Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oh my, masussa onkin ei yksi, ei kaksi, vaan kolme pientä!

Vierailija
29.10.2013 |

Kertokaa te monikkoja odottaneet, että miten tähän ajatukseen pitäisi tottua? Sain aamulla tietää ja nyt se vasta iski tajuntaan. Mielessä vaan huoli että miten pärjätään taloudellisesti ja henkisesti. Ja ennen kaikkea pelko raskauteen liittyistä riskeistä. En ole vielä löytänyt uutisesta onnellisuutta:( olen huono mutsi jo ennen aikoja siks ... Kyllä o, huono omatunto. Pistää ajattelemaan etten ansaitse yhtäkään näistä pienistä kun en osaa iloita..:'(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA!! Voin adoptoida ne :DD

Vierailija
2/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerkeä kirjoittamaan nyt enempää, mutta haluan sanoa, että tuntemuksesi ovat kuin minun tuntemuksiani kun sain tietää odottavani kaksosia. Salaa toivoin keskenmenoa koska aborttia en tietenkään tehnyt. Olin toivonut lasta, mutta kaksoset olivat järkytys.

Nämä kaksoset ovat nyt kolmivuotiaat ja olemme maailman onnellisimmat tytöistä :) Niin ne tunteet muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Minulla on itselläni kaksoset, ja kyllä se aika järkytys oli, varsinkin miehelle, minä jo sitä vähän pelkäsin kun on suvussa kaksoset.

Facebookissa on erittäin hyvä kaksoset ja kolmoset sivusto, liity sinne, siellä saat neuvoja, vertaistukea ja kontakteja muihin monikkoperheisiin ympäri Suomen, siellä ei kukaan koskaan tuomitse vaan yrittää parhaansa mukaan auttaa ja tukea (toisin kuin tällä palstalla) Siellä on myös lista johon voi laittaa jos tarvii hoitoapua tai haluaa sellaista tarjota muille kohtalotovereille, kaikilta paikkakunnilta ei vielä ole, mutta se on aika vähän aikaa vasta ollut olemassa.

Monikkoihin kyllä tottuu, jopa niin hyvin, että nyt kun siskoni saa vauvan, tuntuu kummalliselta että hän saa vaan yhden :)

Tavataan FB:ssä! T: Äiti Kokkolasta.

Vierailija
4/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin jo yhdestä lapsesta samoissa fiiliksissä kuin ap. Esikoinen tuli siis vähän yllättäen. No, raskausaika meni sulatellessa ja kun syntyi, niin on ollut ns maailmani napa. Nyt meille on kolmas tulossa.

Tietenkin monikkoraskaus on aika riski, eli sen suhteen vähän jäitä hatussa on hyvä pitää ja ottaa rauhallisemmin muutenkin. Serkun perheeseen, kun syntyi kolmoset, niin äiti joutui makaamaan pari kuukautta ns pää alaspäin ja silti lapset syntyivät hurjasti etukäteen.

Vierailija
5/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, tsemppiä ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin! 

Vertaistuki on tärkeää. Edellisten lisäksi FB:stä löytyy kolmosperheiden ryhmä ja netistä mm. Monikko-onnea ja kevyt-yhdistyksen keskustelupalsta.

t. Kolmosäiti, joka myös makasi pitkään ja lapset syntyivät hyvin pieninä. 

Vierailija
6/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Tulivatko ihan "luonnollisesti" vai hoitojen jälkeen?

Vierailija
7/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Ei kannata ehkä näillä ihan alkuviikoilla vielä kamalasti stressata, että miten selviää kolmen vauvan kanssa, koska aika iso riski vielä on, etteivät kaikki kolme pysy matkalla mukana. Minulla oli kaksoset tulossa ja stressasin koko alkupuoliskon raskaudesta, että miten ihmeessä pärjään kahden pienen ja liudan muita vähän vanhempia lapsia kanssa, mutta sitten toinen kaksonen olikin niskapoimu- ja rakenneultrien välillä menehtynyt. En nyt halua pelotella, että sinulle kävisi niin, mutta minua harmitti myöhemmin tosi paljon, että stressasin koko alkuraskauden ihan turhasta enkä osannut yhtään nauttia siitä ajasta, kun molemmat vielä olivat kyydissä.

Vierailija
8/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattele niin että kun saat tuon poikueesi niin sinun ei enää välttämättä tarvitse koskaan tulla raskaaksi.

Vierailija
9/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvoista. Montako istukkaa lapsilla on tai siis oliko siitä vielä lääkärissä mitään puhetta? Mitä enemmän istukoita sitä turvallisempi raskaus.

Nyt vaan yrität nauttia raskaudesta, ei kannata turhaan stressata asioita, ajattele päivä kerrallaan.

Vierailija
10/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 17:21"]

Mielessä vaan huoli että miten pärjätään taloudellisesti ja henkisesti. Ja ennen kaikkea pelko raskauteen liittyistä riskeistä. En ole vielä löytänyt uutisesta onnellisuutta:( olen huono mutsi jo ennen aikoja siks ... Kyllä o, huono omatunto. Pistää ajattelemaan etten ansaitse yhtäkään näistä pienistä kun en osaa iloita..:'(

[/quote]

Noinhan huolehtivan äidin tuleekin ajatella! Osaat ajatella heti lapsiesi parasta, kun mietit asioita hieman laajemmin, kuten raha ja jaksaminen... Hyvin se menee, varmasti. Muista myös iloita ja nauttia onnestasi.

Vierailija
11/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyty ja hermoile vaan. Se on ihan tervettä, ja tarkoittaa sitä, että käsittelet asiaa ja yrität tehdä sille jotakin. Kolme uutta pienokaista taloon on iso asia ja sellaisena sen saakin ottaa. Ison alkujärkytyksen jälkeen kuitenkin asia alkaa aina tasaantua ja pikkuhiljaa ajatus kolmesta vauvasta ei tunnukaan niin hullulta.

Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Vierailija
12/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi luokkakaveri on kolmonen. Ja aivan ihana ihminen. Kaikki kolme lasta erilaisia, erinäköisiä ja omia persooniaan! Onnea ja siunausta sinulle !

Vierailija
13/13 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi on vähän verrattuna kolmeen. Hyvinhän se menee, kun nukkua ei saa koskaan. Hoitoapu on se mitä tarvitsette. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä