Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vettenterä rules

Kommentit (604)

Vierailija
261/604 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tarkoittaa että syyllisyys muuttaa sielun sinitarraksi? Millaista siitä tulee? Ihme kielikuvia, joista ei saa kiinni... mun mielestä kansanopistojen kirjoittajakursseillakin on parempaa tekstiä.

Olen noin 110% varma, että kaikki jutut on yhden ja saman kirjoittajan.

Vierailija
262/604 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hauska miten ihmiset täällä tuntuvat tietävän minun asiani niin hirmuisen hyvin. Kuten sen miten paljon kirjoitan, miten ja mihin. 

Onneksi minulla ei ole mitään todellista tarvetta todistaa teille mitään. Minä päätän keskustelun täällä foorumilla tähän yhteenvetoon ja ajatuksiin, jotka kai vain odottivat sopivaa hetkeä. 

Kaikkea hyvää teistä jokaiselle! 

Ihan pikkuisen uskallan toivoa, että tästä voisi vaikka saada jotain ajattelemisen aihetta: 

http://satuolento.wordpress.com/2013/10/31/vapaus-vauva-fi-ja-seitseman-tarinaa-arjesta/

-
- minttis (yhä edelleenkin ihan itsenään) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/604 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä uskoisi että vauva palstoilla on näin ahdasmielestä ja ilkeää sakkia.toivottavasti tämä ei näy lastenkasvatuksessa.. mielestäni täällä on asiatonta ja kunniaa loukkaavaa tekstiä,ylläpito huom!

Vierailija
264/604 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 20:37"]

On hakenut kirjoittajia facebookin kautta jonkin aikaa sitten.

[/quote]

Juu...

Tosiaankin hakenut...... Hah hah..... "vielä olisi tilaa parille kirjoittajalle..." tai jotakin sinnepäin.... Sitä ennen ei tietoakaan mistään kirjoittajien hakemisesta. Tuokin lause ilmeisesti kirjoitettu sinne hämäykseksi, että kirjoittajia olisi mukamas haettu jossain vaiheessa. Tyypillistä feikkamista johon olemme jo tottuneet.

Vierailija
265/604 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 20:27"]

Miten ihmeessä toi nainen jaksaa ja viittii tota sontaa suoltaa netin täydeltä?

[/quote]

Kyllä tämä kommentti on osoitettava ihan tämän ketjun suuntaan. Ettekö oikeasti tunnista tätä nettikiusaamiseksi, vai eikö sillä ole mitään väliä? Kirjoittajat luovat fiktiivisiä juttuja, myös harjoitustöitä. Ette kai te oikeasti luule, että kaikki blogit tuolla ovat oikeiden ihmisten aitoa elämää?

Muuten, 2/5 nuorista aikuisista kärsii jossain vaiheessa mielenterveysongelmista. Niistä ei vain saisi puhua. Sinänsä olisi ihme, jos seitsemän naisen otannassa ei oikeasti olisi vähintään kansi mielenterveysongelmaista. Se on nykyään sitä todellista arkipäivää. Siitä ei vain saisi julkisesti missään puhua.

Mitä siitä, jos joku terapoi itseään kirjoittamalla vaikkapa täysin fiktiivisiä maailmoita, joissa vaaleanpunaiset norsut hiihtävät kilpaa suklaajäätelössä? Jokainen teistä täällä jollain tavalla terapoi itseään ja luo minäkuvaa jokaisessa kommentissaan. Vaikka sitten luomalla jatkuvasti listoja siitä, mikä on WT ja mikä ei.

Vierailija
266/604 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 20:27"]

Miten ihmeessä toi nainen jaksaa ja viittii tota sontaa suoltaa netin täydeltä?

[/quote]

Kirjoittajat luovat fiktiivisiä juttuja, myös harjoitustöitä. Ette kai te oikeasti luule, että kaikki blogit tuolla ovat oikeiden ihmisten aitoa elämää?

[/quote]

Jos kyse on fiktiivisestä jutusta/harjoitustyöstä ja fiktiivisistä henkilöistä niin miksei sitä voi sitten sanoa, että näin on? Miksi pitää alkaa puolustella ja vakuutella, että ihan oikeat ihmiset, 6 kpl Mintun lisäksi, on tuon blogin takana? Miksei voi vain sanoa suoraan, että juu, fiktiivisiä henkilöitä nämä on, kyseessä on harjoitustyö?

Vierailija
267/604 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kuvat on muuten aika ovelasti käsitelty, filtteroitu ja paloiteltu niin, että niitä  on käytännössä katsoen mahdotonta löytää käänteisen kuvahaun kautta. Aika veijari.

Vierailija
268/604 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän päätteeksi ajattelin osallistua keskusteluun muutamalla sanalla.

Olette täysin vakuuttuneita siitä, että minä kirjoitan kaikki tekstit itse. Käytätte perusteluina milloin mitäkin No-sanan käytöstä kirjoitusvirheisiin ja jopa siihen, että olisin saanut ajatuksen tyttäreni Seitsemän kissatarinaa -kirjasta. Hassu oivallus sinällään, jota en ollut tullut ajatelleeksikaan. Kyllä, kissatarinoita oli seitsemän – koska tyttäreni elämän kissoja oli seitsemän. Ja nyt kirjoittajia on seitsemän, koska blogi on suunniteltu toimimaan niin, että joka päivä tulee uutta luettavaa. Jokainen postaa kerran viikossa (ainakin näin alkuun) ja pikkuhiljaa pääsemme tutustumaan kirjoittajien maailmaan – ja itse kirjoittajiin.

Haluaisin kuitenkin heittää ilmoille kysymyksen: kuinka moni teistä on oikeasti 100% varma, että tekstit ovat kaikki kirjoittamiani? Miksi ihmeessä lähtisin toistamaan kerran tehtyjä virheitä? Kirjoittajia on oikeasti seitsemän ja ne, jotka jäävät seuraamaan blogia tulevat tällä viikolla mm. näkemään niitä kaivattuja naamakuvia kirjoittajista, jotka haluavat esiintyä omalla nimellään. Muille suotakoon anonyymiys. Kun katsoo tätäkin keskusteluketjua ette voi sanoa, ettette ymmärtäisi miksi he eivät halua tulla omilla nimillään revittäviksi. Sen sijaan olemme käyneet keskustelun, että jos tästä nyt halutaan oikeasti joku kohu nostaa, niin olemme puolueettoman (ja vaitiolovelvollisen) tahon kautta valmiit oikeasti todistamaan, että kyllä, olemme olemassa olevia ihmisiä.

Mutta varsinainen pointtini on. Jos ette oikeasti voi olla 100% varmoja siitä, että minä olen kaiken kirjoituksen takana, voisitteko ystävällisesti jättää muut bloggaajat ruotimiseltanne rauhaan? Miksi ihmeessä loukata tietoisesti jotakuta aivan täysin vierasta ihmistä, joka ei ole varmasti koskaan mitään pahaa teille tehnyt?

Kuten olen aikaisemminkin todennut, jos kirjoittamiseni ärsyttää niin suunnattomissa määrin kuin se näyttää täällä monia tekevän, ei tekstejäni ole mikään pakko lukea. Ne, jotka haluavat syystä tai toisesta lukea, ovat lämpimästi tervetulleita.

Ja yhäkin. Olen avoin keskustelulle. Jos mielessä on jotain voi laittaa joko sähköpostia: minttis@jossainkaukana.net tai vaikka faceviestiä henkilökohtaisesti tai kirjoittaja-sivuni kautta.

Kaikkea hyvää loppusyksyynne.

– minttis

Vierailija
269/604 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:22"]

Jos kyse on fiktiivisestä jutusta/harjoitustyöstä ja fiktiivisistä henkilöistä niin miksei sitä voi sitten sanoa, että näin on? Miksi pitää alkaa puolustella ja vakuutella, että ihan oikeat ihmiset, 6 kpl Mintun lisäksi, on tuon blogin takana? Miksei voi vain sanoa suoraan, että juu, fiktiivisiä henkilöitä nämä on, kyseessä on harjoitustyö?

[/quote]

Miksi pitäisi? Mitä se sulle kuuluu? Haluaa ehkä pitää asian itsellään, ja sihen hänellä on oikeus.

Jos oletetaan, että tuo blogi on kokonaan fiktiota, niin paljon pahempaa fiktiota ovat esim. monet muotiblogit, joissa ostetut bloggaajat muka aidosti kehuvat jotain saamiaan lahjatuotteita.

Ajatelkaapa, että kaikkia kirjailijoitakaan ei ole olemassa oikeasti, vaan ovat paljastuneet myöhemmin jonkun toisen kirjailijan "sivupersooniksi" - on kirjoitettu salanimellä.

Vierailija
270/604 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:37"]

Päivän päätteeksi ajattelin osallistua keskusteluun muutamalla sanalla.

Olette täysin vakuuttuneita siitä, että minä kirjoitan kaikki tekstit itse. Käytätte perusteluina milloin mitäkin No-sanan käytöstä kirjoitusvirheisiin ja jopa siihen, että olisin saanut ajatuksen tyttäreni Seitsemän kissatarinaa -kirjasta. Hassu oivallus sinällään, jota en ollut tullut ajatelleeksikaan. Kyllä, kissatarinoita oli seitsemän – koska tyttäreni elämän kissoja oli seitsemän. Ja nyt kirjoittajia on seitsemän, koska blogi on suunniteltu toimimaan niin, että joka päivä tulee uutta luettavaa. Jokainen postaa kerran viikossa (ainakin näin alkuun) ja pikkuhiljaa pääsemme tutustumaan kirjoittajien maailmaan – ja itse kirjoittajiin.

Haluaisin kuitenkin heittää ilmoille kysymyksen: kuinka moni teistä on oikeasti 100% varma, että tekstit ovat kaikki kirjoittamiani? Miksi ihmeessä lähtisin toistamaan kerran tehtyjä virheitä? Kirjoittajia on oikeasti seitsemän ja ne, jotka jäävät seuraamaan blogia tulevat tällä viikolla mm. näkemään niitä kaivattuja naamakuvia kirjoittajista, jotka haluavat esiintyä omalla nimellään. Muille suotakoon anonyymiys. Kun katsoo tätäkin keskusteluketjua ette voi sanoa, ettette ymmärtäisi miksi he eivät halua tulla omilla nimillään revittäviksi. Sen sijaan olemme käyneet keskustelun, että jos tästä nyt halutaan oikeasti joku kohu nostaa, niin olemme puolueettoman (ja vaitiolovelvollisen) tahon kautta valmiit oikeasti todistamaan, että kyllä, olemme olemassa olevia ihmisiä.

Mutta varsinainen pointtini on. Jos ette oikeasti voi olla 100% varmoja siitä, että minä olen kaiken kirjoituksen takana, voisitteko ystävällisesti jättää muut bloggaajat ruotimiseltanne rauhaan? Miksi ihmeessä loukata tietoisesti jotakuta aivan täysin vierasta ihmistä, joka ei ole varmasti koskaan mitään pahaa teille tehnyt?

Kuten olen aikaisemminkin todennut, jos kirjoittamiseni ärsyttää niin suunnattomissa määrin kuin se näyttää täällä monia tekevän, ei tekstejäni ole mikään pakko lukea. Ne, jotka haluavat syystä tai toisesta lukea, ovat lämpimästi tervetulleita.

Ja yhäkin. Olen avoin keskustelulle. Jos mielessä on jotain voi laittaa joko sähköpostia: minttis@jossainkaukana.net tai vaikka faceviestiä henkilökohtaisesti tai kirjoittaja-sivuni kautta.

Kaikkea hyvää loppusyksyynne.

– minttis

[/quote]

Kaikkea hyvää sinullekin, Minttu. Mutta muistathan, että joka kerran keksitään, sitä aina epäillään. Jos teitä kirjoittajia tosiaan on seitsemän, niin hyvä, mutta ei ole mikään ihme että koko juttu herättää ansaittuja epäilyksiä, niin kuin luultavasti kaikki mitä tulevaisuudessa tulet netissä tai netin ulkopuolella kirjoittamaan.

Ja kun luultavasti seuraat keskustelua, voisitko vastata yhteen kysymykseen. Nimittäin miksi yhteisblogille ei ole avattu omaa, muusta kirjallisesta toiminnastasi erillistä ja "puhdasta" osoitetta, jossa kaikilla kirjoittajilla olisi omat tunnukset? Jo sekin olisi tuonut enemmän uskottavuutta koko hankkeelle.

Vierailija
271/604 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Mitään kommenttia ei sitten irronnut olennaisimmista asioista kuten siitä, että kirjoittajilta puutuu "oma ääni" ja oma tapansa blogata (jotkut kirjoittaa enemmän tajunnanvirtaa, jotkut arjen tapahtumista, jotkut hyvin lyhyesti ja jotkut hyvin pitkästi etc etc etc).

Vierailija
272/604 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaa olla jo, ihan sama kuka kirjoittaa ja mitä. älkää lukeko sitä blogia. ihan kohtuutonta jo tuo sättiminen ja haukkuminen. 

Vierailija
273/604 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 20:49"]

Minä päätän keskustelun täällä foorumilla tähän yhteenvetoon ja ajatuksiin, jotka kai vain odottivat sopivaa hetkeä. 

[/quote]

Kuvitteletko sinä sanelevasi, mitä, mistä ja miten muut täällä kirjoittavat?

Vierailija
274/604 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 21:38"]

^Mitään kommenttia ei sitten irronnut olennaisimmista asioista kuten siitä, että kirjoittajilta puutuu "oma ääni" ja oma tapansa blogata (jotkut kirjoittaa enemmän tajunnanvirtaa, jotkut arjen tapahtumista, jotkut hyvin lyhyesti ja jotkut hyvin pitkästi etc etc etc).

[/quote]

Ehkä ei tässä vaiheessa kannata kamalasti odottaa OMAA ÄÄNTÄ. Ehkä kuukauden päästä jo, kun jokainen on blogannut useamman kerran... 

Vierailija
275/604 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 20:49"]

Minä päätän keskustelun täällä foorumilla tähän yhteenvetoon ja ajatuksiin, jotka kai vain odottivat sopivaa hetkeä. 

[/quote]

Kuvitteletko sinä sanelevasi, mitä, mistä ja miten muut täällä kirjoittavat?

[/quote]

eihän se minttu tuossa mitään muun keskustelun lopettamisesta puhu. mutta lopeta sinä tuo uhoaminen. ilmeisesti ihmisillä ottaa niin koville, että menivät enkeli-elisa huijaukseen, että minttua pitää jahdata loputtomasta.

lopettakaa jo. 

Vierailija
276/604 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 21:38"]

[/quote]Jos muut bloggaajat ovat oikeita ihmisiä, niin miksi Vettenterä alkaisi tällaista selivttämään... 

Vettenterän jatkuva mollaaminen tässä ketjussa menee jo reippaasti kiusaamisen puolelle. Niin kuin "Susanna" tuolla kirjoitti, pitääkö tuosta EE-mokasta rankaista aina vaan? 

Menkää kiusaajat itseenne. Jos teillä tosiaan on kysymyksiä Vettenterälle, niin mitäpä jos esittäisitte ne suoraan hänelle, hän on kuitenkin osoittanut jo useammankin kanavan siihen, ja vastasi "Susannan" kysymyksiinkin blogissa. Tällainen julkinen paskanjauhanta on kiusaamista, ja sitä ei oikeuta se, että Vettenterä on menneisyydessä tehnyt virheitä.

Kiusaajat aina luulevat, että syy kiusaamiseen on kiusatussa, tämän käytös tai olemus on sellainen, että hän muka ansaitsee kiusaamisen, mutta todellisuudessa kiusaaminen johtuu aina kiusaajan omasta pahantahtoisuudesta.

Vierailija
277/604 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 03:04"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 03:57"]

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 03:06"]

Ikävää huomata saman riepottelun jatkuvan yhä. Kyllä, meitä on oikeasti seitsemän hyvin erilaisessa elämäntilanteessa olevaa naista jotka päätimme alkaa yhdessä bloggaamaan vuodeksi. Mielenkiintoista nähdä miten elämäkuljettaa ja mihin vielä päädymme vuoden aikana. 

[/quote]

Elämäkuljettaa= elämä kuljettaa. Mitäs puhetta tässä olikaan aiemmin noista yhdyssanavirheistä...

[/quote]

Ei oikeastaan yllätä, että myöskin "Sinead" tuolta blogista tekee noita minttumaisia, epäloogisia, yhdyssanavirheitä. Esim. "töissä näkee vilauksen päivänvaloa ikkunanläpi", jos kuitenkin ihan vaan ikkunan läpi. 

Nuo on vissiin jotenkin tarttuvia nuo epäloogiset yhdyssanavirheet, tähän mennessä niitä bongattu (Mintun lisäksi) "Inkeriltä", "Saphiralta" ja "Sineadilta". Jatkoa odotellessa...

Miten kuulostaakin niin tutulta tämä, että x määrä (keskenään vieraampia) ihmisiä tekee täsmälleen samanlaisia virheitä. Että kyllä se nyt on jo ihan selvää mikä tässä on kupletin juoni. 

[/quote]

Eipä tullut kommenttia tästäkään.

Vierailija
278/604 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei, mä en tunne minttistä, miksua enkä jaksua. Mutta mä oon mä ja antakaa kaikkien narsistien/psykopaattien elää omaa virtuaali-maailmaansa. Sellaisia psykopaatteja on ollut maailman sivu jotka saavat kiksejä siitä että pystyvät huijaamaan ja ohjailemaan ihmisten empatiavirtoja. Samat ihmiset pyrkivät hakeutumaan hoitajiksi/poliiseiksi jne. että pääsevät hoivaamaan tai jopa päästämään päiviltä ihmisiä. Joskus kiksejä voi saada siitä, että vahingoittaa itseään ja saa itse hoivaa tai sitten vahingoittaa lapsiaan joita sitten pelastaa ja hoivaa. Netti ja kirjoituksiin reagointi antaa polttoainetta psykopaattien toiminnalle!

terveisin,

Marko "Marko" Vittuinperä

Vierailija
279/604 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen paskanjauhanta? Onko se paskanjauhantaa, kun epäilee valtakunnan huijarin uusinta julkista tuotosta? 

Olet jo valmiiksi niin UHRI UHRI UHRI, älkää kiusatko, yyhyhyy...

Vierailija
280/604 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat aina luulevat, että syy kiusaamiseen on kiusatussa, tämän käytös tai olemus on sellainen, että hän muka ansaitsee kiusaamisen, mutta todellisuudessa kiusaaminen johtuu aina kiusaajan omasta pahantahtoisuudesta.

Ketju on lukittu.