Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään wiccalaisia paikalla?

Vierailija
29.10.2013 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko jatkaa tänään tästä?

Vierailija
2/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole varsinaisesti wicca mutta aihe kiinnostaa ja jonkun verran olen asiaan perehtyny, en kuitenkaan harjoita wiccaa aktiivisesti. Mistä halusit keskustella? Muuten useimmat eivät puhu wiccalaisista vaan uskonto on wicca ja sen harjoittaja on myös wicca. Jotkut puhuvat toki itsestään noitina tai pakanoina tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varsinaisesti wicca, enemmänkin eklektinen luonnonuskova. Uskon kolminkertaisuuden lain sekä "tee mitä tahdot, kun et vahingoita" yhdistelmään. Eli jokaista pahaa tekoa seuraa kolminkertainen paha, jokaista hyvää tekoa seuraa kolminkertainen hyvä. Ihminenhän ei voi aina tajuta tekojensa kaikkia seurauksia etukäteen, mutta kaikesta on silti aina seurauksia, sen tietää jälkeenpäin tuliko tehtyä pahasti vai hyvin. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää on hyvä sananlasku. Ihmisellä on vastuu tekemisistään tässä ja nyt.

Vierailija
4/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi väärä termi, oikein kirjoitus ei muutenkaan hallus, niin virheitä tulee olemaan paljon. Mitä mieltä olet niinsanotusta hyvästä tai huonosta onnesta?

Vierailija
5/24 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vois pitää mun kohdalla paikkaansa. Muut sanoo, että on ollu hyvää tai huonoa tuuria tai ihan vaan sattumaa. Musta on aina tuntunu, että kyse on jostain ihan muusta. Osasitko tulkita näkyjä?

Vierailija
6/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole oikein asiaa pohtinut. En usko horoskooppeihin tms. Enemmän uskon kyllä siihen, että ihminen itse voi aktiivisesti vaikuttaa, mitä elämässä tapahtuu, joko tietoisesti tai tietämättään. Jo pelkästään se, että alkaa ajatella asian muuttumista tai muuttamista, aktivoi ja käynnistää asioita pään sisällä ja ehkä ympäristössäkin. 

Toki on sitten huonoa tuuria siinä mielessä, että esim. joku sairastuu vakavasti (vaikuttamatta mitenkään esim. omilla elämäntavoillaan asiohin), jää rattijuopon alle ja halvaantuu loppuiäkseen tms. En usko, että tällaiseen huonoon onneen voi esim. jollain loitsuilla tai amuleteilla vaikuttaa. Jotkut uskovat. En tiedä, mikä on totta.

Vierailija
7/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, ei sitten asiasta sen enenpää. Tiedätkö missä voisin tavata muita?

Vierailija
8/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

wiccassa seitsemän sääntö on aika hyvä: Kaiken mitä teet ja mihin tähtäät, tulee sinulle takaisin seitsemänkertaisesti. Esimerkiksi toivot jollekkin huonoa onnea elämässä, saat itse seitsemänkertaisesti sen saman itsellesi. Suosittelen Scott Cunninghamin kirjaa Wicca - opas wiccan harjoittajalle. Sieltä löytyy perustiedot wiccasta, sekä auttaa itsenäiseen wiccan harjoittamiseen. Itse olen tutustunut wiccaan jo monta vuotta, mutta en ole vielä vihkiytynyt siihen. Ideologia on sama kuin minulla, mutta en ole vielä valmis sitoutumaan mihinkään niin suureen asiaan, kuin uskonto.

Vierailija
9/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo pahaa muille, kysymys on minusta itsestä.

Vierailija
10/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:25"]

wiccassa seitsemän sääntö on aika hyvä: Kaiken mitä teet ja mihin tähtäät, tulee sinulle takaisin seitsemänkertaisesti. Esimerkiksi toivot jollekkin huonoa onnea elämässä, saat itse seitsemänkertaisesti sen saman itsellesi. Suosittelen Scott Cunninghamin kirjaa Wicca - opas wiccan harjoittajalle. Sieltä löytyy perustiedot wiccasta, sekä auttaa itsenäiseen wiccan harjoittamiseen. Itse olen tutustunut wiccaan jo monta vuotta, mutta en ole vielä vihkiytynyt siihen. Ideologia on sama kuin minulla, mutta en ole vielä valmis sitoutumaan mihinkään niin suureen asiaan, kuin uskonto.

[/quote]

Se on kylläkin Kolminkertaisuuden laki, Rule of Three.

Vierailija
11/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:36"]

[/quote]

Minä olen wicca. Voisitko selvittää vähän tarkemmin, mitä asioita haluat kysyä.

Vierailija
12/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:42"]

[/quote]

[/quote]

ylsi niistä ongelmista, mitä mulla wiccan suhteen on, on juuri tämä kuvitelma siitä, että "minut itseni" ja "muut" voi jotenkin erottaa, ja voisi jotenkin olla niin että se, mitä teen itselleni ei vaikuta muihin tai päinvastoin.

Vierailija
13/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:25"]

[/quote]

Se on kylläkin Kolminkertaisuuden laki, Rule of Three.

[/quote]

Kyllä, joissakin teksteissä se on kolminkertainen, toisissa seitsemän. Wicca on niin laaja ja järjestäytymätön, että kirjoitettuja sääntöjä ei ole. Paitsi ehkä kaiken elävän kunnioittaminen :)

Vierailija
14/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mahdollista keskustella jossain kahdenkesken?

Vierailija
15/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:50"]

[/quote]

[/quote]

ylsi niistä ongelmista, mitä mulla wiccan suhteen on, on juuri tämä kuvitelma siitä, että "minut itseni" ja "muut" voi jotenkin erottaa, ja voisi jotenkin olla niin että se, mitä teen itselleni ei vaikuta muihin tai päinvastoin.

[/quote]

Wiccassa ei ole mitään ehdottomia oppeja eikä dogmeja, Kolminkertaisuuden lain katsotaan koskevan kuitenkin myös omaa itseä. Mitään ei saa tietoisesti ja tahallaan vahingoittaa, tätäkö tarkoitit?

Vierailija
16/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:52"]

Olisko mahdollista keskustella jossain kahdenkesken?

[/quote]

Jos sinulla on anonyymi sp. jonka uskallat laittaa tänne, niin voin vastailla myös sähköpostitse.

Vierailija
17/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei ollu ap:n kysymys. Näin Erään näyn ja epälen että joku on voinut toivoa mulle pahaa. T:ap 

Vierailija
18/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa islam-ilta, palaan sen jälkeen. T:ap

Vierailija
19/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Wiccassa ei ole mitään ehdottomia oppeja eikä dogmeja, Kolminkertaisuuden lain katsotaan koskevan kuitenkin myös omaa itseä. Mitään ei saa tietoisesti ja tahallaan vahingoittaa, tätäkö tarkoitit?

[/quote]

minusta on älyllistä epärehellisyyttä piiloutua tuon "tietoisesti ja tahallaan" ilmauksen taakse. On aivan ykdiselitteisen selvä, että kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja aivan kaikki myös vahingoittaa jotakuta. Se, että työntää päänsä pensaaseen ja sanoo, että ei ollut tarkoitus, ei muuta tätä tosiasiaa miksikään. Siksi kelvollisen enfilosofian pitäisi vaatia ihmistä pohtimaan tätä ja myöntämään vastuunsa myös sen suhteen, mitä ei tajua ajatella,vaikka pitäisi.

Vierailija
20/24 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 22:03"]

Toi ei ollu ap:n kysymys. Näin Erään näyn ja epälen että joku on voinut toivoa mulle pahaa. T:ap 

[/quote]

En nyt oikein tiedä miten voisin sua auttaa ihan tässä palstalla ja näin vähin tiedoin, mutta laitan yhden linkin josta voi olla apua

www.visualisointi.opassivut.com/index.html

Tuossa ei nyt varsinaisesti opeteta wiccaa ja se olisikin netin kautta vähän vaikeaa, siinä on vaan erilaisia tekniikoita ja ohje esim. suojakehän luomiseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi