Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle suositeltiin kuntouttavaa työtoimintaa, että tulisin sosiaalisemmaksi

Vierailija
10.09.2020 |

En usko että se niin toimii.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä kolmen hengen toimistossa, jossa pomo on koko ajan työmailla ja työkaveri ei puhu mitään, meillä on eri äidinkielikin ja kumpikin on englannissa aika huono. En töissä sosiaalistu yhtään ja näin ihan vakitöissä. 

Vierailija
42/73 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle suositeltiin kuntouttavaa työtoimintaa, mutta eivät osanneet sanoa mihin minun pitäisi kuntoutua, ja miten se tuolla työtoiminnalla tapahtuisi. Sitten ehdotettiin myös sellaista missä menisin johonkin yritykseen tekemään jotain, ja sitten te-toimistosta tulisi työntekijä neuvomaan miten sitä työtä oikein tehdään. En valitettavasti muista tämän toimenpiteen nimeä. Olisi minulle kuulemma oikein passeli. Olen siis ollut koko elämäni töissä, mutta terveyteni on niin surkea että en pysty nykyistä työtäni tekemään, enkä kahta aiempaakaan. Jostain syystä virkailija kuitenkin ajattelee että jos hän seisoisi vieressä neuvomassa, niin työ onnistuisi! En myöskään saa diagnoosia, koska kuulemma on minua sairaampiakin, ja diagnoosit säästetään niille. Kipupolille laittoivat. Eli ilmeisesti kipu, ja päälääkkeitä nassuun, vaikka ei ole minkään näköistä diagnoosia.

Ihan oikeasti, todella iso osa ihmisistä ei tiedä yhtään mitä pelejä pelaillaan meidän osatyökyvyttömien kanssa normaalin työssäkävijän selän takana. Näistä pitäisi pitää isoa ääntä, mutta kaikki jutu mitä lehtiin tehdään on joidenkin päihdeongelmaisten pillerinpyörittäjien suusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisi vielä kuntouttavaan, niin tapahtuisi murha. Syyllisenä en itseäni oikeudessa pitäisi.

Kävin niissä riennoissa 1992-2008. En tule enää edes keskustelemaan asiasta, jos työkkäri ottaa puheeksi, keskustelu loppuu siihen. Ei kuntouttava ole mielestäni hyvä kellekään, se lisää yhteiskunnan kahtiajakautumista niihin joita kannustetaan ottamalla pois, ja niihin joita kannustetaan antamalla lisää.

Vierailija
44/73 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikeasti lähden paikalle aseen kanssa, jos minua vielä työkkäri noihin yrittää pakottaa. Veikkaan, että sen jälkeen vihdoin uskovat. Muutama päivä putkassa ei haittaa yhtään siitä ilosta.

Vierailija
45/73 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli just joku esite TYP:istä. Ei vielä kutsua sinne, mut mikä ihmeen varoitus tää oli? Onko mun paperit jo siirretty sinne vai?

Kertkaa mitä on edessä, ja miten pian?

Ilmottauduin n. 10 kk sitten työttömäksi, työmarkkinatukea oon saanu n 5 kk (6 kk oli odotusaikaa toimeentulotuella). Eikö ole aika pian siirtää jonnekkin vaikeesti työllistettäviin, etenkin nyt korona-aikana?

Vierailija
46/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavassa työtön oppii sosiaalisuutta

Vierailija
47/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavassa työtön oppii sosiaalisuutta

Höpö höpö. Kuntouttavassa oppii sen kuinka, oikeistolainen järjestelmä repii voiton ihmisen nahasta.

Vierailija
48/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi kirjoitti:

Kuntouttavan työtoiminnan tarkoitus ei ole pelkästään työntekeminen

Tarkoitus on myös kuntouttaa potilas sosiaalisesti, psyykkisesti ja ammattillisesti niin että hän pärjää normaalissa elämässä

Vaan sitähän nämä "kuntouttavat" eivät todellakaan tee, kaunistavatpahan vain tilastoja ja antavat suojatyöpaikka-akoille mahdollisuuden nostaa liksaa kun ovat niiin tarpeellisia ihmisä. Paskantärkeilijöitä maailmaan kyllä mahtuu.

Vierailija
49/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tarkoittaa sitä että työkyvytön huimauksesta kärsivä henkilö määrätään työvoimatoimiston määräyksestä moottorisahan kanssa rankametsään,jolloin määrätyn henkilön kieltäytymisestä seuraa virkailijan mukaan ehkä pakkohoitoa laitoksessa,koska ei ole suostunut työhön,virkailija tietoinen työntekijän terveydentilasta .

Vierailija
50/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan rakenteissa on vikaa, ei ihmisissä.

Vierailija
51/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sosionomi kirjoitti:

Tarkoitus on myös kuntouttaa potilas sosiaalisesti, psyykkisesti ja ammattillisesti niin että hän pärjää normaalissa elämässä

Aivan, ja normijärkinen, perheellinen, koulutettu ihminen ei sinne kuulu, vaikka sitä ehdotetaan.

Millä perusteella katsot ettet kuulu? Tottakai menet kuntouttavaan jos sinut määrätään

Ja turha kertoa että kun ei huvittais tehdä työtä

Ei siellä mitään työtä tehdä, työstä maksetaan palkka, se on puuhastelua.

Vierailija
52/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joutuisi vielä kuntouttavaan, niin tapahtuisi murha. Syyllisenä en itseäni oikeudessa pitäisi.

Kävin niissä riennoissa 1992-2008. En tule enää edes keskustelemaan asiasta, jos työkkäri ottaa puheeksi, keskustelu loppuu siihen. Ei kuntouttava ole mielestäni hyvä kellekään, se lisää yhteiskunnan kahtiajakautumista niihin joita kannustetaan ottamalla pois, ja niihin joita kannustetaan antamalla lisää.

Siis kävit 16 vuotta kuntouttavassa työtoiminnassa, onko tuo mahdollista? Eikö kyseessä pitäisi olla vain väliaikainen palvelu?

Vierailija
53/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuntoutuksessa" EI kuntouduta- päihdeongelmaiset tarvitsevat kuntoutusta, fyysistä sairauksista kärsivät tarvitsevat kuntoutusta,psyykkisesti sairastavat tarvitsevat kuntoutusta, mutta työttömyys itsessään EI ole jokin "sairaus" jota voitaisiin "kuntouttamalla hoitaa". Itsellenikin tulee jossain kohtaa osoitus kyseisiin vapaudenriistotoimenpiteisiin, vaikka työkyvyttömyyteni on todistettavasti virkanilkkien toiminnan aikaansaamaa ja kuuluisin eläkkeelle, en missään nimessä työnhakuun. Onneksi on edes joku tämän koneistossa ymmärtänyt ja olen saanut olla melko rauhassa kaikelta painostukselta. Edessähän tuo orjatyö on, mutta minimitunneilla ja jossain sellaisessa paikassa, missä minun ei tarvitse puhua kenenkään kanssa yhtään mitään väkisin.

Ajattelin oikeusturvani vuoksi ryhtyä pitämään tulevassa "orjatyöpaikassani" "tyky-kuntoutujan päiväkirjaa", johon käytän videotallenteita sekä nauhuria päiviäni kuluttaessani. Eivätpä jää asiat pelkästään ulkomuistin varaan kenellekkään, mikäli jälkikäteen joskus tulisi tarvetta tarkastella mitä siellä "kuntoutuksessa" oikein on tehty. 

Vierailija
54/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyöty riippuu ihan täysin tilanteesta. Minä hyödyin, kun yliopisto-opinnot jäivät kesken, "normaalia" työtä en olisi fyysisen kunnon vuoksi jaksanut, mutta toisaalta en ollut osastokunnossakaan, enkä halunnut olla vain kotona sairauslomalla miettimässä kaloreita ja olemattomia vatsamakkaroita. Tämä toki oli pääkaupunkiseudulla, jossa oli syömishäiriöihin (ja nimenomaan pitkään sairastaneille) erikoistunut vaihtoehto. Lähinnä se muistutti päiväosastoa, mutta ei kuitenkaan ollut sairaalahoitoa, vaan nimenomaan kuntouttavaa työtoimintaa. Lopulta palasin jatkamaan opintoja ja valmistuinkin, ilman kuntouttavaa olisin todennäköisesti ollut kohta taas sisätautiosaston kautta psykiatrisella. Jos taas olisin ollut ihan vain työtön ja siksi tyrkätty jollekin satunnaiselle puuhailupajalle, olisi hyöty tuskin ollut kummoinen.

Vierailija
55/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että aina kun minä olen tekemissä tällaisen "kuntouttavan" väestön kanssa niin opin uusia kikkoja pahoinpidellä ihmisen, murtautumaan tiloihin ja miten vääristellä ja väärentää asioita, mitä maksaa tällä hetkellä kaikki huumeet ja ketkä on diilereitä. Opin myös uusia nimityksiä asioille ja mistä saa mitäkin ilmaiseksi ja kenen puoleen kannattaa kääntyä jos haluaa jotain, mutta se kama on sitten kuumaa. Ihan helvetin hyödyllistä työmarkkinoilla.

Vierailija
56/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä, että aina kun minä olen tekemissä tällaisen "kuntouttavan" väestön kanssa niin opin uusia kikkoja pahoinpidellä ihmisen, murtautumaan tiloihin ja miten vääristellä ja väärentää asioita, mitä maksaa tällä hetkellä kaikki huumeet ja ketkä on diilereitä. Opin myös uusia nimityksiä asioille ja mistä saa mitäkin ilmaiseksi ja kenen puoleen kannattaa kääntyä jos haluaa jotain, mutta se kama on sitten kuumaa. Ihan helvetin hyödyllistä työmarkkinoilla.

😂

Vierailija
57/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sosionomi kirjoitti:

Aivan, ja normijärkinen, perheellinen, koulutettu ihminen ei sinne kuulu, vaikka sitä ehdotetaan.

Millä perusteella katsot ettet kuulu? Tottakai menet kuntouttavaan jos sinut määrätään

Ei tehdä ei. Kuntouttava kerran on.

Vierailija
58/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sosionomi kirjoitti:

Sinulla taitaa olla pää pipi!

Vierailija
59/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sosionomi kirjoitti:

Sinulla taitaa olla pää pipi!

Tekisitkö itse hikihatussa 9€/päivä palkalla.

Vierailija
60/73 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kokeiltiin muutamaa paikkaan että tulisin sosiaalisemmaksi. Lensin joka paikasta pihalle kun en tullut muiden kanssa toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi