Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avautuminen: fitnesshypetystä edelleen

Vierailija
23.10.2013 |

Eikö tää fitnessbuumi vois jo kadota? Musta tuntuu että yli puolet facebook kavereista on ruvennu kilpailee ja lisäilee kuvia samoista kana-raejuusto-kurkkuaterioistaan. Miten joku oikeesti voi nauttia sellasesta kuivasta mauttomasta kasasta mikä on joka päivä sama? Ja tärkeempi kysymys: miten joku oikeesti luulee että kaverit HALUAA nähdä näitä kuvia? :D Lisäks kaikilla on samoja motivointi kuvia missä toitotetaan pumppaamisen tärkeydestä. Lihasta lihasta lihasta ja tiukka ruokavalio. Miten moni fitnessbloggaaja onki ollu joskus anorektikko... Aika neuroottista hommaa sanon minä. Miten jaksaakin turhauttaa meikäläistä näin paljon :D ja missäköhän fitnessmammojen lapset on kun salilla vietetään niin paljon aikaa?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:29"]

Vähän taitaa aloittajaa kadehdittaa, kun itsellä ei ole samanlaista motivaatiota ja jaksamista, kuin näillä "fitnessmammoilla". Missähän on aloittajan lapset NYT, kun kerta aikaa läskiintyä koneella?

[/quote]

En ole aloittaja mutta voi huoh tätä kateellisuuskorttia. Minuakin rasittaa jo tämä fitnesshypetys, mutta en ole kateellinen. Harrastan hyötyliikuntaa päivittäin, muuhun ei oikein aika liikenisikään, eikä kyllä ole sen puoleen haluakaan käydä missään salilla hyppimässä... Syön hyvin ja terveellisesti. Herkkujakin, koska nautin niistä. Mieluummin vähän iloja elämään kuin silkkaa raejuustoa ja maitorahkaa. Mun lapsi on muuten nukkumassa, ollut jo pari tuntia.

Vierailija
42/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:13"]

Mä en usko, että tää buumi aiheuttaa pohjimmiltaan psyykkisesti terveille ongelmia. Ne, joilla menee yli, olis tod.näk. jossain elmämänvaiheessa muutenkin sairastuneet pakko-oireiseen häiriöön, syömishäiriöön tai vastaavaan. Uskon kanssa, et vaaraa ei oo niillä, jotka ei oo oikeen koskaan pystyneet elään terveellisen ruokavalion mukaan tai on ollut vaikeuksia vaik lähteä lenkille tai liikkumaan, eli ei oo perusluonteeltaan kovin kurinalaisia. Riski on niillä, jotka on muutenkin taipuvaisia tiukkaan kontrolliin.

Eli homman karkaaminen käsistä, ei oo fitnessbuumin syy vaan ihmisen oman pään sisällä ja olis tullut esille tavalla tai toisella myöhemmin.

[/quote]

On muuten mielenkiintoista nähdä näkyykö tämä ns.buumi pian psykiatrian puolella niin, että nuorten naisten anoreksia vähenee ja uutena suosittuna diagnoosina tulee kehonkuvahäiriö. Tai onko näkynyt jo? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:53"]

Joskus Ylellä tuli juttua tästä fitnessbuumista ja joku asiantuntija sanoi(en musita oliko psykaitri, liikunta-alan ammattilainen, mutta asiantuntija kuitenkin), että tämä fitnessbuumi on helppo tapa naamioida oma sairas suhtautuminen kehoon ja liikuntaan terveelliseksi, ihanteelliseksi elämäntavaksi. Ei nyt aivan sanatarkkaan noin, mutta tuo oli pointti.

[/quote]

Onko siidervalaana oleminen jotenkin terveempää? Jos ihminen saa laihdutettua rahkan ja salin avulla 30kg elopainostaan ja saa edes jonkinlaista elämäniloa siitä niin onko se sitten huono juttu? Ja anorektikot nälkiinyttää itseään, oli salibuumia tai ei.

[/quote]

Mutta tää terve elämäntapa voi olla jopa hengenvaarallista siinä vaiheessa, kun ihminen on ihan siinä fitnessmaailmassa ja todellisuudentaju alkaa mennä. Esimerkiks sydämen ylirasituskesta aiheutuvat oireet voi olla hengenvaarallisia.

Ratkaisuna ylipainollekin vois olla, että ei kiinnitettäis huomiota niin paljon ulkoisiin muutoksiin, vaan siihen kunnon ja jaksamisen parantumiseen.

Vierailija
45/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:44"]

Musta tuosta touhusta puuttuu se liikunnan ilo. Se ilo sadaan siitä ulkonäöstä ja itsensä esille tuomisesta, ei niinkään itse liikkumisesta. On hyvä, että ihmisillä on tavoitteita. Mutta ei vaan mene mun kaaliin, miksi sen tavoite pitää olla tietynlainen ulkonäkö?

Mä liikun paljon. Ratsastan, hiihdän, joogaan, käyn salilla jne. Lapsi harrastaa mukana aika paljon, kun on jo sen verran iso. En ole pahan näköinen, mutta ei mulle tulisi mieleenkään lisätä minnekään kuvia mun ruoka-annoksista tai takapuolesta jonkun hyväksynnän saamiseksi tietyissä piireissä. Miksi siitä omasta kehosta pitää tehdä joku julkinen mekka? Ja ei. En ole kateellinen. 

[/quote]

Aijaa? Osaat kertoa millainen olo salillahuhkivalle mimmille tulee treenin jälkeen? Valitettavasti veikkauksesi menee väärään, vaikka sitä kovasti olisitkin toivonut. Tekstistäsi oikein paistaa "MINÄ olen parempi kuin nuo". Heh

Vierailija
46/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näiden puolustajien kirjoitustyylistä paistaa kouluja käymättömyys....?

Vierailija
47/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ootko sä nyt ihan tosissasi? Voin valaista sua kultapieni kertomalla että ei niiden nesteenpoistajien käyttöön tartte edes salitreeniä: mallit ja missukat ovat käyttäneet niitä ja ulostuslääkkeitä jo vuosikausia ennen kuin mitään fitness-buumia on meillä keksitykään."

Öööhm... Vertasit just urheilijoita misseihin ja malleihin. Ootko tosissas? En sano ett se olis mitenkään hyväksyttävää ett missukat ja mallit käyttää nesteenpoistolääkkeitä mut eikö se nyt kuulu niiden alalle kun muutenkin eletään epäterveellisesti vedellä ja salaatilla. Fitneksessä on kuitenkin kyse URHEILIJOISTA joiden pitäis tavotella terveellisyyttä. vai oonko nyt ihan väärässä?

tossa blogitekstissä nyt on aika paljon yleistetty mut en epäile hetkwekään etteikö se olis noin.

Vierailija
48/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttako se täällä esimerkiksi viestejä 27, 29, ja 32 alapeukuttelee vai joku muu tällä elantonsa saava?

Vierailija
49/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:29"]

"Ootko sä nyt ihan tosissasi? Voin valaista sua kultapieni kertomalla että ei niiden nesteenpoistajien käyttöön tartte edes salitreeniä: mallit ja missukat ovat käyttäneet niitä ja ulostuslääkkeitä jo vuosikausia ennen kuin mitään fitness-buumia on meillä keksitykään."

Öööhm... Vertasit just urheilijoita misseihin ja malleihin. Ootko tosissas? En sano ett se olis mitenkään hyväksyttävää ett missukat ja mallit käyttää nesteenpoistolääkkeitä mut eikö se nyt kuulu niiden alalle kun muutenkin eletään epäterveellisesti vedellä ja salaatilla. Fitneksessä on kuitenkin kyse URHEILIJOISTA joiden pitäis tavotella terveellisyyttä. vai oonko nyt ihan väärässä?

tossa blogitekstissä nyt on aika paljon yleistetty mut en epäile hetkwekään etteikö se olis noin.

[/quote]

Tavallaanhan fitness ei ole urheilua, sillä siinä ei mitata suorituskykyä.

Vierailija
50/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:26"]

Miten näiden puolustajien kirjoitustyylistä paistaa kouluja käymättömyys....?

[/quote]

Auts! Nyt kyllä kolahti ja kovaa. Keksitpäs mainion ja uniikin tavan näpäyttää.

Vierailija
51/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä, joka mainitsin että muoti-ilmiöiden mukaan poukkoileminen on huvittavaa, näen tuossa fittness-trendissä hiukan ärsyttävänä myös sen, miten se on jotenkin niin egoistista. Miellän sellaisen fanaattisen kiinnostuksen omaan kroppaan jotenkin teinien jutuksi. En mä tiedä, mutta mun mielestä ei ole välttämättä kauhean kehittynyttä jos valtaosa huomiosta keskittyy omaan vartaloon. Sellaista minäminäminää.

Vierailija
52/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nyt ihan sama miten muut elelevät, epäterveellisesti tai terveellisesti, ei väliä.

Yksi asia vain mitä vähän ihmettelen tuossa fitness boomissa on se, että miksi niin moni nainen haluaa sellaiset kauheat käsilihakset? Ymmärrän toki että varmasti nekin kuuluu asiaan jos oikeasti treenaa jotain kisoja varten, mutta muuten... Mun mielestä vaan jos ne käsilihakset on kovin isot niin ei se enää kovin naisellisen näköistä ole, tai ylipäänsä kovin isot lihakset missään naisilla. Mut tää on vaan mun mielipide, ei se naiseus nyt siitä toki kiinni ole. Se vaan kun oon itsekin vuosia treenannut salilla ja onhan siinä väkisin hauis ja olkapäälihakset sun muut kasvaneet käsissäkin, niin on pitänyt alkaa jo rajoittamaan käsitreenejä kun en tykkää että on enemmän lihasta käsissä:/ Tää on vaan ihan naurettavaa, kun en oo piiiitkään aikaan treenannut käsiä ja silti ne lihakset ei vaan oikein häviä... En nyt halua miltään Kippari-Kallelta näyttää, kiva ois treenata käsiäkin mutta ahdistaa kun sitä lihasta tulee liikaakin, mulle jostain syystä sitä tulee suht. hyvin. Äidilläni myös lihasta paljon vaikka ei salilla treenaakaan, tullut töistä ja muusta liikkumisesta mikä on sinänsä outoa. :D

Enkä kyllä ihannoi yhtään sitä Jutta G:n fitness firmaa, katsoin telkkarista yhden jakson sitä "superdieetti" ohjelmaa ja eihän se joku personal trainer vai mikä mies olikaan, näyttänyt enää edes terveelle saati ihmiselle vaan jollekin naurettavalle Hulkille. Näki samantien päälle päin että on tullut käyteltyä vähän muitakin aineita kuin protskuja... Enkä kyllä Jutankaan kroppaa haluaisi, ainakaan vyötäröstä ylöspäin.

Musta on vaan naurettavaa miten jengi uskoo että monet noi kehonrakentajat olisivat ihan puhtaasti treenanneet. Kuten vaikka Ari Kokkonen tai se Bull tyyppi Jutan ohjelmassa. Sopivasti kukaan ei kerro koskaan milloin on treenit aloittaneet jotta ei voisi laskea onko se lihasmäärä edes mahdollista, eikä kyllä edes tarvitse sillä kyllä sen vaan näkee päälle päin.
On vaan niin koomista kun tyypit väittää että "minä vain osaan treenata oikein ja muut ei" aivan kuin heillä ei olisi ihmisen fysiikkaa lainkaan. Ja toiset vielä uskoo. Tunnen pari vanhempaa kehonrakennuskisoissa ollutta miestä ja kumpikin heistä ollut huomattavasti pienempikokoisia kuin nämä nykyiset kehonrakennus miehet julkisuudessa, hekin kertoivat käyttäneensä hormoneita ja että niin tekivät kaikki muutkin.

Mun mielestä on hienoa jos ihminen treenaa, mutta siinä vaiheessa kun otat siihen terveydelle haitallisia aineita mukaan niin enpä hurraa enää. Treenauksesta sellaiset henkilöt varmasti tietävät, sillä kyllä se aineidenkin kanssa vaatii todella rankkaa työtä, mutta on vaan nurinkurista että jotka pilaavat terveyttään tuollaisilla ovat neuvomassa muita. Ja ollaan arvostelemassa muita lehdissä, että jos jollain on pienikin ylipaino niin ei välitä läheisistään, mutta joku hormoneita napsiva sitten varmasti välittää...:)

Tulipa pitkä viesti, pointti vaan että ihmettelen tuollaisten henkilöiden ihannointia jotka eivät ole saaneet tuloksiaan puhtaasti, ja sitä miksi naiset tykkäävät isoista käsilihaksista.

Vierailija
53/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

"Fitnessurheilijat" on pohjimmiltaan lähempänä missejä ja malleja kuin oikeita urheilijoita.

Vierailija
54/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 00:38"]

[/quote]

"Fitnessurheilijat" on pohjimmiltaan lähempänä missejä ja malleja kuin oikeita urheilijoita.

[/quote]

Ja "hevosurheilijat" ovat lähinnä vain istujia. Hevonenhan siinä sen työn tekee.

Vierailija
55/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään lihaksista, myös käsilihaksista. Minusta on kaunista kun naisella on lihasta eikä ole pelkkää luuta ja nahkaa. Oliko tämä tyhjentävä selitys? Minä en myöskään pidä pulleroita käsivarsia kauniina. Ilmeisesti kysyjälle ei ole vielä valjennut että makuja on monia.

Vierailija
56/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:45"]

Mulle nyt ihan sama miten muut elelevät, epäterveellisesti tai terveellisesti, ei väliä.

Yksi asia vain mitä vähän ihmettelen tuossa fitness boomissa on se, että miksi niin moni nainen haluaa sellaiset kauheat käsilihakset? Ymmärrän toki että varmasti nekin kuuluu asiaan jos oikeasti treenaa jotain kisoja varten, mutta muuten... Mun mielestä vaan jos ne käsilihakset on kovin isot niin ei se enää kovin naisellisen näköistä ole, tai ylipäänsä kovin isot lihakset missään naisilla. Mut tää on vaan mun mielipide, ei se naiseus nyt siitä toki kiinni ole. Se vaan kun oon itsekin vuosia treenannut salilla ja onhan siinä väkisin hauis ja olkapäälihakset sun muut kasvaneet käsissäkin, niin on pitänyt alkaa jo rajoittamaan käsitreenejä kun en tykkää että on enemmän lihasta käsissä:/ Tää on vaan ihan naurettavaa, kun en oo piiiitkään aikaan treenannut käsiä ja silti ne lihakset ei vaan oikein häviä... En nyt halua miltään Kippari-Kallelta näyttää, kiva ois treenata käsiäkin mutta ahdistaa kun sitä lihasta tulee liikaakin, mulle jostain syystä sitä tulee suht. hyvin. Äidilläni myös lihasta paljon vaikka ei salilla treenaakaan, tullut töistä ja muusta liikkumisesta mikä on sinänsä outoa. :D

Enkä kyllä ihannoi yhtään sitä Jutta G:n fitness firmaa, katsoin telkkarista yhden jakson sitä "superdieetti" ohjelmaa ja eihän se joku personal trainer vai mikä mies olikaan, näyttänyt enää edes terveelle saati ihmiselle vaan jollekin naurettavalle Hulkille. Näki samantien päälle päin että on tullut käyteltyä vähän muitakin aineita kuin protskuja... Enkä kyllä Jutankaan kroppaa haluaisi, ainakaan vyötäröstä ylöspäin.

Musta on vaan naurettavaa miten jengi uskoo että monet noi kehonrakentajat olisivat ihan puhtaasti treenanneet. Kuten vaikka Ari Kokkonen tai se Bull tyyppi Jutan ohjelmassa. Sopivasti kukaan ei kerro koskaan milloin on treenit aloittaneet jotta ei voisi laskea onko se lihasmäärä edes mahdollista, eikä kyllä edes tarvitse sillä kyllä sen vaan näkee päälle päin.
On vaan niin koomista kun tyypit väittää että "minä vain osaan treenata oikein ja muut ei" aivan kuin heillä ei olisi ihmisen fysiikkaa lainkaan. Ja toiset vielä uskoo. Tunnen pari vanhempaa kehonrakennuskisoissa ollutta miestä ja kumpikin heistä ollut huomattavasti pienempikokoisia kuin nämä nykyiset kehonrakennus miehet julkisuudessa, hekin kertoivat käyttäneensä hormoneita ja että niin tekivät kaikki muutkin.

Mun mielestä on hienoa jos ihminen treenaa, mutta siinä vaiheessa kun otat siihen terveydelle haitallisia aineita mukaan niin enpä hurraa enää. Treenauksesta sellaiset henkilöt varmasti tietävät, sillä kyllä se aineidenkin kanssa vaatii todella rankkaa työtä, mutta on vaan nurinkurista että jotka pilaavat terveyttään tuollaisilla ovat neuvomassa muita. Ja ollaan arvostelemassa muita lehdissä, että jos jollain on pienikin ylipaino niin ei välitä läheisistään, mutta joku hormoneita napsiva sitten varmasti välittää...:)

Tulipa pitkä viesti, pointti vaan että ihmettelen tuollaisten henkilöiden ihannointia jotka eivät ole saaneet tuloksiaan puhtaasti, ja sitä miksi naiset tykkäävät isoista käsilihaksista.

[/quote]

Mä haluaisin nähdä sun ja sun äitisi suuret käsilihakset. Laitahan vaikka kuva niin voidaan katsoa minkälainen massa siellä velloo.

Vierailija
57/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas naurattaa/suuttuttaa nää, jotka kirjoittaa muka hauskasti ja samalla kritisoiden jostain ilmiöstä. Siinä vaan nostetaan itteensä kertaheitolla muiden yläpuolelle. Minä oon kattokaas parempi kun en lähden moisiin hömpötyksiin mukaan jne. ja joukkio kommenttiboxeiissa komppaa ja ihkuttaa kuinka nokkela ja asian ytimeen pureutuva ja rohkea kirjoittaja onkaan. Yhhyh, antakaa ihmisten hypettää omia asioitaan, hyvänen aika. Jos se anorektikko on onnellinen saadessaaan punnailla ruokaa ja saadessaan lihasta kuitenkin luittensä päälle, niin miks kellään pitäis olla mitään sanomista siihen. Kyllä tää varmaan on asteen terveempi trensi kuin se, että vedetään se yks salaatinlehti ja 7 litraa vettä päivässä.

Muuten tiedoksi, siellä facebookissakin on se piilota nappi, jos jonkun raejuusto kuvat niin vituttaa. Mutta tietty onhan niitäkin jotka haluaa oikein kiusata itteensä ja kattelee sen fitimmän mimmin kuvia ja tukehtuu samalla kateellisuuteensa ja sen jälkeen tulee avautuun nettipalstoille tai jonkun fitnessbloggarin kommenttilootaan.

Vierailija
58/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiinhän me sivulle kolme ennenkuin palstan ihmegenetiikalla varustetut av-mammat löysivät paikalle. Totta pirussa sitä kasvaa kotitöissä ja puuhastellessa ihan valtavat lihakset kun on sattunut geeniperimä kohdalleen. Harmi vaan että koskaan en ole livenä moisia monstereita nähnyt.

Vierailija
59/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itsekin käydä salilla, ja musta on ihan positiivista, että nuoret tytöt ovat alkaneet ihailla vähän terveempää kroppaa kuin esim. muutama vuosi sitten, kun itse olin teini. Toki suuri osa fitspiration-kuvissa esiintyneistä on paitsi lihaksikkaita myös laihoja, ja joitakin on varmasti leikelty jne. 

Olen kuitenkin vähän hämmennyksellä seurannut sitä, miten pitkälle yli parikymppiset, jopa kolmekymppiset postaavat instagramiin ja blogeihinsa esim. sellaisia peilin kautta otettuja kuvia, joissa paita on vedetty ylös niin että timmi maha näkyy. Voihan sen kuvan ottaa, mutta miksi se pitää postata instagramiin?? Kuten joku edellä kirjoitti, fitnessbuumi ei ole ainakaan vähentänyt egoistisuutta; MÄ lähden salille nyt koska MULLA on jalkapäivä ja postaan sen jälkeen "strong is the new skinny"-kuvan ja kerron kaikille miten takareisissä alkaa olla jo muotoa.

Vierailija
60/78 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että Hesarissa oli vähän aikaa sitten juttu, jossa joku kertoi maksavansa personal trainerista 700e kuukaudessa. Treenasivat kai pari kertaa viikossa. 

:D