Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Zalando luopuu vaatteiden sukupuolijaottelusta

Vierailija
11.09.2020 |

Muutokset näkyvät valikoimassa, markkinoinnissa ja yhtiön viestinnässä

https://yle.fi/uutiset/3-11538118

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan tuosta jutusta saanut käsitystä että luopuisivat vaatteiden sukupuolijaottelusta. Miten kauppa siitä edes voi luopua kun vaatteita valmistetaan kuitenkin erikseen miehille ja naisille.

Älä nyt yritä olla mikään järjen ääni kun täällä on jo hyvät pöyristymiset meneillään. 

Vierailija
62/70 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina inhonnut sellaisissa vaatekaupoissa asioimista, joissa ei ole selvää missä menee miesten ja naisten vaatteiden raja tai onko kaupassa ollenkaan miesten vaatteita.

Mä taas inhoan sellaisia, joilla saa erotettua naisten ja miesten vaatteet, mutta sitten kun lisäät sinne hakuun myös brändin, alkaa sivusto tyrkyttämään sekä naisten että miesten vaatteita. Mitä mä just ruksitin? En halua katsoa miesten vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tää homma alkaa mennä jo liian pitkälle. Koska uimahalleihin tulee unisex-pukeutumistilat? Haluan ehdottomasti sellaiset sitten seuraavaksi.

Vierailija
64/70 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaksi menee koko touhu! Pitää tästä lähtien ruveta tilamaan vaatteet muualta, en ala tämmöistä toimintoa tukemaan.

Vierailija
65/70 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa koska ostan miesten ja naisten vaatteita. Ostan niitä mitkä sopii, oli mitä sukupuolta tahansa. Miehiltä sopii parhaiten housut ja paidat, sekä kengät. 

Siinä on vain se että kaikki eivät ole yhtä isoja kuin sinä, useimmille naisille miesten koot ovat aivan liian isoja, hihat liian pitkät, hartiat liian leveät, housuissa ei ole huomioitu lantiota jne. Onhan sinunkin nyt vaikeampi löytää niitä miesten housuja, paitoja ja kenkiä.

Sukupuolen mukainen luokittelu on erittäin hyödyllistä.

Vierailija
66/70 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sukupuolettomat" vaatteet sopii miehen muotoisille, eli laihoille, suoravartaloisille ihmisille, joilla ei ole sen puoleen lihaksia kuin kurvejakaan.

Heillehän vaatesuunnittelijat on suunnitelleet jo vuosikymmenet, ja niihin mahtuvat vain 0-koon naiset. Kaikilla muilla kinnaa joku kohta. Jos vaatteita ei suunnitella muodokkaille, ne eivät istu takapuolesta, lantiolta, vatsasta eivätkä rintojen kohdalta. Lihaksikkaalla taas kiristää hauiksen kohdalta, tai jos valitsee isomman paidan, jotta hartiat mahtuu, lepattaa paita tai takki vatsan kohdalta.

Lopputulema on se, että vaatteet eivät istu kenellekään, mutta pääasia, että transväestä huolestuneet (eivät välttämättä transväki itse!) ovat onnellisia.

Vierailija
67/70 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oikein ymmärsin, jatkossakin sukupuolivalinnan pystyy halutessaan rastittamaan.

Vierailija
68/70 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa Zalandolla silmä käteen ja tutkikaa miesten ja naisten vartaloita. Niissä on aika selkeät mittasuhde ja muotoerot, on aina ollut, tulee aina olemaan. Siksi vaatteetkin tulevat aina olemaan sukupuolittuneita.

Ainakin jos haluaa hyvin istuvia vaatteita. Ehkä sitten Zalandolla on tarkoitus jatkossa myydä kaikille huonosti istuvia säkkejä.

Ei kai naisten housuja voi miehen jalassa säkiksi kutsua, kun miehet omat kassit kärsivät ahtaudessa. Kun vielä huomioi, että pääosa ihmisistä ihan mielellään tuo sukupuoltaan vaatetuksella esille, niin ei kun onnea ja menestystä Zalandolle. (Naurussa pitelemistä)

Vierailija
69/70 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ja miesten ruumiinrakenne on usein erilainen, joten mielestäni vaatteiden sukupuolijaottelu perustuu biologiaan, eikä ole tarpeetonta sukupuolittamista, vaan jopa usein helpottaa ostoksilla käymistä. Tietenkin on eri variaatioita/mieltymyksiä niin fyysisesti kuin henkisesti jne, ja tällöin kukaan ei kiellä ostamasta "väärältä puolelta". Eikö voisi enemmänki ajatella, että eri osastoihin jakaminen on vain viitteellistä, kuten monien muidenkin tuotteiden osalta. Vertailisin tätä esim. siihen, että vaikka kissoille ja koirille onkin olemassa omat tarvikeosastonsa, niin itse ostan kissoilleni mieluummin ruokakupit kuitenkin  koirien valikoimasta, koska ne ovat isompia ja estävät siksi ruuan lentämisen laitojen yli.

Vierailija
70/70 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkari valitsi biologisen totuuden.

tuolla lauseella linkki koko kirjoitukseen.

murskaavalla enenmistöllä järjen ääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi