Vettenterä rules
Kommentit (604)
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 23:22"]
Minusta on tosi ikävää, että Mintun kirjoitettua ketjuun on meininki mennyt vain enemmän kiusaamisen suuntaan. Jos teillä on noin kova tarve lyödä lyötyä, niin tehkää se edes suoraan sähköpostilla eikä näin anonyymisti huutelemalla.
Kyllähän tuo blogi herättää uteliaisuutta, tirkistelynhalua ja mietteitä sivupersoonina esiintymisestä itse kullakin, joka aikanaan seurasi EE-kohua. Ajatukset Vettenterää kohtaan ovat varmaan monella negatiivisia. Mutta pysähtykääs ny hetkeksi miettimään, onko ko. henkilö tosiaan tehnyt teille jotain niin pahaa mielipahaa aiheuttavaa, että se ansaitsisi esim. tuon ylläolevan tyyppisiä kommentteja, jossa vain ilkutaan ja käännetään veistä haavassa.
T: Susanna, joka laittoi kommenttia ihan tuonne blogin puolellekin.
[/quote]
Kommenttisi tuossa blogissa:
"Ovatko kaikki seitsemän kirjoittajaa sama henkilö, eli Minttis? Miksi taas tällaista?"
ja
"Häiritseekö sinua, että jo blogin aloituspäivänä vauva-palstalla ruoditaan, onko tämä vain sokin (sic.) sinun sivupersooniesi EE-tyyppinen huijaus? Miten olet päässyt yli EE-kohusta? Koetko, että nämä julkiset elämäsi avaamiset ja kirjoitusprojektit tuovat oikeasti apua mielenterveysongelmiisi?"
Noissa kommenteissako ei siis ilkuta eikä käännetä veistä haavassa?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 21:37"]olemme käyneet keskustelun, että jos tästä nyt halutaan oikeasti joku kohu nostaa, niin olemme puolueettoman (ja vaitiolovelvollisen) tahon kautta valmiit oikeasti todistamaan, että kyllä, olemme olemassa olevia ihmisiä.
[/quote]Samanlaiset todisteet kuin vuosi sitten kesällä Miksusta ja mikäs se Elisan äiti olikaan nimeltään?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 23:30"]
Minusta on tosi ikävää, että Mintun kirjoitettua ketjuun on meininki mennyt vain enemmän kiusaamisen suuntaan. Jos teillä on noin kova tarve lyödä lyötyä, niin tehkää se edes suoraan sähköpostilla eikä näin anonyymisti huutelemalla.
Kyllähän tuo blogi herättää uteliaisuutta, tirkistelynhalua ja mietteitä sivupersoonina esiintymisestä itse kullakin, joka aikanaan seurasi EE-kohua. Ajatukset Vettenterää kohtaan ovat varmaan monella negatiivisia. Mutta pysähtykääs ny hetkeksi miettimään, onko ko. henkilö tosiaan tehnyt teille jotain niin pahaa mielipahaa aiheuttavaa, että se ansaitsisi esim. tuon ylläolevan tyyppisiä kommentteja, jossa vain ilkutaan ja käännetään veistä haavassa.
[/quote]Lyödä lyötyä? Oliko huijari Vettenterä mielestäsi uhri???
[/quote]
Ainakin hän on koulukiusaamisen uhri, ja tässäkin ketjussa myös nettikiusaamisen uhri. Ja ainakin häntä on julkisesti piesty keskustelupalstoilla ja mediassa EE-kohun myötä. Onko hän tosiaan niin paha ihminen, että ansaitsee kuukaudesta toiseen vain paskaa niskaansa? Vaikka EE-huijaus olikin hemmetin typerä, ja harhaan johdetuilla ihmisillä on ehkä tavallaan oikeuskin kimmastua, niin eiköhän Vettenterä ole kärsinyt siitä jo tarpeeksi. Jos sinä mokaisit, vaikka pahastikin, niin olisiko sinusta ihan oikeudenmukaista joutua kuulemaan mokastasi kerta toisensa jälkeen kuukaudesta toiseen täysin tuntemattomien ihmisten taholta.
EE:n tarkoitus oli kuitenkin toimia kiusaamista vastaan, joten on hirveän surullista, että se nyt vuorostaan aiheuttaa tällaisen nettikiusaamisaallon.
T: Susanna
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 23:35"]
[/quote]Nimenomaan toimin väärin kirjoittaessani kommentit ja siis itsekin syyllistyin siinä kiusaamiseen. Kirjoitin juuri äsken myös uuden kommentin blogiin, jossa pyysin anteeksi tyhmää käytöstäni.
Ja kyllä, olen toki anonyymi edelleen, koska en esiinny koko nimelläni, mutta tuonne blogiin kommentoidessa pyydetään sähköpostiosoite, joka on varmaan siis ainakin blogin ylläpitäjän (eli Minttiksen) tiedossa.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 23:35"]
[/quote]Nimenomaan toimin väärin kirjoittaessani kommentit ja siis itsekin syyllistyin siinä kiusaamiseen. Kirjoitin juuri äsken myös uuden kommentin blogiin, jossa pyysin anteeksi tyhmää käytöstäni.
Ja kyllä, olen toki anonyymi edelleen, koska en esiinny koko nimelläni, mutta tuonne blogiin kommentoidessa pyydetään sähköpostiosoite, joka on varmaan siis ainakin blogin ylläpitäjän (eli Minttiksen) tiedossa.
[/quote]
Susanna = Minttis. Sairasta.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 23:40"]
Ainakin hän on koulukiusaamisen uhri, ja tässäkin ketjussa myös nettikiusaamisen uhri.
[/quote]Jos ihminen on koulukiusaamisen uhri, pyhittääkö se hänet niin että hänellä on vielä aikuisenakin, ehkä loppuelämänsäkin, joku oikeus mm. huijata muita?
Miten häntä on nettikiusattu tässä ketjussa? Onko se muka kiusaamista, jos mainitsee valheesta, josta ihminen on aikaisemmin jäänyt kiinni?
Minun on täysin mahdotonta todistaa, etten ole Minttis, uskokaa mitä haluatte.
Voitte silti miettiä vielä sanojani: Onko hän tosiaan niin paha ihminen, että ansaitsee kuukaudesta toiseen vain paskaa niskaansa? Vaikka EE-huijaus olikin hemmetin typerä, ja harhaan johdetuilla ihmisillä on ehkä tavallaan oikeuskin kimmastua, niin eiköhän Vettenterä ole kärsinyt siitä jo tarpeeksi. Jos sinä mokaisit, vaikka pahastikin, niin olisiko sinusta ihan oikeudenmukaista joutua kuulemaan mokastasi kerta toisensa jälkeen kuukaudesta toiseen täysin tuntemattomien ihmisten taholta.
Minä menen nyt nukkumaan, enkä kommentoi enää sen enempää tätä ketjua kuin blogiakaan.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 23:45"]
[/quote]Ahaa, minttiksellä on meiliosoitteesi tiedossa. Samassa tiedossa kuin Elisan vanhempien meilit? :D
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 23:18"]
Siellä jo kovasti vakuutellaan että on ne muutkin bloggaajat olemassa: http://jossainkaukana.net/arki/?p=79#comment-7
[/quote]
Ja tuossa huvittaa se, että "Outi" vastaa kommenttiin 7 minuuttia sen jälkeen kun se on julkaistu. Kumman nopeasti "Outi", joka ei ole edes blogin "päähahmo" eikä ole kirjoittanut yhtään tekstiä, on tuolla puolustamassa Minttua. Mitä se "Outi" siellä sivuilla päivystää?
Joo-o, eiköhän tämäkin ole aika selkeä keissi.
[/quote]
Tähän kommenttiin viitaten: jos Minttis on siis blogin ylläpitäjä (hallinnoi kommentteja, näkee mailiosoitteet jne) niin aika ihmeellistä, että joku muu kirjoittaja on ihan tikkana tuolla vastaamassa kriittisiin kommentteihin. Siis jokunen minuutti sen jälkeen kun kommentti on julkaistu. Onko noilla muilla kirjoittajilla siis pääsy kommenttien hallintaan?
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 23:54"]Onko hän tosiaan niin paha ihminen, että ansaitsee kuukaudesta toiseen vain paskaa niskaansa?
[/quote]Eihän kukaan olisi kommentoinut yhtään mitään, ellei hän itse olisi taas syöttänyt nettiin materiaalia, joka kyllä kovasti provosoi kommentoimaan.
Jos haluaisi omaa rauhaa, olisi provoamatta. Kukaan ei pakota häntä lappamaan materiaalia nettiin. Simple.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 23:54"]
Minun on täysin mahdotonta todistaa, etten ole Minttis, uskokaa mitä haluatte.
Voitte silti miettiä vielä sanojani: Onko hän tosiaan niin paha ihminen, että ansaitsee kuukaudesta toiseen vain paskaa niskaansa? Vaikka EE-huijaus olikin hemmetin typerä, ja harhaan johdetuilla ihmisillä on ehkä tavallaan oikeuskin kimmastua, niin eiköhän Vettenterä ole kärsinyt siitä jo tarpeeksi. Jos sinä mokaisit, vaikka pahastikin, niin olisiko sinusta ihan oikeudenmukaista joutua kuulemaan mokastasi kerta toisensa jälkeen kuukaudesta toiseen täysin tuntemattomien ihmisten taholta.
Minä menen nyt nukkumaan, enkä kommentoi enää sen enempää tätä ketjua kuin blogiakaan.
[/quote]
Blogiin kirjoittamiesi kommenttien jälkeen olet kyllä jäävi arvostelemaan muita asiasta. Itse olet blogissa heittämässä paskaa niskaan ja olet muistuttamassa Minttistä mokistaan samaan aikaan kun saarnaat täällä muille ettei niin saa tehdä. Onpa kaksinaismoralistista. Kivet ja lasitalo etc.
Säälittävää, että epäilette! Olemme ihan aitoja ihmisiä kaikki!
--Inkeri
Tunnen myötähäpeää ja sääliä minttistä kohtaan. Miksi ihminen ei osaa lopettaa ajoissa, ja näyttää sortuneen samaan ansaan toistamiseen? Sama kaava, sama käsikirjoitus, samat maneerit. Ole kiltti, myönnä tosiasiat tai peru koko blogi.
Vaikka sinulla ehkä on jäänyt kaivelemaan EE:n huijauksen paljastaminen ja ehkä koit sen kirvelevänä tappiona, ei ehkä silti kannata alkaa uusintaotteluun samoin asein... Neuvon edelleen, kirjoita anonyymisti, niin vastaanotto voi olla neutraalimpaa (vaikka huomiota et ehkä saa niin paljoa).
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 00:01"]
Säälittävää, että epäilette! Olemme ihan aitoja ihmisiä kaikki!
--Inkeri
[/quote]
Jaha! Herättikö Mintt... Susanna sinut kun meni itse nukkumaan? Kuka seuraavana tulee ketjuun, mittis?
Se on myös mielenkiintoista miten nämä huijarit aina jankuttavat ja käskevät ottamaan suoraan yhteyttä. Mitään ei saisi puhua julkisesti. ;)
Tulee nyt mieleen se tarina pojasta, joka huusi sutta... Ja kyllä mua hiukan hämmästyttää MV:n halu blogata omalla nimellään ja kasvoillaan. EE-vedätys oli sen verran tökerö, että varmasti tiesi tämänkaltaisen vastaanoton olevan edessä. Mitä lisäarvoa MV:n nimi tuo blogille? Siis muuta kuin skandaaliarvoa. Miksei kirjoittajantaitojaan voi kehittää anonyyminä?
Vaikka en mikään kirjallisuuskriitikko olekaan, niin olen lukenut elämässäni paljon. Siis PALJON. En tunne tätä Enkeli Elisa -juttua, mutta kun kävin mielenkiinnosta lukemassa tuota blogia, kaikki tekstit olivat sävyltään hyvin samanlaisia. Ne erilaiset "äänet", mitkä esimerkiksi eri bloggaajilla erottuvat hyvin selkeästi, puuttuivat kokonaan. Kaiken huippu oli tämän yhden perheenäidin esittely, joka vaikutti tökeröltä yritykseltä kirjoittaa kuin vähän koulutettu ja kirjallisesti harjaantumaton henkilö. Lisäksi jäi mietityttämään eräässä esittelyssä mainittu töissäkäynti ja työn ohessa opiskelu oppisopimuksella. What? Oppisopimuskoulutushan on täysipäiväistä, työpaikalla tapahtuvaa opiskelua. Ja kaiken lisäksi tämä henkilö olisi vaihtamassa lähihoitajasta lastenohjaajaksi, vaikka silloinhan hänen tarvitsisi vain tehdä eri suuntaavat opinnot lähihoitajatutkintoon (jos niitäkään).
[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 00:29"]
Vaikka en mikään kirjallisuuskriitikko olekaan, niin olen lukenut elämässäni paljon. Siis PALJON. En tunne tätä Enkeli Elisa -juttua, mutta kun kävin mielenkiinnosta lukemassa tuota blogia, kaikki tekstit olivat sävyltään hyvin samanlaisia. Ne erilaiset "äänet", mitkä esimerkiksi eri bloggaajilla erottuvat hyvin selkeästi, puuttuivat kokonaan. Kaiken huippu oli tämän yhden perheenäidin esittely, joka vaikutti tökeröltä yritykseltä kirjoittaa kuin vähän koulutettu ja kirjallisesti harjaantumaton henkilö. Lisäksi jäi mietityttämään eräässä esittelyssä mainittu töissäkäynti ja työn ohessa opiskelu oppisopimuksella. What? Oppisopimuskoulutushan on täysipäiväistä, työpaikalla tapahtuvaa opiskelua. Ja kaiken lisäksi tämä henkilö olisi vaihtamassa lähihoitajasta lastenohjaajaksi, vaikka silloinhan hänen tarvitsisi vain tehdä eri suuntaavat opinnot lähihoitajatutkintoon (jos niitäkään).
[/quote]
Aivan, tuokin vielä. Lisäksi tuo ammattijakauma kaikkiaan aika mielenkiintoinen...
Loukkaatte minua syvästi.
-minttis :)
[/quote]Lyödä lyötyä? Oliko huijari Vettenterä mielestäsi uhri???