Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonosti palkattuja töitä ei vain yksinkertaisesti kannata ottaa vastaan työttömänä, ainakaan jos asuu PK-seudulla ja maksaa alueen korkeaa vuokratasoa

Vierailija
11.09.2020 |

Huonosti palkatuissa hommissa ei kannata käydä, ellei sitten ihan työn ilosta käy.

Minä asun Vantaalla 900e kaksiossa jonka vuokra maksetaan kokonaan, ja lisäksi toimeentuloki ja sähkölasku + pari muuta maksetaan.

Tuosta voi nopeasti laskea että "nettohyöty" on noin 1450. Eipä siis tosiaan kannata lähteä milläään 10e/tunti brutolla lähteä terveyttään pilaamaan raskaisiin paskahommiin.

Jollain 2000e netolla olisi jo ihan kannattavaa käydä töissä kun otetaan huomioon menetetty vapaa-aikakin, mutta eipä taida olla tarjolla tällaiselle kouluttamattomalle pitkäaikaistyöttömälle sellaisia.

M34

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläpä se Kela meinasi pakottaa vuokranantajan vuokraamaan sen halvemman asunnon juuri kyseiselle henkilölle? Se että vuokra-asunto on tarjolla ei tarkoita sitä että voi vain marssia tekemään vuokrasopimuksen jakantaa kamat sisään. Kyllä se on vuokranantaja joka pääättä kenet valitsee.

Ei se Kela ihmisiä kodeistaan häädä vaan kun tuo takaraja menee umpeen, silloin ne korvaa sinulle maksimissaan tuon Hyväksyttävien Asumismenojen Kuntakohtaisen määrän, ei koko vuokraa. Ne antavat sinulle aikarajan jonka aikana itse etsit kämppää ja jossei löydy niin se on voi voi.

Korvaapas koska ei ole saanut halvempaa. Harmittaako sinua että olet itse löytänyt halvemman ja huonomman ja vasta nyt tajusit että ei olisikaan ollut pakko muuttaa jos olisit tiennyt konstit millä voi pysyä edellisessä asunnossa?

Vierailija
82/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan totta että työnteko ei ole aina Suomessa taloudellisesti kannattavaa, ja siihen pitäisi saada muutos. Työnteko ei kuitenkaan koskaan ole itsessään turhaa, edes niiden ns paskahommien tekeminen. Arkeen tulee rutiineja, oppii olemaan ihmisten kanssa tekemisissä, ei syrjäydy yhtä helposti, on mahdollisuus edetä parempiin hommiin jne. Aina kannattaa ottaa työtä vastaan vaikka se ei kannattaisi taloudellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Se on vasta hallituksen esitys. Päätöstä ei ole.

Mistä ei ole päätöstä? Toimeentulotuen epidemiakorvaus on jo mennyt läpi ja ensimmäiset lisärahat tulevat jo tässä kuussa maksuun (tai ensi kuussa, en ole aivan varma koska en ole ttt-asiakas).

Jos katsot Kelan sivuilta niin ymmärrät, että epidemiakorvaus on se, mikä maksetaan, jos on koronan takia jäänyt hoitamaan lasta kotona. Toimeentulotuen saajille maksettavasta korvauksesta ei ole päätöstä vaan vasta esitys,

Vierailija
84/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ratkaisu tuohon on se, että tukia pienentään niin paljon, että työ kannattaa aina ottaa vastaan.

Ja pitää laskea elintasoa, muuttaa heikompitasoiseen ja pienempään asuntoon.

Suomessa on ollut liian korkea elintaso, on totuttu liian hyvälle.

Ja tiedän satavarmasti mistä puhun, sillä olen aikoinaan ollut työttömänä ja elänyt minimirajoilla ja muuttanut useita kertoja työn perässä ympäri Suomea.

Nyt on pysyvä työpaikka, tai siis niin pysyvä kuin se tässä maassa tällä hetkellä voi olla, koskaanhan ei tiedä mitä tulevaisuudessa saattaa sattua.

Ainoa ratkaisu? Et sitten muuta keksinyt? Vaikka että työnantajat alkaisivat maksaa sellaista palkkaa, jolla elää. Tai että otettaisiin käyttöön vuokrakatto. Tai jopa perustulo. Olen pahoillani siitä että kokemuksesi ovat katkeroittaneet sinut, mutta en käsitä miksi toivot samaa muille.

Vierailija
85/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, juuri laskin että saisin työttömänä enemmän tukea kuin nyt palkkaa kun ovat nostaneet niitä koronan takia! En kuitenkaan saisi mitään jos irtisanon itseni....

Mitä tukia on koronan takia muka nostettu?

Työttömyystukea. Tai en minä tiedä onko koronan takia, mutta oletin niin.

Tietääkseni ei ole nostettu. Yrittäjät vain alkoivat saada työttömyyskorvausta, mutta tuen määrä ei käsittääkseni ole noussut.

On ainakin mulla noussut.

Lisätietoja kiitos. Ei minulla eikä kenelläkään tutulla ole noussut koronan takia. Toki vuodenvaihteessa tuli joku pikkukorotus mutta se ei liity millään lailla koronaan.

Kyseessä olikin työmarkkinatuki. Itse sain ainakin nyt enemmän kuin aiemmin, mistä lie johtuu.

No se sama työmarkkinatuki on mullakin ja sentilleen saman olen saanut tämän vuoden tammikuussa, toukokuussa kuin elokuussakin. Ei minkäänlaista korotusta ole tullut. Myös bruttona määrä on sama per päivä ja 4 viikkoa.

Jos olet osa-aikatyöläinen niin suojaosuutta on nostettu. Tämäkään ei tarkoita että itse työmarkkinatukea olisi korotettu koronan takia vaan edelleen sitä maksetaan se sama määrä per päivä. Vain suurempi osa palkkatuloistasi jää suojaosuuden piiriin jolloin työmarkkinatuen soviteltu osuus muuttuu.

Aijaa :D Nooh, kunhan tulee.

Vierailija
86/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosiaan niin tynnyrissä elänyt, että et ole tietoinen siitä asiasta että noin 80% (muistaakseni) vuokrarajat ylittävistä vuokrista maksetaan kokonaisuudessaan,

Miksi valehtelet taas? Minä annoin sinulle Kelan oman linkin missä listattiin se paljonko Toimeentulotuki korvaa vuokrastasi maksimissaan, jonka jälkeen et saa toimeentulotukea päälle yhtään enempää. Tuo sinun 80% on täysin omasta perseestäsi vedettyä puppua.

Asumistuki korvaa 80% mutta vain tiettyyn rajaan asti. Muualla Suomessa kaikkialla se on aina maksimissaan 310 euroa eikä yhtään päälle, Helsingissä satasen enemmän.

Puhuit jopa itsesi vielä pussiin, ensin väität että koko vuokrasi korvataan sinulle ennen Toimeentulotukea ja nyt väität että vain 80%. Eli jopa sinun omissa harhaisten fantasioiden sisälläkin sinä valehtelet.

Kokoomusta lähellä olevat tahot ne täällä trollailee tuttuun tapaansa. Tarkoitus on leikata tukia, joten sitä pitää tietenkin alustaa muokkaamalla kansan mielialoja sopivaksi. Ei taida olla yhtäkään päivää tällä palstalla, jolloin ei olisi ainakin yhtä vastaavanlaista aloitusta.

Ja sitten jotkut jaksavat jauhaa putin-trolleista ja valeuutisten levittämisestä. Buahahaaaa!

Vierailija
87/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ratkaisu tuohon on se, että tukia pienentään niin paljon, että työ kannattaa aina ottaa vastaan.

Pesukone hajosi tässä kuussa. Korjaukset maksoi 96 euroa mikä on vielä suhteellisen pieni hinta. Siitä huolimatta tilillä on 20 senttiä ja olen nyt kaksi viikkoa selvinnyt leipäjonossa seisomalla. Täytyy vielä seuraava viikko kärvistellä puolinälässä.

Että semmoista luksuselämää se työttömänä olo, kyllä tässä nyt vaan herroiksi eletään kun vesisateessa jonotetaan vanhaksi mennyttä sämpylää ja makkarapaketteja.

Kyllähän kerrostaloissa on yleiset pyykinpesukoneet eli olisit hyvin voinut jättää korjaamatta

Vierailija
88/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvaapas koska ei ole saanut halvempaa.

Juuri pistin linkkiä isoon listaan vapaista yksiöistä, eli hän ei vain "saanut" vaan hän valehteli ettei saanut.

Vierailija
89/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html
Harva joutuu muuttamaan halvempaan asuntoon – Kela maksaa usein koko vuokran

Toimeentulotukea voi lähtökohtaisesti saada kuntakohtaiseen rajaan saakka, mutta neljässä tapauksessa viidestä Kela korvaa myös enimmäisvuokran ylittävän osuuden.

AP

Kerropa nyt AP mikä on se syy millä Kela korvaa täysimääräisesti 900 euroa vuokrastasi. Tuossa artikkelissa ja Kelan sivuilla molemmissa mainitaan että pitää olla joku painava erityissyy, kuten terveydellinen.

Jos sinulla ei ole erityissyytä, niin silloin myönnät valehtelevasi Kelalle eli harrastat rikollisuutta. Annapa nimesi ja osoitteesi ja pistetään Kela-tädille vähän viestiä.

Siis mikä ihmeen fanaatikko olet, kun jokaisessa keskustelussa olet valehtelemassa tästä TT-tuesta ja vuokrista?

AP on aivan oikeassa, eli Kela korvaa vuokran täysimääräisenä, vaikka se ylittäisi nuo paikkakuntakohtaiset rajat JOS HALVEMPAA KÄMPPÄÄ EI OLE TARJOLLA. Pk-seudulla tämä tarkoittaa sitä, että ainoat Kelan hyväksymät vuokrat ovat kaupungin asunnoissa, joihin on 40 000 ihmistä jonossa tälläkin hetkellä, ja niin kauan kun AP ei saa kaupungilta asuntoa, niin Kela maksaa tt-tukena tuon 900e/kk olevan vuokran.

Tässä ihan Kelan omilta sivuilta:

"Jos asumismenojesi kokonaiskustannukset ylittävät kuntakohtaisesti määritellyt rajat, sinua voidaan ohjata etsimään edullisempaa asuntoa. Ole yhteydessä kotikuntasi vuokra-asunnon tarjoajiin ja ilmoittaudu kunnan vuokra-asuntojonoon.

Kela voi huomioida menot edelleen todellisen suuruisena, jos paikkakunnalla ei ole toimittamiesi selvitysten perusteella tarjolla asuntoa, jonka asumismenot ovat kohtuulliset."

Jopa minä olen aikoinaan työttömäksi joutuessani saanut toimeentulotukea ihan yli 900e/kk olevaan kaksioon Helsingissä sillä ehdolla, että jonotin kaupungin asuntoja, joissa vuokra oli alle 675e/kk.

Jonotin vuoden päivät ja ihan koko sen ajan tuo 950e/kk vuokrani maksettiin toimeentulotuesta.

Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on kaikissa keskusteluissa jankata valheellista tietoa tästä??

Vierailija
90/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedän satavarmasti mistä puhun, sillä olen aikoinaan ollut työttömänä ja elänyt minimirajoilla ja muuttanut useita kertoja työn perässä ympäri Suomea.

Nyt on pysyvä työpaikka, tai siis niin pysyvä kuin se tässä maassa tällä hetkellä voi olla, koskaanhan ei tiedä mitä tulevaisuudessa saattaa sattua.

Ainoa ratkaisu? Et sitten muuta keksinyt? Vaikka että työnantajat alkaisivat maksaa sellaista palkkaa, jolla elää. Tai että otettaisiin käyttöön vuokrakatto. Tai jopa perustulo. Olen pahoillani siitä että kokemuksesi ovat katkeroittaneet sinut, mutta en käsitä miksi toivot samaa muille.

Tuttava tekee osa-aikaista työtä siivoojana. Tunnit eivät riitä säälliseen toimeentuloon, joten saa jotain tukia.

Onnea vaan sille tielle, että tukia leikataan työtä vastaavalle tasolle (jolla siis ei elä), jotta on kannatavaa vaikka jakaa mainoksia (3e/tunti).

Taitaa olla seuraavaksi vuorossa leipämellakat tjsp. kun nälkäiset kansalaiset lähtevät liikkeelle. Ja Suomiko hyvinvointivaltio? Tämähän on kuin joku Bulgaria. Itä-Euroopassakin on vähemmän tällaista nälvintää ja riipimistä, mitä tässä rotankolossa ihmisiä kohtaan osoitetaan.

Vierailija
91/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Mistä ei ole päätöstä? Toimeentulotuen epidemiakorvaus on jo mennyt läpi ja ensimmäiset lisärahat tulevat jo tässä kuussa maksuun (tai ensi kuussa, en ole aivan varma koska en ole ttt-asiakas).

Jos katsot Kelan sivuilta niin ymmärrät, että epidemiakorvaus on se, mikä maksetaan, jos on koronan takia jäänyt hoitamaan lasta kotona. Toimeentulotuen saajille maksettavasta korvauksesta ei ole päätöstä vaan vasta esitys,

Epidemiakorvaus se senkin nimi on mutta näköjään on vielä tosiaan käsittelyssä vaikka ensimmäiset maksut pitäisi olla jo 30.9. Tosin harva tuota saa vielä syyskuussa kun veronpalautukset on tulleet elokuussa.

https://www.kela.fi/valiaikainen-epidemiakorvaus

Vierailija
92/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukone hajosi tässä kuussa. Korjaukset maksoi 96 euroa mikä on vielä suhteellisen pieni hinta. Siitä huolimatta tilillä on 20 senttiä ja olen nyt kaksi viikkoa selvinnyt leipäjonossa seisomalla. Täytyy vielä seuraava viikko kärvistellä puolinälässä.

Että semmoista luksuselämää se työttömänä olo, kyllä tässä nyt vaan herroiksi eletään kun vesisateessa jonotetaan vanhaksi mennyttä sämpylää ja makkarapaketteja.

Kyllähän kerrostaloissa on yleiset pyykinpesukoneet eli olisit hyvin voinut jättää korjaamatta

Missä "kaikissa" kerrostaloissa? Opiskelijataloissa on, muissa voi olla tai sitten ei ole. Miten se sinulta on pois, jos työtön pesee vaatteensa jollain vanhalla räyskällä?

Vierailija
93/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kannattaa ottaa vastaan ainoastaan vakityötä vähintään 2200€/kk että olisi mitään järkeä tehdä töitä.

Itsellä 800e kämppä hgin kantakaupungissa ja vuokrien jälkeen 500e käyttörahaa päälle. Olen kyllä kaupungin asuntojonossa, mutta eihän sieltä tarjota halvempaa kämppää koskaan yksinäiselle miehelle.

Mukavaa saada tänä vuonna 75 euroa kuukaudessa syys–joulukuussa lisää tohon 500 päälle vähän bailausrahaa, koska korona.

Kiitos demarit 👌

Vierailija
94/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea voi lähtökohtaisesti saada kuntakohtaiseen rajaan saakka, mutta neljässä tapauksessa viidestä Kela korvaa myös enimmäisvuokran ylittävän osuuden.

AP

Kerropa nyt AP mikä on se syy millä Kela korvaa täysimääräisesti 900 euroa vuokrastasi. Tuossa artikkelissa ja Kelan sivuilla molemmissa mainitaan että pitää olla joku painava erityissyy, kuten terveydellinen.

Jos sinulla ei ole erityissyytä, niin silloin myönnät valehtelevasi Kelalle eli harrastat rikollisuutta. Annapa nimesi ja osoitteesi ja pistetään Kela-tädille vähän viestiä.

Siis mikä ihmeen fanaatikko olet, kun jokaisessa keskustelussa olet valehtelemassa tästä TT-tuesta ja vuokrista?

AP on aivan oikeassa, eli Kela korvaa vuokran täysimääräisenä, vaikka se ylittäisi nuo paikkakuntakohtaiset rajat JOS HALVEMPAA KÄMPPÄÄ EI OLE TARJOLLA. Pk-seudulla tämä tarkoittaa sitä, että ainoat Kelan hyväksymät vuokrat ovat kaupungin asunnoissa, joihin on 40 000 ihmistä jonossa tälläkin hetkellä, ja niin kauan kun AP ei saa kaupungilta asuntoa, niin Kela maksaa tt-tukena tuon 900e/kk olevan vuokran.

"Jos asumismenojesi kokonaiskustannukset ylittävät kuntakohtaisesti määritellyt rajat, sinua voidaan ohjata etsimään edullisempaa asuntoa. Ole yhteydessä kotikuntasi vuokra-asunnon tarjoajiin ja ilmoittaudu kunnan vuokra-asuntojonoon.

Kela voi huomioida menot edelleen todellisen suuruisena, jos paikkakunnalla ei ole toimittamiesi selvitysten perusteella tarjolla asuntoa, jonka asumismenot ovat kohtuulliset."

Jopa minä olen aikoinaan työttömäksi joutuessani saanut toimeentulotukea ihan yli 900e/kk olevaan kaksioon Helsingissä sillä ehdolla, että jonotin kaupungin asuntoja, joissa vuokra oli alle 675e/kk.

Jonotin vuoden päivät ja ihan koko sen ajan tuo 950e/kk vuokrani maksettiin toimeentulotuesta.

Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on kaikissa keskusteluissa jankata valheellista tietoa tästä??

Luulisin että syy on se että on itse muuttanut halvempaan (ja huonompaan tai huonommalle alueelle) ja luulee että se on ollut pakko ja muutkin toimivat näin. Eli ottanut ties minkälaisen asunnon kun on luullut että ylimenevä vuokra pitää maksaa perusosasta vaikka todellisuudessa olisi riittänyt kaupungin vuokra-asuntoihin asuntohakemuksen jättäminen. P*ska on siis osunut tuulettimeen ja mieli ei ymmärrä myöntää että virhe on tullut tehtyä itsensä yksilön kannalta katsottuna.

Vierailija
95/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Luulisin että syy on se että on itse muuttanut halvempaan (ja huonompaan tai huonommalle alueelle) ja luulee että se on ollut pakko ja muutkin toimivat näin. Eli ottanut ties minkälaisen asunnon kun on luullut että ylimenevä vuokra pitää maksaa perusosasta vaikka todellisuudessa olisi riittänyt kaupungin vuokra-asuntoihin asuntohakemuksen jättäminen. P*ska on siis osunut tuulettimeen ja mieli ei ymmärrä myöntää että virhe on tullut tehtyä itsensä yksilön kannalta katsottuna.

Näinhän se Kela yrittää antaa ymmärtää päätöksissään, ja hätäisempi ihminen paniikissa muuttaa jonnekin murjuun nistien keskelle halvemman vuokran perässä, kun pelkää että Kela ei enää kohta maksa "vuokranormin" ylittävää vuokraa.

Vierailija
96/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eipä ole korvannut omalla paikkakunnalla. Tukia saa toisiaan tällä vyöhykkeellä sinne 310 euroon saakka, ja niitäkin vain 80%. Käytännössä, kun tuohon lisää perustoimeentulotuen, niin paikkakunnan vuokratasolla (500 euroa yksiö) jää käyttöön vuokran jälkeen vajaa 300 euroa kuukaudessa. Siitä on maksettava kaikki; ruoka, perusterveydenhuolto, matkat, hygienia, vaatteet, hajonneet kodinkoneet ja sun muut.

Ja on muuten ihan turha edes yrittää hakea sitä harkinnanvaraista toimeentulotukea. Neuvotaan ottamaan yhteyttä seurakunnan diakoniin, jotta saa leipäkassin. Ja seurakunta ei sekään jaa mitään kasseja tarkistamatta ensin hakijan tuloja.

Mitään 800 euron kaksioita ei todellakaan maksa yksinasuville. Muutat sieltä, ja sitten asut tuttavien sohvalla tai lähikunnassa. Ei tipu myöskään vuokravakuuksia, jotka ovat nykyään tyyppiä "kahden kuun vuokrat etukäteen". Kaikki tuttavat ovat niitä säästäneet noista pienistä roposistaan.

Se on kumma, miten näissä keskusteluissa aina löydetään se poikkeus poikkeuksien joukosta, eli joku Espoon takametsien korvessa omakotitalossa asusteleva lapsiperhe. Tämähän se oli aikoinaan kokoomuksella argumenttina tukien leikkaamiselle; keksittiin keksimällä jokin tilastollinen marginaalitapaus, jonka vuoksi noin tuhannelta pitäisi leikata jotain.

Vierailija
97/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan kannattaa ottaa vastaan ainoastaan vakityötä vähintään 2200€/kk että olisi mitään järkeä tehdä töitä.

Itsellä 800e kämppä hgin kantakaupungissa ja vuokrien jälkeen 500e käyttörahaa päälle. Olen kyllä kaupungin asuntojonossa, mutta eihän sieltä tarjota halvempaa kämppää koskaan yksinäiselle miehelle.

Mukavaa saada tänä vuonna 75 euroa kuukaudessa syys–joulukuussa lisää tohon 500 päälle vähän bailausrahaa, koska korona.

Kiitos demarit 👌

Etkö saa veronpalautuksia? Suurin osa toimeentulotukea saavista saanee ja näin syyskuun 75e jää saamatta sääntöjen vuoksi.

98/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, juuri laskin että saisin työttömänä enemmän tukea kuin nyt palkkaa kun ovat nostaneet niitä koronan takia! En kuitenkaan saisi mitään jos irtisanon itseni....

Mitä tukia on koronan takia muka nostettu?

Työttömyystukea. Tai en minä tiedä onko koronan takia, mutta oletin niin.

Tietääkseni ei ole nostettu. Yrittäjät vain alkoivat saada työttömyyskorvausta, mutta tuen määrä ei käsittääkseni ole noussut.

On ainakin mulla noussut.

Lisätietoja kiitos. Ei minulla eikä kenelläkään tutulla ole noussut koronan takia. Toki vuodenvaihteessa tuli joku pikkukorotus mutta se ei liity millään lailla koronaan.

Saatko toimeentulotukea? Perusnormi nousi hieman, samoin ehkä työmarkkinatuki. Mutta tämä tapahtui ennen koronaa.

Kyseessä olikin työmarkkinatuki. Itse sain ainakin nyt enemmän kuin aiemmin, mistä lie johtuu.

99/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Epidemiakorvaus se senkin nimi on mutta näköjään on vielä tosiaan käsittelyssä vaikka ensimmäiset maksut pitäisi olla jo 30.9. Tosin harva tuota saa vielä syyskuussa kun veronpalautukset on tulleet elokuussa.

https://www.kela.fi/valiaikainen-epidemiakorvaus

Ois varmaan jo päätetty, jos persut ei vastustais.

Vierailija
100/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aivan totta että työnteko ei ole aina Suomessa taloudellisesti kannattavaa, ja siihen pitäisi saada muutos. Työnteko ei kuitenkaan koskaan ole itsessään turhaa, edes niiden ns paskahommien tekeminen. Arkeen tulee rutiineja, oppii olemaan ihmisten kanssa tekemisissä, ei syrjäydy yhtä helposti, on mahdollisuus edetä parempiin hommiin jne. Aina kannattaa ottaa työtä vastaan vaikka se ei kannattaisi taloudellisesti.

Samat edut saa helpommalla harrastuksissa.

Kun ei ole väsymystä johtuen töistä, on enemmän aikaa ja energiaa sosialisoida harrastuksissa menemään.

Harrastusmaksut saa sossusta harkinnan varhaisena jos osaa pyytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi