Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ero ja omakotitalon ositus

Vierailija
22.10.2013 |

Miten on erotilanteessa tällanen.

Jos minä olen maksanut kaikki lainanlyhennykset, mutta mies on kuitenkin osallistunut muihin asumis kustannukseen ja ruokamenoihin, niin kuuluuko minun maksaa miehelle mitään jos minä jään tähän ja hän lähtee? Velan otan omiin nimiin jne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu kyllä jos ootte naimissa eikä avioehtoa ole

Vierailija
2/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:28"]

kuuluu kyllä jos ootte naimissa eikä avioehtoa ole

[/quote]

sorge, unohtu mainita että avoliitosta oli kyse. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette väleissä keskenänne voitte sopia ihan mitä haluatte. Oletteko avo-vai avioliitossa? Avioehto? Jos avoliitossa se pitää kenen nimi lipuissa ja lapuissa. Jos Avioliitossa eikä avioehtoa kaikki puoliksi.

Vierailija
4/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ei kuuluisi mielestäsi mitään, vaikka osallistunut menoihin??

Vierailija
5/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistushan menee niinkuin se paperilla on (miten olette ostaneet talon? Puoliksi?), toinen varmaan joutuu toiselle myymään osuutensa.

Vierailija
6/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:31"]

Miehelle ei kuuluisi mielestäsi mitään, vaikka osallistunut menoihin??

[/quote]

muutama kaveri sanonut mulle että ei sille mitään kuulu jos minä olen maksanut yksin lainaa

Vierailija
7/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka omistaa talon, sinä vai? Mitä ovat ne asumiskustannukset mitä mies on maksanut?

Noilla antamillasi tiedoilla (ja jos omistat talon yksin) niin sinun tuskin tarvitsee maksaa miehelle mitään. Jos taas omistatte talon puoliksi niin kyllähän sinun täytyy lunastaa mies siitä ulos.

Vierailija
8/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisepa nyt alkuun vaikka kiinteistöverolappua, se on maksettu tässä ihan hiljan. Onko kiinteistä vain Sinun nimissäsi vai onko se teidän yhteinen? Jos se on Sinun nimissäsi, niin sitten omakotitalo on Sinun ja äijä kerätköön kamppeensa. Jos talo on teidän kahden yhteinen, Sinun on lunastettava = maksettava miehelle 50% talon hinnasta.

Vierailija
9/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:26"]

Jos minä olen maksanut kaikki lainanlyhennykset, mutta mies on kuitenkin osallistunut muihin asumis kustannukseen ja ruokamenoihin, niin kuuluuko minun maksaa miehelle mitään jos minä jään tähän ja hän lähtee? Velan otan omiin nimiin jne.

[/quote]

No onko se mies maksanut teidän yhteisiä kuluja samalla rahalla kuin sinä niitä lainanlyhennyksiä? Eli onko teillä mennyt yhteiseen elämäänne yhtä paljon rahaa molemmilta, sillä erotuksella että mies on maksanut juoksevia kuluja ja sinä lainanlyhennyksiä? Silloin sinun pitää maksaa miehelle, jos ei muuten, niin moraalisesti se olisi oikein.

Jos taas olette maksaneet juoksevat kulut puoliksi ja siihen päälle sinä olet maksanut sitä taloasi, niin silloin se on sinun, eikä tarvitse miehelle maksaa yhtään mitään.

Vierailija
10/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen on talo ja velka ja mies makasanut sähkölaskua ja vesimaksua ja jätehuoltoa. Niin ja ruokamenoja, siis kaikkeen muuhun osallistunut mutta ei lainan lyhennykseen. Pari kaveria, naista, on sitä mieltä ettei sille kuulu mitään maksaa jos ei ole lainaa koskaan edes lyhennelly. Siksi kysyn.  ap.

Vierailija
11/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 16:26"]

[/quote]

No onko se mies maksanut teidän yhteisiä kuluja samalla rahalla kuin sinä niitä lainanlyhennyksiä? Eli onko teillä mennyt yhteiseen elämäänne yhtä paljon rahaa molemmilta, sillä erotuksella että mies on maksanut juoksevia kuluja ja sinä lainanlyhennyksiä? Silloin sinun pitää maksaa miehelle, jos ei muuten, niin moraalisesti se olisi oikein.

Jos taas olette maksaneet juoksevat kulut puoliksi ja siihen päälle sinä olet maksanut sitä taloasi, niin silloin se on sinun, eikä tarvitse miehelle maksaa yhtään mitään.

[/quote]

Niin ja puokkiin on koitettu maksaa kaikki, siis minä lyhennyksen ja mies muita menoja, paitsi että miehellä ei ole suurimman osan ajasta ollut yhtä isot tulot kuin mulla. Niissä puitteissa puokkiin kun on ollut mahdollista.  ap.

Vierailija
12/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pari naiskaveria ovat väärässä. Itse olet ollut vähän hassu, kun olet yksin maksanut yhteisen lainan kuluja.

Vierailija
13/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 9 oikeassa. Meillä sama tilanne - eikä mitään ehtoja kirjoitettu. Ero tulossa kohta ja koska laina ja talo ja kiinteistövero 50/50 niin näin on. Tosin ollaan maksettukin puolet aina lainoista. Mutta jos ei ole paperilla mitään niin puolet miehelle vaikka olisit maksanut kaiken.

Vierailija
14/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä maksanut jätemaksun ja sähkölaskun puoliksi miehen kanssa? Jos olet ja tämän lisäksi olet yksin maksanut talon sitten sinun ei tarvitse maksaa miehellesi mitään. Mutta jos mies on maksanut muita laskuja joita sinun ei ole tarvinnut maksaa niin sitten menee monimutkaisemmaksi

Vierailija
15/15 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos talo on puoliksi teidän, niin mies omistaa siitä puolet ja hänet on siitä lunastettava ulos, siinä ei kavereiden mielipiteet paljoa paina. Sillä, kuka tosiasiassa maksaa lainanlyhennykset ja kuka muuta, ei ole väliä. Ja myös moraalisesti ihan oikein menee noin, jos kerran olette maksaneetkin yhteiset kulunne puoliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan