Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aspergerit, tai muuten vaan liian rehelliset/sosiaalisesti heikot tyypit

Vierailija
10.09.2020 |

Minkälaisia sammakoita olette lennättäneet suustanne, joista ruoskitte itseänne vielä vuosiakin myöhemmin?
AP aloittaa. Eräs ex-ystäväni joskus kertoi mulle, että hänellä tuli ero. Mun kommenttini siihen oli: "Siitä kestää kauan päästä yli".
Se on totta, olin rehellinen, mutta tahditon. En vaan tajunnut sitä, että se saattoi olla loukkaavasti sanottu, ennen kuin multa koira kuoli ja samainen ystäväni kommentoi siihen: "Siitä kestää kauan päästä yli".

Silloin tajusin, että olin aikoinaan loukannut häntä tyhmällä kommentillani ja hän nyt "kosti" sen mulle :(

On v-mäistä olla sosiaalisesti täys luuseri. Ilmankos mulla ei ole enää ollenkaan ystäviä. Mun koko ihmissuhdehistoria on sammakoiden lentämistä suusta. Ihmekös kukaan mieskään ei minusta ole koskaan kiinnostunut. Minuun kyllä on ulkonäön puolesta ihastuttu, mutta kun avaan suuni niin kiinnostus loppuu.

Mutta tässä on kauheinta se, että en tarkoita pahaa kenellekään! Olen todella hyväntahtoinen ja suorastaan överiempaattinen ihminen, mutta kun en osaa sanoa asioita silleen...hienosti. Ja oikein. Niin kuin ne kuuluisi sanoa ja niin kuin ihmiset haluaa ja ansaitsee kuulla.
Saisko vertaistukea? Kertokaa kuinka pahasti olette mokanneet vain olemalla rehellisiä, mutta typerä.
En voi olla ainoa luuserinainen. En edes uskalla enää tutustua ihmisiin koska tiedän mokaavani kaiken.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, taidan olla tosi törppö. En tajua, mikä tuossa "siitä kestää tosi kauan..." -kommentissa oli huonoa.

Vierailija
2/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua, miksi tuo kommentti oli tahditon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu äänensävystä.

Vierailija
4/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tajua. Näköjään sosiaalinen lahjattomuus ei ole kovinkaan harvinaista, voit AP sentään lohduttautua sillä.

Vierailija
5/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen. Olen alkanut ajatella, että ne jotka minut oikeasti tuntevat, tietävät kyllä etten tarkoita pahaa. Tutustumisvaiheessa voit ehkä suoraan kertoa että jos suustasi pääsee sammakko, se ei ole tarkoutettu sammakoks.

Vierailija
6/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova biisi :D T. Kuningas Sir Assburger

Vierailija
7/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan mielestä kommentissasi ei ollut mitään vikaa, vaan se oli empaattinen kommentti. Mitä sellaiseen sitten olisi pitänyt sanoa?

T. Eräs, jolla heikot sosiaaliset taidot, vaikka yritys on kovaa ja aikeet vilpittömät

Vierailija
8/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu äänensävystä.

Nyt, kun mietin, niin onhan tuo kommentti vähän lattea ja itsestäänselvä, mutta tekeekö itsestäänselvyys tuosta kommentista loukkaavan, sitä en oikein osaa sanoa.

Vierailija
9/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa on usein taipumusta töksäytellä. Tähän auttaa se, että kiinnittää huomiota asioihin, joita voi sanoa eri tilanteissa ja painaa ne muistiin. Sieltä ne löytyy sitten helpommin tilanteen koittaessa, jos vaan ehtii jarruttaa itseään sen verran että etsii mitä tässä kohdassa olikaan sopivaa sanoa. Tsemppiä.

Vierailija
10/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärehellinen kuvittelee olevansa sosiaalinen, mutta on kaukana siitä oikeasti

Vierailija
11/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis autismissahan ihmiseltä normaalisti puuttuu tunteet kokonaan. Ittse olen hyvin herkkä ja äidiltä perinyt karjalaisen herkkyydeen, empaaattisuuden ja tunnollisuden.

Vierailija
12/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin taitaa olla aika paljon kiinni siitä Miten sanoo eikä siitä mitä sanoo.

Vierailija
13/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis autismissahan ihmiseltä normaalisti puuttuu tunteet kokonaan. Ittse olen hyvin herkkä ja äidiltä perinyt karjalaisen herkkyydeen, empaaattisuuden ja tunnollisuden.

Karjalainen? Kerro lisää. Mullakin juuria Karjalasta ja olen tosi herkkä.

Vierailija
14/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oleeen erittäin empaattinen ihminen vaikka mua harmittaa monet asiat.

Vierailija
15/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen minä nyt tajunnut, että mitä niin suuresti loukkaava on kommentissa, että "siitä kestää kauan päästä yli"? Esim. koiran kuoleman kohdalla kyllä paljon loukkaavampia ne kommentit, missä asiaa pidetään tosi pikku juttuna tai sitä "no, ostatko uuden koiran tilalle?`", hohhoi.

Toki äänensävy, ilmeet ja eleet aina vaikuttaa asioihin ja niillä on yleensä jopa suurempi vaikutus kuin itse sanoilla.

Vierailija
16/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ole paha minusta. Nyt vaan uutta matoa koukkuun tms paljon pahempi.

Vierailija
17/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tuossa kommentissa on se, että se ei ole millään tavalla kannustava vaan täysin päinvastoin. Se tarkoittaa lähes samaa kuin että olisit sanonut: nyt sitten kärsit tästä asiasta monta vuotta, ei voi mitään.

Onpa teitä muuten todella monta.. hui.  

Vierailija
18/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalainen? Kerro lisää. Mullakin juuria Karjalasta ja olen tosi herkkä.

No joo siiis äidin isä oli kotoisiin hiitolasta ja kävi läpi kaikki sodat ja selviisi hengissä niiistä ja äidin äiti kuoli kun äitini oli nuori ja joutuii pitämään kaikista sisaruksistaaan huolta ja tehnyt töitä jotain 50 vuotta.

Vierailija
19/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan autistilta ei puutu tunteet kokonaan, se on psykopaatti jolta puuttuu tunteet. Autistinen henkilö ei vain osaa tuoda tunteitaan ilmi toisille joko lainkaan, tai sitten huonosti/epäsopivasti.

Vierailija
20/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuusta rehelllisyydessä ei pitäisi olla mitään pahaa koska se on myös arvojen ja perinteiden kunnioitttamista joiita viedään läpi sukupolvien ja pidetään omasta kulttuurista huolta ja lasten kehityksestä ja turvaasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi