Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt löytyi syksyn kuohuttavin ilmiö ruokakaupoissa

Vierailija
28.10.2013 |

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavan kerran kun mennään jumboon, laitankin kärryyn mieheni, 188cm (ei munan koko vaan miehen pituus....) ja 85 kg. Lapset saa kävellä. Saa sitten kaikki närkästellä kunnolla oikein olan takaa

Vierailija
22/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asiahan ratkaistiin jo silloin kun lintuinfluenssa-hysteria oli kuumimmillaan. Silloin moni kauppa päätyi erikseen kieltämään lapset kärryjen ostososassa. Luulin että kaikki ymmärsinät viimiestään silloin, mitä hygieniaongelmia liittyy ulkokenkiin elintarvikkeiden seassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kuskaaminen ostoskärryissä ei haittaa minua yhtään.

Enemmän ällöttää hedelmäosastolla vanhat naisten, joiden pitää puristella ja lämiä koko helvetin laari tomaatteja tai omenoita, että saavat valittua ne kolme valioyksilöä jotka kelpaa rouvalle.

Vierailija
24/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 12:21"]

Ja mikä se painoraja on noissa ostoskärryissä? 15 kg.

Mun lapset on painanut 2-vuotiaina jo 20 kg, eli 2-vuotiaan pitäisi kävellä suuri ostosparatiisi ympäri reippasti ja kiukuttelematta.

[/quote]

Miten sun lapset jaksa kävellä ollenkaan kun ne on noin käsittämättömän läskejä! läskilapsinen WT!!!!!

Vierailija
25/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 13:03"]

Ihmeellistä huomautella hygieniasta. Tuskinpa ne kärryt ja korit kovin hygieenisia ovat. Sitä paitsi suurin osa elintarvikkeista on jossain pakkauksessa, eihän ilman pakkausta edes saa kuin jotain salaatteja ym? Hedelmät sun muut voi laittaa pussiin. Olettaisin että järkevä ihminen huuhtelee nuo salaatitkin ennen syömistä. Ja miten nämä hysteerikot voivat ostaa vaikkapa tomaatteja, niitähän on voinut ties kuka käpelöidä?

Oma lapseni istuu rattaissa koska käymme aina rattailla kaupassa. Jos joskus harvoin käydään jotenkin muuten niin silloin lapsi istuu siinä kärryjen istuinosassa. Ymmärrän kyllä ongelman, jos on kaksi ei-kävelevää lasta, mutta ei kuitenkaan vauvoja. Mihin ne pistää? Toisen istumaan siihen istuimeen ja toisen kantaa sylissä vai? Tuskin...

Se kyllä ihmetyttää, miksi aina ne nälkäiset ja kiukkuiset lapset pitää raahata ruokakauppaan. Voisiko ne isot ostokset hoitaa vaikka viikonloppuna? Ei siellä kaupassa tarvi ravata joka päivä tai edes joka toinen päivä!

[/quote]Periaatteessa pitäisi pestä kaikki pakkauksetkin ennen kuin laittaa ne omaan kaappiin. Joskus olen mieetinyt että kuinkahan moni paskanäppi on kopeloinut kinkkusiivupakettia ennen  kuin se on minun jääkaapissani.

Vierailija
26/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 12:37"]

Kaupat eivät ole muutenkaan kitisevien lasten paikka, ja miksi ulkomailla toinen vanhemmista hoitaa yleensä ostokset? Olen asunut kuudessa maassa ja matkustanut noin kahdessakymmenessäseitsemässä joten on tullut nähtyä ja vertailtua suomalaisten ja muiden käyttäytymistä.

Suomessa tähän kauppareissuun tarvitaan suurin piirtein kaikki vauvasta vaariin, ja sitten kuljetaan kamalana barrikaadina niin ettei muut pääse edes leveällä käytävällä ohi.

[/quote]

Vai että ihan ulkomailla olet päässyt käymään, etkä ole siellä nähnyt lapsia ruokakaupoissa.

Ne sinun ulkomaasi ovat ilmeisesti eri ulkomaita kuin ne missä minä olen käynyt. Niissä ulkomaissa joissa minä olen käynyt, on lapsia kuljetettu mukanana ruokakaupassa, ravintolassa, kahviloissa, pubeissa ja ties missä. Eivätkä nämä lapset ole olleet yhtään sen paremmin kehittyneitä tai osaavampia kuin suomalaisetkaan lapset.

Ainoa ero minkä olen huomannut, on ollut se, että missään ei olla suhtauduttu lapsiin ja lapsiperheisiin yhtä tylysti kuin Suomessa ja muutamissa Itä-Euroopan maissa.

Vierailija
27/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa valitusta. Minä olen ainakin tyytyväinen että useissa kaupoissa on käytössä hyvin isokokoisia ostoskärryjä. Meidän ostosreissuista ei ainakaan tulisi mitään jos emme laittaisi  15- vuotiasta Jamppa-Juutas- poikaamme kärryyn istumaan.

Ensiksikin, hän kävelee niin veltosti että ostosreissu venyy helposti jopa kolmetuntiseksi ilman kärrykuljetusta ja toiseksikin, se on myös turvallisuusasia. Poikamme näpyttelee jatkuvasti puhelintaan ikäänkuin transsitilassa, hän ei huomaa mitään ympärillään tapahtuvaa. Tämän takia on aiheutunut vaaratilanteita, hän on mm. pudonnut päälleen pakastealtaaseen, kaatanut juomaosastolla suuren tölkkitornin päälleen, eksynyt harhailemaan henkilökunnan tiloihin ym.

Vierailija
28/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tämä asia on varmaankin noussut ongelmaksi siksi, kun yh:ta on niin paljon. On pakko viedä lapset kauppaan ja seisottaa niitä kärryssä, kun ketään muutakaan ei ole katsomassa perään. Monessa muussa maassa ydinperhe on edelleen ensisijainen perhemalli ja yh:t ovat enemmänkin marginaalissa.

Vierailija
29/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 12:57"]

Joo, jätetään vaan ne lapset aina kotiin, ei anneta mahdollisuutta olla mukana kaupassa ja olla oppimassa kuinka siellä toimitaan 

[/quote]

Suomalaisten vanhempien megavirhe: kuvitellaan että koulu opettaa, kauppa opettaa, ravintola opettaa, yhteiskunta kasvattaa jne jne jne eli raahataan vaan lapset joka paikkaan kylmiltään opettelemaan käytöksen alkeita, kun taas kaikkialla muualla päin maailmaa lapsille opetetaan ensin ne peruskäytöstavat kotona ja sitten viedään vasta julkisille paikoille kun ymmärtävät ne alkeellisimmatkin pelisäännöt miten muiden ihmisten ilmoilla tulee olla ja käyttäytyä! Tietävät myös että jos eivät käyttäydy asianmukaisesti kun pääsevät jonnekin, niin heidät jätetään seuraavalla kerralla tylysti kotiin.

Siellä huusholleja ei pyöritetä lasten ehdoilla muutenkaan.

Vierailija
30/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 13:23"]

Suomessa tämä asia on varmaankin noussut ongelmaksi siksi, kun yh:ta on niin paljon. On pakko viedä lapset kauppaan ja seisottaa niitä kärryssä, kun ketään muutakaan ei ole katsomassa perään. Monessa muussa maassa ydinperhe on edelleen ensisijainen perhemalli ja yh:t ovat enemmänkin marginaalissa.

[/quote]

no tuo voisi tosiaan pitää paikkansa, nämä samat lasten joka paikkaan raahaajat on varmasti niitä samoja miehettömiä tapauksia jotka julki-imettelevät niitä lapsiaan myös sopimattomissa paikoissa.

Vierailija
31/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 13:16"]

Ainoa ero minkä olen huomannut, on ollut se, että missään ei olla suhtauduttu lapsiin ja lapsiperheisiin yhtä tylysti kuin Suomessa ja muutamissa Itä-Euroopan maissa.

[/quote]

Ranska taitaa olla pahin, ranskalaisen kaverini mukaan joihinkin hotelleihin ei kuulemma oteta mielellään suomalaisia lapsiperheitä koska "suomalaiset eivät osaa kasvattaa lapsiaan" ja antavat huonoa esimerkkiä muille käytöksellään ja lasten meluaminen aikuisen siihen puuttumatta häiritsee ilmeisesti heitä kovasti esimerkiksi hotellien ravintoloissa. Toisaalta ranskalaiset saattaa läpsiä lapsiaan lättyyn julkisilla paikoilla jos eivät ole kunnolla, joten en minä sitäkään hyvänä kasvatusvaihtoehtona todellakaan pidä.

Vierailija
32/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole yh, mutta mieheni töiden takia joudun ottamaan usein kaikki neljä lasta mukaan kauppaan. Koskaan ei kuitenkaan tarvinnut lapsia laittaa kärryihin tavaroiden keskelle!!

Eikä ne lapset sinne kuulukaan. Typeriä tekosyitä vain kuulee niiltä jotka lapsen sinne laittavat.

Vierailija
33/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 13:18"]

Ihan turhaa valitusta. Minä olen ainakin tyytyväinen että useissa kaupoissa on käytössä hyvin isokokoisia ostoskärryjä. Meidän ostosreissuista ei ainakaan tulisi mitään jos emme laittaisi  15- vuotiasta Jamppa-Juutas- poikaamme kärryyn istumaan.

Ensiksikin, hän kävelee niin veltosti että ostosreissu venyy helposti jopa kolmetuntiseksi ilman kärrykuljetusta ja toiseksikin, se on myös turvallisuusasia. Poikamme näpyttelee jatkuvasti puhelintaan ikäänkuin transsitilassa, hän ei huomaa mitään ympärillään tapahtuvaa. Tämän takia on aiheutunut vaaratilanteita, hän on mm. pudonnut päälleen pakastealtaaseen, kaatanut juomaosastolla suuren tölkkitornin päälleen, eksynyt harhailemaan henkilökunnan tiloihin ym.

[/quote]Minä muuten näin teidän Jamppa-Juutaksenne... eiku kyllä tästä on aikaa jo joku kymmenen vuotta, joten tämä 180-senttinen äitinsä kärryissä retkottava oli varmaankin joku toinen Nico-Petteri.

Vierailija
34/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 12:10"]

Eikä ole edes kyse mistään tiukkapipoisuudesta, vaan säännöistä ja elintarvikehygieniasta. Minulla on muutakin tekemistä kuin pestä kuraisia ostoksia. Jos ne lapset on niin kauheita, jättäkää ne kotiin, viekää ne hoitoon tai menkää kauppaan kun eivät ole niin väsyneitä että osaavat käyttäytyä. Jos on joku käytösongelma, ei se sillä parane että poistetaan lapselta kaikki tilanteet missä pitää osata käyttäytyä.

Mikä tässä on niin hankalaa? Kyllä näköjään asiasta kuin asiasta saa vaikean/mahdottoman  kun vaan ottaa sen asenteen :D

[/quote]

Mutta kun ne kärryt on myös ulkona lintujen paskottavina. Kuinka hygienistä?

Vierailija
35/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan te siellä kaupassa niiden pentujenne kanssa aikaa vietätte, kun eivät jaksa nätisti olla sitä kauppareissua? Oikeesti törkeetä niiden paskakenkien kanssa istua kärryssä, mihin toiset laittaa ruokia! Jos ei osaa lasta kasvattaa ja se on pakko sinne kärryyn tunkea, miksi ihmeessä niitä kenkiä ei voi ottaa pois jalasta? Tai vaikka koko haalaria? Itsekin otan lapselta haalarin pois, jos mennään isoon markettiin. Kököttää autokärryssä ja tulisi tosi kuuma, jos istuisi sen puol tuntia paksu talvihaalari päällä.

Vierailija
36/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 13:46"]

Mutta kun ne kärryt on myös ulkona lintujen paskottavina. Kuinka hygienistä?

[/quote]

Minähän sanoin että typeriä tekosyitä.

t.33

Vierailija
37/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tää on tosiasia ja ihan normi meininkiä amöriikassa!

http://www.kulfoto.com/funny-pictures/17976/in-the-first-row

Ja amerikkahan on wt:n kotimaa. Suomi ottaa mallia taas.

Vierailija
38/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just niin tyypillistä näissä keskusteiluissa, vedetään mukaan asioita mitkä eivät millään tavalla liity aiheeseen ja puollustellaan sillä omaa kantaansa.

- saan laittaa lapseni kärryyn, koska kärryjä säilytetään ulkona

-saan laittaa lapseni kärryyn, koska olen nähnyt kerran kun mummo haisteli mansikoita

- saan laittaa lapseni kärryyn, koska ihmiset puristelee vihanneksia

Hei haloo! Voihan se olla, että joku käy kakalla pesemättä käsiään ja koskettelee porkkanaa, jonka hetken päästä ostan, kurjaa. Mutta se ei ole mikään peruste sille että lapset saavat olla kärryissä paskasilla kengillään. Onpahan ainakin ne kenkäbakteerit vähemmän, vaikka pöpöjä jostain muualta saattaakin tulla.

Vierailija
39/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten iljettävää ettei noita kärryjä koskaan pestä. Meidän paikkakunnalla niissä alkaa jo kaikissa olla sellainen epämääräinen paskakerros ja mönjäläikkiä siellä sun täällä.

Ja paikkakunnalla eräskin kauppa rakennettiin pari vuotta sitten, ja vieläkin kärryt ovat pölyisiä siltä ajalta kun piha oli hiekkakenttää. Kärryjen pinnoista päällisin puolin on lähtenyt ostosten mukana, mutta alapuolet ja jalat ovat sankan pölyn peitossa. 

Vierailija
40/54 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 14:18"]

On muuten iljettävää ettei noita kärryjä koskaan pestä. Meidän paikkakunnalla niissä alkaa jo kaikissa olla sellainen epämääräinen paskakerros ja mönjäläikkiä siellä sun täällä.

Ja paikkakunnalla eräskin kauppa rakennettiin pari vuotta sitten, ja vieläkin kärryt ovat pölyisiä siltä ajalta kun piha oli hiekkakenttää. Kärryjen pinnoista päällisin puolin on lähtenyt ostosten mukana, mutta alapuolet ja jalat ovat sankan pölyn peitossa. 

[/quote]

Täällä ne pestään. Usein olen nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi