Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aspergerit, tai muuten vaan liian rehelliset/sosiaalisesti heikot tyypit

Vierailija
10.09.2020 |

Minkälaisia sammakoita olette lennättäneet suustanne, joista ruoskitte itseänne vielä vuosiakin myöhemmin?
AP aloittaa. Eräs ex-ystäväni joskus kertoi mulle, että hänellä tuli ero. Mun kommenttini siihen oli: "Siitä kestää kauan päästä yli".
Se on totta, olin rehellinen, mutta tahditon. En vaan tajunnut sitä, että se saattoi olla loukkaavasti sanottu, ennen kuin multa koira kuoli ja samainen ystäväni kommentoi siihen: "Siitä kestää kauan päästä yli".

Silloin tajusin, että olin aikoinaan loukannut häntä tyhmällä kommentillani ja hän nyt "kosti" sen mulle :(

On v-mäistä olla sosiaalisesti täys luuseri. Ilmankos mulla ei ole enää ollenkaan ystäviä. Mun koko ihmissuhdehistoria on sammakoiden lentämistä suusta. Ihmekös kukaan mieskään ei minusta ole koskaan kiinnostunut. Minuun kyllä on ulkonäön puolesta ihastuttu, mutta kun avaan suuni niin kiinnostus loppuu.

Mutta tässä on kauheinta se, että en tarkoita pahaa kenellekään! Olen todella hyväntahtoinen ja suorastaan överiempaattinen ihminen, mutta kun en osaa sanoa asioita silleen...hienosti. Ja oikein. Niin kuin ne kuuluisi sanoa ja niin kuin ihmiset haluaa ja ansaitsee kuulla.
Saisko vertaistukea? Kertokaa kuinka pahasti olette mokanneet vain olemalla rehellisiä, mutta typerä.
En voi olla ainoa luuserinainen. En edes uskalla enää tutustua ihmisiin koska tiedän mokaavani kaiken.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa tilanteissa on vaikea keksiä mitään tahdikasta sanottavaa. Sanot mitä tahansa tai olet hiljaa niin huonosti käy.

Vierailija
22/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää tuossa kommentissa on se, että se ei ole millään tavalla kannustava vaan täysin päinvastoin. Se tarkoittaa lähes samaa kuin että olisit sanonut: nyt sitten kärsit tästä asiasta monta vuotta, ei voi mitään.

Onpa teitä muuten todella monta.. hui.  

No hohhoi, kyllä on jo väkisinloukkaamista tuossa. Riippuu toki edelleen niistä ilmeistä ja eleistä yms. mutta jos ne on kunnossa, niin ei ole mitään syyttä loukkaantua kun on ilmiselvää, ettei noin sanova mitään pahaa sanomisellaan tarkoita.

Inhoan kaikkia tällaisia etikettejä, vaikka yleensä olenkin sosiaalisesti taitava, niin nämä "hankalat" asiat on sellaisia, että helposti möläytän jotakin tyhmää tai "sopimatonta", kun en aina tajua miksi hitossa kaikessa pitää aina kierrellä ja kaarrella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tossa loukkaavaa

Vierailija
24/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo oli juurikin hyvin ja lohduttavasti sanottu, koska sehän on täyttä totta.

Ehkäpä se oli sitä ystäväsikin mielestä ja sen vuoksi halusi lohduttaa sinua omassa surussasi samoilla sanoilla.

(Vertaa esim."kaikkihan sitä nykyisin eroaa, ei muuta kuin illalla baariin ja uus mies kierrokseen." tms.

tai "Mitä märiset, sehän oli vain koira!") 

Vierailija
25/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä pösilö olet, ap.

Tosi feikki-ihminen!

Vierailija
26/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän miekkaa heilutin. T. Assi-Joel

Vierailija
27/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must on parempi sanoa että siitä kestää kauan päästä yli, kuin vähätellä että ”toi nyt on pikkujuttu unohda jo”. Mielestäni ihan kivakin jos joku ymmärtää että on kyse isosta ja vaikeasta asiasta eikä mistään läpihuutojutusta.

Olen möläytellyt itse pahempia. Ystäväni kertoi odottavansa lasta, niin ennenkuin älysin harkita, olin sanonut ääneen ”miks te haluatte _lapsen_ ?”. Samalla sekunnilla tajusin että tuota ei pitänyt sanoa ääneen, ja ystäväni alkoi huutoitkeä.

Vierailija
28/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa oll rehellinen, niin tarvitsee niin täydellisen totuuden ettei sittä kukaan edes voi murtaa...

Silloin tämä maailma on sinun jaloissasi, olkoon tiede, tai kristinusko, tai toinen ajattelu, uskonto, tai vaikka tieteen henkilopalvonta, tai mika tahansa. Silloin on turvassa. Kukaan ei saa sinua. Ei koskaan.

Ei eilisestä, ei tästä päivästä, ei huomisesta.

Minulla on se. Minulla on jo tarpeeksi..

Vierailija
29/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouduin äidille siivoamaan lapsuudenkotini eli hänen talonsa vessat, kun "musta on mukavaa siivota ihan todella likaisia paikkoja"... * facepalm *

Vierailija
30/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on assi ystävä ja juu, hän kyllä on erittäin suorapuheinen ja möläyttelee täysin käsittämättömiä (tosi)asioita, jolloin pitäisi olla turpa kiinni, eikä omaa minkäänlaista tilannetajua, mutta mukava ihminen hän silti on pohjimmiltaan.

Vierailija
31/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vain ja ainostaan ilkeä ihminen.

Todellinen Asperger ihminen ei edes tajua, ei jälkeenpäinkään, että on sanomisillaan loukannut toista.

Olet todellinen ääliö ap, piilotat kateellisen ja pahan luonteesi muka muka diagnoosin taakse.

Autismin kirjolle mahtuu monentasoista toimijaa. Kommenttisi on äärimmäisen loukkaava ja ilkeä, ja sisältää valheellista ”tietoa”.

Vierailija
32/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis autismissahan ihmiseltä normaalisti puuttuu tunteet kokonaan. Ittse olen hyvin herkkä ja äidiltä perinyt karjalaisen herkkyydeen, empaaattisuuden ja tunnollisuden.

Sulla menee nyt autismi ja narsismi sekaisin. :D Autismi tuntee vähän liiankin voimakkaasti, eikä osaa säädellä tunteitaan.

Vierailija
33/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siiis autismissahan ihmiseltä normaalisti puuttuu tunteet kokonaan. Ittse olen hyvin herkkä ja äidiltä perinyt karjalaisen herkkyydeen, empaaattisuuden ja tunnollisuden.

Karjalainen? Kerro lisää. Mullakin juuria Karjalasta ja olen tosi herkkä.

Onko nyt niin että kaikki karjalaiset on herkkiä? Samalla tavalla kuin kaikilla n€€k€r€illä on rytmi veressä?

Vierailija
34/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen, tosi kiltti mutta joskus sanon törpösti asioita. En vaan tajua. Sitten ihmettelen kun kaveri on möksis. Ei paljon kavereita olekaan enää. Ehkä näin on helpompi.

En saa asperger testeissä pisteitä kovinkaan paljon, mutta ehkä jotenkin olen tottunut liian rehelliseen puheeseen kotona. Voihan tietysti joskus toinenkin osapuoli tulkita pahantahtoiseksi jotain mikä ei ole.

Vierailija
35/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjouduin äidille siivoamaan lapsuudenkotini eli hänen talonsa vessat, kun "musta on mukavaa siivota ihan todella likaisia paikkoja"... * facepalm *

Sinullahan on tosi hyvä asenne siivoamiseen. Olisipa minullakin yhtä hyvä.

Vierailija
36/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tossa loukkaavaa

Niin enemmänkin siinä toinen osapuoli on ammattiloukkaantuja, ihminen, joka haluaa ymmärtää väärin.

Vierailija
37/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät karjalaiset ole herkkiä, tunnollisia tai ahkeria. He kääntävät takkia sitä mukaan kumnalta puolen rajaa vieraat ovat.

Vierailija
38/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua, miksi tuo kommentti oli tahditon.

Riippuu äänensävystä.

Nyt, kun mietin, niin onhan tuo kommentti vähän lattea ja itsestäänselvä, mutta tekeekö itsestäänselvyys tuosta kommentista loukkaavan, sitä en oikein osaa sanoa.

Niin, se on vähän sellainen "no shit, Sherlok" tyylinen. Mutta en tarkoittanut sitä sellaisena. 

-ap

Vierailija
39/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Must on parempi sanoa että siitä kestää kauan päästä yli, kuin vähätellä että ”toi nyt on pikkujuttu unohda jo”. Mielestäni ihan kivakin jos joku ymmärtää että on kyse isosta ja vaikeasta asiasta eikä mistään läpihuutojutusta.

Olen möläytellyt itse pahempia. Ystäväni kertoi odottavansa lasta, niin ennenkuin älysin harkita, olin sanonut ääneen ”miks te haluatte _lapsen_ ?”. Samalla sekunnilla tajusin että tuota ei pitänyt sanoa ääneen, ja ystäväni alkoi huutoitkeä.

Ihan normaali ei kaverisikaan tässä ole, jos alkaa itkemään tuollaisesta. Tietenkin tyhmä kysymys ja väärä hetki kysyä tuollaista negatiiviseksi tulkittavaa, kun pitäisi onnitella ja mitä se sinulle edes kuuluu, miksi joku haluaa lapsen?

Vierailija
40/54 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hieroglyfi" kirjoitti:

Jos haluaa oll rehellinen, niin tarvitsee niin täydellisen totuuden ettei sittä kukaan edes voi murtaa...

Silloin tämä maailma on sinun jaloissasi, olkoon tiede, tai kristinusko, tai toinen ajattelu, uskonto, tai vaikka tieteen henkilopalvonta, tai mika tahansa. Silloin on turvassa. Kukaan ei saa sinua. Ei koskaan.

Ei eilisestä, ei tästä päivästä, ei huomisesta.

Minulla on se. Minulla on jo tarpeeksi..

Pieni pala täydellisyyttä, mutta se on vain alku, eikä riitä. Täydellisyys on ilo....ja minulla on siihen tarpeeksi, mutta tässä sen alku keskeltä keveyttä.

-

Katso koska teidän nimenne (Sjir eli "Osiris") on herra kahdelle sisarelle, kahdelle rakkaudelle, kahdelle simälle, kobralle, kahdesta kevyestä ja puhtaasta, katso, koska olen tuonut teille kaiken täydellisen, ja hävitänyt teille kaiken epätäydellisen, en ole tehnyt epätäydellistä ihmisiä kohtaan......

Ja se jatkuu.... ja sitä edeltävät sanat.....

Huomaa. Puhdas ja kevyt ei ole sama asia kuin oikea ja "totuus". Oikea on ainoastaan kristillisyydesta avautuva sana, joka on levinnyt kieleen raamatusta Matteus 25:stä jossa erotetaan oikealle ja vasemmalle.....Puhdas ja kevyt on eri asia kuin oikea....

(olen enemmän kuin tunnetut egyptologit, joka toki on luonnollista, sillä olen aito ja loytänyt alkuperaisen, vaikka vain osan siitä, mutta tarpeeksi...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi