Suomen armeijan munat keitetään ja kuoritaan Ruotsissa.
Maaseudun tulevaisuudessa artikkeli.
En tiedä itkeä vai 😂
Kommentit (21)
Minä en itke tai naura vaan häpeän miten tässä maassa kaikki kilpailutetaan ja tuodaan ruoka vaikka jostain Kiinan paskakojuilta jos hinta on kohdillaan. Hävetkää päättäjät!
Minne ne munankuoret joutuu, kysyn vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en itke tai naura vaan häpeän miten tässä maassa kaikki kilpailutetaan ja tuodaan ruoka vaikka jostain Kiinan paskakojuilta jos hinta on kohdillaan. Hävetkää päättäjät!
Oletko pysähtynyt miettimään, että kilpailuttamalla verorahat riittävät pidemmälle?
Toki valtion olisi ehkä syytä harkita vain kotimaisten firmojen käyttöä - jos mahdollista - mutta EU-säännöt taitavat kieltää sen.
Tosin puolustusvoimien muonituksen tapauksessa voisi varmasti vedota johonkin kansallisen huoltovarmuuden näkökohtiin ja rajata ulkomaalaiset toimijat pois.
Meillä munat keitetään tuvassa nro 8
No mutta voitot kuoritaan kuitenkin Suomessa!
Suomalainen munafarmari ja teollisuus on ahneempi kuin ruotsalainen kollega.
Olispa kiva ammatti ---> Munatyöntekijä
Pitäähän ruotsalaistenkin jotenkin osallistua rajansa puolustamiseen.
Tätä se sosialismi teettää. Mitään työtä ei ole kannattavaa tehdä Suomessa.
Vaan tarvitsisiko kilpailuttaa jos Leijoa Catering hoitaisi kuorinnan yms. itse? Meneekö kilpailutuksen kautta saatu voitto yritykselle vai Suomelle?
No ei kai suomen armeijalla mitään kanoja ole, niinkuin ruotsin neitiarmejalla.
kuoritaan?!? eikö nykyään osata edes munia kuoria itse?!?
Santiksessa ainakin keitettiin kananmunat paikan päällä vielä alkuvuodesta.
Me kyllä jouduttiin lapsena koulussa ihan itse kuorimaan munat pinaattikeittoon. Onko tämäkin nyt liian paljon vaadittu aikuisilta äijiltä. Seuraavaksi varmaan uutinen että voileivät lähetetään Kiinaan voideltaviksi.
Eikö sivareita voisi määrätä sinne varuskunnan keittiöön töihin? Säästettäisiin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko pysähtynyt miettimään, että kilpailuttamalla verorahat riittävät pidemmälle?
Toki valtion olisi ehkä syytä harkita vain kotimaisten firmojen käyttöä - jos mahdollista - mutta EU-säännöt taitavat kieltää sen.
Tosin puolustusvoimien muonituksen tapauksessa voisi varmasti vedota johonkin kansallisen huoltovarmuuden näkökohtiin ja rajata ulkomaalaiset toimijat pois.
EU-lainsäädäntö pakottaa kilpailuttamaan ja Ruotsilla on oman valuutan takia kilpailuetu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU-lainsäädäntö pakottaa kilpailuttamaan ja Ruotsilla on oman valuutan takia kilpailuetu.
Kukaan ei pakota tarjoamaan valmiiksi kuorittuja munia. Aivan naurettavaa.
Olin kolme vuotta töissä varuskunnassa enkä nähnyt kertaakaan mitään valmiiksi kuorittuja munia. Varusmiehille ei tosiaan sellaisia tarjota.
Ehkä jossain erikoiskomennuksilla, marginaalisesti. Iso meteli, mitätön asia. Viis miikka.
Työ on halvempaa tehdä Ruotaissa...ja silti ruotsalaisduunarin ostovoima ja elintaso on korkeampi, ja veroaste on korkeampi. Miten se on mahdollista?
Vastaus on ahneissa keskusliikkeissä jotka vie kaikesta reilun siivun.