Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsuttu juhliin, mutta hommia luvassa

Vierailija
29.10.2013 |

Meille tuli kutsu tuttavan juhliin ja luvattiin mennä. Nyt pari viikkoa ennen juhlia miestäni pyydettiin järjestämään illan ohjelma sinne juhliin eli hänen aikansa meneekin sitten ihan muussa kuin pitäisi. Joudun olemaan yksin puolituttujen seurassa.

Olin iloinen noista juhlista, kun ei pitkään aikaan ole kahdestaan ollut mahdollisuutta viettää iltaa, mutta nyt tunnelma lassahti. Taidan perua oman osallistumiseni. Mies ei ymmärrä tätä lainkaan minun kannaltani.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeen viestistä 8 "Mies harrastaa tiettyä asia ja sen tiimoilta oli kysytty ohjelmaa järjestämään" päättelen kyllä, että kyse on yksittäisestä ohjelmanumerosta, ei mistään koko ilmman kestävästä seremoniamestaruudesta. 

Toisin sanoen, miehellä menee tähän ehkä puoli tuntia, jonka ajan aapee voi istua vaikka vessassa, jos ei kestä katsella ohjelmaa pöydästä yksinään ja lopun aikaa he voivat hoitaa parisuhdettaan tämän juhlat järjestävän tuttavansa rahoilla. Minusta aapee narisee turhaan.

Vierailija
2/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pientä. Eikö kaikki mennytkään sinun suunniltelmien mukaan? Nyt sitten kiukuttelet kun pikkulapsi, jolta on viety kaikki karkin, kun mies suostui ja asia on miehelle ihan ok. Miksi tilanne pitäisi nähdä vain sinun lasien läpi katsottuna.

Onko ihan mahdoton ajatus asettua miehen asemaan esim. kuinka usein hänellä on tälläinen tilaisuus.

Ja jos teillä ei ole sitä yhteistä aikaa, onko se muiden velvollisuus siitä huolehtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi numerolle 13. Jos kyseessä vain yksi ohjelmanumero, tyyliin pari laulua tai yksi vartin stand up show tai vastaava, niin en näe mitään estettä ap:n menolle.

Jos mies kokkaa koko illan keittiössä, asia eri juttu. Tai jos mies toimii koko illan hovimestarina/seremoniamestarina tms. ymmärrän ap:n harmistuksen.

Vierailija
4/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti miehellä menee koko ilta ja valmisteluita ja järjestelyä ennen ja jälkeen juhlien. Mutta ei hätää, jään mielelläni tässä tilanteessa kotiin lasten kanssa. Eihän se ole mieheltäkään pois.

Vierailija
5/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun miehellä joku bändi ja nyt järjestäjä keksi, että se voi ilmaiseksi soittaa siellä?

Vierailija
6/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sitä sarjaa, ettei ihmiset osaa laittaa rajoja. Lääkäri-siskoni on laittanut selvät rajat, missä käsittelee sukulaisten ja naapureitten terveysongelmia. Vaivojahan ihmisillä tuntuu riittävän ja yhtä lailla hyväksikäyttäjiä.

Jos on kutsuttu juhliin JUHLIMAAN , ei silloin tehdä siellä töitä.

Vierailija
7/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson tuon asian ihan eri lailla. Minusta parhaat juhlat ovat olleet ne joissa on ollut yleisöstä tulleita esityksiä.

itse en ole koskaan ajellut ohjelman pyytämisen mitenään loukkaavana tai ilmaisen työvoiman pyytämisenä vaan ihan taitojeni arvostuksena. Annan mielelläni lahjaksi työpanokseni.

Omassa tuttava piirissäni on ollut aina itsestään selvää että kondiittorilta voi kysyä leipoisiko kakun. Kokilta kysyä voisko jeesata joissain tajoilussa. Muusikoita pyytää muusiikkiesitystä yms. Aina voi kieltäytyä, mutta onneksi omassa tuttavapiirissä tai suvussa ei ole tapna nipottaa.

Ap mieheltä kysyttiin palvelusta ja ja hän suostui. 
Turha ap on siitä ulista. Jos hän haluaa jäädä mielummin kotiin lasten kanssa  kun nauttisi miehensä valitsemasta ohjelmasta niin siitä vaan.

Itse hän juhlat missaa. Mutta urha on siten valittaa kun " ei pääse mihinkän " . 

Vierailija
8/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten juhlien järjestäjä kehtaa? ensin kutsuu vieraaksi ja sitten paljon myöhemmin kyselee töihin... jos mä olisin tuossa tilanteessa niin kieltäytyisin periaatteesta!!!

Vierailija
9/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä.

Meinaatko ap, attä me tunnistamme sinut tai miehesi, jos satut kertomaan mikä tuo homma on, vai miksi tiputtelet "faktoja" pikku hiljaa? AV:lla se tarkoittaa juuri sitä yhtä asiaa. Tiedätkin itse.

Vierailija
10/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää toimintaa kutsujien puolelta: ensin kutsumalla varmistetaan, sitten kerrotaan että tarttis ohjelmaa. 

Itse olen noudattanut äitini neuvoa: jos olet kutsuttu vieraaksi, älä mene keittiöön. Muutamat sukulaiset on suututettu, kun ei olla suostututtu tiskaamaan ja kahvia keittämään, vaan oikeasti istuttu seurustelemassa. 

Vierailija
11/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 09:02"]

Onko sun miehellä joku bändi ja nyt järjestäjä keksi, että se voi ilmaiseksi soittaa siellä?

[/quote]

Tää on muuten NIIIIIIN raivostuttavaa!

"Täällähän on sopivasti soittajia paikalla. Ja kas, kun juhlapaikalta löytyy myös soittimetkin, etteköhän te voisi vähän jotain soittaa?".

Ja ainakin mun mies on niin kiltti, että ei vaan osaa kieltäytyä tossa kohtaa ja niinpä se kapuaa lavalle ja onkin sitten loppuillan siellä.

On mies sentään nykyään vähän kehittynyt, kun olen muutaman kerran aika tiukkasanaisesti maininnut, että on tylsää mennä yhdessä juhlimaan ja hän soittaa koko illan. Nykyään soittaa ehkä enää noin kaksi tuntia, jos pyydetään xD

Vierailija
12/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lupautunut esiintymään monissa sukujuhlissamme, mutta jo reilusti ennen kutsuja on kysytty kohteliaasti, voisinko esiintyä. Koskaan en ole kieltäytynyt, vaan olen pitänyt kunnia-asiana tätä.Esillä olemiseni kestää korkeintaan puoli tuntia, joten en ole liikaa näytillä ja aikaani jää myös toisille.

Aivan eri asia on tuo, että kutsutaan johonkin tuttavien juhliin pariskuntana ja sitten toisen aika meneekin koko juhlien ajan muussa kuin juhlijan roolissa. Itse tilaisin taksin ja häipyisin kotio.

Vierailija
13/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ihan käsitä, että mitä ihmeen ohjelmaa jossain tavan juhlissa muka on. Häissä ehkä joo.

Vierailija
14/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä mennyt yksissä juhlissa keittiöön tiskaamaan, kun hommat jumiutui jostain syystä pahasti. Ei tuo mikään ongelma ollut. Tilanteen mukaan autetaan.

Mutta, jos ihan ohjelmanumerosta on kyse, niin ne jutut sovitaan jo juhlia suunniteltaessa.

Vierailija
15/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ymmärrä minäkään!

onko se niin vaikea jutella ihmisten kanssa ja tutustua uusiin ihmisiin? tartteetko miehen pitämään kädestä kiinni koko ajan, etkö osaa olla yksin?

minä menisin, kyllä sieltä seuraa löytyy ja onhan se mies siellä välillä..!

Vierailija
16/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 08:28"]

Kiitos vastauksista. Mies harrastaa tiettyä asia ja sen tiimoilta oli kysytty ohjelmaa järjestämään. Olikohan alkujaankin kutsuttu siksi, että järjestäisi ohjelmaa..Kukaan ystävä ei varmasti noin tekisi, vaan pyytäisi juhlimaan oikeasti. Eri asia sitten olisi, mikäli alkujaan olisi pyydetty ohjelmavastaavaksi, eikä reilusti kutsujen saapumisen ja myönteisen vastauksen jälkeen. Ja nyt siis miehen juhlat menee työn merkeissä ja vielä ilmaiseksi. Jään itse lasten kanssa kotiin.

[/quote]

valokuvasta oletan?  oli mitä oli, jos se ei siitä palkkaa saa niin ei kait sitä ihan tosissaan tartte ottaa. Menisit ihmeessä! onko väliä onko se mies siinä vieressä kyhnöttämässä koko ajan vai ei

Vierailija
17/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meidän juhlissa on ohjelmaa joka kerralla.Ehkä joillekin syöminen tai juominen on tärkeintä.

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 14:10"]

Mä en nyt ihan käsitä, että mitä ihmeen ohjelmaa jossain tavan juhlissa muka on. Häissä ehkä joo.

[/quote]

Vierailija
18/30 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on DJ? Eikö susta ole kuitenkin kivempi mennä kuuntelemaan musiikkia, juttelemaan aikuisille ihmisille, syödä jonkun muun laittakaa ruokaa ja tehdä jotain muuta kuin joka ikinen ilta?

Vierailija
19/30 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, ei mieskään.

Vierailija
20/30 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kanssa väliin. Mieheni saisi mennä jos oikeasti haluaisi mennä ilmaiseksi työvoimaksi juhliin, johon on ensisijaisesti kutsuttu vieraaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi