Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Zalando luopuu vaatteiden sukupuolijaottelusta

Vierailija
11.09.2020 |

Muutokset näkyvät valikoimassa, markkinoinnissa ja yhtiön viestinnässä

https://yle.fi/uutiset/3-11538118

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity seksuaaliseen suuntautumiseen eli lesboihin ja homoihin, vaan transuihin ja muusuihin, joille sukupuoli tuottaa tuskaa.

Pidetään nuo asiat erillään.

En kannata Zalandon toimintaa.

Vierailija
22/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän seuraavaksi...

Kerran kyllä ärsytti, kun olin tilaamassa netistä valokuvia, niin naisten piti valita neiti tai rouva. Miehet oli vain herroja. Mitä se heille kuuluu, onko neiti vai rouva?

Raskaustestien, tamppooneiden, ehkäisypillereiden ja pikkuhousunsuojien sukupuolijaottelun poistaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa koska ostan miesten ja naisten vaatteita. Ostan niitä mitkä sopii, oli mitä sukupuolta tahansa. Miehiltä sopii parhaiten housut ja paidat, sekä kengät. 

No mullepa ei sovi. Olen leveälantioinen, reitevä ja rintava, eikä miesten vaatteet istu lainkaan päälle. Työpaikalla on unisex-työvaatteet, ja olen harkinnut omien työhousujen ostoa, koska ne housut ei vaan millään istu päälle ja ovat lahkeista liian pitkät. Todellakin ostan naisten vaatteita juuri siksi, että niiden leikkauksessa on tällaiset asiat otettu huomioon.

Vierailija
24/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zalando ei ole ensimmäinen. Prismat luopui jaottelusta jo kevään aikana. Nyt naisten ja miesten vaatteet löytyy samalta osastoilta. Miesten vaatevalikoima oli muutenkin jo pieni joten tämä muutos tehtiin ihan vain tilateknisenä ratkaisuna. Nyt mahtuu entistä isompi olutvalikoima ja viinit.

T. S-kauppias

No ei ainakaan meidän Prismassa. Edelleen osastot on erikseen.

Vierailija
25/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa täytyypä laittaa Zalando boikottiin. Tuohan on ihan sairasta.

Vierailija
26/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

öyhöttäjät taas sisälukutaidottomia. Hohhoijaa 

Vierailija
27/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne silti voi jakaa feminiinisiin ja maskuliinisiin, vaikka sukupuolta ei mainitakkaan.

Eli entisenlainen erottelu olisi vallalla edelleen.

Minusta jaottelu miesten ja naisten vaatteisiin on ihan ok, koska näiden kahden ryhmän vartalonmuodot poikkeavat toisistaan noin keskimäärin. Sen sijaan jaottelu maskuliinisiin ja feminiinisiin vaatteisiin kuulostaa oudolta.

Vierailija
28/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu mitä turhaa lässytystä niin zalandolta kuin muiltakin

Vierailija
29/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja haluan nimenomaan ostaa naistenvaatteita ja -jalkineita.

Haluan asioida naisten osastolla, jossa vaatteet on tehty naisvartalotyypeille.

Vierailija
30/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja tilannut Zalandolta, koska se on ollut helppoa. Jos en pysty enää ostamaan itselleni helposti vaatteita, siirryn toiseen palveluun.

Vierailija
31/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan ei tarkalleen ottaen sanottu ettei vaatteita voisi jatkossakin valita sukupuolen perusteella vaan että sukupuolta on turhaan käytetty esim. rekisteröitymisessä ja tervehdyksissä ja nämä poistuvat.

Ja markkinoinissa juuri kohdennettu markkinointi (johon se sukupuolikin kuuluu) on kohtalaisen tärkeä kriteeri. Mutta toki on kiva näin naisena saada tarjoussähköpostia ja viestejä miesten alusvaatetarjouksista. 

Hyvä esimerkki on Nopeen uutiskirje.

Vierailija
32/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee jostain verkkokaupoista mailia tyyliin Hei Kerttu, niin eipä kovasti itketä. Jossain hotellivarauksissa tms kysytään sukupuolta, niin ei itketä sekään. Mulle asia on aivan samantekevä, mutta jossain kielissä tai kulttuureissa kun nyt tykätään puhuttelusta hyvä rouva Kerttu, niin se on ihan ookoo.

Vierailija
33/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zalando on weeteekauppa.

Todellakin.

Teillä ei ole vain rahaa tilata kunnollisia vaatteita. Pyöritte rättiosastolla.

Minulla on varaa ostaa vaatteeni ja kaikki muukin erikoisliikkeistä.

Netistä ostamisen idea onkin se, että ei tarvitse lähteä kotoaan minnekään. Sama rätti on zalandolla kuin siellä sinun erikoisliikkeessäkin. Sillä erotuksella, että välttyy puuduttavalta shoppailulta kun ostamisen hoitaa kotonaan.

Vierailija
34/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja haluan nimenomaan ostaa naistenvaatteita ja -jalkineita.

Haluan asioida naisten osastolla, jossa vaatteet on tehty naisvartalotyypeille.

Niin minäkin, vaikka en edes ole erityisen muodokas. Haluan löytää sopivan koon suht vähällä vaivalla, ja tämä sukupuolineutraali pelleily tulee vain vaikeuttamaan shoppailua, jota inhoan muutenkin.

Vierailija
35/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän seuraavaksi...

Kerran kyllä ärsytti, kun olin tilaamassa netistä valokuvia, niin naisten piti valita neiti tai rouva. Miehet oli vain herroja. Mitä se heille kuuluu, onko neiti vai rouva?

Ehkä olivat ketunhäntä kainalossa, spämmäämässä hääkuva-tarjouksiaan, jos valitsee neiti vaihtoehdon... 😉

Vierailija
36/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta Zalandolta mitään enkä ole koskaan ostanut. Myyvät pelkkiä Aasiassa valmistettuja kiinanrättejä. Ainoastaan kotimainen Suomessa suomalaisista raaka-aineista valmistettu kelpaa minulle.

Vierailija
37/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa koska ostan miesten ja naisten vaatteita. Ostan niitä mitkä sopii, oli mitä sukupuolta tahansa. Miehiltä sopii parhaiten housut ja paidat, sekä kengät. 

No mullepa ei sovi. Olen leveälantioinen, reitevä ja rintava, eikä miesten vaatteet istu lainkaan päälle. Työpaikalla on unisex-työvaatteet, ja olen harkinnut omien työhousujen ostoa, koska ne housut ei vaan millään istu päälle ja ovat lahkeista liian pitkät. Todellakin ostan naisten vaatteita juuri siksi, että niiden leikkauksessa on tällaiset asiat otettu huomioon.

Ymmärrän! Olen itse hoikka, lyhyt ja melko muodoton. Silti osa miesten osastolta ostetuista paidoista kinnaa joko rinnoista tai lantiolta. Sille on tosiaan syynsä, miksi miesten ja naisten vaatteet ovat erilaisia. En osaa sanoa mielipidettä Zalandon muutoksesta ennen näkemistä. Voi olla hyväkin.

Vierailija
38/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kapea lanteinen, leveä vyötäröinen, leveä harteinen, pitkä ja hoikka. Naisten vaatteet on päälläni mallia pussi ja ratsastushousut. Naisten housut ei myöskään sovi ikinä takapuolesta koska ovat niin oudon malliset. Miesten vaatteet sopii kuin nakutettu. Lisäksi niiden koot ei vaihtele. Olen S kokoa joka mallistossa. Treenikausina voin tarvita M-L kokoa puseroihin hauiksen koon takia. Miesten mallisto on siis siinäkin parempi kuin naisten koska koot ei vaihtele mielivaltaisesti valmistajasta riippuen.

Vierailija
39/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja valehtelee otsikosta alkaen, ja hyvin uppoaa. 

Vierailija
40/70 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä luovuin juuri tällä viikolla Zalandon asiakkuudesta. Rupee ottamaan päähän tämä sateenkaarituputus, ostelkoot lesbot sitten vaan.

Pitääkö kaupoissa ja putiikissa sitten asiakkaan arvuutella, onko vaatekappale enemmän naisen muotoihin vai miehiseen ulkonäköön sopiva vai tuleeko vaatteista semmosia neutraaleja jätesäkkejä, että kaikki näyttää niissä ihan samalta?