Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** <3 ELOKUISET 2014 <3 ***

26.10.2013 |

Aloitan nyt ketjun meille elokuisesta pikkuisesta haaveileville, en löytänyt vielä ketjua.

Saffelson kp 1/26-28. Yk 5

Kommentit (425)

201/425 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jänniä päiviä nyt niin monella, että päivitän taas :)

Mikäs tilanne teillä joille olen laittanut kursivoidun? Oletteko testailleet?

Päivitetty 28.11.2013

*** Elokuiset 2014 jännäilijät ***

Mago kp 35/26-30 yk 19

Yeena kp 34/26-32 yk ?

Zenyh kp 32/30 yk 2

Henriikka86 kp 32/29-31 yk 11 

Ellenwu kp 24/23 yk 1

Kristina kp 26/25-26 yk 5

Nyytimari kp 28/28 yk?

Yennaf kp 28/28 yk 1

Pinjaminsiemen kp 28/28-31 yk5

Mangustiina kp 30/26-36? yk 1

Neitihuu kp 26/25-29 yk 3

Hopefullysoon kp 24/26-28 Yk 6

Elisabet81 kp 26/28-30

Tintti kp 25/27-28 yk 2 

Finola kp 24/28-30 yk 3

Simpukka74 kp 24/28-30 yk5

Nipa87 kp 29/33 yk 5

Lila80 kp 25/30 yk 2

Sohvia kp 29/35 yk 2 

Carblanca kp 22/28, yk 1

Christabel kp 21/27-30 yk2

Sonle kp 21/28-35 yk 4

Keivi/Kiova, kp 26/33-35 ja yk 1

Vauvakuumeilija kp 22/30 yk 12

SointuOlivia kp 22/33-38 yk 8

Emotar 34v, kp 16/28-32 Yk 5

Johanna kp 15/28-31 yk9

Khalemeon kp 13/28 yk4

Rianna kp 20/35 yk 4

Metsätähti88 kp 11/29 yk 11

AnniW kp 7/28, yk 2

80Emilia kp 8/28-30 yk 4

Saffelson kp 5/26-28 yk 6

Elokuu15 kp 15/? yk 1

Pikkue kp ?/? yk 1

Vivian kp ?/?, yk2(?)

+++ Plussanneet onnekkaat +++

Larsku  (yk 2)

Mocca82  (yk 1)

Narayan (yk 1-2)

Janskina (yk 2)

Marjamiini (yk 4)

… Syyskuisiin siirtyneet … - tsemppiä sinne <3

Silmu89 

Lapinnoita 

202/425 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tarkoittaa tuo ON? Mä luulin, että tarkoittaa, et mitä just nyt tapahtuu (tän asian suhteen..) mutta nyt kun mainittiin et ihana, niin oon :O Valaiskaa tyhmää??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/425 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Luin jostain, että ON tarkoittaa "omaa napaa" ja minusta se oli hauska tapa ilmaista kuulumiset :) Siksi kommenttini "ihana" - ei sen kummempaa.

204/425 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="nyytimari" time="28.11.2013 klo 18:53"]

^ Luin jostain, että ON tarkoittaa "omaa napaa" ja minusta se oli hauska tapa ilmaista kuulumiset :) Siksi kommenttini "ihana" - ei sen kummempaa.

[/quote]
Kiitos :) Onkin kiva tapa, ihan uutta mullekin! Mä en osannu edes googlata.. :/

205/425 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen tässä kuussa taustaillut enemmän kuin ollut aktiivinen kirjoittaja. Alkaa varmaan turnauskestävyys loppumaan... Putosin eilen, ja kierto jäi 29 päivän mittaiseksi. Kiertopäivät on ollut listalla siis hieman väärin. Ensi viikolla ensimmäinen lääkäri. Julkiselle puolelle lähdetään. Voi olla, että jatkossa jään kokonaan taustailemaan, vaikka eihän sitä tiedä jos innostuisin vielä ketjuilemaankin:)

Onnea plussanneille! Ja tsemppiä piinailijoille! Pahoitteluni muille pudonneille...

Henriikka85, kp 2/29-31, yk 12

206/425 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan! Voisin liittyä tänne jännäilemään :)!

Toista lasta aloimme yrittämään juurikin tästä marraskuun kierrosta. Ekaa tehtiin reilu vuosi, joten en tosiaankaan olettanut, että heti tärppäisi. Ollaan makkaripuuhissakin oltu vähän miten sattuu, eli en ole seurannut mitään ovulaatioita tai päiviä. En ole edes varma kuukautiskierrosta, kun en ole merkannut mitään ylös :D, mutta säännölliset ovat olleet ennen ja jälkeen raskauden. Kahdet viime menkat ovat jonkinlaisessa muistissa ajallisesti, mutta sen mukaan kiertoni pituus on vain 23-24 pv. Eli kyllä se jokusen päivän vaihtelee näköjään kun muistaakseni se on ollut hieman pidempi.

No jokatapauksessa nyt olisi jo pv 32 menossa, eikä menkkoja kuulu. Tein negatiivisen testin aamupissasta kp 29.

En siis odottanut ensin ollenkaan, että olisin raskaana, mutta aloin ihmettelemään, miksi minulle on tullut pahoinvointia. Ruoka ei meinaa mennä alas varsinkin iltaisin (aivan kuten ekassa raskaudessa), mutta myös päivisin on alkanut olla paha olo ihan riesaksi asti. Närästää, juoksen vessassa, olo on välillä todella voimaton.
Ekassa raskaudessa minulla oli tissit heti kipeät ja nänneihin ilmeistyi valkoisia pieniä "rakkuloita". Nyt ei ole niin minkäänlaisia rintaoireita, joten ihmettelenkin, että mikä minua vaivaa. Jos en ole raskaana, niin joku on vialla :-/.

Minulla ei ole ollut menkkakipuja 10 vuoteen, mutta muistan kyllä hyvin, millaisia ne on. Ihmettelin, kun pari pv sitten alaselkääni alkoi jomottaa aivan julmetusti, aivan kuin menkat olisivat alkaneet. Luulinkin, että nyt ne tulevat, mutta ei! Koko ajan kuvittelen, että "no nyt ne alkoi" kun jotain alapäästä tulee, mutta ei se olekaan verta. Koitan yrittää odottaa vielä uuden raskaustestin kanssa, koska pettymys ja ihmetys on suuri, jos se on taas negatiivinen. Ja sitten pitää lähteä lekurille selvittämään, mikä minua vaivaa..

Eikös tuon testin olisi pitänyt jo näyttää plussaa :-/, vaikka eri ihmisillä kaiketi kehittyy raskaushormonia eri määrät, mutta silti!

Onnea kovasti kaikille plussanneille :)!

terveisin Kiiu kp 32/23-24 yk 1

207/425 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille pudonneille :(

Nyytimari: multa puuttuu myös toinen munatorvi. En tiedä millä raskausviikolla olin silloin (en tiennyt olevani raskaana), enkä koskaan halunnut tietääkään, koska muuten olisin laskeskellut, että nyt olis ollut laskettu aika ja pian se pieni täyttäis vuoden. Mitä lääkärit sano sulle hedelmällisyyden säilymisestä torven poiston jälkeen? Mulle vakuuteltiin, että se on 100%, mutta toiselle ystävälle oli kerrottu, että se puolittaa mahdollisuudet.

ON: Eilen käytiin tosi pohjalla ja noustiin taas ylös (mielialat vaihtelee tosi paljon). Olin toissayönä aika kipeä vatsan seudulta ja kun aamulla testasin apteekin herkällä testillä negan niin mies pakotti mut ottaan yhteyttä terveyskeskukseen. Siellä ottivat heti vakavasti, juuri tuon aiemman kohdun ulkoisen vuoksi. Paineltiin mahaa, kysyttiin vointia ja otettiin verikokeet. Ootin piinalliset kaksi tuntia kokeiden tuloksia ja kyllä romahdin aika pahasti, kun lääkäri kertoi hcg:n olevan alle 1. Kysyin häneltä, että mistä ihmeestä nämä kaikki oireet johtuvat, niin hän ei osannut selittää, laittoi vaan lähetteen naistentautien polille. Itkin koko matkan kotiin, olin aivan hysteerinen enkä oikein täysin ymmärrä miksi, eihän tämä nyt mikään maailmanloppu ole ja yrityskertakin on vasta ensimmäinen.

Kotona aloin sitten tietenkin googlailemaan "raskausoireet hcg matala" jne. ja aloin pohtimaan, että ehkä lääkärin tulkintaan vaikutti se, että hän ei koskaan kysynyt minulta ovulaation tai hedelmöittymisen ajankohtaa. JOS hedelmöittyminen on tapahtunut kp 19 (mikä on ainoa mahdollinen päivä), voi olla ettei kiinnittymistä edes ollut eilen vielä tapahtunut. Kiinnittyminenhän voi tapahtua jopa 12. päivänä hedelmöityksestä. Joten Kiiu, sullahan voi olla sama syy negalle?

Tänään aamulla paperiin tuli vähän ruskeaa, joten nyt sitä joko tiputaan tai sitten ollaan kiinnitytty. Tiedän, että voi kuulostaa tyhmältä, mutta musta tuntuu siltä että oon raskaana. Mieskin kommentoi tänään aamulla, että mun alavatsa on turvonnu ja rinnat suurentunu. Lisäksi ruoka ei vaan maistu. Oon syöny tämän viikon aikana varmaan pari kiloa hedelmiä, mutta mitään lämmintä en oo saanu alas. Noita Kiiun mainitsemia "rakkuloita" on rinnat täynnä, mies kyseli jo alkuviikosta että onko sulla tissit täynnä mustapäitä :D Päätin että teen uuden testin vasta useamman päivän päästä.

Mangustiina kp 31/26-36, yk1

208/425 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangustiina, ilmeisesti hieman pienempi todennäköissyys tulla raskaaksi, mutta toisaalta voi käydä niinkin, että toinen terve munatorvi nappaa munasolun (tätä en oikeasti ymmärrä, mutta näin kaksikin gynekologia on minulle kertonut, jos joku tietää tarkemmin, niin saa tarkentaa! :) Minulla on terveellä puolella munasarjakysta ja sehän se tässä vähän hirvittää, jos se pahimmillaan aiheuttaa munasarjan poiston. Noh, näillä mennään, mitä on annettu :) Toivottavasti sinulla ja Kiiulla tärppää! <3

Voimia ja tsemppiä pudonneille!

ON: Tänään alkoi odotetusti tuhru, joten tipahdin. Hieman on surullinen olo, mutta tähän olin valmistautunutkin. Tekisi mieli ehdottaa miehelle kokonaan ehkäisyn poisjättämistä (tällä hetkellä kondomi/keskeytetty yhdyntä), mutta en tiedä, uskallanko.. Mitä jos hän onkin sitä mieltä, että ei ihan vielä? Kertokaapa, miten teillä nämä keskustelut menivät ja kauanko olitte ollee yhdessä? :) Me olemme seurustelleet nyt vuoden ja tunteneet kolmisen vuotta, aiemmin olimme kaverin kavereita ja näimme silloin tällöin porukoissa.

Hyvää viikonloppua!

209/425 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 29/28(?)  ja nega testattu! Odotetusti kun ei oireen oiretta, nyt sit vaan menkkoja odottamaan, toivottavasti ei tarvitse kauaa odotella! :) 

yennaf kp 29/28(?) yk1

210/425 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä pudonneille tosiaan, katsotaan mihin itsellä tästä homma kehkeytyy..

211/425 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittäviä aikoja eletään.. Tosin olen melko varma, ettei tästä kierrosta saa plussaa, koska on vain yksi ainut mahdollinen päivä, jonka "tuotoksista" voisi vauva tulla... Muut puuhapäivät eivät ole lähelläkään ovulaatiota. Eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä tästä kohta siirrytään syyskuisten puolelle :) Mutta jännäillään nyt vielä.. Kehitän itselleni ties mitä raskausoireita. Osa voisi olla ihan ns. todellisia, osa .. no.. ehkä ei :D Esim. olen tässä viikon verran aivastellut ja nenä on tukossa. Mitään flunssaa ei ole, eikä edes yskää, kurkkukipua yms. Vain tukkoinen nenä. Olen ihan koko ajan nälkäinen. Voisin syödä kaiken vastaantulevan ravinnon. Väsyttää ihan hulluna (mikä tietysti on aika normaalia tähän aikaan vuodesta), jotenkin on olevinaan huono olo.. Ostin raskaustestejä kaappiin odottamaan ensi viikkoa.

Christabel kp 22-28-30

212/425 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään muuten kokemusta sellaisesta, että ovulaatiotesti näyttäisi raskauden ennen raskaustestiä? Tai ylipäätään, että ovulaatiotesti näyttäisi raskauden. Tein eilen huvikseni testin, kokeilin molemmat. Ovulaatiotestiin (liuska) tuli viiva, raskaustesti on tietty tässä vaiheessa vielä nega :O Eli kp 21 oli eilen.

213/425 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se kärsivällisyys loppui yhtäkkiä. En ottanut aamupissasta testiä kun ajattelin, että jaksan odottaa huomiseen. No äsken tuli kauhea pakko testata kun alaselkä taas kipeytyi. Mutta kävin pissalla viimeksi vain tunti sitten. Oli kuitenkin niin kova hätä, että oli mentävä jo veskiin. No ihan haalea viiva tuli :O! Tottakai innostuin siitä vähän liikaa.. Vaikka en sinänsä uskalla luottaa noihin haamuviivoihin, koska ennen kun tärppäsi esikoinen, minulla oli yhtenä kiertona menkat myöhässä, tissit kipeät ja tuli haamuviiva. Mutta sitten yhtäkkiä ne menkat alkoivatkin reilusti myöhässä.

Kannattaakohan odottaa nyt vielä esim. su aamuun testin kanssa, tekisi vaan aivan hirrrveästi mieli tehdä testi heti huomenaamulla..

Mangustiina, minulla teki hirveästi mieli kaikkea raikasta (hedelmiä ja salaattia yms) mieli kun odotin esikoista. Nimenomaan raskauden alkuvaiheella. Ja tisseihin tuli valkoisia näppyjä! Mutta nyt ei ole tisseissä mitään! Se vähän "huolestuttaa" kun viimeksi nuo tissioireet oli aika selvä merkki raskaudesta :-/

Christabel79: minulla ei ole ovistestit toimineet koskaan. Ne ilmoitti aina, ettei minulla ole ovulaatioita, vaikka tikutin ihan joka kierron vaiheessa useamman kuukauden ajan. Tulin kuitenkin luomusti loppuviimein raskaaksi ja siihen tulokseen on aika vaikea päästä ilman ovulaatiota :D. Näyttääkö jotkut ovistestit raskaudenkin?

214/425 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitetty 29.11.2013

*** Elokuiset 2014 jännäilijät ***

Kiiu kp 32/23-24 yk 1

Mago kp 36/26-30 yk 19

Yeena kp 35/26-32 yk ?

Zenyh kp 33/30 yk 2

Henriikka86 kp 33/29-31 yk 11 

Ellenwu kp 25/23 yk 1

Kristina kp 27/25-26 yk 5

Yennaf kp 29/28 yk 1

Pinjaminsiemen kp 29/28-31 yk5

Mangustiina kp 31/26-36? yk 1

Neitihuu kp 27/25-29 yk 3

Hopefullysoon kp 25/26-28 Yk 6

Elisabet81 kp 27/28-30

Tintti kp 26/27-28 yk 2 

Finola kp 25/28-30 yk 3

Simpukka74 kp 25/28-30 yk5

Nipa87 kp 30/33 yk 5

Lila80 kp 26/30 yk 2

Sohvia kp 30/35 yk 2 

Carblanca kp 23/28, yk 1

Christabel kp 22/27-30 yk2

Sonle kp 22/28-35 yk 4

Keivi/Kiova, kp 27/33-35 ja yk 1

Vauvakuumeilija kp 23/30 yk 12

SointuOlivia kp 23/33-38 yk 8

Emotar 34v, kp 17/28-32 Yk 5

Johanna kp 16/28-31 yk9

Khalemeon kp 14/28 yk4

Rianna kp 21/35 yk 4

Metsätähti88 kp 12/29 yk 11

AnniW kp 8/28, yk 2

80Emilia kp 9/28-30 yk 4

Saffelson kp 6/26-28 yk 6

Elokuu15 kp 16/? yk 1

Pikkue kp ?/? yk 1

Vivian kp ?/?, yk2(?)

+++ Plussanneet onnekkaat +++

Larsku  (yk 2)

Mocca82  (yk 1)

Narayan (yk 1-2)

Janskina (yk 2)

Marjamiini (yk 4)

… Syyskuisiin siirtyneet … - tsemppiä sinne <3

Silmu89 

Lapinnoita 

Nyytimari

215/425 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä tuli pudotus, kuten olin jo asennoitunutkin =/ Älyttömästi onnea plussanneille ja kaikille lopuille onnea matkaan! <3

Nipa87 kp 2/29 yk 6

216/425 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munatorvi on poistettu myös minulta. Mahdollisuus uuteen raskauteen on n.80%, jos ajatellaan että kahdella on sata. Olen myös luovuttanut munasoluja ja sillon se lääkäri tota asiaa mulle selvitti. Kun se munasarja ei ole millään kiinni, niin se liikkuu suoliston mukana. Ja kun liikkuu, niin sen terveen munajohtimen "hetulat" voi imaista munasolun ns. väärästä munasarjasta. En tiiä oletteko kohtalotoverit huomanneet, mutta ovis saattaa tuntua ihan oudossa paikassa, mulla joskus ihan keskellä mahaa. Siellä luovutuksessa mun toinen munasarja oli kohdillaan ja toinen navan kohdalla :D

ON: Mä kuvittelen itselleni raskausoireita.. Vähän niinkuin muka rinnat aristais. Dpo siis 4 :)

217/425 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille <3 Toivotaan, että pikkuiset ihmeet pysyy mukana loppuun asti ja lopulta nyytti tuhisee sylissä :)

Marjamiini: Onnea plussauksesta. Niinhän sitä näyttää joillekin muillekin käyneen, että kun lopettaa liian yrittämisen raskautuu heti. Voi kun osaisi itsekin vain olla miettimättä koko asiaa, mutta en tiedä, miten sen saisi mielessään taka-alalle. Hyviä vinkkejä?

Christabel: itselläni ei ole kokemusta ovistestistä raskaustestinä, mutta lukemalla muita keskusteluja huomaa, että jotkut ovat raskaustestin puuttuessa käyttäneet ovistestiä ja saaneet siihen räikyvän punaisen viivan. Haalea viiva ei siten tarkoita raskautta, mutta tumma viiva tarkoittaisi. Tietysti kyseessä voi aina olla myös ihan itse ovulaatio :)

ON: eilen ja torstai-iltana tein kovin toiveikkaan raskaustestin, mutta ihan negahan se oli. Tässä kierrossa on ollut taas outoja oireita, niin ajattelin raskautuneeni. Muutama päivä oviksen jälkeen alkoi pistellä oikealta puolelta munasarjan kohdilta ja viikko sitten alkoivat menkkamaiset kivut alavatsassa. Välillä alavatsaa on myös kouraissut melko kovaakin. Minulla ei ole koskaan aiemmin ollut tällaista ennen menkkoja, joten pidän tätä aika outona. Siksi ajattelinkin, että voisin olla raskaana. No tänään tai huomenna pitäisi alkaa vuoto. Jos ovistesti näytti tumminta viivaa kaksi viikoa sitten perjantaina, niin ovishan on ollut kai lauantaina tai sunnuntaina, joten tämän viikonlopun aikana sitä kai siirrytään taas uuteen kiertoon. Tuntuu taas todella pahalta :(

218/425 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Onnea plussanneille ja pahoittelut tippuneille. Tässä pitää vielä jännätä tovi, tänään kp26 ja päätä särkee, vatsaan koskee ja sellainen olo, että flunssa olisi tulossa. En uskalla vielä kamalasti toivoa, koska nämä voivat tietty olla menkkaoireita. Enkä uskalla kovin aikaisin ruveta testaamaan, koska molemmissa raskauksissani plussasin vasta viikolla 5. Näin kuitenkin viime yönä sellaista unta, että lapsemme laskettu aika olisi 26.8. Raskauslaskurin mukaan kuitenkin, jos nyt tärppäisi, niin LA olisi 13.8.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja hyviä pikkujouluja, vielä uskaltaa glögiä juoda. :)

Simpukka74 kp26/28-30 yk 5

219/425 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heeei, ei minun menkat tainneetkaan kunnolla alkaa! Pientä tuhrua tuli aamusta ja sitten ei mitään :O Pitäisi vissiin testiä tehdä, ei tämä normaalia ole.. Jännittää!!!

Nyytimari

kp 30/28

220/425 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Kiiu, testasitko  jo vai vasta huomenna?  

Ja pudonneetkin uutta yritystä vaan,  eiköhän me kaikki se plussa saada *peukut pystyyn*

ON: olin varma etten tästä ekasta kierrosta raskaudu. Nyt kuitenkin alavatsalla kipuja ja poltteluja ja valkovuotoa lorisee housuihin. Aloin myös itkemään kun luin synnytyskertomusta blogista :D

Nyt vasta kp 17 ja dpo mahdollisesti 3-4. Tarkkaan en tiedä kun en testaillut mutta oireilun perusteella ;) Vielä pitää  jännäillä pari viikkoa.