Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa masennukseen? " Kotikonsteja" kaivataan..

Vierailija
19.07.2006 |

Ei tunnu enää,että pystyisi ottamaan itseään niskasta kiinni ja päättämään, että tän on muututtava. Olen käynyt myös juttelemassa ammatti-ihmisten kanssa. Siellä tehtyjen testien perusteella suosittelevat lääkitystä. Mutta en minä halua mitään lääkitystä. Jo ajatuksenakin niin kamala. Täytyyhän tästä jotenkin muuten yli päästä?

Löytyykö neuvoja?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei omista telttaa eikä ole erätaitoja, niin ulkona voi nukkua vaikka parvekkeella. Edellyttäen tietysti, että asuu vähän rauhallisemmalla alueella, jossa on yöllä suht hiljaista.

Vierailija
22/25 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen topiunut masennuksesta ja suurin syy siinä olis se, että en ollut sellainen, kuin oikeasti olen. Katsoin myös videon jossa oli mies, jolla ollut masennusta ja hän kertoi nähneensä toistuvan sellaisen, että masentunut ihminen (hän itsekin) tulee sellaiseen pisteeseen, että "en kestä enää! En aio jäädä tänne!" Silloin alkaa etsiä itseään ja sitä mitä oikeasti on. Käydä läpi niitä asioita jotka vaivaavat ja käsitellä ne - miksi olen masentunut? Itsekin siitä toipuneena, huomaan välillä sen yrittävän taas alkaa tulla, mutta pystyn tietoisesti poistamaan sen tunteen tulemisen. Kotini saa olla hieman sotkuinen ja katson piirrettyjä salaa 30v raavas mies. (Hahah. Mutta olen tosissani.) Innostuin furryfandomista, ja teen itselleni asua. Kotiin piristäviä värejä, ei tummia liiaksi. Läppärin taustakuva iloinen ja motivoiva, taulut pitää olla inspiroivia ja piristäviä, minulla on jopa sänkyni vieressä muistilappuja joissa on tavoitteitani joita haluan jonakin päivänä tavoittaa. Kirjoitin myös lohduttavia sanoja itselleni ja luen niitä aamusta aamuun.

Elämä on kovaa. Jokainen päivä on, kuin uusi taistelu, ja jos olet harjaantunut taistelemaan, pääset vähemmällä. Suurin osa ihmisistä ei tiedä mihin he ovat menossa, pitää olla päämääriä, muuten ahdistaa. Masennus ei ole alivireystila vaan päinvastoin. Silloin kaasu on hirttänyt pohjaan eikä hellitä. Ei voi rentoutua.

Kun masennuksesta vapautuu niin olo ihana. Hyviä päiviä tulee yhä useammin, ei vain yksi tai kaksi kuukaudessa. Nyt viikossa on vain yksi tai kaksi huonoa päivää, kuten tavallisillakin ihmisillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys. Ulkoilu ja liikunta.

Vierailija
24/25 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys. Terve ja ravitseva ravinto säännöllisesti nautittuna. Riittävä lepo ja yöuni. Liikunta. Tunteiden kohtaaminen ja hyväksyminen. Myötätunnon kehittäminen itseään kohtaan. Aurinko siis niin että silmät saavat aurinkoa. Ulkoilu. Luonnossa kävely. Linnun laulun kuuntelu metsässä. Meren ja tuleen tuijottaminen.

Jatkuvan itsetarkkailun lopettaminen. Itsekriittisen äänen vaientaminen. Päätös hyväksyä itse sellaisenaan kun on. Pyrkimys ymmärtää ja empatiseeraa itseään.

Mielekkään tekemisen keksiminen, vietä aikaa asioiden äärellä joista rentoudut tai saat mielihyvää.

Säännöllinen elämänrytmi. Lopeta valvominen, epäsäännöllinen rytmi unessa ja ruoassa. Päihteiden käytön lopettaminen.

Tuhoavien ihmissuhteiden katkaiseminen.

Läheisten ja rakkaiden ihmisten /eläinten seura. Lasten ja miehen haliminen/ hellyys/hieronta jne

Kylmä suihku (dopamiini myrsky).

Hyvän ja maukkaan ruoan nauttiminen.

Mökkeily.

Meren äärellä kävely kauniina päivänä.

Terapia.

Vierailija
25/25 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo, että joku päivä ei tunnu näin pahalta. Tieto, että masennuksesta voi toipua. Yritys nähdä myös niitä hyviä asioita ihan pieniäkin ja keskitttyä siihen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi