Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu vieraili uudessa kodissamme ja haukkui

Vierailija
23.10.2013 |

Talo on hänestä kylmä design-koti, kolkko, koliseva, kaikuva (halvat materiaalit kuulemma ). sivussa haUkkui minulle rakkaita esineitä rumiksi.

Talomme on tehty kovalla työllä ja rakkaudella. Se ei ole pullollaan designiä tai kovia pintoja, vaan vanhaa ja uutta, kierrätystä ja puuta. Sisustaminen on kesken koska talo on uusi Ja olemme nuoria.

Vähän kunnioitusta ihmisten uusiakin koteja kohtaan vaikka itse tekisit kaiken paremmin.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATEELLISUUS paistaa noista "ystäväsi" kommenteista. Ole ylpeä ja onnellinen omasta kodistasi!

Pääasia on, että itse viihdyt siellä=)

Vierailija
42/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut, että hienoa olemme siis onnistuneet, kun sinäkin tulit noin kateelliseksi =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tekevät ihan koulutetut ja muuten sivistyneet ihmisetkin. Olimme juuri muuttaneet uuteen vastarakennettuun rivitaloasuntoon, joka oli silloin unelmiemme täyttymys. Olimme saaneet tuplasti tilaa entiseen verrattuna ja saaneet valita sisustusmateriaalit. Jotain uusia huonekalujakin oli ostettu, mutta suurimmat ostokset olivat vasta ostoslistalla, koska halusimme tarkkaan harkita, mitä haluamme ja mikä meille sopii, ja rahaakin piti vielä säästää. Kaiken kruunasi muutama kuukausi aikaisemmin syntynyt esikoisemme.

Ystäväpariskunta tuli meille ensivisiitille, ja kuinkas kävikään. Mies kyseenalaisti asunnossa aivan kaiken, haukkui sellaisetkin rakenteelliset seikat, joihin emme olleet voineet puuttua. Nainen ei sanonut mitään, mutta selvästi ei tykännyt ja kehui yhtä vanhaa pientä yksityiskohtaa sisustuksessamme. Selvästikään meillä ei ollut tarpeeksi prameaa heidän makuunsa.Kokemus oli jotenkin kauhea, kun me itse olimme niin onnellisia ja tyytyväisiä elämäämme.

Arvatkaapa, tuliko heille toista kutsua. Olemme asuneet jo pitkään itse rakennuttamassamme talossa, mutta en todellakaan halua samaa pariskuntaa meille arvostelemaan jokaista ratkaisua. Tämä on sentään meidän koti ja meille ihan täydellinen.

Vierailija
44/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua surettaa koko jutussa eniten se, että tämä tuttavani kommentointi ja asenne ei ole ainoaa laatuaan. Uudessa kodissamme on vieraillut paljon ihmisiä, ja valitettavan moni on happaman oloinen. Olen jotenkin vähän väsynytkin vieraisiin, jotka tulevat "katsomaan taloamme", eivät tapaamaan perhettämme. Moni vieras unohtaa, että kyse on oikeasti kodistamme, hyvin henkilökohtaisesta paikasta. Ihmiset kommentoivat sitä huolettomasti, mutta minulle kommentit tuntuvat siltä, kuin ulkonäköäni, persoonaani kommentoitaisiin. 

Kaiken huippu oli tämä tuttava, joka kaiken edellä mainitun lisäksi käveli ympäri taloa koputellen seiniä ja tuijottaen saumoja ja listoja. Sanoi vielä että "Minä yleensä uusissa taloissa katson kaikki nurkat läpi".

Masensi koko juttu. Että ihminen voi olla moukka ja huonokäytöksinen! Ja vaikka kuinka olisi kateellinen ja katkera jostain, niin oikeuttaako se haukkumaan ja arvostelemaan ihmisten koteja tuohon tyyliin?

En eden haluaisi lähteä "esittelykierrokselle" enää nykyisin, koska se on usein lopulta vaivaannuttavaa. Talomme ei ole luksustalo, mutta se on harkiten suunniteltu ja huolellisesti toteutettu. On törkeää tulla haukkumaan "halpoja materiaaleja" (parkettilattiat, kivitasot, paneeliseinää ym löytyy), kun ei ole hajuakaan siitä, mikä määrä työtä ja rahaa talon rakentamiseen menee. Ja vaikka materiaalit olisivatkin halvempia kuin itse käyttämämme, niin se ei silti ole halpaa.

Vierailija
45/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 on siis ap

Vierailija
46/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on nykyään joillakin ihan vääristynyt käsitys kodin merkityksestä sisustusohjelmien takia. Nuo arvostelut indikoivat sitä, että kotia ajatellaan esittelytilana sen aijaan, että se todellisuudessa on ystäväperheen asumus. ei ole kyse tv:n sisustusohjelmasta mistään kilpailusta kun vierailette ihmisten kotona!

Vierailija
47/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen samoin kuin ap eli kehuja en odota, koska kaikkien kanssa maut eivät kohtaa, mutta kohtelias voi olla. Kun on joka ainoan nurkan itse suunnitellut tai ainakin harkinnut ja vielä itse maksanutkin, niin ei tarvitse ketään omaan kotiin arvostelemaan. Se todella tuntuu samalta kuin arvostelisi vaikka ulkonäköäni tai lasteni ulkonäköä!

Meille on tullut ex tempore jopa tuttu oman vieraansa kanssa, ihminen, jota emme itse edes tunne. Tämä "ammatilainen" sitten kiersi talomme ja arvosteli vaikka mitä ihan kysymättä. Tilanne tuli niin yllättäen, että meni luu kurkkuun. Sentään tajusin kieltää häntä menemästä toiseen kerrokseen. Ihmisten tahdittomuudella ei näytä olevan mitään rajaa.

25

Vierailija
48/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on tuollainen nekatiivissävyitteinen.

En enää kovinkaan jaksa pitää häneen yhetyttä, kun aina kaikista asioista haetaan ne huonot puolet.

Muutama vuosi sitten muutimme vuokrakerrostaloasunnosta vuokrarivariin ja saimme tehdä pintaremontin asuntoon. Vaihdettiin tapetit ja maalattiin asunnossa oleva puolipaneli ja muut seinät. Kaveri totesi täysin näkemättä, kuinka tyhmää on laittaa tapetteja ja hän on aina inhonnut puolipaneelia. No voi voi, onneksi ne ei ole hänen asunnossaan. Hänestä se tapettien repiminen on NIIN KAMALAA. Tämä siis kun kerroin kuinka kivaa itselläni on ollut ja kuinka kiva nähdä oman käden jälki. Ylipäänsä kaikesta kivasta hän osasi hakea sen huonon puolen.

Vuosi sitten muutimme omaan taloon ja en ole kertonut hänelle mitään tulevista remonttisuunnitelmista enkä kerro. Eipä tarvi sitten antaa mielipiteitään siitä miten kamalia ovat.

En oikein enää jaksa pitää häntä hyvänä kaverina. Koska tämä arvostelu ei lopu tällaisiin vaan ihan joka ikiseen keskustelun aiheeseen. Itselle tulee vain tapaamisen jälkeen sellainen olo, että kaikki on oikeastikin päin mäntyä.

Vierailija
49/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa mitä te toivoisitte vieraiden sanovan. En nyt tarkoita kysyä tällä mitään sellaista moralistista tutinaa hyvästä käytöksestä vaan mitä te salaisimmassa, mielenne sopukassa toivotte? Mistä teille tulisi niin hyvä mieli, että kihertelisitte vielä seuraavana päivänäkin onnesta? Jos sitten vielä yrittäisitte avata hieman miksi ja mihin mikäkin liittyy.

Vierailija
50/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisi vaikka sanoa että on ihan sinun näköinen, meillä en tuollaista näkisi. Mutta kiva täällä. Ei suomalaiset mitään ylistämistä tarvitse. Mutta kyllähän tuollainen negatiivisuus saa aikaan itsellekin asenteen, että oletpa sinä kiva kaveri. Sen verran pitää osata käyttäytyä, että ei päin naamaa hauku kaikkea, vaikkei itse tykkäisikään.

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:02"]

Kertokaapa mitä te toivoisitte vieraiden sanovan. En nyt tarkoita kysyä tällä mitään sellaista moralistista tutinaa hyvästä käytöksestä vaan mitä te salaisimmassa, mielenne sopukassa toivotte? Mistä teille tulisi niin hyvä mieli, että kihertelisitte vielä seuraavana päivänäkin onnesta? Jos sitten vielä yrittäisitte avata hieman miksi ja mihin mikäkin liittyy.

[/quote]

Vierailija
51/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 07:00"]

Ap ja muut mielensäpahoittajat, 

1. Älkää kysykö toisten mielipiteitä

2. Sanokaa tutuillenne ettette halua kuulla heidän mielipiteitään

3. Jos kuitenkin haluatte kuulla heidän mielipiteensä, niin kertokaa heille mikä sen pitäisi olla. Ihmiset eivät ole ajatustenlukijoita emmekä me halua tieten tahtoen aiheuttaa teille pahaa mieltä.

[/quote]
Niinpä, ihan totta. Edellisessä kodissa oikeasti rakastettiin sitä, kuinka haukuin heidän uuden nojatuolinsa p***kaksi ja teroitin kuinka sisustaisin itse paljon hienommin. Enhän voinut millään tietää, että tässä kodissa toivottaisiin... 
öh. Käytöstapoja? :D

P.S Voi kai sitä joskus ihan sosiaalisuuden nimissä rakastaa omaa ääntään ja mielipiteitään vähän vähemmän. Niin kuin tavalliset ihmiset tapaavat tehdä. ;)

Vierailija
52/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 03:23"]

Niin siis muitako varten ap on talonsa tehnyt ja sisustanut ja nyt kun kaikki eivät ole ooh-aah-wau, aloittaja on katkera? Jos itse pitää kämpästään, on se sitten millainen tahansa, se riittää. Niinkuin edellinen jo sanoikin, harvalla on niin ihmeellisen upeaa taloa että se olisi oletuksena yleisen ihastelun kohde ja kateuden aihe. En minäkään poikkeuksellisen upeina pidä muita kuin vanhoja, komeita kartanoita  - nykytyyliset talot saati talopaketit eivät ihastusta aiheuta, mutta jos niissä asuja talostaan pitää, sehän on tärkeintä.

Ja et kai aloittaja kysynyt vieraan mielipidettä? Monet kysyvät ja oletuksena on, että vastaus on kehuva. Jotkut kuitenkin sanovat mitä mieltä oikeasti ovat kun kerran on kysytty. Kun kysyy, on aina riski että ei saa mieleistään vastausta vaan toisen oikean mielipiteen.

[/quote]

Jos ihmisellä on YHTÄÄN tilannetajua, hän tietää, että tuollaisessa tilanteessa kysyjä nimenomaan haluaa sitä positiivista fiilistelyä kodistaan. Kyllä minä ainakin siihen pystyn oikein hyvin. Ei sitä tarvitse valehdella, aivan varmasti löytää itseäkin miellyttäviä asioita, tai sitten voi kehua miten isäntäväen näköinen sisustus/talo tms. on, että näyttää juuri siltä mitä ystävä on hakenut ja toivonut.

Mä asuin aikanaan yhdessä vuokrakämpässä, jossa viihdyin tosi hyvin. Yksi vanha kaverini tuli käymään, ja en todellakaan edes kysynyt mitään mielipidettä kämpästäni, kun tämä katsoi asiakseen haukkua sen lattiasta kattoon. En jaksanut sanoa mitään, mutta mietin hiljaa mielessäni, että eipähän tarvitse hänen tulla enää ikinä kämppääni käymään.

Vierailija
53/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:11"]

3. Jos kuitenkin haluatte kuulla heidän mielipiteensä, niin kertokaa heille mikä sen pitäisi olla. Ihmiset eivät ole ajatustenlukijoita emmekä me halua tieten tahtoen aiheuttaa teille pahaa mieltä.

[/quote]
Niinpä, ihan totta. Edellisessä kodissa oikeasti rakastettiin sitä, kuinka haukuin heidän uuden nojatuolinsa p***kaksi ja teroitin kuinka sisustaisin itse paljon hienommin. Enhän voinut millään tietää, että tässä kodissa toivottaisiin... 

P.S Voi kai sitä joskus ihan sosiaalisuuden nimissä rakastaa omaa ääntään ja mielipiteitään vähän vähemmän. Niin kuin tavalliset ihmiset tapaavat tehdä. ;)

[/quote]

Onko ihminen, joka hakeutuu tilanteisiin joissa hänelle tulee paha mieli, aivan terve mieleltään? Eikö terve ihminen jotenkin varautuisi ja välttäisi pahan mielen aiheutumisen?

Vierailija
54/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

En eden haluaisi lähteä "esittelykierrokselle" enää nykyisin, koska se on usein lopulta vaivaannuttavaa. Talomme ei ole luksustalo, mutta se on harkiten suunniteltu ja huolellisesti toteutettu. "

Kuka sinut noihin käskee?Eikö tapahtuma ollutkaan niin, että kutsuit ystäväsi kylään tapaamaan sinua?

Vierailija
55/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En toivo missään mieleni sopukoissa vieralta mitään sellaisia kommentteja jotka saisivan minut kihisemään onnesta. Olen valmiiksi onnellinen uudesta kodistamme! Se on juuri sellainen kuin ME haluamme, eik siitä tarvitse muiden pitää.

Mutta sen verran kuitenkin oletan ja odotan ettei kukaan sentään ala haukkumaan uutta kotiamme minulle. Se on meidän koti, ja tarkoitus on että itse viihdymme siellä, kenenkään ulkopuolisen ei ole tarkoitus asua siinä joten kenenkään ulkopuolisen mielipiteillä ei ole merkitystä. Joten ne voi pitää omana tietonaan jos niitä ei ole kysytty. Kotimme ei ole myöskään mikään näyttelytila, ei osallistu mihinkään kilpailuun jossa olisi tarkoitus vertailla ja arvostella. Joten jätä se kiitos tekemättä.

Vierailija
56/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No kehuahan ei tarvitse, mutta voi olla vaikka ihan vaan kiinnostunut? Miten päädyitte tällaisiin ratkaisuihin?

Vierailija
57/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:05"]

No voisi vaikka sanoa että on ihan sinun näköinen, meillä en tuollaista näkisi. Mutta kiva täällä. Ei suomalaiset mitään ylistämistä tarvitse. Mutta kyllähän tuollainen negatiivisuus saa aikaan itsellekin asenteen, että oletpa sinä kiva kaveri. Sen verran pitää osata käyttäytyä, että ei päin naamaa hauku kaikkea, vaikkei itse tykkäisikään.

[/quote]

[/quote]

En kai osannut muotoilla kysymystäni joten teen sen nyt tässä. Millaista käytöstä toivoisit ystävältäsi ja mitä tunteita sellainen käytös sinussa herättää?

Vierailija
58/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:31"]

[/quote]

En toivo missään mieleni sopukoissa vieralta mitään sellaisia kommentteja jotka saisivan minut kihisemään onnesta. Olen valmiiksi onnellinen uudesta kodistamme! Se on juuri sellainen kuin ME haluamme, eik siitä tarvitse muiden pitää.

Mutta sen verran kuitenkin oletan ja odotan ettei kukaan sentään ala haukkumaan uutta kotiamme minulle. Se on meidän koti, ja tarkoitus on että itse viihdymme siellä, kenenkään ulkopuolisen ei ole tarkoitus asua siinä joten kenenkään ulkopuolisen mielipiteillä ei ole merkitystä. Joten ne voi pitää omana tietonaan jos niitä ei ole kysytty. Kotimme ei ole myöskään mikään näyttelytila, ei osallistu mihinkään kilpailuun jossa olisi tarkoitus vertailla ja arvostella. Joten jätä se kiitos tekemättä.

[/quote]

Mitä tunteita se haukkuminen sinussa herättää?

Vierailija
59/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
60/68 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:11"]

[/quote]

[/quote]

Onko ihminen, joka hakeutuu tilanteisiin joissa hänelle tulee paha mieli, aivan terve mieleltään? Eikö terve ihminen jotenkin varautuisi ja välttäisi pahan mielen aiheutumisen?

[/quote]

Noh. Kaikkein tehokkain tilanteen välttäminenhän on olla kutsumatta koskaan ketään kylään. Ja sehän on mielekästä se. Ja kyllä minä kutsun ystäviä kylään olettaen että nyt tulee mukavaa, eikä minun kuuluisikaan varautua tökeröön käytökseen. Jos pitää semmoiseen varautua niin kyllä varmaan sitten on parempi olla kutsumatta.

Mutta jos ajatellaan tilannetta, että ystävä tulee kylään ja katsoo asiakseen moittia joka listan ja nurkan, niin kyllä siinä täytyy ihan omanlainen mielenlaatu olla että se ei vaikuttaisi mitenkään. Turha siinä ylemmyydentuntoisesti on kysellä "no mitä arvon rouvalle/herralle saa sanoa jotta miellyttää", jos naama nyrpeänä haukkuu koko tuvan pystyyn ja kuvittelee vielä että pitäisi kiitellä rehellisyydestä. Tuollainen on joko tarkoitushakuista tai sitten uskomatonta sosiaalista kyvyttömyyttä.

Eri asia sitten, jos on rakentanut tupansa ja sisustanut edustustuvaksi ja varta vasten hakee kyläilemään periaatteella "toimiiko/eikö toimi". Oletan, että aika harva tuvanhankkija edustuskotia itselleen tekee, vaan ihan itseään miellyttävää boksia. 

Että kuka tässä nyt loppujen lopuksi on mielensäpahoittaja ja millä perustein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän