Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin yhteyttä tk:n aborttia koskien, onniteltiin raskaudesta :(

Vierailija
24.10.2013 |

Tein eilen raskaustestin, menkat myöhässä jo yli viikon ja testi oli positiivinen. Tähän elämäntilanteeseen en voi millään kuvitella lasta, en missään tapauksessa.

Soitin tänään terveyskeskukseen kysyäkseni, että miten tästä nyt lähdetään eteenpäin, että saisin varattua ajan aborttiin. Ensimmäiseksi tietysti sanoin, että tein raskaustestin ja olen raskaana, tähän sitten sanoi puhelimen päässä hoitaja heti  että no mutta onneksi olkoon.

Tuntui jotenkin tosi pahalta :( Luulis että ne tajuaisi kuunnella asiani loppuun ja varoa hiukan mitä sanoja käyttää. Tämä ei tosiaan oo mikään helppo ja onnellinen yllätys :(

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2013 klo 01:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:34"]

Tässä on nyt vähän kahdenlaisia mielipiteitä. Mun mielipide on, ettei sik ole mikään lapsi tai elävä olento aborttis tehdessä. Sun mielestä taas on jo olemassa ihmisyys ja persoona hedelmöityshetkellä. Valitettavasti tiede tuskin koskaan pystyy selittämään, milloin ihmisyys alkaa. Sulla on sun kantas, ja mulla mun. Kumpi meistä nyt sitten oikeassa? Aivan. Mahdotonta tietää. 

[/quote]

Sellainen tiede kuin biologia selittää, että yksilöllinen ihmiselämä alkaa hedelmöityshetkellä. Tällöin lapsella on oma äidistään poikkeava DNA. Hän on myös elävä, koska muuten hän ei kasvaisi ja kehittyisi.

Mielipiteitä tietysti voi olla monia. Yksi mielipide on se, että biologia selittää, koska ihmiselämä alkaa, mutta SE EI selitä sitä milloin ihmiselämä silleen filosofisessa ja feministisessä mielessä alkaa. Yksi mielipide voisi olla se, että ihmiselämä alkaa, kun lapsi täyttää kaksi vuotta ja osaa kävellä ja puhua. Tai se, että lapsi muuttuu ihmiseksi sitten kun hän pystyy huolehtimaan elatuksestaan. Alaikäisen tappaminen voisi olla asianomistajarikos, josta tuomitaan vain, jos lapsen huoltaja niin vaatii. Näin on toimittu (ja voidaan toimia tulevaisuudessakin) ei-kristillisessä yhteiskunnassa. Ihan mielipidekysymys, hei.

[/quote]

Ihmiselämä ei todellakaa  ala hedelmöityshetkellä siinä mielessä, mitä aborttikeskustelussa tsrkoitetaan.  Raamit elämälle syntyvät hedelmöityksessä, mutta ihminen ei ole ihminen ilman ulkopuolista vaikutusta. Pelkkä genotyyppi ei tee kenestäkään kokonaista elämää. Elämä on paljon monimutkaisempi, ja siihen vaikuttaa suuresti myös ympäristö. 

Vierailija
82/90 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 17:42"]

MIKSI HALUAT ABORTIN ja tappaa lapsesi??? Suomessa on hirveä määrä ihmisiä, jotka ilomielin adoptoisi tulevan lapsesi eli miksi mieluummin murhaisit hänet kuin antaisit hänen elää?? Toivon todella, että vastaat tähän!

[/quote]

MIKSI peukutatte alaspäin vai onko teidän kaikkien mielestä parempi murhata lapsi kuin antaa lapsen elää??? Oletteko te ihan "pimeitä"?

[/quote]

Siksi, koska kukaan ei ole murhaamassa ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 01:53"]

Murha ei lakkaa olemasta murha - vaan siks et me on tehty se / oltu osallisia siihen. Se sitten mitä siitä murhasta ajattelee - on ihan toinen asia. Mut - täytyykö jonkun asian nimi muuttaa, vaan siks, et se aiheuttaa syyllisyyttä? Ehkä, mut itse mieluummin KOHTAAN Oman syyllisyyteni, ja opettelen ELÄMÄÄN Sen kanssa, kuin että muuttaisin koko elämänkatsomukseni sen mukaan, että murha on oikein, vain siksi, että mä olen TEHNYT Sellaisen / Ollut Osallisena siihen - vähän kuin vankilatuomion saanut nimittäis tekonsa uudella nimellä, ja siten lakkais olemasta syyllinen?? Ei elämä vaan mee niin... Mieluummin mää istun "kakkuni" kahdesta murhasta, ja olen muilta osin omassa tunnossani vapaa - kuin annan koko sydämeni turtua, ja lakata tuntemasta - ja on sitäkin kyllä koettu. Ei ollut kivaa...

Mitä tulee tuohon synnyttämiseen taas... Miksi sinulla oli oikeus syntyä? Lupasitko äidillesi olla helppo?? Lähetettiinkö sinun edelläsi äidillesi valtava shekki ja lupaus maailmanrauhasta? En usko...

Maailma on kamala ja vaikea, mut ei se poista sitä - et täällä ilojakin on. Mut se vaan poistaa sen, et niillä abortoiduilla lapsillamme ei ole niitä iloja EIKÄ Suruja - jos sit joltain surultaankin tosiaan kuitenkin säästyy, kun syntymättä jää... :'(:'(:'(

Tällainen hieman - tarkoituksella - provosoiva kysymys:

Jos Suomen laki sallisi lapsen "abortoinnin" missä iässä tahansa (noin: teoreettisesti), sanotaan nyt vaikka 18v asti - uskaltaisitko SITTEN Antaa lapsesi syntyä? Kun "takaportti" olisi olemassa??

Tällainen "provo"soiva - pohdinta - mieleeni vaan nousi, kun noita vastauksia luin...

Mutta - tällaista...

täytyneepä kai nukkuakin välillä :-):-):-)

[/quote]

TODELLA HYVIN KIRJOITETTU!

Itse tulin raskaaksi vaikka käytin pillereitä ja ei todellakaan ollut siis aikomusta lasta saada. En tehnyt kuitenkaan aborttia ja SAIN MAAILMAN IHANIMMAN ASIAN ELÄMÄÄNI!!! En ole ikinä katunut, sillä tyttäreni (nyt 25v jo) on ihaninta, parhainta ja suloisinta mitä maailmassa olla voi!

Ja murha on murha vaikka sen "voissa paistais ja kermalla kuorruttais" ja olen sitä mieltä, että älkää harrastako seksiä jos ette ole valmiita seurauksiin! Silloin olette liian nuoria myös seksiin. (rauskaus asiat sitten toinen juttu). 

Laki on laki, mut monestikin laki on väärässä! Omille lapsilleni olen opettanut, että jos "sattuu vahinko" niin sitä vahinkoa ei heitetä roskiin vaan se hoidetaan seuraavat 18v. Jos itse eivät hoitaisi niin minä kyllä hoidan!

Vierailija
84/90 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jotain VIKAA NÄIDEN IHMISTEN KASVATUKSESSA näköjään on ja pahasti. Ei ole opetettu vastuuta vaan joka asiasta on näköjään päästy kuin koira veräjästä.

Vierailija
85/90 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä uskovaisia. Tämä taas vahvisti käsitystäni teistä: olette aina ensimmäisenä tuomitsemassa ja syyttämässä muita. Olette niin fanaattisia, että ette halua katsoa asioita toisen näkökulmasta.

Onneksi olen kasvanut ateistiperheessä eikä minun tarvitse tuomita ketään. Onneksi minulla ei ole noin varmaa ja järkkymätöntä tietoa oikeasta ja väärästä. Onneksi en tiedä muiden puolesta mikä heille on parasta. Onneksi minun ei tarvitse pelätä mitään viimeistä tuomiota, koska elämäni päättyy siihen, kun kuolen.

Jes. Olen kovin onnekas!

Ap:lle halaus ja tsemppiä!

Vierailija
86/90 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 17-vuotiaalle äidille syntynyt vahinkolapsi, ja pakko todeta, elämä on ollut niin vaikeaa että toivoisin äidin tehneen mieluummin abortin kun synnyttäneen minut. Koskaan hän ei ole mua rakastanut, enkä mä rakasta häntä.Mua hoiti lapsena ollessani enimmäkseen isoäitini. 

Että turha synnyttää lasta, jos ei oikeasti halua sitä. 

Vierailija
87/90 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan nyt sattuu olemaan niin, että kehittyneessä yhteiskunnassa harrastetaan seksiä myös ilman tarkoitusta tulla raskaaksi. Me emme ole eläimiä, jotka vain tulevat tiineeksi, vaan meillä on vapaus valita.

Miksi te jumalan lapset olette aina osoittelemassa sormellanne meitä muita, ketkä tekevät OMIA päätöksiä omasta elämästään eivätkä kulje lammasaivoina kuuntelemassa kuinka tulisi elää? Miksi ette ota vastuuta omasta elämästänne, vaan aina on joku korkeampi voima päättämässä puolestanne. Käyttäkää joskus niitä teille luotuja aivoja itse.

Niin uskovaisten tapaista, puuttua muiden asioihin ja olla aina moralisoimassa.

Vierailija
88/90 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin apuja ja neuvoja kun plussa pärähti. 

Neljä eri hoitajaa tarjosi aborttia suoraan ja mut ohjattiin soittamaan aborttipaikkaan, jossa ihmeteltiin miksi soitin.

Vierailija
89/90 |
26.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 15:34"]

Tässä on nyt vähän kahdenlaisia mielipiteitä. Mun mielipide on, ettei sik ole mikään lapsi tai elävä olento aborttis tehdessä. Sun mielestä taas on jo olemassa ihmisyys ja persoona hedelmöityshetkellä. Valitettavasti tiede tuskin koskaan pystyy selittämään, milloin ihmisyys alkaa. Sulla on sun kantas, ja mulla mun. Kumpi meistä nyt sitten oikeassa? Aivan. Mahdotonta tietää. 

[/quote]

Sellainen tiede kuin biologia selittää, että yksilöllinen ihmiselämä alkaa hedelmöityshetkellä. Tällöin lapsella on oma äidistään poikkeava DNA. Hän on myös elävä, koska muuten hän ei kasvaisi ja kehittyisi.

Mielipiteitä tietysti voi olla monia. Yksi mielipide on se, että biologia selittää, koska ihmiselämä alkaa, mutta SE EI selitä sitä milloin ihmiselämä silleen filosofisessa ja feministisessä mielessä alkaa. Yksi mielipide voisi olla se, että ihmiselämä alkaa, kun lapsi täyttää kaksi vuotta ja osaa kävellä ja puhua. Tai se, että lapsi muuttuu ihmiseksi sitten kun hän pystyy huolehtimaan elatuksestaan. Alaikäisen tappaminen voisi olla asianomistajarikos, josta tuomitaan vain, jos lapsen huoltaja niin vaatii. Näin on toimittu (ja voidaan toimia tulevaisuudessakin) ei-kristillisessä yhteiskunnassa. Ihan mielipidekysymys, hei.

Vierailija
90/90 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 01:53"]

Murha ei lakkaa olemasta murha - vaan siks et me on tehty se / oltu osallisia siihen. Se sitten mitä siitä murhasta ajattelee - on ihan toinen asia. Mut - täytyykö jonkun asian nimi muuttaa, vaan siks, et se aiheuttaa syyllisyyttä? Ehkä, mut itse mieluummin KOHTAAN Oman syyllisyyteni, ja opettelen ELÄMÄÄN Sen kanssa, kuin että muuttaisin koko elämänkatsomukseni sen mukaan, että murha on oikein, vain siksi, että mä olen TEHNYT Sellaisen / Ollut Osallisena siihen - vähän kuin vankilatuomion saanut nimittäis tekonsa uudella nimellä, ja siten lakkais olemasta syyllinen?? Ei elämä vaan mee niin... Mieluummin mää istun "kakkuni" kahdesta murhasta, ja olen muilta osin omassa tunnossani vapaa - kuin annan koko sydämeni turtua, ja lakata tuntemasta - ja on sitäkin kyllä koettu. Ei ollut kivaa...

Mitä tulee tuohon synnyttämiseen taas... Miksi sinulla oli oikeus syntyä? Lupasitko äidillesi olla helppo?? Lähetettiinkö sinun edelläsi äidillesi valtava shekki ja lupaus maailmanrauhasta? En usko...

Maailma on kamala ja vaikea, mut ei se poista sitä - et täällä ilojakin on. Mut se vaan poistaa sen, et niillä abortoiduilla lapsillamme ei ole niitä iloja EIKÄ Suruja - jos sit joltain surultaankin tosiaan kuitenkin säästyy, kun syntymättä jää... :'(:'(:'(

Tällainen hieman - tarkoituksella - provosoiva kysymys:

Jos Suomen laki sallisi lapsen "abortoinnin" missä iässä tahansa (noin: teoreettisesti), sanotaan nyt vaikka 18v asti - uskaltaisitko SITTEN Antaa lapsesi syntyä? Kun "takaportti" olisi olemassa??

Tällainen "provo"soiva - pohdinta - mieleeni vaan nousi, kun noita vastauksia luin...

Mutta - tällaista...

täytyneepä kai nukkuakin välillä :-):-):-)

[/quote]

TODELLA HYVIN KIRJOITETTU!

Itse tulin raskaaksi vaikka käytin pillereitä ja ei todellakaan ollut siis aikomusta lasta saada. En tehnyt kuitenkaan aborttia ja SAIN MAAILMAN IHANIMMAN ASIAN ELÄMÄÄNI!!! En ole ikinä katunut, sillä tyttäreni (nyt 25v jo) on ihaninta, parhainta ja suloisinta mitä maailmassa olla voi!

Ja murha on murha vaikka sen "voissa paistais ja kermalla kuorruttais" ja olen sitä mieltä, että älkää harrastako seksiä jos ette ole valmiita seurauksiin! Silloin olette liian nuoria myös seksiin. (rauskaus asiat sitten toinen juttu). 

Laki on laki, mut monestikin laki on väärässä! Omille lapsilleni olen opettanut, että jos "sattuu vahinko" niin sitä vahinkoa ei heitetä roskiin vaan se hoidetaan seuraavat 18v. Jos itse eivät hoitaisi niin minä kyllä hoidan!

[/quote]

Ai että sseksiä on turha harrastaa, jos ei ole valmis hankkimaan lapsia? Ja miten ikä siihen vaikuttaa?

Tässä on nyt vähän kahdenlaisia mielipiteitä. Mun mielipide on, ettei sik ole mikään lapsi tai elävä olento aborttis tehdessä. Sun mielestä taas on jo olemassa ihmisyys ja persoona hedelmöityshetkellä. Valitettavasti tiede tuskin koskaan pystyy selittämään, milloin ihmisyys alkaa. Sulla on sun kantas, ja mulla mun. Kumpi meistä nyt sitten oikeassa? Aivan. Mahdotonta tietää. Joten mitäs jos pitäisit ton sun kantas ihan omana tietonas tälläisen avauksen alla, ja jatkat sitä abortin vastaista työtäs jossakin muualla. Pahaa mieltä maailmassa on tarpeeksi ilnan sun provoamistakin! Tsemppiä ap:lle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä