Kun haluaisi pienellä ikäerolla seuraavan vauvan, mikä on hyvä ikäero?
Eli täysimetän kohta 2kk ikäistä vauvaa, mietiskelen tällaista että kannattaako heti jättää ehkäisy pois vai vasta keväällä... Kokemuksia lähinnä kaipailen! :) Vauva olisi perheemme 5. lapsi, muilla isohkot ikäerot ja siksi tämä haluttaisiin pian.
Kommentit (6)
Meillä keskimmäisillä 1v 3kk ikäero, mitä mainioin :):
No meillä tyttö täyttää vuoden ja vuoden vaihteen jälkeen olisi tarkoitus laittaa seuraava alulle.. toinen siis syntyisi kun esikko olisi melkein kaksi.. olisi silloin jo hieman itsenäisempi.. Mutta sun omasta jaksamisestahan se on kiinni.. kaksi kovin pientä voi olla rankkaa mutta kyllä se sitten myöhemmin palkitsee kun on saman ikäinen leikkikaveri.. mulla oma pikkusisko 1,5 nuorempi ja ollaan tosi läheisiä :)
Niin, kumpi on parempi, 1 vai 2 vuoden ikäero? Vai 1,5 vuoden?
ap
Vaikea vastata. Mulla on lapset vuoden ikäerolla ja hyvin on mennyt, koska nukkuvat hyvin eivätkä ole sairastelleet. En osaa sanoa, millainen ikäero olisi 1.5 tai 2 vuotta, kun ei ole kokemusta. Riippuu niin siitä kuinka helpot vauvat sattuu saamaan.
Meillä on 1v 6kk ikäeroa. Alku oli tosi raskas, kaksi vaippaikäistä, kaksi syötettävää, kaksi rattaissa työnnettävää jne. Nyt isompi 3,5v ja pienempi 2v ja on mukava seurailla, kun leikkivät yhdessä. Pienmpi ottaa mallia isommasta ja oppii monia asioita isomman mallista. Samat lelut viihdyttää molempia jne.
Minulla ja sisarellani on ikäeroa reilut 3v ja äitini mukaan tämä huonoin mahdollinen ikäero. Ja itsekkään en muista lapsuudesta montakaan positiivistä juttua siskoni kanssa. Lähennyimme vasta murrosiässä.
Sulla on jo näköjään kokemusta, niin mun mielestä heti vaan, kun itsestä siltä tuntuu. Itse en jaksaisi kahta vaippaikäistä samaan aikaan.