Miten vastata ihmiselle joka ITSE tarjoutuu auttamaan??
Suosittelen lukemaan loppuun, ennenkun kommentoit!
Tapasin joku aika sitten sattumalta suht varakkaan tuttavani. Hän kyseli kuulumisia ja kerroin lopuksi ihan suoraan, että meiltä on katkaistu vedet.
Ei siinä, tapaaminen päättyi hyvin kunnes illalla tältä tulee viesti "paljonko tarvitsen?" En osannut odottaa koska en mitenkään pyytänyt tältä henkilöltä mitään! En puhunut lainoista tai vastaavasta.
Kirjoitin hänelle ensin, että en ota vastaan lainaa/rahaa. Hän kuitenkin halusi auttaa ja tarjoutui lainaamaan minulle tarvittavan summan. Eli kun vedet on katkaistu, pitää maksaa tietty summa/rästilasku, että vedet palautuvat.
Lähetin tuttavalle (hänen pyynnöstä) kaikki kuvat laskuista. Mutta hän rupeaa välittömästi urputtamaan minulle, kuinka "laskut ei voi pitää paikkaansa" "miten nämä päivämäärät ovat väärin" jne.
Yritin vielä selittää, että en todellakaan halua tai tarvitse apua, jos se on auttajalle noinkin iso ongelma. Hän kuitenkin vaati maksaa laskut ja niin lopulta teki.
Mitä ihmettä, miksi tarjoutua auttamaan, kun apua ei ole edes pyydetty?? Ja sitten suuttua, jos laskut ovat hänelle epäselviä??
Kommentit (6)
Olet kiittämätön ja vähän muutakin.
No hän ajattelin sinun haluavan apua, kun ongelmastasi kertoit. Miksi kerroit, jos et tarvitse apua?
Älä ota apua vastaan. Exäni oli "ansa-auttaja", eli tarjoutui auttamaan ja sitten suuttui ja raivosi koko sen auttamisen ajan. Opin olemaan astumatta ansaan ja olemaan vastaanottamatta kyytiä/rahallista apua/apua kantamiseen/ mihinkään.
Miksi lähetit ne laskut, jos et halunnut apua?
Mä tarjoudun toisinaan, mutta en mä urputtamaan ala. Pyydän maksettavat laskut ja maksan ne pois.
Kyllä mä ne tarkistan tietenkin, että jos firma on laskuttanut väärin. Ei se harvinaista ole tänäkään päivänä. Klarnan kanssa tuntuu monella olevan eri mielipide kuin laskuttavalla firmalla. Vaikka laskut on maksettu, niin voi helposti vielä tulla pari kolmekin laskua joissa maksetut summat pyörii mukana.
Jospa hän yritti vain auttaa. Vesiyhtiökin voi tehdä virheitä. Tuskin suuttui sinulle.