Millainen ihminen ostaa pivittäistavarakaupan koiranruokaa lemmikilleen?
Ja nyt puhun niistä perus Murren Murkina -pusseista. Jos olet yksi heistä, niin kerro miksi päädyit ruokkimaan koiraasi niillä, etkä laadukkaammilla eläinkaupan ruoilla.
Kommentit (51)
Koirahotellissa, jota välillä käytämme kuuluu hintaan joku Hau Hau Champion kana-riisi nappula, mutta en ole ikinä antanut ruokkia koiraa sillä. En siksi, että se on ruokakaupan perusruoka, vaan siksi, että koiralle on syötetty samaa kuivaruokaa koko sen elämän ajan, enkä uskalla yhtäkkiä muuttaa sitä vieraassa paikassa.
Normikaupoista löytyy ihan laadukkaitakin ruokia ja niissä ei makseta merkistä ylihintaa.
Jos koira ei terveytensä puolesta tarvitse erikois ruokavaliota, miksi pitäisi maksaa 2-3 kalliimpia hintoja eläinkaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Normikaupoista löytyy ihan laadukkaitakin ruokia ja niissä ei makseta merkistä ylihintaa.
Kertokaa minullekin, mikä on hyvää?
Koira on lihansyöjä ja halvimmat nappulat ovat pääosin viljaa. Saa kalliillakin huonoa, ei sillä.
Minä ostan. Tarkistan vain proteiini- ja rasvapitoisuuden ja sen, että tuote ei sisällä viljoja. Ostin viimeksi tänään pussillisen kuivamuonaa päivittäistavarakaupasta.
"Ei ole ollut tarvetta, koira ei terveytensä puolesta tarvi..." Kyllähän ihminenkin mäkkisafkalla hengissä pysyy ja suht terveenäkin, jos tuuri käy. Parempaa ruokavaliota olisi kuitenkin kaikin puolin järkevä noudattaa. Voi kostautua eläinlääkärikuluissa.
Sellainen, joka ei ymmärrä koiran ruokinnasta. Hau-hau on ihan ok mutta esimerkiksi Pedigree on aivan ala-arvoista. Katsokaa sitä sisällysluetteloa kun ostatte eläimillenne ruokaa. Jotenkin outoa että jopa sellaiset ihmiset jotka itse ovat tarkkoja ravinnostaan, ostavat eläimilleen huonoa ruokaa. Kissoilla sama juttu, Latzit ja muut saisi kieltää. Jos syötätte koirallenne/kissallenne huonoa ruokaa niin lisätkää edes lihaa mukaan. Tokihan ne hengissä pysyy vaikka kaurapuurolla, mutta itselle ainakin se eläimen paras mahdollinen vointi on se ihanne.
Saan varmaan alapeukkuja, mutta ihan sama. Kyllähän sen katukuvasta näkee kuinka huonossa kunnossa monet ”perus kotikoirat” ovat. Lihavia tai laihoja ja lihaksettomia, hammaskiveä ja henki haisee, turkki hilseilee ja silmät rähmii, kynnet leikattu toissavuonna.
Vierailija kirjoitti:
Merkkiruuissakin on huonoja vaihtoehtoja, mutta ei niissä yleensä pelkästä merkistä makseta, vaan laadukkaammista raaka-aineista. Kunnon ruoka on täyttä tavaraa, jota koiran ei tarvitse syödä niin paljon kuin halvempaa, joten hintaero tasoittuu siinä.
Pihit ja ymmärtämättömät menevät eläinruokinnassa hinta edellä. Ei laatu aina maksa maltaita eikä toisaalta halpa ole huonoa (vaikka usein onkin).
Minulla, kun oli koira niin se oli allerginen koiranruualle. Sitten mä annoin ruuan tähteeni sille ruuaksi. Tietysti ajatellen mitä koirani voi syödä.
laatu on perus tuotteissa joskus jopa parempi tutkittukkin. ja nuo teidän viisin kertaiset hinnat vanhoista tuotteista eivät nekään herätä osto halukkuutta. kauppiaana sinun pitäisi se ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään en ole maistanut, mutta koira syö perus-Rokkaa, Jahti-Vahtia Tms. Jota täydennetään eineksillä, kotiruualla, koiranmakkaroilla. Nyt myös vitamiinilisä käytössä. Tonnikalaöljyä ja munia joskus. Ei allergioita ja maha sietää mitä vain.
MOT teki kerran mielenkiintoisen jakson siitä kuinka salattuja lemmikin ruokien sisällöt ovat. Esim. Latzin kissanruokaan on lisätty ihan järjettömästi sokeria ja Whiskasin märkäruoasta ei löytynyt laboratoriotutkimuksissa lainkaan eläinperäistä proteiinia. Koiran kuivamuonapusseista oli taas tutkimuksissa löydetty proteiineja, jotka eivät ole mistään tunnetusta teuraseläimestä lähtöisin. Lisäksi osasta muonasta oli löydetty samoja ainesosia, mitä käytetään esim. koiran lopettamiseen valmistetussa "lääkkeessä".
Eli loppujen lopuksi ruokapussin kyljessä olevasta tekstistä voit saada selville rasva- proteiini- ja viljapitoisuudet, mutta se siitä. Kukaan ei myöskään pysty varmasti sanomaan, että joku eläinkaupan tuote olisi yhtään parempi kuin joku markettituote.
Ja jep, en osta kumpiakaan koirilleni, vaan valmistan itse ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla, kun oli koira niin se oli allerginen koiranruualle. Sitten mä annoin ruuan tähteeni sille ruuaksi. Tietysti ajatellen mitä koirani voi syödä.
Ei se ollut allerginen "koiranruualle", vaan jollekin ainesosalle siinä ruuassa, mitä satuit syöttämään. Kotiruoka ei myöskään ole täysipainoista ruokaa koiralle, elkei sitä varta vasten sen tarpeita ajatellen valmisteta.
Samaa mössöä se on, osti sitä mistä tahansa ja minkä merkkistä tahansa. Minä annan koiralle Pedigreetä aamulla ja raakaa jauhelihaa tai maksalaatikkoa illalla. Iltapäivän pitkän lenkin jälkeen koira saa kalkkunan- tai kanankimpaleen (raakaa lihaa+luuta). Eläinkaupan pakastealtaasta haen luita, joita ei marketista saa, siis sian selkärankaa ja naudanniskaa. Kaupoissa jyrsimisluut pakkaavat olemaan lähinnä naudannahkarullia, eikä koirani niistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HauHau Champion on hyvä, etenkin ne Premium-ruoat.
Köyhä, välinpitämätön, ajattelematon.
Samoin säälittää kissat, joita ruokitaan jollain whiskasilla ja hiekkana toimii rainbow. Ei ihme että kissatalouksien hajuista puhutaan, vähemmästäkin saa kissan elimistön sekaisin ja hiekkalaatikon haisemaan!
Koska se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Mitä on perus Murren Murkina? Kyseinen kauppahan myy raakaruokaa. Mutta joo, itse syötän Hauhauta. En vain näe syytä maksaa enemmän.