Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ostaa pivittäistavarakaupan koiranruokaa lemmikilleen?

Vierailija
08.09.2020 |

Ja nyt puhun niistä perus Murren Murkina -pusseista. Jos olet yksi heistä, niin kerro miksi päädyit ruokkimaan koiraasi niillä, etkä laadukkaammilla eläinkaupan ruoilla.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toi meidän Murre vipeltää menemään halppisruualla, ikää on 13 v.

Vierailija
22/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla, kun oli koira niin se oli allerginen koiranruualle. Sitten mä annoin ruuan tähteeni sille ruuaksi. Tietysti ajatellen mitä koirani voi syödä.

Ei se ollut allerginen "koiranruualle", vaan jollekin ainesosalle siinä ruuassa, mitä satuit syöttämään. Kotiruoka ei myöskään ole täysipainoista ruokaa koiralle, elkei sitä varta vasten sen tarpeita ajatellen valmisteta.

Hyvä, että jotain osasit päätellä tekstistäni.

Kyllä koiran ruokavalioon kuuluu muutakin, kuin tähteeni. Älä pidä minua tyhmänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annetaan dagsmarkin Laihiaa koiralle. Koira syö 50/50 tyylillä, eli puolet raakaa lihaa, puolet nappulaa. Tää nyt on vaan toimivin tapa ruokkia. Ennen syötin hhc super premium lammas-perunaa. Ei siinäkään mitään vikaa ollut, muuta kuin että ei ollut kotimaista.

Jotka eivät osaa oikeasti lukea sisällysluetteloita, tuhlaavat rahansa kalliisiin eläinkaupparuokiin luullen, että kun ruoka on kallista, sen täytyy olla laadukasta.

Vierailija
24/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama aloitus ilmaantuu tänne aina toistuvasti. Ap taitaa olla eläinkaupan pitäjä, jolla ei kauppa käy.

Vierailija
25/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira syö melkein mitä vain.

Lihaa, kalaa, kanaa, jauhelihaa, luita, sisäelimiä, makaronilaatikkoa, verilättyjä, riisiä, tattaria, karjalanpiirakoita, kalakeittoa...

Reissussa saattaa saada purilaisen ilman sipulia.

Koiranmakkara ja koiran pateet ei uppoa. Jos muuten kaikkiruokainen koira jättää jotain syömättä on ruuassa jotain joka ei sovi sille.

Kiinalaisia valmis"herkkuja" en enää osta, niitä kalkkuna ja kanafileitä+kuorrutettuja tikkuja, sillä meni niistä oikeasti vatsa huonoon kuntoon eikä ihme. Välttäkää niitä!

Vierailija
26/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla, kun oli koira niin se oli allerginen koiranruualle. Sitten mä annoin ruuan tähteeni sille ruuaksi. Tietysti ajatellen mitä koirani voi syödä.

Ei se ollut allerginen "koiranruualle", vaan jollekin ainesosalle siinä ruuassa, mitä satuit syöttämään. Kotiruoka ei myöskään ole täysipainoista ruokaa koiralle, elkei sitä varta vasten sen tarpeita ajatellen valmisteta.

Kyllä koiran ruokavalioon kuuluu muutakin, kuin tähteeni. Älä pidä minua tyhmänä.

Mistä sen olisi voinut päätellä, että annat muutakin? Kirjoitit vain: "sitten mä annoin ruuantähteeni sille ruuaksi". Eli lukija ymmärtää koiraa ruokittavan pääasiassa ruuantähteillä.

Vierailija
27/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon työtön, niin ei ole varaa ostaa muuta. :o Hyvin tuolle miun kaverille on maistunut. :) Välillä ostan sille kalaa. Muikut o hänen herkkua! :) M25

Vierailija
28/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä pilata tunnelma,mutta niissä eläinkaupanruuissa ei ole lihaa juuri enenpää kuin kaupan. JOten ihan sama kummasta ostat, lisä pitää olla. Ja siis puhun lihasta, puhtaasta lihasta! Oli aika silmät avaavaa kun ostin 60e ruokapussin koiralleni eläinkaupasta ja aloin selvittää luetteloa, ei puhdasta lihaa ollenkaan. 

Vierailija
29/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toi meidän Murre vipeltää menemään halppisruualla, ikää on 13 v.

Ja varmasti moni muu on elänyt vanhaksi niillä. So what? Moni koira on myös sairastunut ja allergisoitunut.

Vierailija
30/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koira syö melkein mitä vain.

Lihaa, kalaa, kanaa, jauhelihaa, luita, sisäelimiä, makaronilaatikkoa, verilättyjä, riisiä, tattaria, karjalanpiirakoita, kalakeittoa...

Reissussa saattaa saada purilaisen ilman sipulia.

Koiranmakkara ja koiran pateet ei uppoa. Jos muuten kaikkiruokainen koira jättää jotain syömättä on ruuassa jotain joka ei sovi sille.

Kiinalaisia valmis"herkkuja" en enää osta, niitä kalkkuna ja kanafileitä+kuorrutettuja tikkuja, sillä meni niistä oikeasti vatsa huonoon kuntoon eikä ihme. Välttäkää niitä!

Joo, ne kiinalaiset herkut on kyllä huonoja. Me on siirrytty ihan kokonaan kotimaisiin puruluihin ja muihin herkkuihin. Rauh, dagsmarkin Luumäki ja kylmäsen haukku.

Vierailija
31/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä pilata tunnelma,mutta niissä eläinkaupanruuissa ei ole lihaa juuri enenpää kuin kaupan. JOten ihan sama kummasta ostat, lisä pitää olla. Ja siis puhun lihasta, puhtaasta lihasta! Oli aika silmät avaavaa kun ostin 60e ruokapussin koiralleni eläinkaupasta ja aloin selvittää luetteloa, ei puhdasta lihaa ollenkaan. 

Eläinperäinen proteiini on se juttu, tuli nyt mistä teurasräippeistä hyvänsä.

Vierailija
32/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen ostaa koiralle erillistä ruokaa? Aikamoista rahastusta minun mielestä, markkinointi aivopessyt. Ihan hyvinhän se pärjää ruoantähteillä ja ihmisen ruoillakin. Mummo antoi aina ylijäämät aterioista saksanpaimenkoiralle, hyvin eli terveenä ja vanhaksi. En koskaan nähnyt varsinaista koiranruokaa mummolassa, aina oli perunat ja jauhelihakastikkeet koiran kulhossa ja hyvin maistui.

Vierailija
33/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen olisi voinut päätellä, että annat muutakin? Kirjoitit vain: "sitten mä annoin ruuantähteeni sille ruuaksi". Eli lukija ymmärtää koiraa ruokittavan pääasiassa ruuantähteillä.

Sori aggressiivisuuteni. Itseäni suututtaa, kun itselleni tullaan päteemään. Ja joo, jotain unohtui mainita.

Vierailija
34/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Hau Haun lammas-riisi on ainoa joka tuntuu sopivan koirallemme. Raha ei ole ongelma, kyseisen koiran nuorena sairastama haimatulehdus maksoi kaikkineen 7000e ja aiheutti elinikäisiä maha- ja sappivaivoja. Eli ei todellakaan ole vaihtoehto lähteä kokeilemaan koiran hyvinvoinnin kustannuksella kun tuo toimii. Sitä ennen meni vain eläinkaupan ruuat, mutta niistä ei yksikään sopinut sen jälkeen kun haimaystävällisemmän ruuan sai lopetettua (liian rasvatonta pidemmän päälle).

Vierailija
35/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tarvitsee lihaa. Siinä koiran kuivamuonapussissa voi lukea CHICKEN, BEEF tai FISH, mutta silti itse tuotteessa on vain 5% jotain perkausjätettä. Halvemmalla pääsee, jos syöttää ihmisen ruokaa eli esim jauhelihaa. EI tule eläinlääkärikäyntejä, kun koira saa oikeata ruokaa.

Vierailija
36/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin pitkään HauHau premiumia (30€ säkki) mutta sitten piti vaihtaa törkyhintaseen Canaganiin light senioriin (80€säkki) kun massu/ulosteen laatu ja lonkat alkoivat vanhempana vaivata. Oon kyllä joka kk kun sen kalliin säkin ostan miettiny jos vielä kokeilis halvempaa takas pikkuhiljaa. Mutta tuntuu pahalta karsia toisen ruuasta kun ei tuo täällä enää kuitenkaan kauaa jaksa (12v)

Vierailija
37/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole enää mahdollisuutta päästä Mustiin ja Mirriin koska se muutti Ideaparkiin enkä halua suhailla vain eläinten ruoan takia kahdella bussilla/taksilla. Ei ole varaa ja busseilla isojen säkkien rehaaminen ei ole mieleen. Varsinkin kun täällä on todella surkea julkinen liikenne.

Hiekkoja ostan vielä sieltä kun saan kyydin. Ostan silloin monta säkkiä kerralla.

Olen ennen puhunut markettiruokaa vastaan, mutta marketeista löytyy nykyään hyviä ruokia. Mun kaikki lemmikit (koira + 2 kissaa) ovat herkkävatsaisia ja hyvin on murkinat löytynyt. Vehnää en suostu syöttämään noille koska välitän niistä.

Esim. Pirkalta löytyy yllättäen paljon viljattomia kissoille. Sitten on Hau Hauta ynnä muuta märkäruokaa koirille. Erilaisia makkaroita, raakaruokaa, pullia ym. Ostan myös ihan lihahyllyiltä ruokaa eläimilleni ja teen itse eli heidän ruokavalio ei ole pelkkää nappulaa ja pussia.

Koiran murot on Dagsmarkin. Ei sisällä vehnää, soijaa, säilöntä-, aromi-, eikä väriaineita.

Olen köyhä, mutta eläinten muonissa en suostu pihistelemään. Mulla menee nykyään enemmän rahaa eläinteni ruokiin kun sillon kun hain ne vielä lemmikkikaupasta.

Vierailija
38/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen ostaa koiralle erillistä ruokaa? Aikamoista rahastusta minun mielestä, markkinointi aivopessyt. Ihan hyvinhän se pärjää ruoantähteillä ja ihmisen ruoillakin. Mummo antoi aina ylijäämät aterioista saksanpaimenkoiralle, hyvin eli terveenä ja vanhaksi. En koskaan nähnyt varsinaista koiranruokaa mummolassa, aina oli perunat ja jauhelihakastikkeet koiran kulhossa ja hyvin maistui.

Millainen ihminen? Lemmikkinsä hyvinvoinnista huolehtiva ihminen ottaa selvää, mitä eläimen lajinmukaiseen ruokavalioon kuuluu ja ostaa sille laadukasta ruokaa. Totta on, että teollisia koiranruokua ei ole edes järin montaa vuosikymmentä ollut tarjolla ja totta sekin, että koira voi "pärjätä ihan hyvin" kotiruualla tai huonolaatuisella koiranruualla. Itselleni tämä ei riitä, vaan haluan mahdollisimman hyvin taata, ettei se ainakaan ravinnon takia sairastu.

Vierailija
39/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sellainen koiranomistaja joka ostaa itselleenkin ruokaa päivittäistavarakaupasta.

Vierailija
40/51 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kanssa ostetaan koiralle naudan jauhelihaa 400 g/päivä. Syö aamuisin. Eli markettiruoalla mennään. Raksut on sentään eläinkaupasta, niitä saa syödä vapaasti muttei niin hirmuisesti niistä tykkää, ilmeisesti syö vain nälkäänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä