Miksi ihmeessä miehen pitäisi antaa joku lahja vaimolle synnyttämisestä?
Onko se vauva vain vaimon? Ei miehen? Miksei vaimon pitäisi antaa lahja miehelle? Onnea, sinusta tuli isä?
Meillä ainakin vauvat ovat molempien yhteisiä. On menty yhdessä sairaalaan, yhdessä oltu mukana synnytyksessä, oltu koko aika yhdessä sairaalassa ja lähdetty sitten yhdessä kotiin. En todellakaan olisi halunnut, että mies lähtee siitä jonnekin ostamaan mulle jotain lahjaa. Miksi ihmeessä?
MEISTÄ tuli vanhempia, ei vain minusta äitiä.
Kommentit (25)
No hyvät sulle! Ja toivottavasti sinulle on sellainen mölö mies, jolle ei tulisi mieleenkään ilahduttaa vaimoaan romanttisin elein :P
Mies haki mulle Heseltä kana-aterian, koska mulla oli nälkää ja Tyksin ruoka on.... no, sanotaan vaikka että turhan mautonta.
Se riitti mulle, molemmalla kerralla =)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 13:46"]
No hyvät sulle! Ja toivottavasti sinulle on sellainen mölö mies, jolle ei tulisi mieleenkään ilahduttaa vaimoaan romanttisin elein :P
[/quote]
Että ei halua romantiikkaa, eikä sitä ole jos lahjaa ei hankittu synnytyksen jälkeen......?
Totta kai teistä molemmista tuli vanhempia, mutta sinä synnytit teille teidän yhteisen lapsenne. Synnytys ei ole mikään pikkujuttu ja huomaavainen mies ymmärtää tämän. :)
Mölö mies xD
Meillä ainakin ne romanttiset elkeet sijoituu muualle kuin synnärille ;)
No itse näen, että tuo lahja nimenomaan on kiitokseksi siitä, että nainen on kantanut (ja ehkä kärsinyt) 9kk YHTEISTÄ vauvaa ja synnyttänyt tämän, josta saattaa operaationa koitua pitkäaikaisiakin fyysisiä vaivoja. Eli mies antaa lahjan juuri siksi, että se vauva on yhteinen, mutta nainen on synnytykseen asti tehnyt suurimman työn sen vauvan eteen.
Ei munkaan mielestä tarvitse lahjoja, mutta kyllä oli ihana kun mieheni oli ostanut herkkuani mämmiä kotiin kun palasin sairaalasta.Muuten ei huomioi mitään, siksi tuo tuntui niin kivalta.
Kiva oli myös kun oli siivonnut kodin.
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi antaa yhtään mitään lahjaa kenellekään? Lahjan antaminen on toisen huomioimista, ilahduttamista vailla vastinetta. Tuskin olisit loukkantunut jos olisit lahjan saanut. Mutta jos olet onnellisempi ilman, niin valitsit selvästi oikean miehen.
Mun pitää varmaan miehelle ostaa joku ihana lahja kun on suostunut minun kanssani neljä lasta tekemään :)
Minulla on sitten mölö mies, ja taidan olla minäkin. Ei tosiaan tullut edes mieleen että miehen olisi jotain pitänyt minulle ostaa. Ihan suukko riitti.
Me oltiin jopa niin mölöjä että mies ei edes voinut jäädä kanssani sairaalaan koko ajaksi, olinhan siellä viisi vuorokautta erinäisistä syistä johtuen. Joka päivä hän luonamme kävi. Ja seuraavallakin kerralla pitää jonkun tulla esikoisen luo kotiin, ei sitä voi koko aikaa hoidossa pitää.
Me nyt vain ollaan niin mölöjä että osotetaan sitä romantiikaa sitten ihan muuten arkena :D
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 13:45"]
Kaikenlaisia perinteitä on, joilla voi rakkauttaan toiselle osoittaa. Kantsii noudattaa niitä joista pitää ja olla noudattamatta niitä joista ei pidä.
Itse ostin vaimolle lahjan ja se ilahdutti häntä.
[/quote]
Hyvin sanottu.
Sekä tätä että sitä toista ketjuja lukiessa vain mietityttää, tuleeko se oma tapa jotenkin paremmaksi, että keskustelupalstalla "ihmettelee" niitä, jotka toimivat eri tavalla?
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 13:57"]
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi antaa yhtään mitään lahjaa kenellekään? Lahjan antaminen on toisen huomioimista, ilahduttamista vailla vastinetta. Tuskin olisit loukkantunut jos olisit lahjan saanut. Mutta jos olet onnellisempi ilman, niin valitsit selvästi oikean miehen.
[/quote]
Olisitko sinä suuttunut ja loukkaantunut jos et olisi saanut mitään?
Eikö teidän miehet osaa huomioida teitä muuten kuin lahjojen muodossa?
Kyllä me osoitetaan rakkauttamme ihan muuten kuin lahjoilla.
Vastasinkin jo toiseen ketjuun, että se kun sain kunnon moiskautuksen rakastavan katseen kera ja sain katsoa miten iso mies hellästi hoiti pientä vauvaa niin se riitti :)
Koti oli siivottu kotiin tullessa, ruoka tehty valmiiksi jne. Ei siihen enää mitään lahjoja tarvitse :)
Onko tämmöinen tapa ollut aina olemassa ?? en ole koskaan ennen kuullutkaan...
Onko olemassa huonoa syytä huomioda toista? Lahjan tarkoitus on ilahduttaa, sitä ei ole maailmassa liikaa.
Miksi ostamme joululahjoja toisillemme, sehän on jonkun kolmannen henkilön syntymä, jota silloin juhlitaan?
Ei iloa ja toisen huomioimista voi olla liikaa.
Sormessani on nytkin sormus, jonka isäni toi äidilleni laitokselle tullessaan. Isäni ja isoveljeni olivat sen yhdessä valinneet. Äitini piti sitä kunnes tulin aikuiseksi, jolloin sain sen itselleni. Kaunis ele ja muisto. Merkityksellinen. Isäni on jo kuollutkin.
Ei ole pakko antaa, itse kyllä ilahtuisin varmasti moisesta huomaavaisuudesta sitten, kun olen tästä tuskien taipaleesta selviytynyt! :) t. Rv39
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 13:52"]
No itse näen, että tuo lahja nimenomaan on kiitokseksi siitä, että nainen on kantanut (ja ehkä kärsinyt) 9kk YHTEISTÄ vauvaa ja synnyttänyt tämän, josta saattaa operaationa koitua pitkäaikaisiakin fyysisiä vaivoja. Eli mies antaa lahjan juuri siksi, että se vauva on yhteinen, mutta nainen on synnytykseen asti tehnyt suurimman työn sen vauvan eteen.
[/quote]
Minä puolestani koen ajatuksena hassuksi sen, että saisini omalta puolisoltani lahjan siitä, että "olen tehnyt suurimman työn sen vauvan eteen". Lahjat ovat kivoja, mutta ei minua tarvitse jotenkin palkita siitä, että saamme yhteisen lapsen :-)
En nyt mitään lahjaa välttämättä olisi halunnut mutta kukkapuska oli tosi ihana ele mieheltä =)
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 13:57"]
[/quote]
Olisitko sinä suuttunut ja loukkaantunut jos et olisi saanut mitään?
Eikö teidän miehet osaa huomioida teitä muuten kuin lahjojen muodossa?
Kyllä me osoitetaan rakkauttamme ihan muuten kuin lahjoilla.
Vastasinkin jo toiseen ketjuun, että se kun sain kunnon moiskautuksen rakastavan katseen kera ja sain katsoa miten iso mies hellästi hoiti pientä vauvaa niin se riitti :)
Koti oli siivottu kotiin tullessa, ruoka tehty valmiiksi jne. Ei siihen enää mitään lahjoja tarvitse :)
[/quote]
Jotkut saavat tähän päälle vielä lahjaksi ikuisen muiston. Eivät nämä ole toisensa pois sulkevia asioita. Jokainen tavallaan. Ei kannata liiaksi miettiä mitä toiset tekevät.
Ei tarvitse, mutta huomaavainen mies niin tekee, se on kaunis ele, tottakai lapsi on yhteinen mutta nainenhan sen isoimman duunin siinä tekee. Vaikka en olekaan synnytyskipujen hehkuttaja kun ei itsellä niitä juuri ollut vaikkei mitään kivunlievitystä. Mutta oli se vaan niin hieno tunne kun mies antoi siinä ihanan korun..olisi voinut olla jotain muutakin mutta meillä näin. Muistan sitä vieläkin lämmöllä vaikka siitä on aikaa ei unohdu. Ja romantiikka kukkii edelleen, ihanaa!
Näin isänpäivän lähestyessä, paljon typerämpää on kun vaimot ostelee lahjoja puolisolleen..höh, lapsethan muistaa isää silloin! Kahvin olen minäkin keittänyt kun lapset ei vielä osanneet, muuten ovat itse väkerrelleet vaikka piirrustuksen. Ei se määrä vaan se laatu, se että huomioi ja arvostaa niin äitiä kuin isää. Niistä jää ne lämpöiset muistot eikä mistään krääsästä.
Kaikenlaisia perinteitä on, joilla voi rakkauttaan toiselle osoittaa. Kantsii noudattaa niitä joista pitää ja olla noudattamatta niitä joista ei pidä.
Itse ostin vaimolle lahjan ja se ilahdutti häntä.