Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhempasi sanonut sinulle ikinä että rakastaa sua?

Vierailija
10.09.2020 |

Itse tajusin juuri että omani ei ole. Olen 30v ja jotenkin pysäyttävää tajuta että ei ole koskaan kuullut tätä omilta vanhemmiltaan...

Kommentit (622)

Vierailija
21/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, eikä varmasti ole omien vanhempieni vanhemmatkaan. Tunteita näytettiin silloin vähemmän ja eri lailla. En pidä outona sitä että eivät ole sanoneet, ennemminkin se on yleistä heidän sukupolvellaan. Itse olen omille lapsille sanonut.

Vierailija
22/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eii, enkä mä edes pidä koko tuosta mystisestä rakkaus käsitteestä. "sä oot ihan hyvä muija" onn ihan hyvä.

Kylllä käsitteellä pitäisi olla jokin määritelmä, enkä tunteita ole mitään vastaan jos ne on rehellisiä ja aitoja, muttta esim suomessa ennakkoluuloisilla tunteilla manipulointi ja populismi taas tekee sen etttä se raiskaa sanat mikä on hyvin yleistä suomalaisessa populaarikulttuurissa kuluttaa sanat loppuuuun hokemalla niiiitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kummaltakaan. Toinen on jo kuollut.

Vierailija
24/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan kumpikaan. Eivätkä ole teoillaankaan mitenkään rakkautta osoittaneet

Vierailija
25/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole sanoneet koskaan mutta teoillaan ovat sen osoittaneet paljon paremmin kuin pelkkää paskaa jauhavat rakkaudesta hokijat.

Jos näet rakkaudesta puhumisen paskan jauhantana niin se vain osoittaa sen että sunkin olisi pitänyt saada kuulla että olet rakastettu. Et ehkä olisi niin vihainen ja katkera..

Katkera? En minä ole lainkaan mistään katera. Olen iloinen että minulla oli oikeasti puolestani uhrautuvat vanhemmat. Se lämmittää enemmän mieltä kuin rakkauden hokeminen kuin jossain surkeassa jenkkileffassa.

Vierailija
26/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin just, että en mäkään oo osannut sitä sanoa muuta kuin parisuhteessa ollessani! Jos olis lapsia, niille kyllä varmasti. Mutta kyllähän mä rakastan tosi monia ihmisiä! Pitäisköhän sanoa se niille vai olisko ihan outoa? Ehkä osaan kyllä sanoa: "olet mulle rakas", mutta kaverille "mä rakastan sua", ois ehkä erikoista.

Vierailija
27/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole sanoneet koskaan mutta teoillaan ovat sen osoittaneet paljon paremmin kuin pelkkää paskaa jauhavat rakkaudesta hokijat.

Ohhoh, kylläpä sinä tihkut katkeruutta tai vastaavaa. Pelottavaa ja surullista.

Pelottavaa tosiaan. Juuri tämän takia sen kertominen on tärkeää, jotta lapsi kehittyy normaaliksi ja pystyy osoittamaan sitä rakkautta myös muita kohtaan.

Vierailija
28/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, halauksen olen saanut rippijuhlissa ja omissa häissäni. Lapsena teeskentelin joskus nukahtaneeni sohvalle, siitä pääsin syliin siksi aikaa kun minut kannettiin sänkyyn nukkumaan. Muuten en ikinä.

Vierailija
29/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä siinäkin oli niin vaikeaa vanhemmille. Minä pussaan ja halin sekä sanon rakastavani lapsiani vaikka nykyisin tarvitsen jakkaran että yletyn antamaan pusun. Heiltä tulee välillä WA viestiä, että äiti mä rakastan sua. Ihan helppoa. Omien vanhempieni sukupolvelta se tulee lähinnä tilanteissa missä on jokin suurempi huoli tai vakava sairaus.

Vierailija
30/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole koskaan sanottu että rakastamme sinua juuri sellaisena kuin olet. Lukemattomia kertoja olen saanut kuulla millainen olen sitä ja tätä, siis kamalan epätäydellinen, dissaamista ja tunteiden loukkaamista. Se ei ole mielestäni rakkautta vaan vihaa omaa lasta kohtaan.

N50

Vierailija
31/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä siinäkin oli niin vaikeaa vanhemmille. Minä pussaan ja halin sekä sanon rakastavani lapsiani vaikka nykyisin tarvitsen jakkaran että yletyn antamaan pusun. Heiltä tulee välillä WA viestiä, että äiti mä rakastan sua. Ihan helppoa. Omien vanhempieni sukupolvelta se tulee lähinnä tilanteissa missä on jokin suurempi huoli tai vakava sairaus.

Ehkä se tosiaan on enemmän sitten sukupolvi kuin kulttuurisidonnaista?

Vierailija
32/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että teidän kakaranne tekee mitä mieleen juolahtaa kun teidän mielestänne on vain tärkeää että niille hoetaan rakkaudesta.

Vierailija
33/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo ei todellakaan ole normaalia. Insestiperhe.

Vierailija
34/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sanoneet.

Isä sanoi kännipäissään että olen vahinko eikä minun olisi pitänyt syntyäkään

ja sain sen tuntea nahoissani.

Palakoon he**tissä koko ukko.

Vierailija
35/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että teidän kakaranne tekee mitä mieleen juolahtaa kun teidän mielestänne on vain tärkeää että niille hoetaan rakkaudesta.

Sinähän se teet mitä mieleen juolahtaa. Nytkin provoilemassa netissä omaa pahaa mieltä.

Vierailija
36/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyttäkäähän te tekopyhät läösöt. Teidän läpi näkyy selvästi. Olette pohjasakkaa!

Vierailija
37/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä kyllä, erityisesti viimeisinä aikoina ennen kuolemaansa (itsemurha), äidiltä en muista kuulleeni... epäilen ettei kykenisi sanomaan tuota rehellisesti, saattaisi tarvittaessa sanoa sosiaalisen hyväksynnän takia.

Vierailija
38/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se teet mitä mieleen juolahtaa. Nytkin provoilemassa netissä omaa pahaa mieltä.

Kyökkipsykologilta kajahtaa! Säälin sinua, todella.

Vierailija
39/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulle molemmat ovat sanoneet useita kertoja ja mie oon sanonut heille. :) M25

Vierailija
40/622 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En epäile ettei rakastaisi mutta jotenkin surullista miten tämä tuntuu olevan suomalaisessa kulttuurissa niin syvällä että tunteista ei juuri puhuta.

Sanat, rakkauskin, ovat aivan turhia, jos teot ovat ihan jotain muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi