Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua:perunkirjoitus

Vierailija
09.09.2020 |

Mitä siinä pitää olla? Miten hankin kaikki liitteet? En minä osaa tällaisia tehdä. Eikä ole ketään keneltä kysyä, kun kaikki kuolevat pois. Olisi muutakin ajateltavaa tällä hetkellä...

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankista saat apua, aloita sieltä. Sukuselvitys eli katkeamaton virkatodistusten ketju kaikista seurakunnista (tai maistraateista jos ei kuulunut kirkkoon) koko elämän ajalta tarvitaan ja niiden saannissa on monesti viiveitä. siitä selviää pesän osalliset

Ja sitten luettelo kaikesta omaisuudesta ja sen arvosta.

Tuo sukuselvitys eli katkeamaton virkatodistusten ketju voi olla hankala, jos vainaja on asunut useilla paikkakunnilla. Kun hankin sen äidistäni, yksi pieni puuttuva palanen - vajaan vuoden pätkä - melkein jäi puuttumaan, kunnes minä keksin sen., vaikka en ollut ollut edes olemassa silloin. Siis sekin oli pakko keksiä, pätkiä ei voi jäädä puuttumaan.

Miten puuttuvan palan voi keksiä.

Virkatodistusten pitää olla katkeamattomia.

Vierailija
62/62 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse alalla toimiva juristi, ja säännöllisesti saan olla korjailemassa näitä kukkakauppaperunkirjoituksia. On totta, että pesissä perunkirjoitus on usein aika helppo juttu. Mutta mikäli pesään liittyy yhtään mitään monimutkaisempaa, soppa on taitamattomissa käsissä nopeasti kokoon keitetty. Jäämistötoimet, kuten perunkirjoitus, ositus ja perinnönjako, on todella tärkeää hoitaa oikein, jotta vältytään odottamattomilta / ei-toivotuilta seurauksilta esim. verotuksessa.

Perhe - ja jäämistöoikeus on oikeasti paljon monimutkaisempaa kuin yleisesti ajatellaan. Oman kokemukseni perusteella en voi kuin ihmetellä ihmisten toimintaa. Jos halutaan hiustenleikkaus ja väri, mennään yleensä halukkaasti kampaajalle. Jos hammasta särkee, mennään useimmiten suosiolla hammaslääkäriin. Mutta jos tarvitaan oikeudellista asiantuntemusta, mentaliteetti on aika usein se, että tehdään itse tai kysytään neuvoa korkeintaan naapurin Pekalta. Ja sitten jos jokin menee vikaan, tiedossa on ihmiselle joko taloudellisia menetyksiä tai asiantuntija joutuu siivoamaan jäljet, ja se tulee usein kalliimmaksi kuin asiantuntija-avun käyttäminen jo alusta pitäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän