*** <3 ELOKUISET 2014 <3 ***
Aloitan nyt ketjun meille elokuisesta pikkuisesta haaveileville, en löytänyt vielä ketjua.
Saffelson kp 1/26-28. Yk 5
Kommentit (425)
Niin joo ja mulla nyt siis menossa kp 5/27-28.
Hei vaan kaikille! Tänne ilmoittautuu yksi kuumeilija, joka viimeksi kai tipahti toukokuisista, ehdin olla kesäkuisissakin jonkin aikaa, mutta sitten päätettiin pitää taukoa vauvanteossa.... No, viime kuussa oli kyllä yritystä ja niin ne menkat vaan alkoi 5.11. Nyt uudella tsempillä mukaan, elokuun vauva toiveissa!
Simpukka74 kp5/28-30 yk5
Hei vielä!
Larsku: Meillä kävi esikoisen ja kakkosen kanssa niin onnekkaasti, että heti tärppäsi. Siksipä tää kolmosen yrittäminen ottaakin niin koville, kun ei ole heti tärpännyt. Pitäisi vaan muistaa, että monet yrittävät lasta vuosikausia ja toiset eivät saa lainkaan lapsia....
Niin siis meillä esikoinen on poika 6/09 ja kakkonen tyttö 8/11. Nyt tulisi kolme vuotta suunnilleen ikäeroa tytöllä ja tällä kolmannella, jos nyt tärppäisi.
Vauvakuumetta ollut aaltoilevasti jo varmaan vuoden ja jahkattu tätä lapsentekoa ihan tarpeeksi. Nyt on kyllä NIIN järkyttävä vauvakuume, että!
Toivotaan oikein paljon plussatuulia kaikille!
Ovistikussa vahva punaviiva ja tänään kp12/ 25-29
Illalla on hyödynnettävä ja kellistettävä mies ;)
***Elokuiset 2014 jännäilijät*** päivitetty 9.11.
Yeena kp 15/26-32 yk ?
Saffelson kp 14/26-28 yk 5
80Emilia kp 17/30 yk 3
Larsku kp 11/29 yk 2
Neitihuu kp 7/25-29 yk 3
Suvilintu kp 12/26-29 yk 4
Marjamiini kp 11/26-32 yk 4
Zenyh kp 13/30 yk 2
Henriikka86 kp 12/29-31 yk 11
Kristina kp 7/25-26 yk 5
Lapinnoita kp 9/28 yk 2
Pinjaminsiemen kp 9/28-31 yk5
Tintti kp 6/27-28 yk 2
Finola kp 5/27-30 yk 3
Simpukka74 kp5/28-30 yk5
Sohvia kp 10/35 yk 2
Nipa87 kp 10/33 yk 5
Carblanca, 3/28, yk 1
Vauvakuumeilija 3/30 yk 12
SointuOlivia 3/33-38 yk 8
+++Plussanneet onnekkaat+++
Tippuneet...
Tervetuloa uusille!
Laskin huvikseni että noin kahdeksas YK keskimäärin meillä. Toivotaan, että mahdollisimman monella tärppäisi!
ON: Sanokaa hassuksi, mutta luulen, että täällä tärppäsi. Ovis oli eilen, tänään tai huomenna limoista, lämmöstä, ovistikuista ja nippailusta pääteltynä ja ollaan hyödynnetty hyvin. Nyt tänään tuli sellainen olo, että onnistui. Ihan hassuahan se on sanoa, kyllähän mie sen tiedän. Mutta kuitenkin. Heti talletuksen jälkeen tuli erilainen olo kuin koskaan ennen. Ja nyt tuntuu sellainen käsittämätön lämmin tunne. Eihän sitä koskaan tiedä, mutta jos nyt on tärpännyt, voin sanoa, että TIESIN ;-) Jos ei, se on vaan jotain pöhköilyä.
Minäkin liityn tänne kuumeilijoihin, pari viikkoa sitten söin viimeisen pillerin. Ns. normikierrosta ei mitään tietoa kun lähes koko aikusikäni ollut pilleriehkäisy käytössä mutta laskenpa nyt tuon oletuksen 28 pvän mukaan. Toivottavasti se tarkka kierto ei nyt sitten selviä edes ;)
Yksi lapsi (2v) meillä tosin on jo, joka sai alkunsa pillereistä huolimatta joten mielenkiinnolla odotetaan kauanko toista saadaan toiveilla :) Foolihappoa olen syönyt jo monta vuotta (gyne suositteli kun kerroin että lapsi on toiveissa sitten joskus) ja greippimehua juon muutenkin aina kun on niin hyvää. Mulla riesana pcos jonka tilaa en tällä hetkellä tiedä, viimeksi munasarjat ultrattiin kesällä 2011 ja ultrauksen aikana oli ovulaatio just ollut. Ja siitä ovulaatiosta tulin raskaaksi.
yennaf kp 10/28 yk 1
Heipsan!
Rytinällä heinäkuisista tänne.. Menkat päätti alkaa 8 päivää etuajassa!! Viime kierrossa 5 päivää. Jotain kaiketi on pielessä.. Heti huomenna soitan kyllä läkäri aikaa. Miten muhun mitään pystyy kiinnittymäänkään kun vuoto alkaa liian aikaisin.
Glee royalet on käytössä ja nyt aion ottaa käyttöön greippi mehun ja myös maca jauheen. Jospa mulle lekurikin vois vielä jotain nappia tarjota mistä vois olla apua :)
Rianna kp 2/35 yk 4
Moi!
80Emilia, tää pikkujoulukausi on kyllä vähän hankala ton alkoholin suhteen. Mutta mä oon päättäny, että jos nyt menee kaikki persiilleen muutaman viinilasin takia, niin sit menee. Oon itse ainakin kovasti irtioton tarpeessa ja siihen nyt vaan kuuluu muutama lasi viiniä ja parasta seuraa.
Saffelson: Mä niin uskon tohon sun tuntemukseen!! Mulla on molemmista tärppäyskerroista tullut kans ihan huumaava olo! Tosi euforinen ja semmonen.. jännä rauha ja ilo vallannut mut. Emmäkää osaa selittää, mutta kyllä sen voi tuntea.
ON: Ovis tuli ja meni. Pe-la yönä heräsin karmeeseen oviskipuun. Ihan jäätävä jomotus ja valvoin varmaan tunnin yöllä sen takia. Eilisiltana sit piti puuhastella miekkosen kans. Mutta mulla iskikin kauhee paniikki; eikö meillä ookin nyt kaikki hyvin ja alkaa oleen helppoo muksujen kans ja miten tänne taloon nyt mahtuu enää vauvaa... Ja autoki pitää vaihtaa. Ja talous menee kuralle taas hetkeks. Jajaja... Sanoin miehelle, että mun täytyy miettiä. Melkein nukahdin ja sit tajusin, että vitsi kyllä mä vauvan vielä haluan. Pyysin miehen takas petiin ja kysyin siltäki mielipidettä. Kyllä sekin vauvan haluaa. Ja sit puuhasteltiin oikein huolella ja nyt mul on kyl semmonen tunne, että tärppi kävi. Ehkä :)
Tsemppiä kaikille!
-Larsku kp 17/29 yk2
Täällä on dpo1 lauantaina oli punahuiput ovistikussa ja tänä aamuna on lähtenyt värit laskuun. Nyt sitten malttais piinapäivien yli että voi alkaa testaamaan niillä toisilla testeillä jotka tuolla on jo odottamassa.
NeitiHuu kp 14/25-29
Pakkas-aamua tästä kairasta!
Nyt iski mulle sitte flunssa.Sitä se matalapaine oli... ja pelottaa että hiivaki on tulossa. Muutenki teettää hankaluuksia tällähetkellä yksityisyyen löytäminen, ei voi ihan spontaanisti vauvantekoa harrastella ukkokullan kans..että jos tästä kierrosta tärppää niin son kyllä sitte ihime.
Gelee royalet on käytössä ja eilen jo pissin ovistikhuun ja soli nega. Näilä mennään.. tsemppiä tasapuolisesti kaikille..voi ko kerkiäisin kirjotella pitemästi mutta 1v rieppaa lahkhesa kiinni ja kiljuu aamupuuroa ;D
Lapinnoita kp11/29 yk2
Heippa!
Tipahdin tuolta heinäkuisista tänne elokuisiin.Vähän taustoja:Minä 36v ja mies 43v,esikoinen 1v3kk.Nyt kiireellä toista kun on tuota ikää jo, yk 4 lähtee käyntiin ja kun esikoinen tärppäsi ensimmäisestä kierrosta niin tuppaa olla stressinpoikasta :/
Gelee royaleja ostin eilen ja oviksia olen tikuttanut nyt kolmessa kierrossa,ihan mielenkiinnosta miten tuo oma kroppa toimii.Multivita mama käytössä ollut ekasta raskaudesta asti kun imetys loppui vasta pari kuukautta sitten. Greippimehua join viime kierrossa.Käyn joka päivä lukemassa kuulumisia vaikka ite harvemmin tulee kirjoitettua.Kaikille plussatuulia vaan :D
Sonle yk4 kp4/28-35
Hei!
Minäki tipahdin, nimittäin kesäkuun odottajista. Eilen (rv 9+1) todettiin ultrassa että pikkuisen sydän ei syki enää, ja vastaa viikkoja 6+4. :(
Vuoto ei oo alkanu vielä. Huomenna on äitipolilla ultraus, ja toivon että saatais kohtu tyhjäksi äkkiä, ettei turhaan viivytetä uutta yrityskiertoa. :)
Hyvällä tuurilla la ehtii elokuulle.
Myös heinäkuussa raskaus päättyi keskenmenoon rv 7+3. Silloin vuoti itekseen pois.
Tiedot: Emotar 34v, kp? (ilmoitan ku saadaan vuoto alkamaan) ja yk:han on vasta 5, mutta siihen tosiaan sisältyy nuo 2 keskenmenoa. 5 lasta, kuudetta kuumeillaan. Ja kp:t heittelee 28-32.
Enkä uskokkaan, että heti km-kierrosta raskaudun, mutta tässä pinossa aion kuitenki nyt kuumeilla. Tai taustailla, katotaan fiiliksen mukaan.
Emotar :'(
Moi!
Näin alkuun oon tosi pahoillani Emotar keskenmenostasi. Luin tuolla aiemmilla palstoilla kuinka kerroit saaneesi plussan ja iloitsin siitä että olit raskaana :) Oon toosi pahoillani sun puolesta ja toivon että et joutuis enää kärsimään keskenmenoa ja saisit vaikka sen elovauvan :) Toivottavasti me kaikki saatais!
Minulla alkaa olemaan menkat lopuillaan ja pääsee sitten kunnolla yrittämään taas. Varasin eilen yksityiseltä gynekologilta ajan ensi viikolle. Oli kyllä todella kallis kun puhelimeen vastannut nainen sanoi ensinnäkin lääkärinpalkkion olevan jo sen sata euroa ja sitten jos haluaa jotain papanäytettä,ultraa yms niin jokainen niistä maksaa siihen päälle erikseen. Halusin kuitenkin juurikin yksityiselle koska siellä on alan erikoislääkärit jotka tietävät asioista eri tavalla kun julkisen yleislääkärit. Meillä tk:ssa kun ei ole oikeita gynejä. Kärsin aika usein tulehduksista. Pienenä mulla oli jatkuva virtsatietulehduskierre ja söin siihen estolääkettäkin että pääsis eroon siitä. Nyt isompana mulla on sitten jatkuva hiivatulehdus ja on emätintulehduskin ollut jo joitakin kertoja. En ymmärrä mistä toi hiiva kokoajan tulee kun kuitenkin mies aina hoidetaan samaan aikaan ja oon tarkasti pyykänny lakanat,pyyhkeet yms kuumassa lämpötilassa. Miten tästä kierteestä pääsee eroon? Ajattelin siis mennä tonne lääkäriin ja ottaa sen papan ja varmaan ultrankin jos saan. Olis kiva saada tietää miksi kärsin aina tulehduksista ja jos samalla alkais selvitä miksi en ole tullut raskaaksi vielä tämän vuoden aikana. Olis kiva nähdä ultrassa että kaikki näyttää normaalilta ja terveeltä ja ettei esteitä hedelmöittymiselle olis. Onko täällä muuten monia jotka on käynyt lapsettomuushoidoissa? Haluaisin kuulla miten teillä hoidot alkoi ja kuinka tutkittiin alussa? Jos mentäs vaikka ens kuussa hoitoihin niin mitä mulle ekana tehtäis?
Aloitin taas eilen syömään geleetä ja vitamiineja koska ne oli välillä lopussa ja sain vasta eilen haettua niitä. Kai pitäs ostaa taas sitä greippimehuakin ja alkaa juomaan sitä vaikka inhoon sitä yli kaiken. Mutta jos se oikeesti auttaa niin oon valmis kokeilemaan sitä. Eilen taas töissä näin niin ihanan vauvan joka oikeen hymyili mulle :) Sanoin työkaverille siinä että mulla on aivan kauhee vauvakuume ja haluan jo saada vauvan. Työkaveri on mua 10 vuotta vanhempi ja totes siihen ettei se vois ikinä kuvitellakaan saavansa lapsia vaikka tykkääkin niistä ihan. Mietin sitäkin että pitäsköhän tässä kuussa testailla ovista tikuttamalla mutta pelottaa taas etten pongaa sitä ollenkaan kuten kierrossa 10 kävi. :( Mikähän olis paras ovistesti? Minkä ootte kokeneet toimivaksi?
Mukavaa tiistaita kaikille! :) Ja plussatuulia!
Vauvakuumeilija kp 6/30 yk 12
Täälläki ilmottautuu riveih 26v nelivuotiaan tytön äiti! :)
Menossa yk6 pillereiden jättämisen ja tyhjennysvuodon jälkeen. Pillereiden jälkeen kierto tasottu heti 28päivään ja siinä pysyi ja syyskuussa ei menkkoja ajallaan kuulunut <3 digi testillä raskaana 1-2 kp 29/28, joka päättyi kp 34/28.. :/
Vuotoa kesti normaalin kuukautisten verran 6pv, ja seuraava vuoto jätti kierron 22 ja se vuoto kesti 4päivää.3 päivän tauko ja TAAS 6 päivää kuukautisvuotoa. :/
Siihen päättyi tyhjentymisvuodot :)
Seuraava kierto kesti nyt 26 päivää ja vuoto 5 päivää. Päätin sitten aloittaa oviksen tikuttelun :) olin bongaavinani ovisplussan sunnuntaina (kp6?!), tänään on kp8;vasemmalla puolella juilii, nippaa ja polttelee, säteilee nivusiin ja reisiin. Oon jo ihan sekasin kaikesta oottamisesta, tikuttelusta, laskmisesta, viivojen vertailusta, "oireiden" seurailusta, tuntuu että hulluksi tulee! :))
Ovisplussassa molemmat viivat yhtä vahvoja mut ei räikyvän punasia. Iltapissasta katottu.. seuraava aamu oli testiviiva selvästi haaleempi..
Ovuloinkohan vai en.. :( jatkan tikuttelua kuitenki päivittäin, jos sattuu vastaan tulemaan se oikea ovisplussa ;)
AnniW kp19/28, yk 1
Olemme 3-kymppinen pari ja vauva olisi meille kolmas lapsi <3
Ovis bongattu tikulla kp15 ja "käytetty" hyväksi :D
Sunnuntaina 24.11 on sitten vissiinkin tuomiopäivä, sormet ja varpaat on ristissä että olisin raskaana <3
Pahoittelut Emotar :(
VAUVAKUUMEILIJA: Oletko ajatellut, että menisitte yksityiselle puolelle lapsettomuushoitoihin? Me ollaan julkisella puolella hoidoissa ja jotta siihen tilanteeseen päästiin niin minä kävin ensin tutkittavana (perus papa, ultraus) ja molemmista testattiin sukupuolitaudit + hepatiitti. Nämä kun olivat valmiina, tuli lähete lapsettomuuspoliklinikalta. Mieshän yleensä tutkitaan heti ensivaiheessa ja näin meilläkin. Minä kävin verikokeissa, jossa otettiin verikokeita 5 eri hormonin tasoa varten. Tulokset kuullaan sekä miehen että minun osalta kuun lopussa pariskuntakäyntiajalla. Siellä tehdään myös hoitosuunnitelma meitä varten. En ole saanut vielä mitään lääkitystä kierron tasaamiseksi tai ovulaation varmistamiseksi. Kyselin esim. teroluteja tai clomeja avuksi yrittämiseen, mutta ei kuulemma määrätä mitään mistä ei olla varmoja, että niistä on hyötyä vaan tutkitaan ensin, mistä johtuu. Sinänsä kyllä hyvä ja vaikka julkisella puolella olemmekin hoidoissa niin ollaan saatu mielettömän hyvää palvelua ja odottaakaan ei ole tarvinnut kovin pitkään.
Kivahan se olisi jos tärppäisi luomuna :) Plussaonnea toivotan tänne palstailijoille!
Päivää!!!!!!!!!!! Ai että mie olen ILONEN!!! Tikuttelun (meikäläisen siis) historian ensimmäinen rehellinen ovisPLUSSA!!! Ai etton kauhniit punasenpunaset viivat!!!!! JIPPIIIII!!!
Lapinnoita kp13/28-29 yk2
mahtavaa lapinnoita !! :)) peittoja heiluttelemaan !! ;D
Pinjaminsiemen: Mä tilasin ton cb:n digitaalisen ovistestin, niin sen ohjeissa nimenomaan oli, että jos kierron pituus 28vrk, niin testaaminen aloitetaan kp11 lähtien. Näissä ohjeissa oli, että tulisi olla pissimättä 4h ennen testaamista ja joka päivä testailla samoihin aikoihin. Eiköhän nuo muutkin ovistikut/-testit toimi aika lailla samalla periaatteella.
ON: Täällä odotellaan ensi viikonloppua, jolloin aloitetaan ovistestailut ja talletukset elonyyttiä varten. Turkasen hitaasti tää alkukierto tuntuu kuluvan... Vähän jo etukäteen kävin Kelan laskureita vilkuilemassa, että äippäloma alkaisi heinäkuun alkupuolella jos nyt tärppäisi. Kivasti vois olla koko kesän lasten kanssa kotona ennen vauvan tuloa jos nyt tärppäisi, mutta toki uusi tulokas otetaan vastaan sitten kun hän siihen on valmis! :)