Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen armeijan munat keitetään ja kuoritaan Ruotsissa.

Vierailija
08.09.2020 |

Maaseudun tulevaisuudessa artikkeli.
En tiedä itkeä vai 😂

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on halvempaa tehdä Ruotaissa...ja silti ruotsalaisduunarin ostovoima ja elintaso on korkeampi, ja veroaste on korkeampi. Miten se on mahdollista?

Vastaus on ahneissa keskusliikkeissä jotka vie kaikesta reilun siivun.

Vierailija
2/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en itke tai naura vaan häpeän miten tässä maassa kaikki kilpailutetaan ja tuodaan ruoka vaikka jostain Kiinan paskakojuilta jos hinta on kohdillaan. Hävetkää päättäjät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne ne munankuoret joutuu, kysyn vaan.

Vierailija
4/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en itke tai naura vaan häpeän miten tässä maassa kaikki kilpailutetaan ja tuodaan ruoka vaikka jostain Kiinan paskakojuilta jos hinta on kohdillaan. Hävetkää päättäjät!

Oletko pysähtynyt miettimään, että kilpailuttamalla verorahat riittävät pidemmälle?

Toki valtion olisi ehkä syytä harkita vain kotimaisten firmojen käyttöä - jos mahdollista - mutta EU-säännöt taitavat kieltää sen.

Tosin puolustusvoimien muonituksen tapauksessa voisi varmasti vedota johonkin kansallisen huoltovarmuuden näkökohtiin ja rajata ulkomaalaiset toimijat pois.

Vierailija
5/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä munat keitetään tuvassa nro 8

Vierailija
6/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta voitot kuoritaan kuitenkin Suomessa!

Vierailija
7/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen munafarmari ja teollisuus on ahneempi kuin ruotsalainen kollega.

Vierailija
8/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa kiva ammatti ---> Munatyöntekijä

Vierailija
9/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän ruotsalaistenkin jotenkin osallistua rajansa puolustamiseen.

Vierailija
10/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se sosialismi teettää. Mitään työtä ei ole kannattavaa tehdä Suomessa.

Vierailija
11/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivalassa keitetään jonnet.

Vierailija
12/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tarvitsisiko kilpailuttaa jos Leijoa Catering hoitaisi kuorinnan yms. itse? Meneekö kilpailutuksen kautta saatu voitto yritykselle vai Suomelle?

Vierailija
13/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai suomen armeijalla mitään kanoja ole, niinkuin ruotsin neitiarmejalla.

Vierailija
14/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoritaan?!? eikö nykyään osata edes munia kuoria itse?!?

Vierailija
15/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santiksessa ainakin keitettiin kananmunat paikan päällä vielä alkuvuodesta.

Vierailija
16/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä jouduttiin lapsena koulussa ihan itse kuorimaan munat pinaattikeittoon. Onko tämäkin nyt liian paljon vaadittu aikuisilta äijiltä. Seuraavaksi varmaan uutinen että voileivät lähetetään Kiinaan voideltaviksi.

Vierailija
17/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sivareita voisi määrätä sinne varuskunnan keittiöön töihin? Säästettäisiin rahaa.

Vierailija
18/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko pysähtynyt miettimään, että kilpailuttamalla verorahat riittävät pidemmälle?

Toki valtion olisi ehkä syytä harkita vain kotimaisten firmojen käyttöä - jos mahdollista - mutta EU-säännöt taitavat kieltää sen.

Tosin puolustusvoimien muonituksen tapauksessa voisi varmasti vedota johonkin kansallisen huoltovarmuuden näkökohtiin ja rajata ulkomaalaiset toimijat pois.

EU-lainsäädäntö pakottaa kilpailuttamaan ja Ruotsilla on oman valuutan takia kilpailuetu.

Vierailija
19/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EU-lainsäädäntö pakottaa kilpailuttamaan ja Ruotsilla on oman valuutan takia kilpailuetu.

Kukaan ei pakota tarjoamaan valmiiksi kuorittuja munia. Aivan naurettavaa.

Vierailija
20/21 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolme vuotta töissä varuskunnassa enkä nähnyt kertaakaan mitään valmiiksi kuorittuja munia. Varusmiehille ei tosiaan sellaisia tarjota.

Ehkä jossain erikoiskomennuksilla, marginaalisesti. Iso meteli, mitätön asia. Viis miikka.