Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtautuisit työkaverin tekemään ls-ilmoitukseen?

Vierailija
29.10.2013 |

Viime viikon perjantaina esimies juhlisti isoisäksi tuloaan tarjoamalla meille työntekijöille kuohuviiniä lasilliset (ja joillekin kaksi, kun pullosta riitti). Ei ollut alkoholitonta varannut, vaikka on tiedossa oma raskauteni. Otin kuitenkin kohteliaisuudesta lasillisen. saattoihan sitä kohottaa maljan ja kaataa maljan huulille, mutta ei ottaa yhtään suuhun sisään. Näin olen tehnyt monissa juhlissa jo ennen raskaaksi tuloanikin tarvittaessa.

Nyt on sitten yksi työntekijä tehnyt tuon tilaisuuden takia ls-ilmon ihan omalla nimellään vieläpä. On kuulemma huolissaan siitä, että miten jo olemassa olevat lapset selviävät äidin kanssa, joka niin huolettomasti juo alkoholia raskaudenkin aikana. Ilmossa luki, että tuo alkoholimäärä katosi nopeasti lasistani ja lisääkin juotavaa otin kaksi kertaa.

Totuus: kaadoin kuoharin keittoön lavuaariin ja täytin sen vedellä kahteen otteeseen. Toinen työntekijä onneksi oli paikalla ja voi todistaa asian oikeaksi.

Tänään soitettiin sosiaalitoimistosta ja kysyttiin asiaa. Onko parasta, jos käsken tuon toisen työntekijän olevan vielä sossuun yhteydessä tästä asiasta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi kuulostaa av-mammalta.

Kertoisin sossulle miten asia oli ja sanon, että toinen työkaveri voi asian vahvistaa.

Ja tälle juoruilijalle sanoisin suoraan, että ottaa asioista selvää ennen kuin menee sotkeutumaan niihin itse.

Vierailija
2/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 19:10"]

Viime viikon perjantaina esimies juhlisti isoisäksi tuloaan tarjoamalla meille työntekijöille kuohuviiniä lasilliset (ja joillekin kaksi, kun pullosta riitti). Ei ollut alkoholitonta varannut, vaikka on tiedossa oma raskauteni. Otin kuitenkin kohteliaisuudesta lasillisen. saattoihan sitä kohottaa maljan ja kaataa maljan huulille, mutta ei ottaa yhtään suuhun sisään. Näin olen tehnyt monissa juhlissa jo ennen raskaaksi tuloanikin tarvittaessa.

Nyt on sitten yksi työntekijä tehnyt tuon tilaisuuden takia ls-ilmon ihan omalla nimellään vieläpä. On kuulemma huolissaan siitä, että miten jo olemassa olevat lapset selviävät äidin kanssa, joka niin huolettomasti juo alkoholia raskaudenkin aikana. Ilmossa luki, että tuo alkoholimäärä katosi nopeasti lasistani ja lisääkin juotavaa otin kaksi kertaa.

Totuus: kaadoin kuoharin keittoön lavuaariin ja täytin sen vedellä kahteen otteeseen. Toinen työntekijä onneksi oli paikalla ja voi todistaa asian oikeaksi.

Tänään soitettiin sosiaalitoimistosta ja kysyttiin asiaa. Onko parasta, jos käsken tuon toisen työntekijän olevan vielä sossuun yhteydessä tästä asiasta?

[/quote]

Työkaverisi on ihan pimeä jos juttu on totta. Vaikka olisit juonut sen skumppalasillisen niin ei ole minkään ls-ilmon paikka. Ihminen, jolla on alkoholiongelma on yleensä myös mestari peittelemään sitä eikä varmana olisi juonut vastaavassa tilanteessa mitään ainakaan muiden nähden. Mielestäsi esimiehenne kuuluisi puuttua asiaan rankalla kädellä tuollainen ihminen ei varmaankaan ole kovin hyvä linkki ketjussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin kunnianloukkauksesta syytteen ilmoituksen tehnyttä kohtaan. Ja toki informoisin työnantajaa millaisia kilipäitä heillä on töissä. Ehkä jopa kostaisin jotenkin. 

Vierailija
4/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostaisin. Tekisin myös ilmoituksen nimettömänä ja niin ettei mitään tietoja jää susta.

Vierailija
5/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus tuosta ilmoittajasta. 

Vierailija
6/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys pienesti ohi aiheen, mutta miksi huulet edes pitää kastaa siihen skumppaan? Etkö olisi suoraan voinut ottaa lasiisi vettä, jotta jaloa juomaa ei olisi mennyt hukkaan viemäristä alas?

Itse kysymykseesi: haistattaisin kukkaset työkaverilleni ja kehottaisin ottamaan asioista ensi selvää, ennen pakan sekotusta.

Vierailija
7/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itseasiassa käynyt poliisin juttusilla ihmisestä joka kertoi kylillä minun ostavan alkoholia alaikäisille. Perusteluna oli, "miksi siellä muuten alaikäisiä kulkisi". Serkkuni oli silloin alaikäinen teini ja todella paljon luonani. Usein hänellä oli kavereitaan mukana ja saattoimme pelailla lautapelejä tai katsella elokuvia. Serkkuni oli silloin myös usein luonani yötä, joskus hän sanoikin minun olevan hänelle kuin toinen äiti.

Kävin poliisin juttusilla perättömistä puheista, mitkä ei imartele ammattiani. Sovimme että mitään rikoilmoitusta en vielä tee, mutta juorun levittelijälle lähti poliisilta varoituskirje. Ilmeisesti tämä ihminen oli kirjeen saanut, kun jutut loppui kuin seinään ja hän heitti sanomasta minulle hein.

Vierailija
8/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäisin turpaan koska en siedä ollenkaan tuollaisia kyyliä. Asia ei kuulu ollenkaan hänelle ja pimahtaisin täysin. Tiedän että rakkaissa kavereissani on sellaisia jotka mielellään opettaisivat tuollaista ämmää. 

Vierailija
9/9 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi parempi trolli. Olet liian perusteellinen tarinoissasi, ne alkavat aina aatamista ja eevasta.