Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI et käytä itsepalvelukassaa jos sinulla ei ole montaa tuotetta ja maksat kortilla?

Vierailija
10.09.2020 |

Yhden maitotönikän takia odotetaan jonossa kun voisi ihan hyvin mennä ip-kassalle. Ärsyttävää.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ostaa alkoholitonta olutta, jos siinä on vaikka alle 0,5% alkoholia. Itsepalvelukassa kun ei hyväksy tuotetta josssa on vähäinenkään määrä alkoholia. Toivoisin tämän korjattavan¨.

Tarviiko aina kännätä ?

Zinc

Vierailija
22/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te ymmärrätte että kaupassa on muutakin tekemistä kun istua kassalla?

Ap

Ymmärrän kyllä.

Mutta luuletko ihan oikeasti että jos kaikki siirtyisi käyttämään itsepalvelukassaa niin kauppias siirtäisi kassatyöntekijät muihin töihin? Not. Muutama saattaisi jäädä töihin, loput irtisanottaisiin tarpeettomina.

Terveisin maitopurkkijonottaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, että haluan säilyttää joitakin työpaikkoja, joten periaatteesta en käytä noita ip-kassoja.

Mikä teitä vaivaa?

Ei ne vähennä työpaikkoja.

Ärrällä on silti se sama myyjä tai myyjät vaikka onkin itsepalvelu.

Vierailija
24/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän kyllä.

Mutta luuletko ihan oikeasti että jos kaikki siirtyisi käyttämään itsepalvelukassaa niin kauppias siirtäisi kassatyöntekijät muihin töihin? Not. Muutama saattaisi jäädä töihin, loput irtisanottaisiin tarpeettomina.

Ei pidä paikkaansa

Vierailija
25/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on hyvä että työt ei lopu. Monelta muilta ne loppuu.

Vierailija
26/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, että haluan säilyttää joitakin työpaikkoja, joten periaatteesta en käytä noita ip-kassoja.

Miten motivoivaa sitten kassahenkilön työ ihmiselle on? Ennemmin ohjaisi ihmiset kiinnostavampien töiden pariin, koska ei kaupastakaan tekeminen lopu, jos kassalla ei joudu istumaan.

Vierailija
27/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S ryhmän itsepalvelukassan ääni sekoittaa pään. Tiedän muuten ilman ääntäkin mitä pitää tehdä.

Vierailija
28/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi etten saa sitä yhtään halvemmalla itsepalvelukassalla vaikka teen kassatyön itse.

Yhden maitopurkin kanssa siinä itsepalvelukassalla tulee tasan yksi napinpainallus enemmän työtä. Joka tapauksessa nostat sen maitopurkin hihnalle. Saman verran vaivaa tulee siinä, kun heilautat maitopurkkia siinä viivakoodin lukijassa. Sitten painat vain maksamaan ja taas jatkuu ihan samalla tavalla kuin normaalillakin kassalla. Normaalilla kassalla vaan tulee niitä tarpeettomia tavaroiden siirtelyjä ja tervehdyksiä enemmän. 

Vierailija
29/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän kyllä.

Ei pidä paikkaansa

Miten kävi pankkien kanssa?

Asiakkaat ajettiin maksamaan itse laskunsa, ensin maksuautomaateilla sitten nettiin. Pankkitoimihenkilöt vapautuvat tekemään muita töitä.

Miten kävi? Pankkitoimihenkilöitä on irtisanottu sankoin joukoin eikä eläkkeelle jäävien tilalle ole palkattu uusia koska ei tarvita. Miksi? Koska asiakkaat tekevät itse heidän työnsä.

Aivan sama on edessä kaupanalalla mikäli itsepalvelukassat saadaan runnottua läpi. Aivan sama miten sit' asiaa nyt selitetään.

Realisti

Vierailija
30/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Virallisen mantran mukaan kaupan kassatyöntekijöitä ei tarvita. Lukekoon lääkäreiksi ja lakimiehiksi.

Olen eri mieltä

Kaikenlaisia työpaikkoja tarvitaan.

Tai sitten automatisoidun yhteiskunnan pitää olla niin tuottava, että se voi maksaa parin tonninnjansalaispalkkaa.

Näyttäisi kuitenkin siltä, että automaatio vie työpaikat, mutta yhteiskunnan kyky jakaa hyvää vain heikkenee.

Vierailija
31/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää täysien kärryjen (joskus jopa kahden täyden kärryn..) ja useamman ihmisen kanssa itsepalveluvälikön tukkijat. Mukana on yleensä pari kakaraa, jotka juoksentelee tylsyyksissään ympäriinsä ja kähmivät joka paikan.

Vierailija
32/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän kyllä.

Ei pidä paikkaansa

Asiakkaat ajettiin maksamaan itse laskunsa, ensin maksuautomaateilla sitten nettiin. Pankkitoimihenkilöt vapautuvat tekemään muita töitä.

Miten kävi? Pankkitoimihenkilöitä on irtisanottu sankoin joukoin eikä eläkkeelle jäävien tilalle ole palkattu uusia koska ei tarvita. Miksi? Koska asiakkaat tekevät itse heidän työnsä.

Aivan sama on edessä kaupanalalla mikäli itsepalvelukassat saadaan runnottua läpi. Aivan sama miten sit' asiaa nyt selitetään.

Realisti

Ei ole

Vierailija
33/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhien töiden tekijät eivät ole mikään itseisarvo. Maailma on matkannut eteenpäin, vaikka meillä ei ole enää hevosvankkurien ajajia, kengänkiillottajia, tukkien uittajia ja vastaajia. Samoin katoavat kassatyöntekijät eikä tulevaisuudessa voi enää mistään päätellä, että tällaisia henkilöitä olisi joskus tarvittu.

Vierailija
34/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toki.

Mutta se kassatyö on suuri osa kauppojen työtä, isoissa kaupoissa on työntekijöitä melkein tai täysin kokonaan kassatyössä.

Jos kaupat automatisoituvat, vähenee työvoiman tarve merkittävästi.

Vierailija
35/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen näin. Enkä halua palvella itse itseäni ja maksaa siitä vielä!

Jonotan vaikka hiuspinnin kanssa kassalle.

Vierailija
36/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toki.

Mutta se kassatyö on suuri osa kauppojen työtä, isoissa kaupoissa on työntekijöitä melkein tai täysin kokonaan kassatyössä.

Jos kaupat automatisoituvat, vähenee työvoiman tarve merkittävästi.

Ei ole suuri osa.

Vierailija
37/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen näin. Enkä halua palvella itse itseäni ja maksaa siitä vielä!

Jonotan vaikka hiuspinnin kanssa kassalle.

Laiska.

En ymmärrä, minkälainen urpo mielummin kuluttaa aikaa jonottamiseen kuin valitsee sen helpom vaihtoehdon eli yksi napautus ja maksu.

Totuus lienee, että et osaa käyttää ip-kassaa.

Vierailija
38/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioin tilannekohtaisesti minkälaista kassaa käytän. Jos esimerkiksi tavallinen kassa sattuu olemaan lähempänä ja tämän lisäksi vielä siinä päädyssä, missä autoni on, eikä jono ole pitkä, en lähde varta vasten kävelemään toiseen päähän kassarivistöä käyttääkseni itsepalvelukassaa.

Samoin jos itsepalvelukassalla on vähänkin ruuhkaa, tavallinen kassajono saattaa useinkin edetä nopeammin, jos siinä on 1-2 henkilöä kevyen korin kanssa jonottamassa.

Minustakin kuitenkin huomattavasti ärsyttävämpää on, kun joku tukkii itsepalvelukassan viikon ruokaostostensa kanssa.

Vierailija
39/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realisti

Tuli käytyä viime viikolla pankissa. Pari ihmistä pikapalvelussa ja tukku muita henkilöitä hoitamassa niin pankki- kuin vakuutusasioita sekä sijoitusjuttuja. Onko pankkialalla sitten kokonaisuutena väkimäärä muuttunut vai tehtävät uudistuneet? 

Vierailija
40/74 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona. Niitä ruutuja näpyttelee moni.

Yllättävää. Minä kun juuri koronan takia olen siirtynyt ip-kassojen käyttäjäksi. En halua, että kassa koskee ostoksiini (koskettuaan muidenkin ostoksiin, omaan kutisevaan nenäänsä ja ties mihin). Itse kosken ip-kassan ruutuun vain rystysellä. Eikä ip-kassalle tarvitse yleensä edes jonottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi