Mies etätöissä - vapaapäivät pilalla
Kellään muulla tätä fiilistä? Tuntuu, että vapaapäivissä ei ole mitään ideaa enää, kun mies molottaa kurkkuäänellään palavereissa kahdeksasta neljään eli aamusta ei saa nukkua, kun mies nousee aamupalalle ja kolisee ja mussuttaa keittiössä ja itse herättyäni päivä pitää "hyssytellä" eli ei voi kuunnella musaa, katsoa leffoja tai lauleskella itse tai puuhata mitään äänekästä, koska pitää huomioida toisen työnteko. Vituttaa ihan tajuttomasti, että elämän pienet hengähdyshetket ja minulle äärimmäisen tärkeä oma aika menevät piloille tämän saatanan koronan takia. Toivon jo, että mies lähtisi työmatkalle - tai ihan mille tahansa matkalle - toiselle puolelle maapalloa ja pysyisi siellä vähintään 5 vuotta. Tähän on tultu. Muita?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja pakkaa rääsynsä jätesäkkeihin ja etsii itselleen oman kämpän. Ongelma ratkaistu
Ongelma vaan taitaa olla että ap:lla ei ole rahaa moiseen luksukseen. Miehen kukkarosta riippuvainen täysin. Ei kannattaisi ruokkivaa kättä purra.
Mistä vetoa, että olet sama tyyppi, joka tuolla toisessa ketjussa hokee hypergamiaansa joka ikisessä viestissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja pakkaa rääsynsä jätesäkkeihin ja etsii itselleen oman kämpän. Ongelma ratkaistu
Ongelma vaan taitaa olla että ap:lla ei ole rahaa moiseen luksukseen. Miehen kukkarosta riippuvainen täysin. Ei kannattaisi ruokkivaa kättä purra.
Mistä vetoa, että olet sama tyyppi, joka tuolla toisessa ketjussa hokee hypergamiaansa joka ikisessä viestissä?
Miksi ap muuten olisi vihaamansa miehen kanssa yhdessä? -eri
Joko ap etsii itselleen vuokramurjua?
Vierailija kirjoitti:
Joko ap etsii itselleen vuokramurjua?
Olisko sun naapurissa kämppä vapaana vai? Eri
hommatkaa isompi asunto/paremmalla pohjaratkaisulla
Ihanaa kun saa yksin asua isossa kolmiossa, mies asuu omassaan. Pitää osata järjestää asiat.
Vierailija kirjoitti:
Joo samanlaista on täällä. Rakastan viettää vapaapäivät kotona tekemättä mitään. Haluan löhötä sohvalla, katsoa leffaa, mussuttaa pullaa ja rentoutua.
Mutta mies on etätöissä ja asunto aika pieni.. minulla on vapaapäiviä keskellä viikkoa, yleensä ma tai ti. Ja mies ei jotenkin voi sitä käsittää, vaan kommentoi AINA aamupalasta alkaen "no mitä aiot tehdä tänään, ai vapaa?!?! No sitten voisitkin siivota, ja ikkunat piti pestä, voisit käydä kaupassa ja hakea pakettini postista. Ja mulla on kokous klo 10-12 ja 13-15, eli ole sitten hiljaa. Ja välissä on tärkeitä puheluita niin voisitko olla hiljaa ja vaikka makkarissa sillä aikaa".
Siis jes, ihana vapaapäivä... hirveä lista työtehtäviä, passitus makuuhuoneeseen olemaan hiljaa neljään asti.
Alkaa joo vähän jo kyllästyttää. Itse en voi tehdä etätöitä ollenkaan, se on varmaan ihan hyvä, koska voisi olla aika rankkaa viettää kaikki aika täällä asunnossa. Mies saa omat vapaapäivänsä olla yleensä ihan rauhassa, sillä minulla on lähes aina vkl työvuoro.
Meilläkin miehellä on joku ajatus että jos minulla on vapaa keskellä viikkoa, silloin pitää tehdä mahdollisimman paljon?? Mutta jos hänellä on viikonloppu vapaa, silloin voi rentoutua.. mutta viikolla EI SAA vaikka vastaavasti olisin viikonlopun töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin siitä vinkumasta. Äijän rahat kelpaa kuitenkin
Mistä ihmeestä sait käsityksen, että en kävisi töissä? Tiedoksi sinulle, että (ansaittu ja odotettu) "vapaapäivä" on yleensä työtätekevillä pari kertaa viikossa. Kotona 24/7 lusmuavien osalta ei puhuta vapaapäivistä.
Ihminen voi joutua olemaan kotona muunkin kuin lusmuilun takia. Itselläni on vaikeita sairauksia, joiden takia olen pysyvästi työkyvytön.
Ihmeellisiä nuo ehdotukset että AP:n pitäisi muuttaa pois koska jatkuva yhdessäolo ahdistaa. Eihän se tarkoita ettei rakasta toista :D
Kyllä sekä ap:lla että miehellään on oikeus saada vapaapäivänään olla vaan ihan rauhassa edes jonkun aikaa. Siinä molempien pitää antaa vähän siimaa toiselle ja tehdä tarvittavia toimenpiteitä.
Itse lähden vastaavassa tilanteessa palloilemaan stadiin, näen kavereita tai menen vaikka yksin leffaan tjms, että toinen saa hengähtää ja olla ihan rauhassa. Eikä tämä ole mitenkään pois toisen rakastamisesta tai välittämisestä. Tämähän on juuri päinvastoin.
Puhumalla ja teoilla näistäkin ongelmista selviää.
Mä niin ymmärrän. Teen vuorotyötä ja olen monesti viikonloput töissä, joten arkivapaita tulee. Mies on tehnyt puoli vuotta pääosin etätyötä ja arkivapaina tekisi mieli täyttää avioerohakemus :D vitsi vitsi, mutta tykkäsin kyllä enemmän, kun sain olla arkivapainani ihan itsekseen kotona. Nyt olen kyllä ehdottanut, että silloin kun minulla on arkivapaa, mies painelisi toimistolle. Pari kertaa on mennyt ja hyvin on toiminut. Eikö sinunkin mies voisi sinun vapaapäivinä mennä toimistolle? Etätyö on vain suositus, eli luulisi että kerran/pari viikossa olisi mahdollista.
Se mikä mua ärsytti oli... kaikki :D. Mies tuli aina välillä työhuoneestaan purkamaan minulle, kuinka asiakkaat ovat idiootteja eivätkä ymmärrä mistään mitään. Tämä siis vaikka minulla olisi ollut kuulokkeet korvissa ja olisin ollut katsomassa leffaa tms. Pari riitaa saatiin tosta aikaiseksi ja sanoin napakasti, että mä en oo hänen työnohjaaja enkä työterveyspsykologi enkä jaksa kuunnella tämmöstä vapaapäivinäni vain sen takia, että satun olemaan kotona. Jos halusin syödä lounaaksi vaikka pitsaa, niin mies kommentoi heti et miten sä sit jaksat syödä päivällistä. Jos halusin lenkille, niin mussutti että mennään hei yhdessä iltapäivällä, älä mee nyt. Ärsytti niin pirusti, ettei voinut viettää sitä ansaittua arkivapaata miten halusi, ainakaan ilman, että mies puuttuu ja kommentoi. Ymmärrän siis tosi hyvin sinua AP. Ihmettelen, että koronakriisi ei sittenkään näy avioerotilastoissa :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse lähde jonnekin?
Koska olen kotihiiri ja minulle ylellisyyttä on lukkiutua neljän seinän sisälle puuhailemaan omia juttuja niinä harvoina vapaapäivinä, jotka työtä tekevälle suodaan. En jaksaisi nähdä ainoatakaan ihmistä ja jo kauppaan meno on liikaa. Siksi haluaisin olla kotona ihan täysin rauhassa ja kerätä voimia taas siihen, kun on pakko jalkautua työpaikalle.
Miksi olet sitten muuttanut edes yhteen. Oma valinta. Kärsi seuraukset tai tee tarvittavat muutokset. Ei säälitä yhtään.
Tuollaiset ihmiset tarvitsee oman asunnon TAI niin paljon neliöitä rttä on sitä omaa tilaa asunnossa.
Aivan itse hankittu ongelma.
"Seurustella" voi eri asunnoistakin.
Käsittämätöntä että ihminen vaatii paljon omaa aikaa ja sitten muuttaa yhteen jolloin se oma aika jää olemattomiin parisuhteen ja työn alle/tallomaksi.
T: Intro, joka ei enää asu kenenkään toisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse lähde jonnekin?
Koska olen kotihiiri ja minulle ylellisyyttä on lukkiutua neljän seinän sisälle puuhailemaan omia juttuja niinä harvoina vapaapäivinä, jotka työtä tekevälle suodaan. En jaksaisi nähdä ainoatakaan ihmistä ja jo kauppaan meno on liikaa. Siksi haluaisin olla kotona ihan täysin rauhassa ja kerätä voimia taas siihen, kun on pakko jalkautua työpaikalle.
Miksi olet sitten muuttanut edes yhteen. Oma valinta. Kärsi seuraukset tai tee tarvittavat muutokset. Ei säälitä yhtään.
Tuollaiset ihmiset tarvitsee oman asunnon TAI niin paljon neliöitä rttä on sitä omaa tilaa asunnossa.
Aivan itse hankittu ongelma.
"Seurustella" voi eri asunnoistakin.
Käsittämätöntä että ihminen vaatii paljon omaa aikaa ja sitten muuttaa yhteen jolloin se oma aika jää olemattomiin parisuhteen ja työn alle/tallomaksi.
T: Intro, joka ei enää asu kenenkään toisen kanssa
Tämä.
AP on turha valittaa jos tarvitsee yksityistä tilaa mutta on hankkiutunut vapaaehtoisesti asetelmaan (yhteenmuutto) missä sitä tilaa EI OLE.
Heh
AP tietää mitä tarvitsee (oma asunto)
MUTTA
Toimii täysin päinvastoin (asuu yhdessä).
Tirsk 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa kuulokkeet musiikin kuunteluun ja elokuvien katsomiseen? Miks pitää kotona kökkiä koko päivä?
En todellakaan halua istua kotonani mikkihiirikuulokkeet tai korvatulpat päässä. Ja kotona haluan kökkiä, koska se on minulle elämän laatuaikaa - töissä joudun olemaan ihmisten keskellä ja se on oman luonteeni vastaista ja todella raskasta minulle. Tarvitsen siis aikaa ja yksin oloa palautumiseen.
Uteliaisuudesta kysyn, miksi valitsit niin sosiaalisen työn?
Vierailija kirjoitti:
AP tietää mitä tarvitsee (oma asunto)
MUTTA
Toimii täysin päinvastoin (asuu yhdessä).
Tirsk 🤭
Melko yksinkertainen tapaus
Ei ole kyse tosirakkaudesta, jos et kestä miestäsi tuolla tavalla. Tee molemmille osapuolille palvelus ja heivaa mies mäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa kuulokkeet musiikin kuunteluun ja elokuvien katsomiseen? Miks pitää kotona kökkiä koko päivä?
En todellakaan halua istua kotonani mikkihiirikuulokkeet tai korvatulpat päässä. Ja kotona haluan kökkiä, koska se on minulle elämän laatuaikaa - töissä joudun olemaan ihmisten keskellä ja se on oman luonteeni vastaista ja todella raskasta minulle. Tarvitsen siis aikaa ja yksin oloa palautumiseen.
Tämä.
Ap nyt tuntuu vallitsevan KAIKKI (työn, yhdessä asumisen) vastoin omia tarpeitaan.
Tarvitsee yksinäisen työn mutta valitsee laumatyön. Tarvitsee oman mökin mutta valitsee yhdessä asumisen.
Sitten syyttää muita (miehen etätyötä) ongelmistaan kun ei ole omaa aikaa.
Käytkö t ä y s i l l ä?
Eikö tuossa riko itsensä jos et ole jo rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ap nyt tuntuu vallitsevan KAIKKI (työn, yhdessä asumisen) vastoin omia tarpeitaan.
Tarvitsee yksinäisen työn mutta valitsee laumatyön. Tarvitsee oman mökin mutta valitsee yhdessä asumisen.
Sitten syyttää muita (miehen etätyötä) ongelmistaan kun ei ole omaa aikaa.
Käytkö t ä y s i l l ä?
Eikö tuossa riko itsensä jos et ole jo rikki.
T Ä M Ä ! !
Miks sä olet kenenkään kanssa parisuhteessa? Onko sun miehelläsi samat vapaudet ja tarpeet?