Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avautuminen: fitnesshypetystä edelleen

Vierailija
23.10.2013 |

Eikö tää fitnessbuumi vois jo kadota? Musta tuntuu että yli puolet facebook kavereista on ruvennu kilpailee ja lisäilee kuvia samoista kana-raejuusto-kurkkuaterioistaan. Miten joku oikeesti voi nauttia sellasesta kuivasta mauttomasta kasasta mikä on joka päivä sama? Ja tärkeempi kysymys: miten joku oikeesti luulee että kaverit HALUAA nähdä näitä kuvia? :D Lisäks kaikilla on samoja motivointi kuvia missä toitotetaan pumppaamisen tärkeydestä. Lihasta lihasta lihasta ja tiukka ruokavalio. Miten moni fitnessbloggaaja onki ollu joskus anorektikko... Aika neuroottista hommaa sanon minä. Miten jaksaakin turhauttaa meikäläistä näin paljon :D ja missäköhän fitnessmammojen lapset on kun salilla vietetään niin paljon aikaa?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että kun itsekin olen elänyt vuosia aktiivisesti treenaten ja tervellisesti syöden niin kyllähän tämä hiukka hassulta tuntuu kun joka toinen mimmi treenaa nyt kisoihin (itse en siis todellakaan kisaa). Mutta hienoahan se on että treenaavat. Sen verran on pakko sanoa tuosta syömisestä että fitness-treenaajien perusruoka on hyvin terveellistä (ja sitä syödään paljon) mutta siinä vaiheessa kun lähdetään pudottamaan rasvoja dieettillä niin sinä vaiheessa se muuttuukin sitten keholle hurjaksi hommaksi. Niin kauan kun massaa kasvatetaan on pakko pysyä plussakaloreilla ja syödä hyvin. Ja ne jotka eivät kisaa, syövät kyllä hyvin.

Vierailija
22/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis lähinnä ärsyttää just se et tärkeintä on näyttää hyvältä hinnalla millä hyvänsä. Omalla salilla ei kyllä nää fitness typyt tee mitään aerobista. Vaan lihastreeniä koska jos vähän liikkuu rasvanpoltto sykkeillä ni iik lihaksen lähtee. Se painonpudotusvaihe ei voi olla kamalan terveellistä kun pumpataan keho eroon nesteistä ennen kisoja ja paino ihan alas. Ja just yks kisaaja mainosti et suurin osa kisaajista polttaa tupaakkaa dieetin aikana. Tosi terveellistä. Ja niin kun mainitsin ni kyse on vaan näistä kisailijoista. Fitness harrastuksena onkin hyvä jos ei vedä röökiä ja jotain GMOproteiinijauheita. Ja avauduin nimen omaan täällä ku en halunnu pahottaa kenenkään mieltä. Teki mieli vaan purkautua mut täällä heti haukutaan läskiksi. Ehkä oon sitte sellanen skinnyfätti ja laiska.

- Av joka hiihtää 50km viikottain talvisin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:35"]

Tää oli musta huippu! http://focusonfashion.refashion.fi/2013/04/09/fitness-is-lifesty/ Eikä ole kirjoittaja lehmän kokoinen!

[/quote]

HAHAAH :D

Vierailija
24/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kieltämättä ärsyttää tuo fitness-intoilu. Tai enemmän ehkä huvittaa, en osaa sanoa. Etenkin ne kuivakat tomaatti-raejuusto-kanafile-lounaat ovat liikuttavia.

Vierailija
25/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuosta touhusta puuttuu se liikunnan ilo. Se ilo sadaan siitä ulkonäöstä ja itsensä esille tuomisesta, ei niinkään itse liikkumisesta. On hyvä, että ihmisillä on tavoitteita. Mutta ei vaan mene mun kaaliin, miksi sen tavoite pitää olla tietynlainen ulkonäkö?

Mä liikun paljon. Ratsastan, hiihdän, joogaan, käyn salilla jne. Lapsi harrastaa mukana aika paljon, kun on jo sen verran iso. En ole pahan näköinen, mutta ei mulle tulisi mieleenkään lisätä minnekään kuvia mun ruoka-annoksista tai takapuolesta jonkun hyväksynnän saamiseksi tietyissä piireissä. Miksi siitä omasta kehosta pitää tehdä joku julkinen mekka? Ja ei. En ole kateellinen. 

Vierailija
26/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuivakkaa on kanafileessä ja raejuustossa? Siihen kuuluu kylkeen kunnon satsi kasviksia: voiko joku kertoa mitä kuivaa ja ärsyttävää tässä on? Kuvia mä nyt en niistä ota, enkä kyllä treeneistä tai kropastanikaan. Mutta salilla käyn, kahvakuulassa, kesällä lisäksi tulee golf ja talvella hiihto, Voiko joku kertoa mikä tässä ärsyttää? Lapset kulkevat mukana golfaamassa, joskus salilla ja talvella hiihtämässä. Rahkaa ja raejuustoa syövät meillä kaikki.

Vierailija
27/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:37"]

No siis lähinnä ärsyttää just se et tärkeintä on näyttää hyvältä hinnalla millä hyvänsä. Omalla salilla ei kyllä nää fitness typyt tee mitään aerobista. Vaan lihastreeniä koska jos vähän liikkuu rasvanpoltto sykkeillä ni iik lihaksen lähtee. Se painonpudotusvaihe ei voi olla kamalan terveellistä kun pumpataan keho eroon nesteistä ennen kisoja ja paino ihan alas. Ja just yks kisaaja mainosti et suurin osa kisaajista polttaa tupaakkaa dieetin aikana. Tosi terveellistä. Ja niin kun mainitsin ni kyse on vaan näistä kisailijoista. Fitness harrastuksena onkin hyvä jos ei vedä röökiä ja jotain GMOproteiinijauheita. Ja avauduin nimen omaan täällä ku en halunnu pahottaa kenenkään mieltä. Teki mieli vaan purkautua mut täällä heti haukutaan läskiksi. Ehkä oon sitte sellanen skinnyfätti ja laiska.

- Av joka hiihtää 50km viikottain talvisin :)

[/quote]

Voi taivas... juu, moni kisaaja tekee aerobisensa muualla kuin salilla. On niillä elämää salin ulkopuolella, jos et sitä vielä tajunnut..

Vierailija
28/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Ylellä tuli juttua tästä fitnessbuumista ja joku asiantuntija sanoi(en musita oliko psykaitri, liikunta-alan ammattilainen, mutta asiantuntija kuitenkin), että tämä fitnessbuumi on helppo tapa naamioida oma sairas suhtautuminen kehoon ja liikuntaan terveelliseksi, ihanteelliseksi elämäntavaksi. Ei nyt aivan sanatarkkaan noin, mutta tuo oli pointti.

Vierailija
29/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:53"]

Joskus Ylellä tuli juttua tästä fitnessbuumista ja joku asiantuntija sanoi(en musita oliko psykaitri, liikunta-alan ammattilainen, mutta asiantuntija kuitenkin), että tämä fitnessbuumi on helppo tapa naamioida oma sairas suhtautuminen kehoon ja liikuntaan terveelliseksi, ihanteelliseksi elämäntavaksi. Ei nyt aivan sanatarkkaan noin, mutta tuo oli pointti.

[/quote]

Onko siidervalaana oleminen jotenkin terveempää? Jos ihminen saa laihdutettua rahkan ja salin avulla 30kg elopainostaan ja saa edes jonkinlaista elämäniloa siitä niin onko se sitten huono juttu? Ja anorektikot nälkiinyttää itseään, oli salibuumia tai ei.

Vierailija
30/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen itsekin aktiiviliikkuja, mutta en liiku ulkonäköni vuoksi enkä punnitse ja tarkkaile jokaista syömistäni. Minun liikkumiseni motivaatio on paremmat tulokset fyysisissä suorituksissa ja energia.

Vierailija
31/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Muttei kannata silti leimata kaikkia fitness-ihmisiä samaan kategoriaan, valtaosa on ihan terveellisllä pohjalla liikkeellä.

Vierailija
32/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottakoon yhdestäkin äidistä joka hurahti raudan pumppaamiseen, päivitti vain joka paikkaan  ruoka-annoksiaan grammavaa'an päällä, juoksulenkkejään, ym.nostan parrua kuviaan ja mesosi kuinka kaikki läskit on luusereita.

Meni vuosi näin ja kappas; esikoinen alkoi oireilla. No tämä rautamutsihan löysi heti kodin lääkärikirjasta ja googlen avulla diagnoosin lapselleen; oli ties mitä lyhennesanaa ja hienompaa diagnoosia ADHD, ei ole enää mitään...ei tullut mieleenkään että hei, mutsi ei vuoteen OIKEASTI ollut äiti lapsilleen,meni vain lihastuntumalla sen raudan perässä ja laiminlöi kaiken..kaikki lasutkin oli vain muka huhaata vaikka ulkopuoliset näki hädän.

Nyt mutsi pumppaa itseensä muutakin kuin sitä ulkoista rautaa, lapsi on arkipäivät laitoksessa ja saa siellä "hoitoja joita tarvitee" vaikka varmasti vain äitiään oikeasti kaipasi.

Sori mutta mikä helvetti ihmisiä vaivaa nykyään???

Vierailija
33/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:56"]

[/quote]

Muttei kannata silti leimata kaikkia fitness-ihmisiä samaan kategoriaan, valtaosa on ihan terveellisllä pohjalla liikkeellä.

[/quote]

Ja kuinka moni äiti tekee vastaavaa laiminlyöntiä lapselleen hillumalla illat baarissa, makaamalla sohvalla Salkkareiden parissa, tuijottamalla illat netistä av-palstalla ja pennut tekee mitä lystää? Pientä rajaa näihin juttuihin.

Vierailija
34/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://svenjalainen.blogspot.fi/2013/10/fitness-hairio.html tässäki taas tästä. onks jollain tietoo kenestä tossa jutussa on kyse? ite veikkaan sitä vierumäellä opiskelevaa.

mua ei varsinaisesti ärsytä mut oon kattellu tätä urheilulajia hoomoilasena. nykyään kaikki harrastaa fitnestä ja kaikki reenaa joihinkin kisoihin ja ollaan niin terveitä ihmisiä et huhhuh. sit on näitä jotka vetää nesteenpoistolääkkeitä jossain vaiheessa diettiä koska näitä ei mitenkään kontrolloida reenikauden aikana. voit vetää mitä vaan kunhan kusi on puhdasta kisoissa. kuinkakohan moni oikeesti vetää steroidejakin? ihan oikeesti mä en ymmärrä miks joku haluaa pistää kroppansa koville dieettien kanssa. sit tuleeki loppu elämäks jotain aineenvaihduntaongelmia. hämärä laji sanon minä.

Vierailija
35/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:55"]

[/quote]

Onko siidervalaana oleminen jotenkin terveempää? Jos ihminen saa laihdutettua rahkan ja salin avulla 30kg elopainostaan ja saa edes jonkinlaista elämäniloa siitä niin onko se sitten huono juttu? Ja anorektikot nälkiinyttää itseään, oli salibuumia tai ei.

[/quote]

Pointti ei tuossa tainnut olla kenekään paino, vaan suhtautuminen liikkumiseen ja ruokaan. Se voi olla sairas oli sitten minkänäköinen/-painoinen tahansa.

Mulla on kokemusta tästä yli menemisestä. Tuolloin ei vielä ollut mitään buumia. Olen aina ollut kova liikkumaan ja tuolloin aloin treenaamaan salilla, kun halusin olla rasvattomampi ja lihaksikkaampi. Alkuun koki, että elämään on löytynyt kontrolli ja joku juttu. Innoissani treenasin kaksi kertaa päivässä. Ei ollut ongelmia. Pikkuhiljaa alkoi se, jos en päässyt yhtenä päivänä treenaamaan tuottamaan tuskia. Lähdin sitten viakka yöllä lenkille, jos en muuta voinut. Treenaaminen ei muutenkaan ollut enää mukavaa, vaan eräänlainen pakko, jonka jälkeen vasta oli oikeasti hyvä olla. Pikku hiljaa aloin olla myös väsyneempi ja väsyneempi. Energiaa ei enää riittänyt muuhun kuin treenien ja syömisten suunnitteluun ja itse treenaamiseen. Ajatukseni olivat oikeastaan koko ajan näissä. Lopulta stoppi tuli, kun sairastuin keuhkokuumeeseen. Henkisesti tuo aika oli todella rankkaa ja  en ollut lainkaan oma itseni. Olin niin hajalla, kun en voinut treenata.  Läheiseni onneksi tajusivat lähettää minut lääkäriin ja pian aloinkin käydä psyk.sh:lla juttelemassa.

Ja varoituksen sanana: en huomannut omassa tekemisessäni mitään outoa tuolloin, enkä vielä akoihin tuon jälkeenkään. Nyt vasta myöhemmin olen tajunnut yli menon.

Toiseksi: Tuolloin sairaalloisempana aikana, vartaloni olisi ollut Jutta G:n mielestä varmasti nimenomaan kisakunnossa.

Vierailija
36/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:55"]

[/quote]

[/quote]

Pointti ei tuossa tainnut olla kenekään paino, vaan suhtautuminen liikkumiseen ja ruokaan. Se voi olla sairas oli sitten minkänäköinen/-painoinen tahansa.

Mulla on kokemusta tästä yli menemisestä. Tuolloin ei vielä ollut mitään buumia. Olen aina ollut kova liikkumaan ja tuolloin aloin treenaamaan salilla, kun halusin olla rasvattomampi ja lihaksikkaampi. Alkuun koki, että elämään on löytynyt kontrolli ja joku juttu. Innoissani treenasin kaksi kertaa päivässä. Ei ollut ongelmia. Pikkuhiljaa alkoi se, jos en päässyt yhtenä päivänä treenaamaan tuottamaan tuskia. Lähdin sitten viakka yöllä lenkille, jos en muuta voinut. Treenaaminen ei muutenkaan ollut enää mukavaa, vaan eräänlainen pakko, jonka jälkeen vasta oli oikeasti hyvä olla. Pikku hiljaa aloin olla myös väsyneempi ja väsyneempi. Energiaa ei enää riittänyt muuhun kuin treenien ja syömisten suunnitteluun ja itse treenaamiseen. Ajatukseni olivat oikeastaan koko ajan näissä. Lopulta stoppi tuli, kun sairastuin keuhkokuumeeseen. Henkisesti tuo aika oli todella rankkaa ja  en ollut lainkaan oma itseni. Olin niin hajalla, kun en voinut treenata.  Läheiseni onneksi tajusivat lähettää minut lääkäriin ja pian aloinkin käydä psyk.sh:lla juttelemassa.

Ja varoituksen sanana: en huomannut omassa tekemisessäni mitään outoa tuolloin, enkä vielä akoihin tuon jälkeenkään. Nyt vasta myöhemmin olen tajunnut yli menon.

Toiseksi: Tuolloin sairaalloisempana aikana, vartaloni olisi ollut Jutta G:n mielestä varmasti nimenomaan kisakunnossa.

[/quote]

32 lisää, että sitä ei todellakaan itse huomannut, että nyt menee yli. Koki elävänsä entistä terveellisemmin ja homman olevan terveellä pohjalla.

Vierailija
37/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herran pieksut, että joku sitten vallan treenaa ja syö rahkaa, sussiunaa ja varjele! Varmaan ne vetää jotain roteiinihormoonejakin, varmasti! Voi hyvänen aika mihin tämä maailma menee, ihan maharotonta! Ei meidän nuoruuessa sentäs. Sillon syötiin läskisoosia ja tehtiin töitä, nih! Ne oli niitä hyviä aikoja ne,

Vierailija
38/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 22:04"]

http://svenjalainen.blogspot.fi/2013/10/fitness-hairio.html tässäki taas tästä. onks jollain tietoo kenestä tossa jutussa on kyse? ite veikkaan sitä vierumäellä opiskelevaa.

mua ei varsinaisesti ärsytä mut oon kattellu tätä urheilulajia hoomoilasena. nykyään kaikki harrastaa fitnestä ja kaikki reenaa joihinkin kisoihin ja ollaan niin terveitä ihmisiä et huhhuh. sit on näitä jotka vetää nesteenpoistolääkkeitä jossain vaiheessa diettiä koska näitä ei mitenkään kontrolloida reenikauden aikana. voit vetää mitä vaan kunhan kusi on puhdasta kisoissa. kuinkakohan moni oikeesti vetää steroidejakin? ihan oikeesti mä en ymmärrä miks joku haluaa pistää kroppansa koville dieettien kanssa. sit tuleeki loppu elämäks jotain aineenvaihduntaongelmia. hämärä laji sanon minä.

[/quote]

Ootko sä nyt ihan tosissasi? Voin valaista sua kultapieni kertomalla että ei niiden nesteenpoistajien käyttöön tartte edes salitreeniä: mallit ja missukat ovat käyttäneet niitä ja ulostuslääkkeitä jo vuosikausia ennen kuin mitään fitness-buumia on meillä keksitykään.

Vierailija
39/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että tää buumi aiheuttaa pohjimmiltaan psyykkisesti terveille ongelmia. Ne, joilla menee yli, olis tod.näk. jossain elmämänvaiheessa muutenkin sairastuneet pakko-oireiseen häiriöön, syömishäiriöön tai vastaavaan. Uskon kanssa, et vaaraa ei oo niillä, jotka ei oo oikeen koskaan pystyneet elään terveellisen ruokavalion mukaan tai on ollut vaikeuksia vaik lähteä lenkille tai liikkumaan, eli ei oo perusluonteeltaan kovin kurinalaisia. Riski on niillä, jotka on muutenkin taipuvaisia tiukkaan kontrolliin.

Eli homman karkaaminen käsistä, ei oo fitnessbuumin syy vaan ihmisen oman pään sisällä ja olis tullut esille tavalla tai toisella myöhemmin.

Vierailija
40/78 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottakoon yhdestäkin äidistä joka hurahti raudan pumppaamiseen, päivitti vain joka paikkaan  ruoka-annoksiaan grammavaa'an päällä, juoksulenkkejään, ym.nostan parrua kuviaan ja mesosi kuinka kaikki läskit on luusereita.

Meni vuosi näin ja kappas; esikoinen alkoi oireilla. No tämä rautamutsihan löysi heti kodin lääkärikirjasta ja googlen avulla diagnoosin lapselleen; oli ties mitä lyhennesanaa ja hienompaa diagnoosia ADHD, ei ole enää mitään...ei tullut mieleenkään että hei, mutsi ei vuoteen OIKEASTI ollut äiti lapsilleen,meni vain lihastuntumalla sen raudan perässä ja laiminlöi kaiken..kaikki lasutkin oli vain muka huhaata vaikka ulkopuoliset näki hädän.

Nyt mutsi pumppaa itseensä muutakin kuin sitä ulkoista rautaa, lapsi on arkipäivät laitoksessa ja saa siellä "hoitoja joita tarvitee" vaikka varmasti vain äitiään oikeasti kaipasi.

Sori mutta mikä helvetti ihmisiä vaivaa nykyään???

[/quote]

Tuttavasi taitaa olla wt...?