Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Halla-aho Hesarissa - Perussuomalaiset on nyt uusi Kokoomus, puolue hylkää osan vanhoista teeseistään

Vierailija
10.09.2020 |

”Tiedämme taustatutkimuksista tyypillisen perussuomalaisten äänestäjän kokevan ehkä kaikkein konkreettisimmin sen, että hänen hiellä ja vaivalla ansaitsemistaan rahoista tulee joku kouraisemaan välistä ja jakaa sitä käyttötarkoituksiin, joita hän ei voi hyväksyä. Eli meidän äänestäjämme ovat työssä käyviä ihmisiä, pk-yrittäjiä, duunareita."

PERUSSUOMALAISTEN talouspolitiikan lähtökohdat kuulostavatkin varsin samankaltaisilta kuin vaikkapa kokoomuksen: velkaantuminen uhkaa hyvinvointivaltiota, joten palveluiden ja etuuksien turvaamiseksi on tuettava yritysten menestystä ja saatava useampia ihmisiä töihin.

Halla-aho itsekin kuvaa puolueensa talouspolitiikan ydintä ”hieman kliseiseksi”: työn vastaanottamisen ja yrittämisen pitää olla aina kannustavaa, ja Suomi elää vientisektorin menestyksestä.

Kommentit (838)

Vierailija
81/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Sisarukseni. Vanhempani. Olemme aina äänestäneet kokoomusta. Paitsi kerran Elisabeth Rehniä.

Kokoomus on muuttunut ja maailma on muuttunut. Ensi vaaleissa äänestämme perussuomalaisia, kokoomus ei enää vastaa meidän maailmankuvaamme.

Minä olen agateeminen opiskellujt koulutettu virka nainen. Olen töissä yliopsitolla. Meidän osastolla kaikki koulutetut naiset äänestää tulevissa vaaleissa perussuomalasia. Se on paras puolue meille akatemisille naisille!

Vierailija
82/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PerusS kirjoitti:

Kokoomus haluaa vaan lisää vääränvärisiä Suomeen. Perussuomalaiset haluavat vääränväriset ulos Suomesta. Ja niin lopulta käykin. Samalla kyydillä lähtee zuvackit. Suomi takaisin valkoisille suomalaisille.

Epäilen sinun olevan joku, joka esittää persua. Ei voi muuten olla mahdollista että joku haluaisi antaa oman puolueensa edustajista ja arvoista tällaisen kuvan.

P.S. miten aiotte toteuttaa zuv akkien kyydityksen ja poistamisen? Ovelle koputetaan yöllä, kristalliyö, lopullinen ratkaisu?

Miksi epäilet, kun some on ääriään myöten täynnä samanlaista sontaa ja vielä kirjoittajan omalla nimellä ja kuvalla ja kaikki ilmottautuvat persuiksi ja Mestarin kannattajiksi?

Hyvä pointti. Tämä oli kuitenkin nimetön ja naamaton. Tosin olen itsekin kuullut ruokaravintolassa keski-ikäisen miehen kertovan vaimolleen katsellen tiskillä asioivia tumm ahipiäisiä että sitten kun H-a on pääministeri noille tulee lähtö. Mihinkä, jos ovat laillisesti maassa?

Kyseessä joko trolli tai normaalin epärealistinen persu:). t. se jolle vastasit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mestari sitten jauhaa ihan suoraa pas*** kun haluaa pitää kulttinsa suosion korkealla. Persuissa ei ole juuri mitään sellaista mitä kokoomuksessa eikä se millään yhdellä lausunnolla miksikään muutu. 

Vierailija
84/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei julkisen sektorin pienentäminen tarkoita että opettajat, lähihoitajat, sairaanhoitajat yms. saisivat kenkää, vaan että kouluja, sairaaloita, vanhainkoteja jne. yksityistetään.

Ja missä on se taikaseinä, josta revitään rahat yksityistettyihin palveluihin?

Ei ole mitään taikaseinää, vaan yksityiset palvelut olisivat tietenkin maksullisia käyttäjilleen.

Ilman julkista terveydenhuoltoa verotus laskisi todella paljon, joten ihmisillä olisi varaa maksaa palvelut itse. Köyhiä varten voisi edelleen olla jotain pienimuotoista terveydenhuoltoa.

Vierailija
85/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnissä on kiihkeä kamppailu tollojen äänistä. Minusta on kuitenkin vaikea nähdä miksi kokoomusta äänestänyt äänestäisi perussuomalaisia. Eiväthän Perussuomalaiset ole edes yrittäneet konkreettisesti vaikuttaa mihinkään ja siksikään eivät ole saaneet mitään aikaan.

Vierailija
86/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Sisarukseni. Vanhempani. Olemme aina äänestäneet kokoomusta. Paitsi kerran Elisabeth Rehniä.

Kokoomus on muuttunut ja maailma on muuttunut. Ensi vaaleissa äänestämme perussuomalaisia, kokoomus ei enää vastaa meidän maailmankuvaamme.

Minä olen agateeminen opiskellujt koulutettu virka nainen. Olen töissä yliopsitolla. Meidän osastolla kaikki koulutetut naiset äänestää tulevissa vaaleissa perussuomalasia. Se on paras puolue meille akatemisille naisille!

perus suomalasit valtaan!!!

Meidänkin yli opistolla kaikki järkevät äänestää perus suoma lasia. Paitsi viher kommarit.

Vierailija
87/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei julkisen sektorin pienentäminen tarkoita että opettajat, lähihoitajat, sairaanhoitajat yms. saisivat kenkää, vaan että kouluja, sairaaloita, vanhainkoteja jne. yksityistetään.

Ja missä on se taikaseinä, josta revitään rahat yksityistettyihin palveluihin?

Ei ole mitään taikaseinää, vaan yksityiset palvelut olisivat tietenkin maksullisia käyttäjilleen.

Ilman julkista terveydenhuoltoa verotus laskisi todella paljon, joten ihmisillä olisi varaa maksaa palvelut itse. Köyhiä varten voisi edelleen olla jotain pienimuotoista terveydenhuoltoa.

Miten sä jaksat?

Vierailija
88/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuthan voisivat alkaa ajamaan työajan viikottaista lyhentämistä siten, että viikon muut työpäivät olisivat normaalin kahdeksan tunnin mittaisia, mutta perjantaina työpäivä loppuisi jo lounastuntiin.

Silloin kaikki ehtisivät hyvin perjantairukoukseen ja sen jälkeen mielenosoitukseen ja mellakoimaan.

Persun mielenosoitus on sellainen, että huudetaan joka päivä muita järjestämään mielenosoitus mellakoista ja siihen se aina jää. Tärkeintä on jatkuva kovaääninen mölinä paria fraasia toistellen ja sillä on menty jo kymmenen vuotta.

Persujen mielenosoitus :D :D

Kyllä mulla on tunne, että se on vähän eri jengi joka tällä viikollakin heiluu tuolla lippuineen ja seksivälineistöineen.

Vierailija
89/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PerusS kirjoitti:

Kokoomus haluaa vaan lisää vääränvärisiä Suomeen. Perussuomalaiset haluavat vääränväriset ulos Suomesta. Ja niin lopulta käykin. Samalla kyydillä lähtee zuvackit. Suomi takaisin valkoisille suomalaisille.

Etnisillä ja poliittisilla puhdistuksilla uhkaava kommentti. Perussuomalainen maalailee tulevaisuuden hirmuhallintoa, demokratian lopettamista ja sisällissotaa.

Näköjään te vassaritkin nyt tajuatte että seuraava hallitus häviää seuraavat vaalit pahasti. Nyt sitten pitää trollailla epätoivossa.

"Seuraava hallitus häviää seuraavat vaalit". Koeta nyt keskittyä, ethän sinä ressukka tällä tavoin saa uhoasi ymmärretyksi.

Juu, eikö hallitukseen pääse juuri vaalien voittaja?:)

Vierailija
90/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan Halla-aho on.

Suomi elää vientiteollisuudesta, joten on tärkeää ettei sitä menetetä minkään ilmastotoimien vuoksi. Vientiteollisuuden työpaikat ovat erityisen arvokkaita, koska niistä kertyneillä veroilla maksetaan hyvinvointivaltio kuten sosiaalituet, eläkkeet sekä esim. opettajien, hoitajien, poliisien ja palomiesten palkat.

Oletko tutustunut tähän tutkimukseen, https://www.hel.fi/hel2/tietokeskus/julkaisut/pdf/20_02_25_Tilastoja_3_…

"Helsingissä suurin osa työpaikoista on kohdistunut palvelusektorille. Palvelusektorin osuus kaikista työpaikoista oli yli 88 prosenttia vuonna 2017, kun taas teollisuuden työpaikkojen osuus oli lähes viisi prosenttia ja muiden toimialojen lähes kuusi prosenttia."

Vierailija
91/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

perus suomalasit valtaan!!!

Meidänkin yli opistolla kaikki järkevät äänestää perus suoma lasia. Paitsi viher kommarit.

Näin on. Juuri juteltiin meidän osaston päällikön aknssa että perussuomalaiset saa meidän tutkimukslaitoksesta todelliksen jätti potin. Kaiki haluaa mutoksen. Kaikki haluaa hyvää naisille ja lapsille. 

Vierailija
92/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut oli joskus pienen ihmisen puolue. Nyt puolueeseen kertyneen vihan terä kohdistuu myös "turhiin" suomalaisiin. Uusi trumputinistinen nuivelo talousoikeisto vetoaa lähinnä syrjäytyneisiin nuoriin miehiin ja taksikuskeihin.

Oikea kapitalisti on libertaani, pragmaatikko ja globalisti. Ei se Halla-ahon etnopersuja äänestä koskaan.

Vierailija
93/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho, joka ei ymmärrä edes perustason asioita tuotantoketjujen toiminnasta.

On siinä typerä ukko.

et pysty kunnon argumentointiin, olet aika nolo, ilmeisesti kirjoitat täällä vain oman terapiasi vuoksi.

Vierailija
94/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassahan Halla-aho on.

Suomi elää vientiteollisuudesta, joten on tärkeää ettei sitä menetetä minkään ilmastotoimien vuoksi. Vientiteollisuuden työpaikat ovat erityisen arvokkaita, koska niistä kertyneillä veroilla maksetaan hyvinvointivaltio kuten sosiaalituet, eläkkeet sekä esim. opettajien, hoitajien, poliisien ja palomiesten palkat.

Eivät ne ole "mitään" ilmastotoimia vaan elintärkeitä asioita. Koita nyt hyvä ihminen nähdä seuraavaa vuotta pidemmälle. Nyt kehitetään uutta teknologiaa ja tuotteita ja ollaan ison murroksen edessä halusit sinä sitä tai et, ja vaikka olisi kuinka kiva työntää pää pensaaseen.

Vierailija
95/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusporvari kirjoitti:

Eiköhän Kokkarit sovi ensi vaalien jälkeen samaan hallitukseen Persujen kanssa. Siinä on sitten tyttöhallituksen kannattajilla hatuistaan kiinni pitelemistä.

Veikkaan että myös moni Persujen kannattaja voi siinä vaiheessa saada vähän näpeilleen.

Persujen kannattajissa on paljon yksityisyrittäjiä ja akateemisen koulutuksen saaneita asiantuntijoita, jotka kyllä voivat hyvin seisoa aloituksen teesien takana. Eiköhän ne tuilla elijät löydy vasemmiston ja vihreiden kannattajista, mikä on tuhoisaa. Nykyisellä hallituspohjalla ei hahmoteta  tilin credit-puolta.

Vierailija
96/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käynnissä on kiihkeä kamppailu tollojen äänistä. Minusta on kuitenkin vaikea nähdä miksi kokoomusta äänestänyt äänestäisi perussuomalaisia. Eiväthän Perussuomalaiset ole edes yrittäneet konkreettisesti vaikuttaa mihinkään ja siksikään eivät ole saaneet mitään aikaan.

Allekirjoittanut "tollo" on yksi esimerkki. Miten niin eivät ole pyrkineet vaikuttamaan, juurikin Tavio on puhunut, että pyrkivät kaatamaan elvytyspaketin. Kuten myös KD:t. Pyrkivät säilyttämään eläkeputken, mutta ovat ansiosidannausen porrastamisen kannalla. Ja tietenkin pyrkivät estämään haitta SE. Kantava ajatus on Suomi ensin. On vielä huomioitavaa se, että siinä vaiheessa, kun ihminen on tehnyt päätöksen tukea persuja, se päätös ei enää muutu. Kokoomus on liian mielistelevää politiikkaa tekevä, vaikka talousisaamista olisi.

Vierailija
97/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halla-aho on viemässä puoluettaan marginaaliin. Pelkillä väkivaltaisten miesten äänillä ei kannatusta heru riittävästi.

Minä olen helsinkiläinen virkamiesnainen ja äänestän persuja. Olen myös täsmälleen samaa mieltä Halla-ahon talouspolitiikan kanssa, Suomella ei ole varaa jakaa verorahoja ympäri maailmaa kaikenlaisiin ideologisiin projekteihin, joista ei ole Suomelle useimmiten kuin haittaa. Myös EU:n suuntaan tulisi olla huomattavasti tiukempi; mitä ne voivat tehdä, erottaa EUsta? Näinkö on käynyt Unkarillekin?

"virkamiesnainen ja äänestän persuja" - suiitä vaan, mutta ilmeisesti haluat työttömäksi, sillä Persujen talouspolitiikalla julkinen sektori kutistetaan minimiin, eli poliisitoimeen, rajavartiostoon ja johonkin hyvin marginaaliseen muuhun. Perussuomalaiset eivät voisi halveksua mitään enempää kuin virkamiesnaisia.

Julkinen sektori on liian suuri, ja siellä on paljon toimintoja mistä voi leikata tai lopettaa kokonaan. Ymmärrän kyllä mitä julkisen sektorin pienentäminen tarkoittaa omalta kannaltani, ja olen siihen aivan valmis. Ja tuollaiset tunteisiin vetoavat mielikuvat virkamiesnaisten halveksunnasta eivät hetkauta minua mihinkään suuntaan, valitsen puolueen asiakysymysten perusteella, en ideologian tai tunteiden. Minun ei tarvitse pitää edes Halla-ahosta henkilönä äänestääkseni häntä.

Perusuomalaiset haluavat leikata julkista sektoria ja sen kustannuksia. Siellä on paljon naisia töissä. Mikäs näistä julkisen sektorin palveluista on joutava? 

Varhaiskasvatus, Ala- ja yläkoulu, Ammatillinen koulutus, Lukiokoulutus, Ammattikorkeakoulutus

Yliopistokoulutus ja yliopistotutkimus, Muu täydentävä koulutus, Sosiaalityön palvelut

Yhteisöllisyyttä tukevat palvelut, Nuorisotyön palvelut, Liikuntatyön palvelut, Kulttuurityön palvelut

Rakennettu ympäristö ja sen kunnossapito, Hallinto ja päätöksenteko, Turvallisuus ja oikeus

Työ- ja elinkeinopalvelut

Mikä ihme se on että pelkästään työssäkäyviä pitäisi kurittaa ?

Oikeastiko meinaat että kustannuksia tuolta ei voisi säästää ja kaikki mihin rahaa menee ovat pakollisia Suomelle ? Ei ole uusi asia että olemme kärkikastia julkisten menojen suhteessa BKT:hen.... laitetaan vielä muutama havainnollistava käppyrä ja minusta näyttää että jotain pitäisi tehdä.

https://findikaattori.fi/fi/3 - Taloudellinen kasvu (BKT)

https://findikaattori.fi/fi/39 - Kansantalouden suhdanteet

https://findikaattori.fi/fi/44 - Julkinen velka ja alijäämä

Vierailija
98/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purraa sovittilellaan seuraaksi äijäpuoleuun puheenjohtaksi.

Perussuomalaisten ongelma on se, että puolueessa ei näytä olevan fiksuja ja älykkäitä.

Vai onko niin, että heidän on poistettu, jotta eräät näyttäisivät fiksuimmalta.

Olisko syytä vaihtaa Halla-aho fiksumpaa, sellaiseen joka oikeasti haluaisi tehdä puolueesta hallituskelpoisen.

Vierailija
99/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusporvari kirjoitti:

Eiköhän Kokkarit sovi ensi vaalien jälkeen samaan hallitukseen Persujen kanssa. Siinä on sitten tyttöhallituksen kannattajilla hatuistaan kiinni pitelemistä.

Veikkaan että myös moni Persujen kannattaja voi siinä vaiheessa saada vähän näpeilleen.

Persujen kannattajissa on paljon yksityisyrittäjiä ja akateemisen koulutuksen saaneita asiantuntijoita, jotka kyllä voivat hyvin seisoa aloituksen teesien takana. Eiköhän ne tuilla elijät löydy vasemmiston ja vihreiden kannattajista, mikä on tuhoisaa. Nykyisellä hallituspohjalla ei hahmoteta  tilin credit-puolta.

Hallitus voi olla surkea, mutta se ei tee persuista vielä hyviä ja kannatuskelpoisia. Jos jostain ilmaantuu uskottava puolue joka yhdistää esim. talouden järkevän hoidon, kansan toiveiden kuuntelun ja mahdollisuuksien mukaan toteutuksen, päätösten teon tiedon eikä ideologian perusteella ja viimeiseksi ei tee politiikkaa valehtelemalla, solvaamalla tai muuten öyhöttämällä niin persut jää yksinään etno natio nalistiensa, ras isti ensa ja muun sekopäisiin venäjä- ja q-anon soopaan uskovien piiriensä kanssa.

Kohtalaisen moni ei halua jättää jälkipolville perinnöksi jumalattomia veroja + äärimmilleen nostettua verotusta + henkihieveriin puristettua valtiontaloutta jossa ei toimi mikään. 

Vierailija
100/838 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusporvari kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-9528779

"Jäsenistä työssäkäyviä on noin puolet, ja eläkeläisiä joukossa on noin kolmasosa. Työttömien osuus on perussuomalaisten jäsenistössä (11 prosenttia) suurin."