Joulu tulee, mitään en saa säästöön
Siinäpä se. Jo alkukeväästä olen yrittänyt säästää jouluksi, mutta mitään en ole saanut sivuun. Ensin tuli kolme keikkaa hammaslääkäriin (lähes 200 euroa), silmälääkäriin toista sataa, hautajaiset toisella puolella Suomea veivät osansa, lapsi pitäisi viedä optikolle, ero pitää maksaa, koko ajan uusia yllättäviä menoja, vaikka miten budjetoisi. Rahat eivät vain riitä! Mielellään sitä olisi säästeliäs, ettei tarvitsisi joulun alla tuskailla, mutta taas on itku ja hammastenkiristys...
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Mun säpö on monessa mielipidekyselyssä ja käytännössä joka aamu matkalla töihin ja samoin paluussa kotiin, vastaan väh 1 kyselyyn.
Pientä se on, 20 kyselystä tulee 10 e lahjakortti.
Vuoden lopussa käyn kaikki läpi ja saan kummallekin lapselle 100 e lahjakortit, saa ostaa mitä tarvii.Viime vuonna kummatkin halusivat uudet reput. Otin 100 e lahjakortit Partioaittaan, kun ekana oltiin käyty katsomasss ja kokeilemassa.
Tuli vielä joku ale ennen joulua. Lahjakortteihin ei tarvinnut juurikaan laittaa mitään päälle.
Ostin yhdestä loppuunmyynnistä 8 Kalevala korun heijastinta. Maksaa 15 e, maksoin 5 e kpl.
Näitä voi tytär viedä kaverilahjaksi ja itsekin käyttää.
Mistä noita Kalevala heijastimia alella löysit?
Kannattaa ostaa jo nyt joululaatikoita pakkaseen valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa jo nyt joululaatikoita pakkaseen valmiiksi.
Juu olen jo aloittanut. Pakkasessa lanttulooraa, porkkanalooraa yms
Vierailija kirjoitti:
Parhaillaan on marja-aika. Verotonta tienaamista!
Lappiin hillastamaan
Joo, on halpaa lystiä lähteä Lappiin. Tilillä on 24 euroa.
Oon aloittaja ja tilanne on ennallaan. Sain pari sataa säästöön, pyykkikone hajosi. Maksoin itseni kipeäksi koneesta ja kuljetuksesta, mulla ei ole autoa. Onneksi kaverin mies asensi koneen ilmaiseksi. Lemmikki sairastui, eläinlääkäriin meni satanen. No, enää menee maks. lopetuspiikin verran. Jouduin hakemaan toimeentulotukea, jota onneksi sainkin. Ensi kuussa on pojan rippijuhlat, niihinkin menee rahaa.
Ehkä sitten saan jotain säästöön taas, nähtäväksi jää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo ostanut joululahjat. Lapselle tuli ostettua lomarahoista barbi, ystäväkirja, kummituksista kertova kirja (uusi osa lapsen suosimasta sarjasta), pari hienoa töyhtöpäistä kynää, koirakalenteri ensi vuodelle. Joulun alla ostan lapselle jotain vaatetta vielä lisäksi.
Kaikki säästövinkit ovt tervetulleita enai joulua ajatellen.
Minulla ainakin tulee korttia käytettyä paljon.. ei toki ihan joka päivä ja usein 1-2 krt päivässä, mutta tehokasta säästöä tulee mikrosäästämisellä. Työpaikalla edullinen ja hyvä lounas joka tulee kortilla maksettua 5xvkossa (muutaman euron luokkaa, keittolounas parilla eurolla joten mieluusti maksan ja nautin kunnon ruokatauosta kollegoiden kanssa) lisäksi ruokakauppa 1-3krt viikossa, aina välillä tarvii jotain apteekista, harrastusjuttuja lapsille yms.. Sehän tuossa onkin hyvä että riippumatta ostoksen suuruudesta, tulee aina laitettua sama pikkusumma säästöön. Ruoka-ostoksetkin tulee usein tehtyä sekä koossa, ässässä ja lidlissä kun tietyt tuotteet on järkevintä hakea jostain tietystä kaupasta. Siinäkin tulee korttia käytettyä kolme kertaa.