Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset onnistuu saamaan itsensä niin lihaviksi?!

Vierailija
26.10.2013 |

Ihan uskomatonta laiskuutta, lihavuus on nyky-yhteiskunnan pahimpia terveysriskejä eikä ihmisiä kiinnosta. Aina on joku tekosyy, vaikka faktahan on että suurimmalla osalla ihmisistä paino riippuu vaan siitä mitä suuhunsa laittaa! Tekisi mieli ravistella hereille, että oikeesti, tässä on asia johon oikeesti voisi vaikuttaa! 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 14:00"]

No faktahan on, että kyllä! Ei ehkä vielä työikäisenä, mutta sitten esim. eläkkeellä ruvetaan toteamaan korkeita sokeriarvoja (->2-tyypin diabetes), nivelkipuja (->nivelrikko), korkeata kolesterolia ja verenpainetta (->sydän-ja verisuonisairaudet) yms. Näissä kaikissa ylipaino yksi tärkeimmistä riskitekijöistä, ja listaa voisi vielä jatkaa pitkälle! -ap

[/quote]

Eli kannattaa huonontaa elintapojaan vielä radikaalisti, jotta kuolee pois ennen eläkeikää.

Vierailija
22/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:40"]

Vedäs välillä henkeä, ettet ihan tukehdu, ap. Kyllä sinä olet fiksu ja filmaattinen, kun keksit noin omaperäisen, uuden ja ennennäkemättömän aloituksen. Sinä olet varmaan Mensan jäsen, ei kukaan muu keksi mitään noin innovoivaa ja omaperäistä. Yksi asia sinulta kuitenkin unohtui:HOIDA OMAT ASIASI JA PIDÄ SUUS KIINNI, etteivät sammakot lentele holtittomasti ulos.

[/quote]

Kaunista tekstiä:) Fakta vaan on, että lihavuus ja siitä seuraavat elintapasairaudet eivät ole loppupeleissä kenenkään 'omia asioita'. Näiden sairauksien hoitaminen maksaa ihan älyttömästi ja Suomessa ne maksut menee suurimmaksi osaksi yhteisistä veromaksuista! Säästyisi enemmän rahaa mm. vanhusten hyvinvointiin, lastenhuoltoon yms, jos sitä ei tarvitsisi käyttää näihin sairauksiin, eikös?   -ap

[/quote]

Ja ennen kaikkea sporttisten ihmisten urheilupaikkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Taisin olla parikymppinen, kun liikunta jäi ja oli tosi paljon kiireitä opintojen ja kahden työn kanssa. Huomasi että paino nousi ja alkoi tulla semmoinen turvonnu ja väsynyt olo. Sitten piti vaan jättää herkut pois yms. Se on vaan useimmiten (poikkeustapauksia lukuunottamatta) itsekurista kiinni, rutisee ihmiset mitä tahansa! Geeneille, onnettomuuksille tms ei mahda mitään, mutta sille voi, että mässytä koko ajan jotain, ah niin rentouttavaa, herkkua!   -ap

Vierailija
24/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 13:52"]

Kaunista tekstiä:) Fakta vaan on, että lihavuus ja siitä seuraavat elintapasairaudet eivät ole loppupeleissä kenenkään 'omia asioita'. Näiden sairauksien hoitaminen maksaa ihan älyttömästi ja Suomessa ne maksut menee suurimmaksi osaksi yhteisistä veromaksuista! Säästyisi enemmän rahaa mm. vanhusten hyvinvointiin, lastenhuoltoon yms, jos sitä ei tarvitsisi käyttää näihin sairauksiin, eikös?   -ap

[/quote]

Kyllläpäs Ap on nyt täydellinen ihmisolento. Hänen maksamillaan veroilla me paskalihavat vain sairastellaan, niinkö? Ap ei koskaan missään tilanteessa käytä hyödyksi yhteiskunnan palveluja tai elä paheellisesti? Voin kertoa, että olen lihava, maksan veroja, päivääkään en ole ollut sairaslomalla töistä. Silti sinulla on oikeus tulla arvostelemaan minua?? En minäkään halua laittaa verorahojani sinunlaisten älykääpiöiden hyväksi, edes vanhuudessa!

[/quote]

Sisko hyvä, et tainnut ymmärtää AP:n pointtia? Toki yhteiskunnan jäsenet käyttävät yhteiskunnan palveluita, mutta jos lihavuuden aiheuttamia elintasosairauksia olisi vähemmän, sitä rahaa voisi allokoida muihin hyödyllisiin kohteisiin. Näistä AP nosti esiin vanhusten hyvinvoinnin ja lastenhoidon. Mutta kun sitä rahaa ei ole, koska terveysmenot vievät leijonanosan budjetista. Ja näihin suuriin terveysmenoihin sisältyy itseaiheutettujen sairauksien hoito. Ja itseaiheutettuja ovat mm. ylipainosta johtuvat sairaudet. Ja ylipainoonsa pystyy valtaosa ihmisistä vaikuttamaan.

Katsos, eihän se ollut yhtään vaikeaa, kun piti vain päänsä kylmänä eikä antautunut tunnekuohun valtaan.

Vierailija
25/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä aloitin "syömisurani" jo lapsena, kun söin salaa omassa huoneessani kirjaa lukiessani. Ja tämä "harrastukseni" on jatkunut tähän päivään asti. Suurinta mielihyvää saan katsellessani telkkaria tai lukiessani hyviä kirjoja ja samalla mussuttaessani kaikkea mahdollista mitä kaapeista löytyy. Jälkeenpäin lapsuutta ajateltuani, aloin varmaankin alunperin syödä suruun ja murheeseen samalla paeten todellisuutta kirjojen ja elokuvien maailmaan, josta sitten tapa on jäänyt aikuisuuteen, enkä ole päässyt siitä edelleenkään eroon. Ja yllätysyllätys, olen aina myös inhonnut liikuntaa.. että näin esimerkiksi saa itsensä lihavaksi.

Vierailija
26/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas vastaan sinulle ap jahka olen syönyt ison jäätelöannokseni loppuun ja saanut tutkimusartikkelini lihavuudesta valmiiksi.

Vierailija
27/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut lihotti vuosikausien jatkuva syöminen, dokaaminen ja liikkumattomuus. Viikonloppusin siiderii ja roskaruokaa, sipsiä, karkkia ja viikolla roskaruokaa, einestä, sipsia karkkia.... jne. En harrastanut yhtään liikuntaa, mitä nyt pakollisesti joskus saatoin jonkun kävelylenkin vetää tai pyöräillä. Ja kas, yhtäkkiä olinkin yli 90 kiloinen paksukainen.. :( Ihan ite tein, ketään muuta en voi syyttää. Olin täysin laiska lortto. Onneks heräsin tähän elämään ja nyt oon onnellinen suht terveellisesti syövä liikuntahullu, painoa n. 68.  Koen, että oon muuttunut jopa henkisesti tän kaiken jälkeen. Tää uus elämä on mahtavaa. Nytkin suunnittelen jo, miten ens viikolla pääsen salille ja liikkumaan.

Vierailija
28/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: sokeririippuvuus.

En itsekään ymmärtänyt lihavia ihmisiä ennen kun itse aloin lihoamaan ja nyt pelottaa etten saa sitä pysäytettyä.

Vierailija
29/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 14:16"]

Yksi sana: sokeririippuvuus.

En itsekään ymmärtänyt lihavia ihmisiä ennen kun itse aloin lihoamaan ja nyt pelottaa etten saa sitä pysäytettyä.

[/quote]

Saat pysäytettyä, kun vain noudatat vastaajan numero 15 vinkkejä.

Vierailija
30/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Fakta on, että lihavuus ei aiheuta noita sairauksia. Huonot elintavat aiheuttavat. Toki huonot elintavat aiheuttavat myös lihavuutta, mutta lihava ei automaattisesti ole sairas, eikä laiha automaattisesti terve. Jos nyt johonkin haluat kiinnittää huomiota, niin kiinnittäisit elintapoihin, ei ulkonäköön.

Kokonaan toinen juttu on se, että epäterveesti elävät (esim. tupakoijat, liikkumattomat jne) ovat yhteiskunnalle halvempia kuin superterveet, VAIKKA heidän sairauksiensa hoito maksaa. Katsos kun jokaisen ihmisen viimeinen elinvuosi on keskimäärin kallein, tapahtui se sitten 60-, 80- tai 100-vuotiaana, ja erityisesti 80- ja 100-vuotiaiksi elävillä tulee saakelin kalliita vuosia, jos dementia iskee. Kun vertaat viiden tai kymmenen vuoden jatkuvaa dementiavahtia puolen vuoden syöpähoitoihin, ne syöpähoidot alkavat näyttää halvoilta.

Yhteiskunnalle olisi edullisinta jos ihmiset tekisivät töitä, vaikka sitten vähän kipeinä, n. 60-vuotiaiksi ja kuolevat parin vuoden sisään eivätkä nosta eläkettä kolmeakymmentä vuotta.

Vierailija
31/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nykyään ei olla köyhiä eikä ruumillista työtä tms. tarvitse enää tehdä. Joten helposti syödään liikaa.

Vierailija
32/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistit, alkoholistit ja röökin polttajat poljetaan aina maan rakoon. He aiheuttavat omilla valinnoillaan turhia kustannuksia terveydenhoidolle, ihan niin kuin läskitkin. Heistä ei vaan saa puhua mitään ilkeää...

Vierailija
33/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen terve ja lihava. Itseäni ärsyttää lihavien leimaaminen tällä tavoin. Fakta on, että monilla laihemmilla kavereillani on jo vaikka minkälaista kremppaa. Osasyynä itselläni nykyiseen elopainoon on toki tupakoinnin lopettaminen, mutta tuntuu, että tupakointiakin sallitaan enemmän nykyään, koska lihavien ulkonäkö ei vastaa mediamaailman käsitystä ihmisruumiista. Todellisuudessa lihavakin voi olla kaunis, se on katsojan silmässä.

Vierailija
34/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kyllä ihmettelen minäkin miten joillain on varaa lihota. Jo se ruokamäärä maksaa omaisuuksia ja vaatteiden jatkuva uusiminen. Itse jos lihon 2 kiloa huomaan vaatteiden kiristävän ja tulee huoli ettei ole mitään päällepantavaa, ei sitä noin vain lähdetä ostelemaan uutta vaatevarastoa!

Kuitenkin vaikuttaa siltä että nämä lihavimmat on usein sitä köyhintä porukkaa??

Vierailija
35/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks vitussa teitä jaksaa aina vaan kiinnostaa toisten kilot? Tässähän ne kulkee mukana ihan vaivattomasti. Olen päässyt karkeista, suklaasta ja kekseistä eroon jo aikaa sitten. Sipsejä on nytkin ollut kaapissa pari viikkoa eikä ole tullut syötyä, lähinnä lasten juhlissa niitä on tarjolla. Tykkään ruuasta, mutta mielestäni arkiruokailuni on hyvinkin niukkaa jos sitä lähtisi oikein punnitsemaan. Mutta joo, en liiku tarpeeksi ja juon alkoholia liikaa, tässä on se mun syyni läskeille, jos se nyt jotakuta kiinnostaa. Ennen kävin ahkerasti lenkillä ja okei, se esti enemmän lihomisen, mutta ei laihduttanut, siksipä siitä meni hohto kerrakseen. Kauheasti joutuu riuhtomaan liikunnan parissa ja kitumaan kurjalla ruualla ja siltikään ei mitään todellista tulosta tule. Se turhauttaa.. Punaviini ja siideri on hyvää sitäpaitsi. Jos kuolen nyt, olen ainakin saanut nauttia elämästä.

Vierailija
36/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 20:10"]

Miks vitussa teitä jaksaa aina vaan kiinnostaa toisten kilot? Tässähän ne kulkee mukana ihan vaivattomasti. Olen päässyt karkeista, suklaasta ja kekseistä eroon jo aikaa sitten. Sipsejä on nytkin ollut kaapissa pari viikkoa eikä ole tullut syötyä, lähinnä lasten juhlissa niitä on tarjolla. Tykkään ruuasta, mutta mielestäni arkiruokailuni on hyvinkin niukkaa jos sitä lähtisi oikein punnitsemaan. Mutta joo, en liiku tarpeeksi ja juon alkoholia liikaa, tässä on se mun syyni läskeille, jos se nyt jotakuta kiinnostaa. Ennen kävin ahkerasti lenkillä ja okei, se esti enemmän lihomisen, mutta ei laihduttanut, siksipä siitä meni hohto kerrakseen. Kauheasti joutuu riuhtomaan liikunnan parissa ja kitumaan kurjalla ruualla ja siltikään ei mitään todellista tulosta tule. Se turhauttaa.. Punaviini ja siideri on hyvää sitäpaitsi. Jos kuolen nyt, olen ainakin saanut nauttia elämästä.

[/quote]

Höh, ei lasillinen viiniä sillointällöin lihota ketään! Sen sijaan jos lipittelet joka päivä niin siihen riittää jo pullo sidukkaa tai olutta. Näkyy aika nopeasti! Mutta sekin toki oma valinta.

Ei me normaalipainoiset mitään himoliikkujia olla, hyvä jos jaksan kerran viikossa salille. Usein jää hyötyliikunnan varaan eikä sillä ole merkitystä painoon. Hyvästä ruuasta en silti tingi koskaan.

Vierailija
37/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi käynyt lääkärissä kuusi vuotta sitten ja silloinkin, kun oli pakko saada todistus työnantajlle poissaolosta. Aivan varmasti monet laihat käy useammin tarkastuksissa ja lääkärissa ja hammaslääkärissä kuin minä.

Paina 130kg. Ei ole syytä ja muuten vaan en veriarvojani viitsi mennä mittauttamaan. Teen siivoustöitä ja pyöräilen työmatkat ja en edes muista koska olen viimeksi syönyt suklaata tai sipsejä.

Ihmettelen itsekin, että miten sitä on saanut itsensä näin lihavaksi ja miten sitä ei millään saa kiloja pois. Laihduttamisen suhteen olen jo luovuttanut. Ei elämä ole elämisen arvoista näin lihavana, mutta päivä kerrallaan on mentävä ja jaksettava.

Vierailija
38/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sopusuhtasemmat ihmiset varmastikin käy enemmän esim vuosikontrolleissa ja lab.tutkimuksissa seuraamassa kolesterolia, sokereitaan yms. Sitä kutsutaan ennaltaehkäiseväksi hoidoksi eli preventioksi. Ja se on taatusti halvempaa, kun hoitaa sitten esim sydän-tai aivoinfarktia ihmisellä, joka ei ole vuosiin käynyt kontrolleissa, also known as terveyspommi! Esim juurikin aivoinfarktin hoitaminen ja kuntoutus on yksi kallein sairaustyyppi! Ja siinäkin tärkeimpiä riskitekijöitä metabolinen oireyhtymä (lihavuus, diabetes, verenpaine, kolesterolit).   -ap

Vierailija
39/51 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/51 |
27.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut sekä lihava että nyt taas onnekseni - tai pikemminkin, ponnisteluideni tuloksena - hoikka. Rahaa menee ruokaan yhtä paljon. Salaatti ja täysliha on kalliimpaa kuin halvat sipsit, makkarat ja pasta. Toki voi syödä edullisestikin ja olla hoikka, mutta ei ole yksi yhteen että lihavuus = isommat ruokamenot.