Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonosti palkattuja töitä ei vain yksinkertaisesti kannata ottaa vastaan työttömänä, ainakaan jos asuu PK-seudulla ja maksaa alueen korkeaa vuokratasoa

Vierailija
11.09.2020 |

Huonosti palkatuissa hommissa ei kannata käydä, ellei sitten ihan työn ilosta käy.

Minä asun Vantaalla 900e kaksiossa jonka vuokra maksetaan kokonaan, ja lisäksi toimeentuloki ja sähkölasku + pari muuta maksetaan.

Tuosta voi nopeasti laskea että "nettohyöty" on noin 1450. Eipä siis tosiaan kannata lähteä milläään 10e/tunti brutolla lähteä terveyttään pilaamaan raskaisiin paskahommiin.

Jollain 2000e netolla olisi jo ihan kannattavaa käydä töissä kun otetaan huomioon menetetty vapaa-aikakin, mutta eipä taida olla tarjolla tällaiselle kouluttamattomalle pitkäaikaistyöttömälle sellaisia.

M34

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html
Harva joutuu muuttamaan halvempaan asuntoon – Kela maksaa usein koko vuokran

Toimeentulotukea voi lähtökohtaisesti saada kuntakohtaiseen rajaan saakka, mutta neljässä tapauksessa viidestä Kela korvaa myös enimmäisvuokran ylittävän osuuden.

AP

Kerropa nyt AP mikä on se syy millä Kela korvaa täysimääräisesti 900 euroa vuokrastasi. Tuossa artikkelissa ja Kelan sivuilla molemmissa mainitaan että pitää olla joku painava erityissyy, kuten terveydellinen.

Jos sinulla ei ole erityissyytä, niin silloin myönnät valehtelevasi Kelalle eli harrastat rikollisuutta. Annapa nimesi ja osoitteesi ja pistetään Kela-tädille vähän viestiä.

Et selvästikään ymmärrä lukemaasi:

"

Kun enimmäisvuokra ylittyy, Kela lähettää toimeentulotuen saajalle selvityspyynnön. Jos tuensaajalla ei ole terveydellistä tai muuta erityistä syytä asua nykyisessä asunnossaan, hänen on osoitettava pyrkivänsä vaihtamaan halvempaan asuntoon.

Tuensaajan voidaan esimerkiksi edellyttää ilmoittautuvan kunnan vuokra-asuntojen jonoon.

Tästä velvollisuudesta huolimatta Kela jättää korvaamatta rajan ylittävän osan vuokrasta osittain tai kokonaan vain joka viidennessä tapauksessa. Siksi voi kysyä, onko enimmäisvuokrilla lopulta kovin suurta merkitystä"

Etkö tosiaan hahmota tästä pätkästä olennaista?

AP

Vierailija
62/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html
Harva joutuu muuttamaan halvempaan asuntoon – Kela maksaa usein koko vuokran

Toimeentulotukea voi lähtökohtaisesti saada kuntakohtaiseen rajaan saakka, mutta neljässä tapauksessa viidestä Kela korvaa myös enimmäisvuokran ylittävän osuuden.

AP

Kerropa nyt AP mikä on se syy millä Kela korvaa täysimääräisesti 900 euroa vuokrastasi. Tuossa artikkelissa ja Kelan sivuilla molemmissa mainitaan että pitää olla joku painava erityissyy, kuten terveydellinen.

Jos sinulla ei ole erityissyytä, niin silloin myönnät valehtelevasi Kelalle eli harrastat rikollisuutta. Annapa nimesi ja osoitteesi ja pistetään Kela-tädille vähän viestiä.

Et selvästikään ymmärrä lukemaasi:

"

Kun enimmäisvuokra ylittyy, Kela lähettää toimeentulotuen saajalle selvityspyynnön. Jos tuensaajalla ei ole terveydellistä tai muuta erityistä syytä asua nykyisessä asunnossaan, hänen on osoitettava pyrkivänsä vaihtamaan halvempaan asuntoon.

Tuensaajan voidaan esimerkiksi edellyttää ilmoittautuvan kunnan vuokra-asuntojen jonoon.

Tästä velvollisuudesta huolimatta Kela jättää korvaamatta rajan ylittävän osan vuokrasta osittain tai kokonaan vain joka viidennessä tapauksessa. Siksi voi kysyä, onko enimmäisvuokrilla lopulta kovin suurta merkitystä"

Etkö tosiaan hahmota tästä pätkästä olennaista?

AP

"Tästä velvollisuudesta huolimatta Kela jättää korvaamatta rajan ylittävän osan vuokrasta osittain tai kokonaan vain joka viidennessä tapauksessa. Siksi voi kysyä, onko enimmäisvuokrilla lopulta kovin suurta merkitystä"

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks suostut 900 euron vuokraan?

Asunto on ihan hyvä olla kun Suomessa asuu. Kesällä ei niin tärkeä asia, mutta kyllä parin kuukauen päästä on taas ihan välttämättömyys. Nyt jo ilman ovat viilenneet huomattavasti varsinkin öisin.

AP

Olet oksettava tapaus. On niitä paljon halvempiakin kämppiä. Miksi sun pitää asua pk-seudulla, jos et kerran edes töissä käy. Muuta susirajalle loisimaan. Siellä on paljon tyhjiä mökkejä odottamassa sua ja Kelakin (me työssäkäyvät) pääsemme vähemmällä maksamisella. En voi sietää kaltaisia elvistelijöitä, jotka mainostavat miten tukien ja avustusten varassa pärjää paremmin kuin töitä tekemällä. Häpeä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voi kuule, jos aapeen asumisesta säästettäisiin vaikka puoltoista tonnia vuodessa, niin ne rahat lähetettäisiin iloisesti jonnekin kreikkaan tai italiaan, ellei sitten menisi ma tujen rahoitukseksi.

Ei niistä sulle mitään iloa olisi.

Olet ilmeisesti samanlainen luuseeri loinen kuin ap. Teitä on aivan liian paljon. Pakkotöihin mä laittaisin teikäläiset paskakaivoja tyhjentämään.

Vierailija
64/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tästä velvollisuudesta huolimatta Kela jättää korvaamatta rajan ylittävän osan vuokrasta osittain tai kokonaan vain joka viidennessä tapauksessa. Siksi voi kysyä, onko enimmäisvuokrilla lopulta kovin suurta merkitystä"

AP

Eli myönnät huijaavasi Kelaa häikäilemättä etkä edes pyri halvempaan asuntoon? No niin, nimeä ja osoitetta mars, kysytään sinun paikallisilta Kela-tädeiltä mitä ovat tästä mieltä.

Vierailija
65/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lyhytnäköistä ajatella pelkästään tämän hetken rahallista hyötyä. Työttömänä sohvalla löhötessä masennuksen, elämänhallintaongelmien ja syrjäytymisen riski kasvaa huomattavasti.

Vierailija
66/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eli myönnät huijaavasi Kelaa häikäilemättä etkä edes pyri halvempaan asuntoon? No niin, nimeä ja osoitetta mars, kysytään sinun paikallisilta Kela-tädeiltä mitä ovat tästä mieltä.

Kyllähän minä todistetusti pyrin, ja varsinkin jos sitä kysytään : )

Mutta teoriassa jokainen halukas voi vain esittää hakevansa asuntoa ja saa täyden vuokran maksettua kelan toimesta.

Tästä voit vetää omat johtopäätöksesi

AP

Vierailija
67/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot/Vantaa

Sieltä löytyi heti iso liuta vapaita yksiöitä joissa halvempi vuokra. Vaikea uskoa että Kela antaa AP:n vain asua ylikalliissa yksiössä kaikessa rauhassa ilman että puskevat näihin halvempiin. AP tuttuun tapaansa taitaa taas valehdella joko tässä ketjussa, Kelalle, tai molemmille. Jälkimmäinen on rikos joten ei ihme ettei hänelle työkään maita kun elämäntyyliltään rikollinen huijari on.

Vierailija
68/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä löytyi heti iso liuta vapaita yksiöitä joissa halvempi vuokra. Vaikea uskoa että Kela antaa AP:n vain asua ylikalliissa yksiössä kaikessa rauhassa ilman että puskevat näihin halvempiin. AP tuttuun tapaansa taitaa taas valehdella joko tässä ketjussa, Kelalle, tai molemmille. Jälkimmäinen on rikos joten ei ihme ettei hänelle työkään maita kun elämäntyyliltään rikollinen huijari on.

Halvin 715e/kk?

Se raja on 694e/kk

Eipä paljon hyödytä muuttaa rajat ylittävään asuntoon, kun siitäkin pitäisi edelleen muuttaa vielä halvempaan

AP

Vierailija
69/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minä todistetusti pyrin, ja varsinkin jos sitä kysytään : )

Paitsi että Kela ei vain kiltisti kysy asiasta ja jätä sikseen. Jos nopealla haulla löytyy heti halvempia kämppiä niin ne antavat sinulle 1-3 kk:n takarajan aikaa muuttaa pois eikä siinä minkäänlaiset mairistelut auta. Kokemusta on, muutin itse pari vuotta sitten halvempaan. Eli jälleen kerran valehtelet.

Vierailija
70/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvin 715e/kk?

Se raja on 694e/kk

Eipä paljon hyödytä muuttaa rajat ylittävään asuntoon, kun siitäkin pitäisi edelleen muuttaa vielä halvempaan

AP

Pointti oli että Kelaa ei kiinnosta paljonko itse siitä hyötyisit vaan jos et olisi valehtelija, he olisivat puskeneet sinua noihin kämppiin pois siitä 900 euron kämpästä.

Vierailija
71/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taikasanahan on luottotiedoton. Eli kun sössii itse raha-asiansa ja jättää laskunsa maksamatta, yhteiskunta palkitsee siten, että saat asua vaikka tonnin kämpässä ilmaiseksi kun et saa halvempaa mistään ilman niitä luottotietoja. Kyllä niin on kiva käydä töissä ja maksaa näille vittupäille vuokria. 

Vierailija
72/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taikasanahan on luottotiedoton. Eli kun sössii itse raha-asiansa ja jättää laskunsa maksamatta, yhteiskunta palkitsee siten, että saat asua vaikka tonnin kämpässä ilmaiseksi kun et saa halvempaa mistään ilman niitä luottotietoja. Kyllä niin on kiva käydä töissä ja maksaa näille vittupäille vuokria. 

EI tarvitse olla luottotiedotonkaan.

Kun kertoo vuokranantajalle että on ollut viimeiset 12 vuotta työtön, ja olet yksin asuva mies, ei hän varmasti sinulle asuntoaan vuokraa

Nyt alan syömään herkullista kana-ateriaa, joten en ehdi samalla tavalla vastaamaan

AP

Vierailija
73/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vain PK-seudun juttu, luottotiedottomat ja narkkarit muualla Suomessa pistetään valtion tai kunnan omistamiin kämppiin jotka on varta vasten varattu heitä varten. Yleensä halpoja yksiö- tai kaksiokerrostaloja joissa naapureina muut narkkarit.

Vierailija
74/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ratkaisu tuohon on se, että tukia pienentään niin paljon, että työ kannattaa aina ottaa vastaan.

Ja pitää laskea elintasoa, muuttaa heikompitasoiseen ja pienempään asuntoon.

Suomessa on ollut liian korkea elintaso, on totuttu liian hyvälle.

Ja tiedän satavarmasti mistä puhun, sillä olen aikoinaan ollut työttömänä ja elänyt minimirajoilla ja muuttanut useita kertoja työn perässä ympäri Suomea.

Nyt on pysyvä työpaikka, tai siis niin pysyvä kuin se tässä maassa tällä hetkellä voi olla, koskaanhan ei tiedä mitä tulevaisuudessa saattaa sattua.

Tuo tulee romauttamaan paljon yrityksiä nurin rytinällä, kun ihmiset ei osta muuta kuin kaljaa.

Jää partureiltakin saamatta osansa.

Vierailija
75/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n vastauksien avulla voimme korjata alkuperäisen viestin totuudenmukaisemmaksi:

"Huonosti palkatuissa hommissa ei kannata käydä, jos on rikollinen ja harrastaa huijauksia.

Minä asun Vantaalla 900e kaksiossa jonka vuokra maksetaan kokonaan, ja lisäksi toimeentuloki ja sähkölasku + pari muuta maksetaan koska valehtelen Kelalle menoistani.

Tuosta voi nopeasti laskea että "nettohyöty" on noin 1450. Eipä siis tosiaan kannata lähteä milläään 10e/tunti brutolla lähteä terveyttään pilaamaan raskaisiin paskahommiin, kun voi harrastaa rikollisuuttakin.

Jollain 2000e netolla olisi jo ihan kannattavaa käydä töissä kun otetaan huomioon menetetty vapaa-aikakin, mutta eipä taida olla tarjolla tällaiselle kouluttamattomalle pitkäaikaistyöttömälle sellaisia, eipä sillä väliä, kiertäisin veroja jokatapauksessa jos töitä saisin.

M34"

Noin, paljon totuudenmukaisempi.

Vierailija
76/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, juuri laskin että saisin työttömänä enemmän tukea kuin nyt palkkaa kun ovat nostaneet niitä koronan takia! En kuitenkaan saisi mitään jos irtisanon itseni....

Mitä tukia on koronan takia muka nostettu?

Työttömyystukea. Tai en minä tiedä onko koronan takia, mutta oletin niin.

Tietääkseni ei ole nostettu. Yrittäjät vain alkoivat saada työttömyyskorvausta, mutta tuen määrä ei käsittääkseni ole noussut.

On ainakin mulla noussut.

Lisätietoja kiitos. Ei minulla eikä kenelläkään tutulla ole noussut koronan takia. Toki vuodenvaihteessa tuli joku pikkukorotus mutta se ei liity millään lailla koronaan.

Kyseessä olikin työmarkkinatuki. Itse sain ainakin nyt enemmän kuin aiemmin, mistä lie johtuu.

Vierailija
77/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläpä se Kela meinasi pakottaa vuokranantajan vuokraamaan sen halvemman asunnon juuri kyseiselle henkilölle? Se että vuokra-asunto on tarjolla ei tarkoita sitä että voi vain marssia tekemään vuokrasopimuksen jakantaa kamat sisään. Kyllä se on vuokranantaja joka pääättä kenet valitsee.

Vierailija
78/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläpä se Kela meinasi pakottaa vuokranantajan vuokraamaan sen halvemman asunnon juuri kyseiselle henkilölle? Se että vuokra-asunto on tarjolla ei tarkoita sitä että voi vain marssia tekemään vuokrasopimuksen jakantaa kamat sisään. Kyllä se on vuokranantaja joka pääättä kenet valitsee.

Ei se Kela ihmisiä kodeistaan häädä vaan kun tuo takaraja menee umpeen, silloin ne korvaa sinulle maksimissaan tuon Hyväksyttävien Asumismenojen Kuntakohtaisen määrän, ei koko vuokraa. Ne antavat sinulle aikarajan jonka aikana itse etsit kämppää ja jossei löydy niin se on voi voi.

Vierailija
79/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hage kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, juuri laskin että saisin työttömänä enemmän tukea kuin nyt palkkaa kun ovat nostaneet niitä koronan takia! En kuitenkaan saisi mitään jos irtisanon itseni....

Mitä tukia on koronan takia muka nostettu?

Työttömyystukea. Tai en minä tiedä onko koronan takia, mutta oletin niin.

Tietääkseni ei ole nostettu. Yrittäjät vain alkoivat saada työttömyyskorvausta, mutta tuen määrä ei käsittääkseni ole noussut.

On ainakin mulla noussut.

Lisätietoja kiitos. Ei minulla eikä kenelläkään tutulla ole noussut koronan takia. Toki vuodenvaihteessa tuli joku pikkukorotus mutta se ei liity millään lailla koronaan.

Kyseessä olikin työmarkkinatuki. Itse sain ainakin nyt enemmän kuin aiemmin, mistä lie johtuu.

No se sama työmarkkinatuki on mullakin ja sentilleen saman olen saanut tämän vuoden tammikuussa, toukokuussa kuin elokuussakin. Ei minkäänlaista korotusta ole tullut. Myös bruttona määrä on sama per päivä ja 4 viikkoa.

Jos olet osa-aikatyöläinen niin suojaosuutta on nostettu. Tämäkään ei tarkoita että itse työmarkkinatukea olisi korotettu koronan takia vaan edelleen sitä maksetaan se sama määrä per päivä. Vain suurempi osa palkkatuloistasi jää suojaosuuden piiriin jolloin työmarkkinatuen soviteltu osuus muuttuu.

Vierailija
80/114 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mahdollista, että aika hinnakas vuokra maksetaan kokonaan. Meillä on ollut yhdessä isossa asunnossa vuokralaisena henkilö, jonka noin1000 euron vuokran maksoi Kela ja sossu puoliksi!

Tiedän myös useita henkilöitä, jotka tekevät töitä sen verran, että pääsevät ansiosidonnaiselle ja sitten sillä elelevät ihan mukavasti. Toki myös tukia saavat.

Omasta mielestäni Suomessa saa tulia aivan liian paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä