Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä saada lapsi nukahtamaan?

Vierailija
10.09.2020 |

Niin, millä??? 6-vuotias pyörii vaan ja koko ajan on "kuuma", "jano", "levottomat jalat", "pelottaa", milloin ****** mitäkin. Kello on 22:30 eikä vieläkään nuku, ei edes melkein. Tuun hulluksi tän joka iltaisen infernon kanssa!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa haukkuja. Oon yrittänyt olla tiukkana, ymmärtää, lohduttaa, kaikkeni oon tehnyt mutta ei vaan nukahda. Päivisin on eskarissa, liikutaan, pelataan lautapelejä, säännölliset ruoka-ajat, ihan kaikki mutta nää nukutukset on olleet tätä samaa paskaa alusta asti. Aamut tietty myös ihan kamalia kun ei saa tarpeeksi unta ja nouseminen vaikeaa. Ap

Vierailija
2/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan aiemmin sänkyyn niin sitten tätä showta kestää 2-3h. Vuosia oon yätä katellut ja kohta sekoaa pää. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor!

Vierailija
4/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuhieronta auttoi meillä sekä tarkat rutiinit.

Vierailija
5/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirjaa tai katsokaa kuvia kirjasta. Meillä rauhoittuu kun saa hetken olla vanhemman kanssa ihan rauhassa. Tai sitten piirrä selkään ja silitä päätä. Kolmas mikä meillä toimii että otan lapsen viereen ja hieron varpaat ( tässä tosin luen itse samalla uutiset kännykästä) lapsi onkin jo pian unessa. Rauhoita ilta ajoissa ja ole läsnä hetki.

Vierailija
6/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor!

Oikeesti? Psykoosilääke lapselle? Ennemmin tarviin sitä kohta itse. Haluan tehdä illalla muutakin kuin nukuttaa monta tuntia.

Vierailija
7/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasaduksi trakrori/kani/norsu joka tahtoi nukkua. Esim Nextorysta.

Toimii meillä mahravasti saman ikäisiin.

Joskus valittaa että mijs aina sama satu mutta silti joka ilta nukahtaa siihen.

Vierailija
8/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyöhyketerapia tai vastaava?

Vierailija
9/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä joskus sekin että jos lapsella on kaikkea mielessä niin jutelkaa hetki ja silitä päätä. Kun hän saa purettua ajatuksiaan niin on helpompi nukahtaa. Itse en anna enää iltapalan jälkeen mitään ja iltajutut ( hampaat, pissa)kun on tehty niin ei ole tarvetta enää nousta sängystä.

Vierailija
10/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue kirjaa tai katsokaa kuvia kirjasta. Meillä rauhoittuu kun saa hetken olla vanhemman kanssa ihan rauhassa. Tai sitten piirrä selkään ja silitä päätä. Kolmas mikä meillä toimii että otan lapsen viereen ja hieron varpaat ( tässä tosin luen itse samalla uutiset kännykästä) lapsi onkin jo pian unessa. Rauhoita ilta ajoissa ja ole läsnä hetki.

Olen läsnä monta tuntia joka ilta. Miehelläkin palaa jo käämit tähän että koko ilta menee joka ilta nukutukseen.

Ensin pelataan kaikki yhdessä lautapeliä, sitten iltapala, iltatoimet, sitten luen 15-30min, sitten tuutulaulu ja sitten istun tai makaan vierellä vielä 0,5-1,5h että nukahtaa. Tänä aikana lapsi kikkailee, pyörii, tuskasteler kuumuutta jne. Koko ajan on jotain pielessä.

Ap

Vierailija
11/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ihan normaali lapsi vai jollakin tapaa ns kovin "erityinen"?

Vierailija
12/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuhieronta auttoi meillä sekä tarkat rutiinit.

Rutiineissa on kyllä parantamisen varaa, sius niin että tehtäisiin ne aina samaan aikaan. Satuhierontaa voisi kokeilla, se on vielä kokeilematra. Ap

Vierailija
13/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä ihan normaali lapsi vai jollakin tapaa ns kovin "erityinen"?

Aivan ikätasoisesti kehittynyt. Suuria ongelmia ei ole milloinkaan muulloin kuin nukkumaan mennessä.

Mietin että voiko vaan kerta kaikkiaan olla niin illan virkku ettei nukuta vielä ysiltäkään eli silloin kun yleensä menemme sänkyyn lukemaan.

Ap

Vierailija
14/53 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyöhyketerapia tai vastaava?

Oon valmis kokeilemaan melkein mitä tahansa muuta paitsi lääkkeitä. Googlaan tän. Kiitti. Ap

Vierailija
15/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, neuvoja?

16/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen läsnä monta tuntia joka ilta. Miehelläkin palaa jo käämit tähän että koko ilta menee joka ilta nukutukseen.

Ensin pelataan kaikki yhdessä lautapeliä, sitten iltapala, iltatoimet, sitten luen 15-30min, sitten tuutulaulu ja sitten istun tai makaan vierellä vielä 0,5-1,5h että nukahtaa. Tänä aikana lapsi kikkailee, pyörii, tuskasteler kuumuutta jne. Koko ajan on jotain pielessä.

Ap

Yritätkö ap jopa liikaa? Lapsi huomaa ns. liikayrittämisen ja voi kikkailla senkin vuoksi. Muutokset voivat tarvita vain ihan pienet liikkeet. Täällä on tullut jo paljon hyviä vinkkejä. Kannattaa kiinnittää huomiota myös puitteisiin, esim. mahdollisesti laskea huoneen lämpötilaa, pimentää/lisätä yövalo tms. Ulkoilkaa välillä enemmän lautapelien sijaan. Kovasti tsemppiä! Ja annathan välillä miehen hoitaa nukkumaan menot. Miehesi voi tehdä sen eri tyylillä.

Vierailija
17/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammutin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yritätkö ap jopa liikaa? Lapsi huomaa ns. liikayrittämisen ja voi kikkailla senkin vuoksi. Muutokset voivat tarvita vain ihan pienet liikkeet. Täällä on tullut jo paljon hyviä vinkkejä. Kannattaa kiinnittää huomiota myös puitteisiin, esim. mahdollisesti laskea huoneen lämpötilaa, pimentää/lisätä yövalo tms. Ulkoilkaa välillä enemmän lautapelien sijaan. Kovasti tsemppiä! Ja annathan välillä miehen hoitaa nukkumaan menot. Miehesi voi tehdä sen eri tyylillä.

Hän haluaisikin nukuttaa välillää kun ajattelee hoitavansa sen paremmin, mutta aina kun yritetään, kestää vielä kauemmin kuin minulla ja päätyy aina siihen ettei lapsi edes meinaa nukahtaa ennen kuin minä tulen lopulta vierelle.

Jotain teen kyllä selkeästi väärin, koska serkkujen luona yökylässä nukahtaa kuulemma muutamassa minuutissa. Siellä lapset on opetettu nukahtamaan yksin omaan huoneeseen.

Vierailija
18/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos teette iltatoimet, ja annat lapselle luvan selata kirjaa vielä yksin ennen nukkumaanmenoa? Silloin ei kenellekään tule stressiä siitä, että pitäisi heti nukahtaa. Itse voitte miehen kanssa tehdä omia puuhianne ja lapsi saa rauhoittua kirjojen kanssa. Kokeilkaa vaikka viikonloppuna, niin ei ole väliä, vaikka lukisi vähän myöhempäänkin.

Meidän viisivuotias oli vuosi sitten todella hellyydenkaipuinen iltaisin, halusi suunnilleen roikkua kädessä samalla kun nukahtaisi. Varattiin iltapuuhista hetki siihen sylittelyyn ja halitteluun sadun lomassa, mutta nyt jää yleensä selailemaan akuankkoja ennen nukahtamistaan. Rauhoittuu siinä niin, ettå hetken päästä voi käydä sammuttamassa valot ja siitä hetken päästä yleensä nukahtaa itsekseen.

19/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammutin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hän haluaisikin nukuttaa välillää kun ajattelee hoitavansa sen paremmin, mutta aina kun yritetään, kestää vielä kauemmin kuin minulla ja päätyy aina siihen ettei lapsi edes meinaa nukahtaa ennen kuin minä tulen lopulta vierelle.

Jotain teen kyllä selkeästi väärin, koska serkkujen luona yökylässä nukahtaa kuulemma muutamassa minuutissa. Siellä lapset on opetettu nukahtamaan yksin omaan huoneeseen.

Tämä on taas helpommin sanottu kuin tehty... mutta jos isä menee nukuttamaan niin sitten vaikka tilanne olisi mikä tahansa niin sinä et saa lopulta mennä tilanteen ratkaisijaksi. Vaikka lapsi itkisi, niin määrätietoisesti ”isä laittaa sinut nyt nukkumaan”. Isä voi vaikka selittää että nyt äidillä on muuta tekemistä.

Isä voisi mahdollisesti keksiä täysin uudet nukutuskuviot? Mitä jos sanotte lapselle että nyt mennään nukkumaan kuten serkuilla, koska olette kuulleet kuinka hienosti hän siellä menee nukkumaan. Kysykää tarkkaan miten siellä toimitaan. Toki lapsi menee serkkulassa muiden mukana, että ei se samalla tavalla kotona onnistu, mutta kehuminen voisi auttaa ja vertaaminen yökyläilyyn.

20/53 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menee tuohon aikaan nukkumaan, niin mihin aikaan herää, jos saa omia aikojaan herätä, esim. viikonloppuna. Laske siitä, millainen lapsesi unentarve on, koska lastenkin unentarve vaihtelee eivätkä kaikki 6-vuotiaat nuku kymmentä tuntia yössä. Laita sitten lapsesi nukkumaan sellaiseen aikaan, että hänen unentarpeensa tyydyttyy. Mieti myös niitä muita rutiineja. Jotkut lapset tarvitsevat enemmän "aikatauluttamista" kuin toiset. Eli joillekin lapsille on hyväksi se, että asiat toistuvat päivittäin samaan aikaan. Se luo turvallisuuden tunnetta ja lapsi voi ennakoida asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän