Onko työharjoittelijalla mahdollisuutta työllistyä harjoittelupaikkaan?
Onko nuorella työkkärin kautta työharjoittelussa olevalla mahdollisuutta työllistyä harjoittelupaikkaan, jos ei ole koulutusta/tutkintoa, jota yleensä työhön vaaditaan?
Esimerkiksi ruokakauppaan hyllytyspuolelle, myymälänhoitajaksi vai ihan myyjäksikö tämä työnimike on?
Olen kuullut, että jotkut paikat käyttävät näitä nuoria työkkärin harjoittelussa olevia vain hyväksi, aikomustakaan palkata myöhemmin, onko näin?
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 00:04"]
Onko nuorella työkkärin kautta työharjoittelussa olevalla mahdollisuutta työllistyä harjoittelupaikkaan, jos ei ole koulutusta/tutkintoa, jota yleensä työhön vaaditaan?
Esimerkiksi ruokakauppaan hyllytyspuolelle, myymälänhoitajaksi vai ihan myyjäksikö tämä työnimike on?
Olen kuullut, että jotkut paikat käyttävät näitä nuoria työkkärin harjoittelussa olevia vain hyväksi, aikomustakaan palkata myöhemmin, onko näin?
[/quote]
Aika pitkäkti hyväksikäytöstä on kyse. Etenkin julkisella sektorilla. Poikkeuksia tietysti joku hoitoala, missä voi työllistyä mahdollisesti ainakin sijaiseksi.
Yksityisellä puolella tuurista kiinni. Aina joku voi työllisyäkin, mutta suurin osa ei. Otetaan vaan uusi harjoittelija tilalle kun niitä saadaan ilmaiseksi.
Kyllä, minä ainakin pääsin avustajaksi harjottelun kautta nykyiseen työpaikkaani.
Eikä sielä pohjalla ei ole sen alan koulutusta, ja ikää on 18v.
Miksi palkata ketään, kun voi käyttää harjoittelijoita?