Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei kihloihin/naimisiin mutta lapsia voi hankkia

Vierailija
22.10.2013 |

Eli olemme avomieheni kanssa olleet yhdessä 4-vuotta. Olemme jo yli 30-vuotta vanhoja kumpikin. Haluamme lapsia ja nyt niitä alettiin yrittämään sitten. Sanoin että haluaisin naimisiin ennen lapsen syntymää tai edes kihloihin ja häät vaikka myöhemmin niin se ei miehelle ollutkaan ok? Nyt en ymmärrä? Eikö tuo lapsi ole sitouttavampi kuin avioliitto? No oli miten oli, jos täällä on muita niin kertokaa miksi näin. Mieheni on kyllä sanonut haluavansa naimisiin joskus.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miesten kulttuurissa tällä hetkellä on tappio joutua naimisiin. Kaverit ajattelevat että on mies nössö jonka nainen on saanut lankaan. Pallo tulee jalkaan, on leimattu ja rengastettu mies, nuoruus loppuu, seksi loppuu, kaikki kiva loppuu, miesten kulttuuriin perustuu ajatus miehen ikuisesta paniudesta johon ei kuulu avioliitto. Suomalaiset miehet on itsekkäitä pikkupoikia jotka eivät pysty ajattelemaan itseään miehenä.

Vierailija
22/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 13:32"]

Miksi haluaisin mennä naimisiin ? Mitä merkitystä on yhdellä paperin palalla ?

[/quote]

Kuule sillä paperinpalalla on hyvin paljon merkitystä siinä vaiheessa kun parisuhteenne päättyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 13:31"]

Naimisiinmenolla ei nykypäivänä ole paljoa merkitystä

[/quote]

Sillä on ihan yhtä paljon merkitystä laillisesti kuin ennenkin. Juridinen sopimus, joka oikeuttaa ja velvoittaa tiettyihin asioihin.

Vierailija
24/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on jokin tarve pihdata sitä avioliittolupausta. Mikä onkaan kauniimpi ele kuin lupautua ja sitoutua toiseen loppuelämäkseen? Miksi siitä halutaan tinkiä?  Miksi ihmiset eivät voisi edes yrittää elää avioliittolupauksen mukaisesti?Vapauden ihannointi ja sitoutumiskammo ovat päivän sana, joka ei ole tietääkseni tehnyt mistään ihmissuhteesta tai perheestä sinällään onnellisempia. Aina voi nostaa kytkintä, kun alkaa a) kyllästyttää b) ahdistaa c) ruoho vihreämpää aidan toisella puolella d) ensimmäinen iso vastoinkäyminen (niitähän elämässä riittää). Jos ihminen ei löydä itsestään halua jakaa elämäänsä toisen kanssa, pärjätköön omillaan.

Vierailija
25/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä! Tässä ketjussa ei ole ollenkaan lehmä ja maito -kommenttia! AV-mammat, mä oon pettynyt!

Vierailija
26/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 13:37"]

[/quote]

Kuule sillä paperinpalalla on hyvin paljon merkitystä siinä vaiheessa kun parisuhteenne päättyy.

[/quote]

Jep, joko avioeroon tai puolison kuolemaan. Kummassakin tapauksessa se paperinpala näyttelee hyvin tärkeää osaa siinä, miltä tulevaisuutesi näyttää siitä eteenpäin.

Vierailija
27/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ehdottomasti sitovampi kuin avioliitto. Jos eroatte pääset koko ukosta eroon lopuksi ikääsi mutta kun teet sen kanssa lapsen olet tavalla tai toisella sidottu siihen loppuikäsi. Ainakin juhlien ja sellaisten merkeissä.

Lisäksi jos teette lapsen avioliiton ulkopuolella pääsette ihanaan lastenvalvojan haastatteluun jossa mieheltäsi kysytään mm. onko hän varma että on lapsen isä. Avoliitossa syntyneet lapset ovat "isättömiä" ja äidin nimissä kunnes isyys tunnustetaan. Sitten joudutte vielä pohtimaan kuka on lapsen virallinen huoltaja, vain sinä vai te molemmat. 

Eli kun tehdään lapsia olisi ehkä kuitenkin hyvä mennä naimisiin. 

Vierailija
28/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua sitoutua, eikä tyhmänä tajua että kyllähän se lapsi jo on todella sitova. Tai tämä on ainakin se tavallisin tarina.

Vierailija
29/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 13:41"]

Lapsi on ehdottomasti sitovampi kuin avioliitto. Jos eroatte pääset koko ukosta eroon lopuksi ikääsi mutta kun teet sen kanssa lapsen olet tavalla tai toisella sidottu siihen loppuikäsi. Ainakin juhlien ja sellaisten merkeissä.

[/quote]

Ei nyt ihan noinkaan. Kyllä lapsenkin voi jättää toiselle vanhemmalle ja olla pitämättä mitään yhteyttä siihen. Ei kukaan voi pakottaa yhteydenpitoon vasten tahtoa.

Vierailija
30/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama. Minä olin aina ajatellut että ensin naimisiin, sitten lapsi/lapset. Noh lapsi tulikin ensin. Mies on sanonut että ehkä joskus vielä naimisiinkin. Tietää kuitenkin miten tärkeää se minulle on. Tosin meillä tilanne että mies on jo kertaalleen ollut naimisissa, joten ei siitä syystä halua ihan heti uudestaan.

Vierailija
31/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö nyt siis odottaa ensin kosintaa ja lapsen tekoon vasta sitten? Itse en kyllä ala väkisin ketään pakottamaan mihinkään. Mies itse on tämän lapsiasian ottanut esiin. 

Vierailija
32/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 13:47"]

Pitäisikö nyt siis odottaa ensin kosintaa ja lapsen tekoon vasta sitten? Itse en kyllä ala väkisin ketään pakottamaan mihinkään. Mies itse on tämän lapsiasian ottanut esiin. 

[/quote]

Miksi sun pitäisi odottaa? Kerrot miehellesi mitkä omat toiveesi ovat ja sitten keskustelette niistä ja etsitte sopivan kompromissin. Näin kai aikuiset ihmiset yleensä toimivat kun päättävät elämän tärkeimmistä asioista.

Vierailija
33/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille siitä paperinpalasta on ollut paljon hyötyä muun muassa luovutusvoittoveroa, isyysvapaata, lahjaveroa, jopa tuloveroa laskettaessa. Sen sijaan paperinpalasta ei ole ollut mitään haittaa.

Usein mies ei halua sitoutua virallisesti ja vapaaehtoisesti ja sanoo, ettei avioliitto merkitse mitään. Perästävedettävä mamma on samaa mieltä kun kerran mieskin on ja höpöttää kuin tyhmä apina, ettei paperinpalalla ole väliä. :D Harmillista.

Vierailija
34/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää kun teette lapsia avoliittoon, olette itse kotihoidon tuella kotona, pahimmassa tapauksessa talo miehen nimissä ja ero tulee. Siinä voi tulla lähtö äkkiä.

Tai jos olette avo-uusioperhe missä molemmilla lapsia, niin avioliitto avioehdon kanssa olisi aika suotava tuossa tilanteessa.

Vierailija
35/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en halua naimisiin. Mies on kosinut viidesti. Lapsiakin on kolme ja vanhin lukiossa. En osaa pitää avioliittoa minään...

Vierailija
36/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 13:37"]

[/quote]

[/quote]

Jep, joko avioeroon tai puolison kuolemaan. Kummassakin tapauksessa se paperinpala näyttelee hyvin tärkeää osaa siinä, miltä tulevaisuutesi näyttää siitä eteenpäin.

[/quote]

Jep, juuri näin. Senpä takia tulisi lisää vaikeuksia, kun joutuisin miehelle ensin selittämään, että ehdottomasti haluan avioehdon. Minun rahani ovat minun rahojani ja hänen rahansa ovat hänen rahojaan. Kodin kulut ja lasten kulut maksetaan puoliksi, mutta muuten kumpikin käyttäköön varojaan miten haluaa.

Vierailija
37/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eroatte, pääsette paljon helpommalla, kun ei tarvitse alkaa ositussotkuihin. Riittää että saatte huoltajuusasiat hoitumaan.

Vierailija
38/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tää on taas tätä samaa jankutusta. Etkö todellakaan ymmärrä mitä merkitystä jollakin paperin palalla voi olla? Niinkun ihan oikeasti? Sinua olisi aika helppoa kusettaa allekirjoittamaan yhtä sun toista, jos todella ajattelet ettei paperin paloilla ole mitään merkitystä.

Vierailija
39/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 13:52"]

Minäkään en halua naimisiin. Mies on kosinut viidesti. Lapsiakin on kolme ja vanhin lukiossa. En osaa pitää avioliittoa minään...

[/quote]

Ymmärrätkö lakiasioista mitään? Tyhmä on jos ei pidä huolta omaisuudestaan laillisella paperilla parisuhteessa.

Vierailija
40/84 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 13:52"]

[/quote]

Taidat olla vähän yksinkertainen..