Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjääkö joku yksinhuoltaja muka ilman toimeentulotukea?

Vierailija
25.10.2013 |

Minkä ihmeen takia yksihuoltaja lisä on niin pieni että joutuu joka kuukausi hakemaan toimeentulotukea? Mikä järki siinä on?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 17:09"]

täällä siis kaikki kannustavat siihen että kun äitiysloma loppuu (9 kuukautta) lapsi sysätään samantien hoitoon VIERAILLE aikuisille hoitoon jopa yli 9 tunniksi päivässä kun lapsi ei edes osaa puhua tai kävellä. anteeksi että elän "yhteiskunnan varoin" kun haluan vain olla läsnä lapselleni kokoajan AINAKIN hänen ensimmäisen elinvuoden.

[/quote]

Mä pidän kans pääni oman lapseni hyvinvoinnin takia. Mutta kaikki mitkä ottaa valtion rahoista  on paapottuja lusmuja. Vai josko sittenkin huonommista perheistä tai huonompiosaisia joille ei ole huippupalkkoja/työpaikkoja mistä säästää kotihoidontuen ajaksi?

Vierailija
42/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin! On se nyt helvatta, että yhteiskunnan pitää rahottaa näiden mammojen kotihoidot. Niin ne muutkin vie lapsia hoitoon. Kotona hoidetaan, jos on joku elättämässä. Ellei ole, niin töihin vaan.

Käsittämätöntä ajattelua... Kehtaattekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

42, 6 lasta on tänä päivänä jo harvinaisen suuri määrä ja yh:na ollessasi varmaan elatustuet ja lapsilisät ovat olleet jo melkoisen paljon yhteensä, eli noin monen lapsen kanssa kyllä pystyy tuleen hyvin toimeen kun he ovat vielä pieniä.

Vierailija
44/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollesi yh ja hoitaessani kahta pientä kotona en ollut oikeutettu toimeentulotukeen, tuloina olivat kotihoidontuki, elarit, lapsilisät ja asumistuki.

Vierailija
45/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

47, ettäs kehtaat itse olla noin itsekäs! Mä todellakin kehtaan kun oma lapseni ja systeemi on tämä. Paljon tärkeämpi mun lapsen elämä kun jonkun vieraan ihmisen mielipide tai vaikka sadan vieraan ihmisen. Lapsen 3 ensimmäistä vuotta on ne tärkeimmät. Kehtasitko itse olla kotona? Hyi hyi äärimmäistä itsekkyyttä!

Vierailija
46/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

49, mitä nuo tulosi olivat? Taidat olla niitä harvoja joiden lasten isä maksaa kunnon elatustuen.

Vierailija
47/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka 2 yh:ta asuu naapureina ja toinen hoitaa molempien lapsia aamupäivän ja toinen iltapäivän, niin molemmilla on aikaa/mahdollisuus osa-aikatyöhön ja ovat oikeutettuja kotihoidon tukeen. Vuorotöitä tehdään ihan kahden vanhemman perheissäkin...

Vierailija
48/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontukea sain siis kahdesta lapsesta+hoitolisä, elarit minimiä, täydet asumistuet ja ne lapsilisät yh-korotuksella. Satasen meni tulot yli minimitoimeentulon ja se sitten piti säästää mahdollisia isompia laskuja varten. t.49

Vierailija
49/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kuvittellinen symbioosi olisikin mahtava, mutta käytännössä.. kokeileppa itse naapurin kanssa vaikka olisitkin suhteessa ;D

Vierailija
50/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sinulla 49 on oikeen ollut sitten vuokra? Ei mee mun yhtälöön ainakaan tämän kaupungin vuokrilla ja perusosalla laskiessa. Mutta aika pieneen se on teilläkin jäänyt kiinni ja varmaan ollut esim. kaksio missä asuitte.

Vierailija
51/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen totaaliyh ja pärjään ihan kivasti. Pienesti eletään mutta on varaa ostaa kunnon ruokaa ja käydä välillä ystävien kanssa kahvilla. Vaatteet ostan kirpparilta. Ei ole käynyt mielessäkään että saisin kolme vuotta lusmuilla kotona ja yhteiskunta maksaisi kaiken. Minulla on säästöjä ja ne riittävät niin että menen töihin kun lapsi on reilu 1v. Aika monessa muussakin perheessa tämä on arkea, ei yhteiskunnan kuulu elättää ketään, olipa perheessä sitten yksi tai kaksi aikuista.

Mene siis ap töihin!

Vierailija
52/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa asuttiin juuri oikean kokoisessa kolmiossa(asunto kun voi myös olla liian pieni) ja vuokra oli silloin alussa suht halpa t.49

Vierailija
53/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:42"]

Minkä ihmeen takia yksihuoltaja lisä on niin pieni että joutuu joka kuukausi hakemaan toimeentulotukea? Mikä järki siinä on?

[/quote]

En saanut koskaan mitään toimeentulotukea kun olin 3 lapsen pienipalkkainen yh. Asumistuen sain ja yh korotuksen lapsilisiin. Ei työssäkäyvä saa lisätukia!

Vierailija
54/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, nyt tuli virhe, siis tarkoitan kotihoidontuella olevia yksinhuoltajia.

Vierailija
55/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:43"]

Äh, nyt tuli virhe, siis tarkoitan kotihoidontuella olevia yksinhuoltajia.

[/quote]

Niin, ihmettelinkin vähän, että joo kyllä minä ainakin, kun tienaan bruttona nelisen tonnia kuussa...

Vierailija
56/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka pärjää. Ja olen oikea yh eli lapsi ei ole toisen vanhemman luona joka toinen viikonloppu tai lomilla. Joten apua ei tule sitäkään kautta, että lapsi saisi edes ruoka-annokset tuolloin toisen pussista.

Käyn normaalisti töissä.

Vierailija
57/57 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, minäkin ehdin vastata tuohon alkukysymykseen 4.