Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-vuotias äiti, tahdotko kysyä jotain?

Vierailija
23.10.2013 |

:)

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ammattiin aiot? Opiskeletko nyt?

Vierailija
22/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:24"]

Mihin ammattiin aiot? Opiskeletko nyt?

[/quote]

Tällä hetkellä olen äitiyslomalla, en opiskele. Kun lapsi tästä kasvaa niin mulla on tiedossa oppisopimuspaikka kaupanalalla. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas harhaanjohtava otsikko. En ole 17v äiti, ei mitään kysyttävää.

Ja vaikkei olisi harhaanjohtava otsikko, miksi kysyisin mitään ihmiseltä joka ei ole osannut huolehtia edes itsestään (=ehkäisystä ja siten omasta tulevaisuudestaan) ja silti tehnyt lapsen. Vaikkei ole itsestään osannut huolehtia. Ei taida paljoa hyviä neuvoja tai vastauksia semmoselta saada...

Vierailija
24/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on omien vanhempiesi koulutustaso? Ovatko yhdessä vai eronneet? Ovatko työelämässä?

Vierailija
25/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:33"]

Onpas harhaanjohtava otsikko. En ole 17v äiti, ei mitään kysyttävää.

Ja vaikkei olisi harhaanjohtava otsikko, miksi kysyisin mitään ihmiseltä joka ei ole osannut huolehtia edes itsestään (=ehkäisystä ja siten omasta tulevaisuudestaan) ja silti tehnyt lapsen. Vaikkei ole itsestään osannut huolehtia. Ei taida paljoa hyviä neuvoja tai vastauksia semmoselta saada...

[/quote]

Aivan.. Sinähän tiedät parhaiten;)

Vierailija
26/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:35"]

Mikä on omien vanhempiesi koulutustaso? Ovatko yhdessä vai eronneet? Ovatko työelämässä?

[/quote]

Biologinen isäni kuoli, kun olin vielä pieni. Sen jälkeen kuvioissa on ollut puoli-isä, jonka kanssa äitini on ollut yhdessä siitä lähtien kun täytin kaksi vuotta. Hän on aina ollut minulle kuin "oikea" isä. Molemmat korkeasti kouluttautuneita, työelämässä. :)

Vierailija
27/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako yhtään että koko nuoruus jää elämättä ?:) en siis kysy pahalla, siskoninin sai lapsen alle 20-vuotiaana, mutta itse ihmettelen että miksi ihmeessä pitää hankkia lapsi ennenkun on itse edes aikuinen, ja suurinosa oman ikäisistä viettää huoletonta nuoruutta vielä seuraavat kymmenen vuotta?

Vierailija
28/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, haluan sanoa sinulle jotain! Olen itse 25-vuotias ja odotan nyt esikoita. Olen elämääni tyytyväinen, muttta jos saisin tehdä asioita toisin.. Olisin halunnut olla paljon nuorempi, kun tulen äidiksi! Tavallaan olen siis sinulle kateellinen.

rv 10

Vierailija
29/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:51"]

Harmittaako yhtään että koko nuoruus jää elämättä ?:) en siis kysy pahalla, siskoninin sai lapsen alle 20-vuotiaana, mutta itse ihmettelen että miksi ihmeessä pitää hankkia lapsi ennenkun on itse edes aikuinen, ja suurinosa oman ikäisistä viettää huoletonta nuoruutta vielä seuraavat kymmenen vuotta?

[/quote]

Tällaisia kysymyksiä olen aina ihmetellyt. Millä tavalla nuoruuteni jäisi elämättä? :) Minulla on suuri tukiverkosto, jos vain siltä tuntuu niin voin viedä lapseni hoitoon ja mennä esim. kavereiden kanssa viettämään aikaa. Mutta ainakaan vielä en ole oikeastaan sitä kaivannut, olen ollut niin keskittynyt vaan lapseeni. Mulla oli tosi rankka nuoruus. Tuli ihan tarpeeksi kokeiltua ja koettua yläasteaikoina mm... :)

Vierailija
30/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:54"]

Ap, haluan sanoa sinulle jotain! Olen itse 25-vuotias ja odotan nyt esikoita. Olen elämääni tyytyväinen, muttta jos saisin tehdä asioita toisin.. Olisin halunnut olla paljon nuorempi, kun tulen äidiksi! Tavallaan olen siis sinulle kateellinen.

rv 10

[/quote]

Kiitos kommentista. Nuorena äidiksi tulemisessa on niin hyvät kuin huonot puolensa. :) Onnea odotukseen! :)

Vierailija
31/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko median raskaushypetys tiedostamattasi vaikuttanut lapsentekoosi? ;) Mitkä ovat kuukausitulosi ja koulutuksesi? Aliarvioidaanko sinua äitinä ikäsi puolesta? Pilasiko raskaus kroppasi? Näytätkö 17 vai 20v:ltä? Luuletko olevasi jotenkin "aikuisempi" tai kypsempi kun sinulla on lapsi? Oletko henkisesti valmis äidiksi? (itsekkin vielä lapsi, aivot kehittymättömät ja murkkuikäinen) Oletko kateellinen lapsettomille ikätovereillesi, kenellä on enemmän vapaa-aikaa, rahaa, kouluttautuvat, ovat huolettomampia...jne.? 

Vierailija
32/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitko aikoinaan telkkarista Martinan ja Eskon Vauvakuumetta? Tai musiikkikanavalta sitä missä on 16-vuotiaita teiniäitejä? Onko vaikeaa olla jonkun huoltaja vaikka ei ole vielä itsekkään täysi-ikäinen? Siis käytännönasioissa. Pettikö ehkäisy? Lapsesi on varmasti ihana, mutta olisitko antanut sille luultavasti paremman ja tasapainoisemman lapsuuden, jos olisit saanut sen pikkasen kypsempänä? :) Poltitko raskaana? Vipattaako bilejalka?

Vierailija
33/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:06"]

Onko median raskaushypetys tiedostamattasi vaikuttanut lapsentekoosi? ;) Mitkä ovat kuukausitulosi ja koulutuksesi? Aliarvioidaanko sinua äitinä ikäsi puolesta? Pilasiko raskaus kroppasi? Näytätkö 17 vai 20v:ltä? Luuletko olevasi jotenkin "aikuisempi" tai kypsempi kun sinulla on lapsi? Oletko henkisesti valmis äidiksi? (itsekkin vielä lapsi, aivot kehittymättömät ja murkkuikäinen) Oletko kateellinen lapsettomille ikätovereillesi, kenellä on enemmän vapaa-aikaa, rahaa, kouluttautuvat, ovat huolettomampia...jne.? 

[/quote]

Media ei ole millään tavalla vaikuttanut siihen, että tulin äidiksi. Mulla on takana peruskoulu ja vuosi ammattikoulua, tuloina äitiysrahan minimimäärä. Raskaus ei pilannut kroppaani. Näytän ikäiseltäni, luulisin. :D Kyllä koen muuttuneeni jollakin tapaa lapsen saatuani, ehkä ajatukset ovat kypsempiä. Olen mielestäni henkisesti valmis äidiksi. En ole kateellinen, he käyvät vielä koulujaan, joten heillä ei ole tuloja ja tuskin vapaa-aikaakaan yhtään enempää kuin minullakaan. :)

Vierailija
35/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:10"]

Katsoitko aikoinaan telkkarista Martinan ja Eskon Vauvakuumetta? Tai musiikkikanavalta sitä missä on 16-vuotiaita teiniäitejä? Onko vaikeaa olla jonkun huoltaja vaikka ei ole vielä itsekkään täysi-ikäinen? Siis käytännönasioissa. Pettikö ehkäisy? Lapsesi on varmasti ihana, mutta olisitko antanut sille luultavasti paremman ja tasapainoisemman lapsuuden, jos olisit saanut sen pikkasen kypsempänä? :) Poltitko raskaana? Vipattaako bilejalka?

[/quote]

Olen katsonut molempia ohjelmia. Ei ole vaikeaa olla huoltaja, vaikken olekkaan vielä täysi-ikäinen, lapseni isä on, joten käytännönasiat ovat sujuneet ongelmitta. Pian minäkin täytän 18, joten esim. ajokortti helpottaa arkea. :) Ehkäisy ei pettänyt. Pidän itseäni kypsänä ja tasapainoisena, pystyn antamaan lapselleni hyvän lapsuuden. :) En polttanut raskausaikana. Ei vipata. :)

Vierailija
36/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:13"]

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8569378

Onnea odotukseen! :)

[/quote]

Hmph? :D

Vierailija
37/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena palautuu paremmin synnytyksestäkin. Ihmistä ei ole luotu synnyttämään kovin vanhana. Olen 22 ja myöskin kateellinen sinulle...en kerkeä saada 3 lasta alle 30 vuotiaana ja yli 30 vuotiaana en enää aijo synnyttää.

Vierailija
38/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mietippä, kuinka muutaman vuoden päästä olet haluttua työelämässä! Kuka palkkaa mielummin 25-vuotiaan lapsettoman äidin, jos toisena vaihtoehtona on nainen, jolla on jo jälkikasvua? ;D Lisäksi.. nuorena palautuu raskauksista paremmin, kuin vanhempana!

Vierailija
39/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:27"]

nuorena palautuu paremmin synnytyksestäkin. Ihmistä ei ole luotu synnyttämään kovin vanhana. Olen 22 ja myöskin kateellinen sinulle...en kerkeä saada 3 lasta alle 30 vuotiaana ja yli 30 vuotiaana en enää aijo synnyttää.

[/quote]

Raskaudesta palauduin kyllä todella nopeasti, alatiesynnytyksestä ei ole kokemusta, sillä lapseni syntyi suunnitellulla keisarileikkauksella. Miksi et kerkeiäisi saada? :P Itse kyllä haluan max. vaan kaksi lasta. :)

Vierailija
40/77 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 16:27"]

Ja mietippä, kuinka muutaman vuoden päästä olet haluttua työelämässä! Kuka palkkaa mielummin 25-vuotiaan lapsettoman äidin, jos toisena vaihtoehtona on nainen, jolla on jo jälkikasvua? ;D Lisäksi.. nuorena palautuu raskauksista paremmin, kuin vanhempana!

[/quote]

Niin..