Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle suositeltiin kuntouttavaa työtoimintaa, että tulisin sosiaalisemmaksi

Vierailija
10.09.2020 |

En usko että se niin toimii.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sosionomi kirjoitti:

Kuntouttavan työtoiminnan tarkoitus ei ole pelkästään työntekeminen

Tarkoitus on myös kuntouttaa potilas sosiaalisesti, psyykkisesti ja ammattillisesti niin että hän pärjää normaalissa elämässä

Aivan, ja normijärkinen, perheellinen, koulutettu ihminen ei sinne kuulu, vaikka sitä ehdotetaan.

Millä perusteella katsot ettet kuulu? Tottakai menet kuntouttavaan jos sinut määrätään

Ja turha kertoa että kun ei huvittais tehdä työtä

Ei siellä mitään työtä tehdä, työstä maksetaan palkka, se on puuhastelua.

Ei tehdä ei. Kuntouttava kerran on.

Aika moni on kuntoutustuella tai työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
62/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tarpeeksi kiva niin joutuu lopulta kuntouttavaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sosionomi kirjoitti:

Tarkoitus on myös kuntouttaa potilas sosiaalisesti, psyykkisesti ja ammattillisesti niin että hän pärjää normaalissa elämässä

Aivan, ja normijärkinen, perheellinen, koulutettu ihminen ei sinne kuulu, vaikka sitä ehdotetaan.

Ei sinne kuulu perheetönkään eikä kouluttamatonkaan henkilö. Perhe ei liity asiaan mitenkään ja jos haluaa koulutuksen, kuntouttava työtoiminta on aivan väärä osoite ja täyttä ajanhukkaa.

Vierailija
64/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan rakenteissa on vikaa, ei ihmisissä.

Tämä.

Vierailija
65/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

(^o^)

Vierailija
66/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisuutta tulisi enemmän jos työttömät laitettaisiin rinkiin. Sitten jokaisen tulisi kätellä toista, ja "sanoa terve, olen N.N."

Vierailija
67/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisuutta tulisi enemmän jos työttömät laitettaisiin rinkiin. Sitten jokaisen tulisi kätellä toista, ja "sanoa terve, olen N.N."

Ironiaa? 👀

Vierailija
68/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkään, että tulen joutumaan kuntouttavaan tai johonkin työpajalla varmasti jossakin vaiheessa. Olen vielä aika ujo ja arka ihminen, joten varmasti oikein esimerkki siitä, että pitäisi olla sosiaalisempi. Muuten en itsekään halua arvostella ketään ihmisiä, mutta ei usko kuntouttavan auttavan minua eteenpäin. Toisaalta eikö sitä pidetä juuri hyvänä paikkana syrjäytyneelle. Voisihan se aluksi silti piristääkin ja paljon on kiinni niistä ihmisistä siellä. Työkkärin kurssilla ainakin oli todella mukavia ihmisiä ja se oli kiva yllätys minulle. Itse en vaan enää paljon jaksaisi ikäviä ihmisiä ja kiusattiin paljon muutenkin. Ehkä se myös on ikävä asia jos tavallaan jää aseettomaksi niiden virkailijoiden yms edessä ja tavallaan sinulle ei ole enää arvoa ja sinut voi laittaa minne vaan, kun et ole pärjännyt niin hyvin ja päässyt eteenpäin. Olisin halunnut olla riippumaton ja sillä tavalla itsenäinen, mutta samalla en voi olla ja jään työkkärin hampaisiin. En siis tarkoita, että tekisin mitä vaan ja lorvisin kotona, mutta olisi ollut kiva  löytää töitä ja päästä töihin yms ja olla irti koko palvelusta. Näin ei vaan ole käynyt.

Vierailija
69/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä he päättelivät että olet epäsosiaalinen?

Vierailija
70/73 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pelkään, että tulen joutumaan kuntouttavaan tai johonkin työpajalla varmasti jossakin vaiheessa. Olen vielä aika ujo ja arka ihminen, joten varmasti oikein esimerkki siitä, että pitäisi olla sosiaalisempi. Muuten en itsekään halua arvostella ketään ihmisiä, mutta ei usko kuntouttavan auttavan minua eteenpäin. Toisaalta eikö sitä pidetä juuri hyvänä paikkana syrjäytyneelle. Voisihan se aluksi silti piristääkin ja paljon on kiinni niistä ihmisistä siellä. Työkkärin kurssilla ainakin oli todella mukavia ihmisiä ja se oli kiva yllätys minulle. Itse en vaan enää paljon jaksaisi ikäviä ihmisiä ja kiusattiin paljon muutenkin. Ehkä se myös on ikävä asia jos tavallaan jää aseettomaksi niiden virkailijoiden yms edessä ja tavallaan sinulle ei ole enää arvoa ja sinut voi laittaa minne vaan, kun et ole pärjännyt niin hyvin ja päässyt eteenpäin. Olisin halunnut olla riippumaton ja sillä tavalla itsenäinen, mutta samalla en voi olla ja jään työkkärin hampaisiin. En siis tarkoita, että tekisin mitä vaan ja lorvisin kotona, mutta olisi ollut kiva  löytää töitä ja päästä töihin yms ja olla irti koko palvelusta. Näin ei vaan ole käynyt.

https://www.oikeusasiamies.fi/fi/kantelu-oikeusasiamiehelle

Vierailija
71/73 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuki on ainoa järkevä työllistämisen muoto, vuorotteluvapaan ohella tai uuteen ammattiin kouluttaminen kahdessa tapauksessa: 1. Entinen ala ei enää työllistä 2. Henkilö ei terveydellistä syistä kykene tekemään entistä työtään. Kakkosta käytetäänkin jonkin verran, mutta siihen panostaisin enemmän. Kaikki muu on huuhaata. Vuorotteluvapaa on myös hyvä ja sen poistaminen on idioottomainen ajatus, sillä monen kohdalla vuorotteluvapaa on toiminut myös epävirallisena koeaikana. Tiedän useita vuorottelupaikkaansa pysyvästi työllistyneitä. 

Vierailija
72/73 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi kirjoitti:

Potilas? Milloin hänestä tuli p o t i l a s ?

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=420992&sid=67c41602f6be0911c…

Vierailija
73/73 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sosionomi kirjoitti:

Potilas? Milloin hänestä tuli p o t i l a s ?

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=420992&sid=67c41602f6be0911c…

Edes sairaalassa ei ole potilaita vaan asiakkaita, että tuskin on kuntouttavassakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi