Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avautuminen: fitnesshypetystä edelleen

Vierailija
23.10.2013 |

Eikö tää fitnessbuumi vois jo kadota? Musta tuntuu että yli puolet facebook kavereista on ruvennu kilpailee ja lisäilee kuvia samoista kana-raejuusto-kurkkuaterioistaan. Miten joku oikeesti voi nauttia sellasesta kuivasta mauttomasta kasasta mikä on joka päivä sama? Ja tärkeempi kysymys: miten joku oikeesti luulee että kaverit HALUAA nähdä näitä kuvia? :D Lisäks kaikilla on samoja motivointi kuvia missä toitotetaan pumppaamisen tärkeydestä. Lihasta lihasta lihasta ja tiukka ruokavalio. Miten moni fitnessbloggaaja onki ollu joskus anorektikko... Aika neuroottista hommaa sanon minä. Miten jaksaakin turhauttaa meikäläistä näin paljon :D ja missäköhän fitnessmammojen lapset on kun salilla vietetään niin paljon aikaa?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 09:36"]

Piti vielä lisätä, että Hesarissa oli vähän aikaa sitten juttu, jossa joku kertoi maksavansa personal trainerista 700e kuukaudessa. Treenasivat kai pari kertaa viikossa. 

:D

[/quote]

Mikähän kohta tässä oli se minkä pitäisi naurattaa? Joku laittaa tuon summan baariin, toinen tisseihin ja kolmas ruokaan. Mitä se sulle oikeastaan kuuluu? Kyllä se personal trainer kannattaa jotta oppii treenaamaan ja syömään oikein. Eiköhän jokainen itse päätä mihin rahansa laittaa.

Vierailija
62/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:20"]

http://rahkamuija.blogspot.fi/2013/05/treining-laifstail-4evoooh.html

Tämä kiteyttää kaiken!

[/quote]

Ahhahhahhahhahhahh, aamun naurut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 09:45"]

Piti vielä lisätä, että Hesarissa oli vähän aikaa sitten juttu, jossa joku kertoi maksavansa personal trainerista 700e kuukaudessa. Treenasivat kai pari kertaa viikossa. 

[/quote]

Mikähän kohta tässä oli se minkä pitäisi naurattaa? Joku laittaa tuon summan baariin, toinen tisseihin ja kolmas ruokaan. Mitä se sulle oikeastaan kuuluu? Kyllä se personal trainer kannattaa jotta oppii treenaamaan ja syömään oikein. Eiköhän jokainen itse päätä mihin rahansa laittaa.

[/quote]

Toki päättää, mutta 700e on mielestäni ihan kohtuuton summa tuollaisesta palvelusta. Tähän ketjuun asia liittyy siten, että muutama vuosi sitten kukaan tavis ei varmasti olisi kuvitellutkaan palkkaavansa personal traineria noin isosta summasta. Mä muuten veikkaan, että 700e kauneusleikkauksiin käyttävä saisi aika paljon enemmän kauhistelua osakseen, kun nyt otit sen esimerkiksi.

Vierailija
64/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 09:14"]

Päästiinhän me sivulle kolme ennenkuin palstan ihmegenetiikalla varustetut av-mammat löysivät paikalle. Totta pirussa sitä kasvaa kotitöissä ja puuhastellessa ihan valtavat lihakset kun on sattunut geeniperimä kohdalleen. Harmi vaan että koskaan en ole livenä moisia monstereita nähnyt.

[/quote]

No kyllä täällä ilmoittautuu toinen, jolla lihakset kasvavat suhteellisen helposti ja lähes itsestään. Nyt on kyllä läskiäkin päällä sen verran, että en tiedä kuinka edustavaa kuvaa saisin hauiksesta aikaiseksi, voisit tulla kokeilemaan =)

Erään lääkärin vastaanotollakin lääkäri kyseli, mikä on lajini kun olen niin lihaksikas. Eli ei ole pelkkää omaa kuvitelmaa. 

Vierailija
65/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:16"]

[/quote]

[/quote]

Toki päättää, mutta 700e on mielestäni ihan kohtuuton summa tuollaisesta palvelusta. Tähän ketjuun asia liittyy siten, että muutama vuosi sitten kukaan tavis ei varmasti olisi kuvitellutkaan palkkaavansa personal traineria noin isosta summasta. Mä muuten veikkaan, että 700e kauneusleikkauksiin käyttävä saisi aika paljon enemmän kauhistelua osakseen, kun nyt otit sen esimerkiksi.

[/quote]

Minä en kauhistele muiden rahankäyttöä, minusta se kun ei kuulu mulle mitenkään. 700€ omaan terveyteen ei ole yhtään pöllömpi idea.

Vierailija
66/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:29"]

Vähän taitaa aloittajaa kadehdittaa, kun itsellä ei ole samanlaista motivaatiota ja jaksamista, kuin näillä "fitnessmammoilla". Missähän on aloittajan lapset NYT, kun kerta aikaa läskiintyä koneella?

[/quote]

En ole aloittaja mutta voi huoh tätä kateellisuuskorttia. Minuakin rasittaa jo tämä fitnesshypetys, mutta en ole kateellinen. Harrastan hyötyliikuntaa päivittäin, muuhun ei oikein aika liikenisikään, eikä kyllä ole sen puoleen haluakaan käydä missään salilla hyppimässä... Syön hyvin ja terveellisesti. Herkkujakin, koska nautin niistä. Mieluummin vähän iloja elämään kuin silkkaa raejuustoa ja maitorahkaa. Mun lapsi on muuten nukkumassa, ollut jo pari tuntia.

[/quote]

Kuka syö pelkkää raejuustoa ja maitorahkaa? Tuohon ruokavalioon kuuluu myös kala, kasvikset, vähärasvainen liha ja herkkupäiviäkin tulee pidettyä. Kannattaisko olla välillä muutakin kuin noin mustavalkoinen? Ja salilla harvemmin tulee hypittyä.

Vierailija
67/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:24"]

Päästiinhän me sivulle kolme ennenkuin palstan ihmegenetiikalla varustetut av-mammat löysivät paikalle. Totta pirussa sitä kasvaa kotitöissä ja puuhastellessa ihan valtavat lihakset kun on sattunut geeniperimä kohdalleen. Harmi vaan että koskaan en ole livenä moisia monstereita nähnyt.

[/quote]

No kyllä täällä ilmoittautuu toinen, jolla lihakset kasvavat suhteellisen helposti ja lähes itsestään. Nyt on kyllä läskiäkin päällä sen verran, että en tiedä kuinka edustavaa kuvaa saisin hauiksesta aikaiseksi, voisit tulla kokeilemaan =)

Erään lääkärin vastaanotollakin lääkäri kyseli, mikä on lajini kun olen niin lihaksikas. Eli ei ole pelkkää omaa kuvitelmaa. 

[/quote]

Kannattaa pyrkiä johonkin sirkukseen noilla itsestään kasvavilla lihaksilla.

Vierailija
68/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää että yleensä nää ihmelihakset kasvaa niille jotka eivät a) tykkää niistä yhtään, b) tykkää treenaamisesta yhtään.  :)

Vierailija
69/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sanoin lähes itsestään. Olen kyllä käynyt salilla, mutta en koskaan järin tavoitteellisesti ja välissä välillä vuosiakin. Koskaan en ole ollut millään proteiinikuurilla tms. Sellainen ison sämpylän kokoinen on hauis jännitettäessä. Pohkeissa on ihan kunnon muhkurat ja reisien ja käsien ojentajissa myös.  Ehkä se on sit normaalia kaikille naisille, en ole asiaan sen tarkemmin perehtynyt. 

Vierailija
70/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sanoin lähes itsestään. Olen kyllä käynyt salilla, mutta en koskaan järin tavoitteellisesti ja välissä välillä vuosiakin. Koskaan en ole ollut millään proteiinikuurilla tms. Sellainen ison sämpylän kokoinen on hauis jännitettäessä. Pohkeissa on ihan kunnon muhkurat ja reisien ja käsien ojentajissa myös.  Ehkä se on sit normaalia kaikille naisille, en ole asiaan sen tarkemmin perehtynyt. 

[/quote]

Ja sun lihakset ollaa vaan pönöttävät vuosikausia ilman treeniä? :D Ihan hulvattomaksi menee. Sä olet varmaan niitä joilla on kamalat lihakset kun "joskus lapsena pelasin paljon lentopalloa." Tästähän oikea hupiketju muodostui.

Vierailija
71/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja sun lihakset ollaa vaan pönöttävät vuosikausia ilman treeniä? :D Ihan hulvattomaksi menee. Sä olet varmaan niitä joilla on kamalat lihakset kun "joskus lapsena pelasin paljon lentopalloa." Tästähän oikea hupiketju muodostui.

[/quote]

Tuskin väitin olevani mikään fitness-urheilijan tasoinen lihaksineni, mutta lihaksissa on kyllä tosi hyvä vaste harjoittelulle. Toisilla se on luonnostaan parempi ja toisilla heikompi. En ole myöskään sanonut jotenkin vihaavani vartaloani vaan aika neutraalisti todennut asiaa. En myöskään ole salilla himmaillut sen takia, että lihakset 'kasvavat liikaa' sen enmpää kuin jaksanut niitä tavoitteellisesti työstää suuntaan tai toiseen. Olen ollut sellainen tuuritreenailija elämäntilanteen mukaan. 

Vierailija
72/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa huvittava juttu tässä hypetyksessä on se, että jokainen treeni ja ruoka-annos on kuvattava ja laitettava esille nettiin. Ja tätä tuntuu tekevän ainakin 90% näistä treenaajista.

Vierailija
73/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tarviiko joku oikeasti ohjausta siihen, että oppii syömään oikein? Nykyaikana löytää netistä kaiken tarvittavan tiedon, ellei sitä itsellä jo ole. Telkkarin kun avaa niin sieltä tulee koko ajan näitä ruokaohjelmia, joissa neuvotaan ihmisiä syömään paremmin. Sitten joku hullu tulee ja maksaa useita satasia "vältä hiilareita ja suosi proteiineja ja kasviksia" -neuvoista. No, kukin tyylillään. Mutta muoti-ilmiöhän tämä on, "pitää" olla personal trainer ja sitä ja tätä ja tota... Ja kaikki pitää ikuistaa instagramiin, muuten ei ole treeneissä ollutkaan!

Vierailija
74/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:26"]

[/quote]

[/quote]

Tarviiko joku oikeasti ohjausta siihen, että oppii syömään oikein? Nykyaikana löytää netistä kaiken tarvittavan tiedon, ellei sitä itsellä jo ole. Telkkarin kun avaa niin sieltä tulee koko ajan näitä ruokaohjelmia, joissa neuvotaan ihmisiä syömään paremmin. Sitten joku hullu tulee ja maksaa useita satasia "vältä hiilareita ja suosi proteiineja ja kasviksia" -neuvoista. No, kukin tyylillään. Mutta muoti-ilmiöhän tämä on, "pitää" olla personal trainer ja sitä ja tätä ja tota... Ja kaikki pitää ikuistaa instagramiin, muuten ei ole treeneissä ollutkaan!

[/quote]

Niinpä! Vähällä vaivalla kyllä saa tehtyä itselleen ihan asiallisen saliohjelman. Ja saa sen saliohjelman halvemmallakin kuin sillä, että käyttää vuodessa 8400e personal traineriin.

Vierailija
75/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:04"]

http://svenjalainen.blogspot.fi/2013/10/fitness-hairio.html tässäki taas tästä. onks jollain tietoo kenestä tossa jutussa on kyse? ite veikkaan sitä vierumäellä opiskelevaa.

[/quote]

Voi moro! Miten tää ei nyt tullu yllätyksenä?? Mä voin listata monta fitnesskisaajaa jotka selvästi sairastaa jotain syömishäiriötä ja sellasia jotka vetää röökiä. Fitness ei oo mitään urheilua varsinkaan niissä kategorioissa missä ei tarvii ku kävellä korkkareissa ja pyllistää. Missikisoihin kuuluu. Piste.

Vierailija
76/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:04"]

http://svenjalainen.blogspot.fi/2013/10/fitness-hairio.html tässäki taas tästä. onks jollain tietoo kenestä tossa jutussa on kyse? ite veikkaan sitä vierumäellä opiskelevaa.

[/quote]

Voi moro! Miten tää ei nyt tullu yllätyksenä?? Mä voin listata monta fitnesskisaajaa jotka selvästi sairastaa jotain syömishäiriötä ja sellasia jotka vetää röökiä. Fitness ei oo mitään urheilua varsinkaan niissä kategorioissa missä ei tarvii ku kävellä korkkareissa ja pyllistää. Missikisoihin kuuluu. Piste.

[/quote]

Minulla on lähipiirissä kaksi bikinifitnesskisaajaa ja yksi CBB-kisaaja, yhdelläkään näistä ei ole syömishäiriötä eikä yksikään polta. Kaikki kolme ovat liikunta-alan ammattilaisia. Kahden kanssa heistä olen ollut mukana treenaamassa salilla ja kyllä nämä bikinikisaajatkin treenaavat hemmetin kovaa! Toki se on lajina paljon kevyempi kuin esim fitness-sarja jossa lihasmassan määrä on oltava paljon suurempi (+että lajiin kuuluu myös vapaaohjelma). Ja kyllähän itseäkin kummastuttaa tämä fitnessbuumi mutten todellakaan koko lajia menisi leimaamaan koska nämä ihmiset jotka menestyvät kisoissakin ovat kyllä ihan eri meiningillä mukana kuin nämä kaikenkarvaiset face- ja blogipäivittelijät.

Vierailija
77/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 11:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tarvitseeko ihminen kampaajaa mihinkään? Netistä löytyy ohjeet hiustenleikkuuseen. Tarvitseeko lääkäriä mihinkään, netistä löytyy diagnoosit kaikkeen? Tarvitseeko huippu-urheilijat valmentajia mihinkän, netistä löytyy tiedot urheilemiseen ja ruokavalioon?

joopajoo

Vierailija
78/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:43"]

Muakin kieltämättä ärsyttää tuo fitness-intoilu. Tai enemmän ehkä huvittaa, en osaa sanoa. Etenkin ne kuivakat tomaatti-raejuusto-kanafile-lounaat ovat liikuttavia.

[/quote]

Minä mielelläni laittasin sut mun ruokavaliolle viikoksi, voin sanoa että siitä on kuivuus ja mauttomuus kaukana vaikka  ylläolevia tuotteita syön :)

Aloitin siis omaksi huvikseni fitness touhut pari kk sitten, en kilpaa mutta omaksi iloksi. Saliin olen jäänyt koukkuun (aikaakin kuluu siellä vähemmän kuin tunneilla joten aikaa jää muuhun), syön paljon paremmin ja enemmän kuin ennen (söin kyllä terveellisesti aikaisemminkin, syön vain vääränlaista rasvaa ja vähemmän)

Aivan upea olo ja elämä :)!, ja rasvaakin lähteny!

tämä ei kyllä viittaa aloittajan kirjoitukseen, koska en toitota tätä tai vatsalihaksia facebookissa...