Pystyykö Suomessa elämään ilman omaa puhelinta?
Mitä luulette?Olen itse ollut ilman jo viisi vuotta enkä aio hankkia omaa liittymää.
Kommentit (25)
Ei ole ollut omaa puhelinta eikä liittymää ainakaan 14 vuoteen. Tai no, nyt on sikäli että omistan yhtiön, jonka puhelinta käytän. Soitellaan!
Mull on ollut 10 vuotta firman kännykkä ja liittymä. Samoin läppäri ja netti.
Ihan uteliaisuuttani kysyn, miten hoidat asiat? Käytkö paikan päällä, hoidatko kaiken netissä vai ajatko kaverisi raivon partaalle kun koko ajan lainaat heidät puhelintaan?
Mummolassa ei ollut aikoinaan puhelinta. Muutamalla kolikolla käytiin naapurista soittamassa. Oli se aikaa. :)
No tilanne on se että olen sekä mykkä että kuuro.En ole koskaan soittanut puhelimella.
Jos on mykkä ja kuuro, niin eikös kännykän tekstiviestitoiminto ole mitä kätevin?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 19:43"]
Mull on ollut 10 vuotta firman kännykkä ja liittymä. Samoin läppäri ja netti.
[/quote]On minulla omakin puhelin, mutta se on vähän niin kuin perheen varapuhelin, sellainen joka on aina tuossa hyllyllä eikä kenenkään taskussa. Mutta asiani olen hoitanut 15 vuotta firman puhelimella. Aika hankala olisi nykypäivänä enää hoitaa asioita ilman puhelinta, jos on tietokone ja netti käytettävissä, niin melkein niilläkin pärjäisi, mutta ei ihan.
Esimerkiksi paikallisen kunnalliseen hammashuoltoon ei ole mitään muuta keinoa varata aikaa kuin soittaa ajanvaraukseen.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 19:54"]
Entä jos lisäksi sokea.
[/quote]Silloin tarvitsee varmaan jo avustajaa.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 19:46"]
Mummolassa ei ollut aikoinaan puhelinta. Muutamalla kolikolla käytiin naapurista soittamassa. Oli se aikaa. :)
[/quote]Olen syntynyt -71 ja muista että läheskään joka perheessä ei ollut puhelinta kun aloitin koulun. Nyt naperot saa oman kännykän ennen kuin menee kouluun. Niin ne ajat muuttuu.
ai paha.No eiköhän me pärjätä.Myös lankapuhelin on keksitty.
Jos on pelkästään sokea, niin kyllä tekstiviestit ja muut hommat hoituvat kännykällä normaalisti. Vanhoissa Symbian-luureissa voi käyttää ruudunlukuohjelmaa, jolloin tekstiviestit ja puhelimella tehtävät toiminnot puhutaan ääneen.
iPhonet ja vastaavat ovat hieman hankalampia tapauksia kosketusnäytön vuoksi, mutta niitäkin jotkut käyttävät, kun niissä on se VoiceOver-ruudunlukija.
Jos on sekä kuuro että sokea, pitäisi olla joku laite, jolla kaiken saa ulos pistekirjoituksen muodossa.
Hankalaa olisi elämä kokonaan ilman puhelinta mutta ei suinkaan mahdotonta. Kyllä varmaan heitäkin on, jotka eivät puhelinta eivätkä tietokonetta käytä, mutta en tunne yhtäkään enkä edes tiedä nimeltä.
Miksei pystyisi? Ei ihminen siihen kuole, ettei ole puhelinta tai tietokonetta.
Varmasti pärjää mutta kyllä elämä on varmasti ilmeisen hankalaa. Sanomattakin selvää ettei ap liene työelämän kovimmassa ytimessä mukana. Miten tuo sosiaalinen elämä?
Minulla on sekä kännykkä että 2 tietokonetta. Hyvin pystyisin elämään ilman kännykkää, käytän sitä todella vähän. Tekstareita en kirjoita oikeastaan koskaan ja puhelut sujuu skypellä, muut yhteydenotot sähköpostilla.
Miten se eläminen on hankalaa ilman puhelinta? Itse en käytä ollenkaan puhelinta, hoidan kaiken netin välityksellä, mutta pidän silti vanhaa liittymää roikkumassa, vaikka en oikeasti tee sillä mitään. Tässä kun taas tuli pörssiyhtiön lähettämä lasku liittymästä, niin sitä miettii että mistä oikein maksan ja kenelle.
Puhelin on tärkeää å. Älykämnykän neti tulee käytettyä paljon ihan tiefon hakuun. Puhun j viestittelen päivittäin. Mobiilipankki ja tunnuslukusovellus tärkeät.
Ihan uteliaisuuttani kysyn, mitä asioita puhelimella hoidetaan? Itsellä puhelin saattaa nimittäin olla viikon pari lataamattakin ja on todella harvinaista, että tarvitsisin sitä johonkin.
Sano yksikin paikka missä ei sanota että tee itse netissä, niin puhelin tai tietokone on pakko olla
Etkö juuri vastannut omaan kysymykseesi?