekä vintin että kellarin ovessa haka on kiinni. Ja vaikka olen asunut tässä melkein koko ikäni, ei minua mikään mahti saisi näin illalla tai yöllä vinttiin.

Ei kiitos kartanon kokoista taloa meille. Tässäkin on ihan omiksi tarpeiksi remontoitavaa eikä ole edes iso talo. Onko sinulla siellä sitten tapahtunut jotain yliluonnollisia juttuja?

Täällä kulkee salissa harmaapukuinen nainen eikä todellakaan vain keskiyöllä. Päivällä ovet aukeavat itsekseen ja voi kuulla, miten joku siirtyy kuistilta eteiseen. Ketään vain ei näy. Ja usein öisin voi kuunnella, miten joku liikkuu vintissä, joku hiirtä isompi. Talvisin talo naksuu omia aikojaan, mutta ihan kaikkea ei voi laittaa pelkän lämpötilanmuutoksen syyksi. Nytkin joku tuntuu kulkevan keittiössä, mutta kun kohta menen sinne, siellä ei ole ketään.

Lotta?

Odottaa sodassa kaatunutta sulhasta...

Vierailija
44/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat

Vierailija
45/51 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon mökillä, mutta porukoiden kanssa.

On kyllä niin pimeetä, kuin vaan voi olla.

Kiva käydä huussissa yöllä, jos edes löydän sinne. Valoja ei ole, kuin vaan mökinterassilla ja mökissä.

Huh, selvisin vessareissusta. Ei vieneet pedot minua mukanaan. Nyt klo. 23.00 alan katsoa Elävien kuolleiden yön Youtubesta.

Vierailija
46/51 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon mökillä, mutta porukoiden kanssa.

On kyllä niin pimeetä, kuin vaan voi olla.

Kiva käydä huussissa yöllä, jos edes löydän sinne. Valoja ei ole, kuin vaan mökinterassilla ja mökissä.

Taskulamppu!

Sähköllä toimiva lyhty löytyy. Onneksi eräs porukoista osasi huomioida tämän pimeän jo tulleen.

Vierailija
47/51 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lotta?

Odottaa sodassa kaatunutta sulhasta...

Enpä usko, koska oli eläissään naimisissa, lapseton leski. Todennäköisesti ei vain oikein osaa rauhoittua. Ehkä hänellä on ikävä lapsuudenkotiinsa Pohjanmaalle.

Vierailija
48/51 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on. Itse kävin juuri taskulampun kanssa kiertämässä tallit ja ulkorakennukset. Koira oli niin levoton, että huolestuin onko siellä taas susi vaanimassa lampaita ja kanoja. Mitään ei näkynyt, tarkistin että ovet on kiinni ja koirakin jo rauhoittuu. On kyllä pimeää, kesä vaihtui syksyyn niin äkkiä. No sama se on sitten keväällä kun valo alkaa taas lisääntyä nopeasti.

Mulla sama, paitsi ei ole lampaita tai kanoja. Koira murisee ja katsoo ikkunan suuntaan puutarhaan päin. Koira on ollut hoidossa täällä jo pari kuukautta ja nyt murisee ensimmäistä kertaa koko aikana. Pitäiskö mennä katsomaan tuonne pilkkopimeään? Onko naapurin isäntä sammunut kuistin ovelle, vai onko vaan peuroja omenoita syömässä.

Meidän edesmennyt koira murisi joskus kun näki oman peilikuvansa heijastuvan ikkunasta :)

Meidän elossa oleva koira saattaa pimeässä haukkua esim. betoniporsaalle. 😁

Vierailija
49/51 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Ja hui. Onneksi olen turvallisesti kerrostalokämpässäni.

Minä taas kaipaan kerrostalokämpästä yksin pimeään mökille. Ei ihanampaa ole kuin se pimeys.

Vierailija
50/51 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Ja hui. Onneksi olen turvallisesti kerrostalokämpässäni.

Minä taas kaipaan kerrostalokämpästä yksin pimeään mökille. Ei ihanampaa ole kuin se pimeys.

Kyllä se pimeys on mukavaa, mutta jos mielikuvituksella on taipumus laukata, antaa se vähän liikaakin siihen vauhtia. Samoin tällainen vanha talo ja sen vähän creepyt remontoimattomat yläkerran kesähuoneet. Niissä on aika pysähtynyt jonnekin 50-luvulle. Mutta hyvin se yö meni, ei kolisseet ovet :)

Ap

Vierailija
51/51 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tulin viljankuivaamolta tupaan.

Piti välillä pysähtyä katselemaan tähtiä. Ei vielä ollut pilviä kuin joku riekale.

Tämähän on runo:

Juuri tulin viljankuivaamolta tupaan.

Piti välillä pysähtyä

katselemaan tähtiä.

Ei vielä ollut pilviä

kuin joku riekale.

Loistava runo. Kiitos!